Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het enten van dieren .wel of niet doen ?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

frisbeedog
Actief

Het enten van dieren .wel of niet doen ?

Ongelezen bericht door frisbeedog »

Hallo,

We hebben het hier al een paar x gehad over het enten van dieren .wel of niet doen ,
Ik kwam dit toevallig tegen en wilde het met jullie delen ,het staat onderaan .

http://communities.zeelandnet.nl/amerik ... gina/37558

dit dus

PARVO

Het Parvo-virus is tegenwoordig een geducht virus en vooral als pups ermee besmet raken. Parvo steekt altijd de kop op in de periode tussen najaar en voorjaar. De symptomen van Parvo zijn diarree en braken en het dier kan koorts hebben. Koorts is immers een reactie van het lichaam om een infectieziekte te lijf te gaan, want door de hoge lichaamstemperatuur heeft menig virus geen goede overlevingskans. Vandaar dat je in de homeopathie geen koorts onderdrukt maar juist stimuleert om op die manier de infectie te overwinnen. Niet alleen Parvo, maar elke infectieziekte kan funest zijn voor jonge dieren, wanneer hun afweer minder krachtig is. Zoals reeds in twee rubrieken te lezen was over vaccinaties, zal het duidelijk zijn dat het enten tegen Parvo juist Parvo kan doen ontstaan.

Het ironische is dat Parvo is ontstaan door vaccins. Deze ziekte bestond voor 1970 namelijk niet eens en wetenschappers hebben verteld dat het virus is gecre�erd door fabrikanten, omdat zij het hondenziekte vaccin gekweekt hadden op een voedingsbodem van kattennieren die ge�nfecteerd waren met Feline enteritis (darminfectie die bij katten voorkomt). Dit gekweekte vaccin is toen ingespoten bij honden over de gehele wereld en er ontstond een Parvo-epidemie, precies tegelijk met de vaccinmultinationals en hun distributiebeleid. Gelukkig heeft de homeopathie een aantal geweldige middelen in het assortiment om het Parvo-virus weer snel uit het ge�nfecteerde lichaam te doen verwijderen. Praktijkervaringen hebben inmiddels laten zien dat deze infectieziekte net zo snel verdwijnt als dat het gekomen was. Uiteraard is bij jonge dieren voorzichtigheid geboden

en dan dit

OVER VACCINEREN

Er zijn een aantal zaken in het leven, waarbij je beslissingen moet nemen. Beslissingen die jezelf aangaan, maar ook nemen wij beslissingen voor onze huisdieren.. Toch kunnen we door onwetendheid wel eens een verkeerde beslissing voor ons huisdier nemen en dat is ons dan niet aan te rekenen, want we wisten het niet. Anders is het wanneer je het wel weet en je doet toch het verkeerde. Dat is dan je eigen verantwoording waar je mee verder moet leven en je huisdier met de gevolgen. Wellicht kan ik u nu de nodige informatie verstrekken, zodat u vanaf vandaag in ieder geval geen onwetendheid meer hebt omtrent de gevolgen van inentingen bij dieren.

Aangezien ik al zelf enige tijd geleden tot de conclusie kwam dat vaccinaties over het algemeen meer schade dan goeds aanrichten, ben ik me hier meer in gaan verdiepen. Zodoende kwam ik terecht bij de Canine Health Concern (CHC) in Derbyshire, Engeland. Deze vereniging is opgericht naar aanleiding van de vele neveneffecten en regelmatige voorkomende sterfgevallen ten gevolge van inentingen. Veel dierenartsen zijn vaak onwetend over de bijwerkingen c.q. gevolgen van vaccineren. Dit heeft voornamelijk te maken met de slechte, zo niet onvolledige voorlichting en openheid van de fabrikanten van de vaccins. Er zijn natuurlijk ook dierenartsen die bij hoog en laag volhouden dat inenten volkomen veilig is en dat dieren niet ziek kunnen worden van een vaccinatie. In dat geval moeten ze maar eens aankloppen bij de fabrikant en de bij de vaccins behorende documenten bestuderen. Gelukkig zijn er in het buitenland dierenartsen die, na zelf onderzoek in hun praktijk te hebben gedaan, tot de conclusie kwamen dat pups en kittens pas met 4 maanden gespreid inge�nt dienen te worden, omdat hun immuunsysteem dan voldoend ontwikkeld is. Eventueel met een jaar oud nog eens laten enten en dan zeker de eerste 10 jaar niet meer, omdat ze die jaren voldoende immuniteit hebben opgebouwd en een jaarlijkse herhaling het dier meer schade aanricht dan goeds.

