Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
smolke
Moderator: moderatorteam
- cynnie
- Actief
- Mijn ras(sen): amerikaans stafford
- Aantal honden: 2
smolke
ik ben van plan om smolke te gaan proberen wat is jullie ervaring ermee? en is deze niet geperst?
heb dus nu een geperste brok maar dat plak teveel aan de kiezen plus lijkt het dat ze vaak jeuk ervan hebben?
heb dus nu een geperste brok maar dat plak teveel aan de kiezen plus lijkt het dat ze vaak jeuk ervan hebben?
facebook: cynthia staffpit
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Re: smolke
Smolke is niet geperst en werd hier goed gegeten maar Max kreeg er hele slappe ontlasting van en zijn vacht ging stinken. Daarom heb ik het ooit eens geprobeerd maar verder niet.
- cynnie
- Actief
- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 1
Pippa kreeg bij de fokker Smolke (puppyvariant) en dat hebben wij nog een paar maanden gegeven, maar we zijn er gewoon mee gestopt. Het had geen zin meer, we moesten de brokjes er haast induwen, zo vies vond ze ze op den duur :p Pippa vond het dus echt niet te vreten.

- Suzanneke
- Actief
- Mijn ras(sen): Het liefste kruisinkje
Hier ook smølke. Ze moest er even aan wennen, maar ze eet het nu (mits het eerst is geweekt in water). Ik ben allang blij dat ze goed eet, maar ook hier stinkt haar vacht regelmatig (ondanks een bad!). Ik weet alleen niet of door het voer komt. Misschien is prins een optie? Misschien dat wij daar ook weer op overstappen. Hoor daar erg goede verhalen over!

-
Natasja&Dino
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Chihuahua kruising
Dino heeft toen we hem net hadden smolke junior gehad, eerste paar weken at hij het graag en daarna niet meer. Ik vond dat hij er geen mooie stevige ontlasting van had. En hij poepte veel.Ben toen overgegaan op Royal canin, maar dat bliefte meneer ook niet. Had hij wel mooiere poep van, maar ook te vaak.
Nu Smuldier, dat gaat er goed in en minder poep!
Nu Smuldier, dat gaat er goed in en minder poep!
-
Natasja&Dino
- Vaste gebruiker
Suzanneke schreef:Hier ook smølke. Ze moest er even aan wennen, maar ze eet het nu (mits het eerst is geweekt in water). Ik ben allang blij dat ze goed eet, maar ook hier stinkt haar vacht regelmatig (ondanks een bad!). Ik weet alleen niet of door het voer komt. Misschien is prins een optie? Misschien dat wij daar ook weer op overstappen. Hoor daar erg goede verhalen over!
Ja dat weken in water deed ik eerst ook, ging goed maar daarna ook niet meer.
Dino krijgt nu Smuldier, krijgt er binnenkort prins geperste brok bij(procare mini). Maar hij zal hoofdzakelijk Smuldier krijgen.
- cynnie
- Actief
ik zoek een niet geperste brok liefs lam en rijst prins is allemaal geperst volgens mij?
magoed hier eten ze alles wel op haha dus kan klein zakje proberen en kijken hoe de ontlasting ermee is met smolke..
zo wie zo krijgen ze savonds kvv
magoed hier eten ze alles wel op haha dus kan klein zakje proberen en kijken hoe de ontlasting ermee is met smolke..
-
Natasja&Dino
- Vaste gebruiker
Prins heeft ook krokante brokken, waaronder met lam en rijstcynnie schreef:ik zoek een niet geperste brok liefs lam en rijst prins is allemaal geperst volgens mij?