Vaccins worden in het lichaam gespoten; subcutaan (onder de huid) of intramusculair (in een spier). Deze vaccins bestaan normaliter uit diverse virussen alsmede andere stoffen. Uitzonderingen hierop zijn rabi�s, corona en bordetella vaccins. Het inspuiten van diverse virussen in ��n keer in het lichaam, komt niet overeen met hoe het in de natuur gebeurt. In werkelijkheid ontstaan deze ziekten nooit in ��n keer, nooit! Wanneer deze virussen in het lichaam worden gespoten, vinden ze hun weg door de smalle bloedvaatjes, dan via de grotere bloedvaten en worden gefilterd in de lymfknopen. Dit klinkt goed, behalve dat normaal gesproken deze virussen het eerst binnenkomen in de mond en neus, waardoor het humorale immuunsysteem geactiveerd wordt. Wanneer dit voornaamste defensiemechanisme van het humorale immuunsysteem wordt overgeslagen, ben je afhankelijk van alleen het cellulaire immuunsysteem; dit is het gedeelte dat antilichamen produceert. Het produceren van antilichamen is mooi, maar wanneer aan de natuurlijke weg wordt voorbijgegaan, zorgt dit voor een extra druk van het systeem. Er zijn twee vormen vaccins verkrijgbaar: (gemodificeerd-levend) verzwakt (MLV) en dood vaccin (zoals rabi�s). De MLV 's zijn virussen die eens levend waren en op een chemische manier zijn verzwakt, zodat ze toch nog als zodanig worden herkend door het lichaam, maar theoretisch niet in staat zijn om een ziekte volledig te doen ontstaan.

Het is typisch, dat de chemie voor het afzwakken van virussen formaline of formaldehyde gebruikt, een bekende kankerverwekker. Soms ontsnappen er wel virussen aan dit verzwakken en kunnen toch een ziekte veroorzaken. De ingredi�nten in vaccins staan bij de algehele geneeskunde bekend als kankerverwekkend inclusief een stof die thymeral genoemd wordt, een kwikderivaat en aluminium. Het zijn voornamelijk de levende virussen in een enting, die de meeste schade aanrichten. Het is de bedoeling van een levend of verzwakt virus, dat deze zich gaat vermenigvuldigen in het lichaam van de gastheer, om zo een betere afweerreactie te cre�ren tegen de ziekte. Volkomen onschuldig, zegt men. Behalve dan dat er vaak auto-immuunziekten door kunnen ontstaan. Er is in Engeland een grootschalig onderzoek geweest naar de gevolgen van vaccineren en waar onder andere de volgende ziekten bij honden binnen 3 maanden na inenting optraden: hepatitis (63,3%), Para-influenza (50%), Parvo (68,2%), Hondenziekte (55,6%), Leptospirose (100%). Bovendien werden er diverse auto-immuunziekten geconstateerd bij de jaarlijks gevaccineerde honden.

HOE KIJKEN JULLIE HIER TEGEN AAN???

Want bij wedstrijden en shows wordt je verplicht !!

Groetjes An
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Het enten van dieren .wel of niet doen ?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik laat elke 3 jaar de grote cocktail enten en de tussenliggende jaren weil.
En rabies.
Rabies laat ik niet tegelijk met een andere enting zetten.

Onze oude dame liet ik na haar 12 jaar niet meer enten. Maar dat zou ik hond-afhankelijk zien. Als ik echt niet meer mee naar een show zou gaan zou ik overgaan op titeren. Ik heb lang geen show gelopen maar ik wil het "kunnen" dus laat ik nog enten.