- gz
- Actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Jaren terug hebben we dit gevoerd. Veel (slappe) ontlasting en dat stonk ernorm. Voor ons nooit weer Smolke
- gz
- Actief
Jaren terug hebben we dit gevoerd. Veel (slappe) ontlasting en dat stonk ernorm. Voor ons nooit weer Smolke
-
Frolic
Wij geven ook smolke puppy maxi. Mooie stevige ontlasting, twee keer per dag. Vacht ruikt wel, maar deed dat ook van ander voer. Ik weet niet of dat er mee te maken heeft.
- cynnie
- Actief
hmmm nu ga ik twijfele ze moete niet stinke haha
of het word anders nutro...
of het word anders nutro...
- gz
- Actief
Wij voeren Dog Lovers Gold en 's avonds vers. DGL is wel geperst maar ben tevreden. Weinig ontlasting, lekker zacht en bevalt prima. Dit is het voer ( http://shop.dogloversgold.eu/Webwinkel- ... -13kg.html)
-
S@ndr@
- Zeer actief
hier krijgen ze ook niet meer die geperste brokken hoor, bleef aan die hanglippen plakken en aan de kiezen zitten , dus nu gewoon een gebakken brok, die plakken veel minder
-
MarjoSophie
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 0
Onze logeer hond krijgt ook Smolke, de labrador versie voor honden met aanleg om dik te worden.
De hond een lab ook, heeft hele lichte kleur ontlasting (niet mooi zoals ik het graag zie)
En ze vind het NIET te eten, ze laat het rustig een hele dag staan.
Het is niet mijn hond, dus heb er niks over te zeggen. Maar het zou niet mijn keus qua brokken zijn.
De hond een lab ook, heeft hele lichte kleur ontlasting (niet mooi zoals ik het graag zie)
Het is niet mijn hond, dus heb er niks over te zeggen. Maar het zou niet mijn keus qua brokken zijn.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
Volgens mij passen wij op dezelfde hond want de oppashond die hier komt heeft ook een lichte kleur ontlasting en slap en die schijt wel drie keer per dag.MarjoSophie schreef:Onze logeer hond krijgt ook Smolke, de labrador versie voor honden met aanleg om dik te worden.

- cynnie
- Actief
pff ik weet het niet meer hahahahaaa
zoveel soorte gelukkig heb ik nog wat staan dus heb nog ff de tijd om uit te zoeke...
zoveel soorte gelukkig heb ik nog wat staan dus heb nog ff de tijd om uit te zoeke...
-
MarjoSophie
- Vaste gebruiker
Pepie schreef:Volgens mij passen wij op dezelfde hond want de oppashond die hier komt heeft ook een lichte kleur ontlasting en slap en die schijt wel drie keer per dag.MarjoSophie schreef:Onze logeer hond krijgt ook Smolke, de labrador versie voor honden met aanleg om dik te worden.
HAHA ik hoop niet dat hetzelfde is, arme hond
Maar inderdaad Noor (zoals ze heet) Poept ook veel te vaak vind ik.
Als ik volgend jaar mijn eigen hond heb, gaat die op 110 % kwalitatief betere brokken.
Smolke ben ik behoorlijk op afgeknapt.
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
De gewone.cynnie schreef:ooh welke variant had je ervan?
- IvysToeter
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Dobby krijgt al vanaf puppy af aan Smolke (is een zus van Pippa)
En ze doet het er prima op.
eet ze met smaak op (als ze ze niet opeet dan kunnen we de klok erop gelijk zetten dat ze ziek is)
ze heeft goede ontlasting meestal 2x per dag (ochtend en avond) soms 1 keer, maar soms ook wel eens 3 keer.
Haar vacht stinkt absoluut niet.
we hebben ook een tijdje andere brokken gegeven.
maar vorige winter toen het zo koud was heeft ze flink veel energie moeten gebruiken om zichzelf warm te houden en in die brokken zaten niet genoeg voedingsstoffen voor haar, want ze viel flink af.
Dus weer terug naar Smolke en tot op heden nog steeds tevreden over.
En ze doet het er prima op.
eet ze met smaak op (als ze ze niet opeet dan kunnen we de klok erop gelijk zetten dat ze ziek is)
ze heeft goede ontlasting meestal 2x per dag (ochtend en avond) soms 1 keer, maar soms ook wel eens 3 keer.
Haar vacht stinkt absoluut niet.
we hebben ook een tijdje andere brokken gegeven.
maar vorige winter toen het zo koud was heeft ze flink veel energie moeten gebruiken om zichzelf warm te houden en in die brokken zaten niet genoeg voedingsstoffen voor haar, want ze viel flink af.
Dus weer terug naar Smolke en tot op heden nog steeds tevreden over.

- Linda van Veen
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): teckel en grote poedel
Ik heb jaren Smolke verkocht in de dierenzaak en mijn ervaring is dat het gewoon een goed product is. Het is wel veranderd met vroeger, zo is het nu wel geheel natuurlijk (voorheen niet) en gebruiken ze onder meer duurzame vis. Het is dus alleen maar verbeterd voor zo ver ik weet.
Ik kende ook een dikke hond die ook vrij veel ontlasting had van de smolke (in tegenstelling tot vlees helemaal), dit was ook het light voer, maar dat is logisch, die voeding bevat meer vezels/vulling om wel een verzadigd gevoel te geven terwijl ze wel afvallen/op gewicht blijven. Volgens mij geldt dat voor alle light voeders (en zo niet dan geef je er of veel minder van = minder verzadigd gevoel of het bevat meer calorieën).
Ik vind Smolke nog steeds een prima brok en mijn ouders voeren nu de Lam/Rijst samen met kvv omdat hij niet tegen gluten kan, straks komt er ook een graanvrije variant en die ga ik zeker ook eens proberen.
Mijn advies is probeer het eerst zelfs eens voordat je puur afgaat op de mening van anderen. Niet elke hond doet het goed op elke brok/voeding.
Dat sommige honden het niet graag eten vind ik niet raar, de hond van mijn ouders moet geen enkele brok als hij deze als enige voeding meer dan een week achter elkaar moet eten....
Ik kende ook een dikke hond die ook vrij veel ontlasting had van de smolke (in tegenstelling tot vlees helemaal), dit was ook het light voer, maar dat is logisch, die voeding bevat meer vezels/vulling om wel een verzadigd gevoel te geven terwijl ze wel afvallen/op gewicht blijven. Volgens mij geldt dat voor alle light voeders (en zo niet dan geef je er of veel minder van = minder verzadigd gevoel of het bevat meer calorieën).
Ik vind Smolke nog steeds een prima brok en mijn ouders voeren nu de Lam/Rijst samen met kvv omdat hij niet tegen gluten kan, straks komt er ook een graanvrije variant en die ga ik zeker ook eens proberen.
Mijn advies is probeer het eerst zelfs eens voordat je puur afgaat op de mening van anderen. Niet elke hond doet het goed op elke brok/voeding.
Dat sommige honden het niet graag eten vind ik niet raar, de hond van mijn ouders moet geen enkele brok als hij deze als enige voeding meer dan een week achter elkaar moet eten....
- Mariskah
- Actief
- Mijn ras(sen): 50% Rottweiler, 25% Berner Sennen, 25% Appenseller Sennen
Mijn moeder voert het al heel wat jaren aan alle honden die ze gehad heeft en die doen het er allemaal prima op. Zien er goed uit, goede ontlasting 2x per dag.
Mijn hond heeft het een tijdje gehad, maar had er 8x per dag ontlasting van.
Het is toch gewoon een kwestie van uitproberen; waar de een het goed op doet, wil niet zeggen dat de ander er net zo goed op reageert en andersom.
Mijn hond heeft het een tijdje gehad, maar had er 8x per dag ontlasting van.
Het is toch gewoon een kwestie van uitproberen; waar de een het goed op doet, wil niet zeggen dat de ander er net zo goed op reageert en andersom.