Zou ik een hond hebben waar ik niet mee naar show kan of wil, dan zou ik laten titeren en afhankelijk van de uitslagen enten. Ik vind het dus wel belangrijk om een beschermde hond te hebben... maar over-enten is redelijk nutteloos ;-(

Suzanne
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Jade krijgt ieder half jaar de Weil, omdat ze ieder water induikt wat ze tegenkomt.
Onlangs moest ze voor de kleine cocktail, en in overleg met de DA besloten alleen de Weil te doen. Vond ze een prima idee.
Volgend jaar kijken we wel weer, maar de Weil vind ik wel belangrijk. Rabies ook, maar die moet ook ivm bezoek aan het buitenland zo nu en dan.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

moosje schreef:Jade krijgt ieder half jaar de Weil, omdat ze ieder water induikt wat ze tegenkomt.
Onlangs moest ze voor de kleine cocktail, en in overleg met de DA besloten alleen de Weil te doen. Vond ze een prima idee.
Volgend jaar kijken we wel weer, maar de Weil vind ik wel belangrijk. Rabies ook, maar die moet ook ivm bezoek aan het buitenland zo nu en dan.
En toch, iedereen doet zo panisch over weil, maar daar zijn net als bv bij griep diverse varianten van en je ent maar voor 1.
Zpades is er natuurlijk van verdacht geweest maar de DA die hem behandelde zei dat als zou blijken dat t weil was (kon pas bij extra test na 14 dagen) het ministerie en alles ingelicht moest worden en er publiciteit kwam. Zo vaak komt weil dus voor.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

crutz schreef:
moosje schreef:Jade krijgt ieder half jaar de Weil, omdat ze ieder water induikt wat ze tegenkomt.
En toch, iedereen doet zo panisch over weil, maar daar zijn net als bv bij griep diverse varianten van en je ent maar voor 1.
Zpades is er natuurlijk van verdacht geweest maar de DA die hem behandelde zei dat als zou blijken dat t weil was (kon pas bij extra test na 14 dagen) het ministerie en alles ingelicht moest worden en er publiciteit kwam. Zo vaak komt weil dus voor.
Weer wat geleerd, dank je!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Wanda is netjes geent tot haar eerste jaar, nu krijgt ze alleen maar nog Ranies.
Met Cissy heb ik het anders gedaan.
Met 6 weken heeft ze Parvo en Hondenziekte gekregen bij de fokker in Polen, bij mij heeft ze na de 16 weken 1 keer een inenting gehad tegen Hondenziekte, hepatitus en Parvo. En Rabies maar eerst daarna pas.
Met een jaar laten titeren, en ze heeft genoeg bescherming, behalve met de hepatitus heeft ze geen antilichamen opgebouwd wat niet betekend dat ze jiet beschermd is.
Volgend jaar weer titeren, ieder jaar enten doe ik niet meer aan.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Bij het woord homeopathie was je me al kwijt.
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix

Ongelezen bericht door Canidae »

Zat toevallig net het volgende te lezen : Avoid Getting Your Animal in This Profit Machine
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Hier ook titerbepaling en enkel rabiës en lepto/weil. Ik heb dit ook aangegeven bij mijn nieuwe dierenarts van de week en die was niet verbaasd over titeren, dus daar gaan we hier ook mee verder.
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Gollum schreef:Bij het woord homeopathie was je me al kwijt.
Hihihi, ik heb het ook niet zo op homeopathie. Krijg ik bulten van. Kan me niet zo goed herinneren waarom ik het niks vind maar misschien moet ik wat water drinken, hahaha. In ons drinkwater zitten trouwens héél wat medicijnen, heel sterk verdund natuurlijk. En ook cocaïne en xtc etc etc. Hihihi, ik hoop maar dat die hun werking dan niet nog steeds kunnen doen. Het zou wel een boel kunnen verklaren als het gaat om conflicten, burenruzies en verkeerruzies.

Maar ik wil best mijn mening over entingen geven (ik weet trouwens niet zo goed wat het één met het ander te maken heeft, homeopathie en inentingen dus, ik heb het ook heel globaal gelezen vanwege de bulten). Ik laat dus wel inenten, en ik wilde dit jaar vragen of ik alleen de weil kon krijgen, maar ben het eigenlijk vergeten. En eigenlijk vind ik dat niet zo erg, ik ben niet zo'n georganiseerd typje namelijk.

Ik ben zo dat ik de entingen wel vertrouw. Het is dan misschien nutteloos om teveel te enten, het kan ook niet zoveel kwaad als sommige mensen beweren. En te weinig enten vind ik ook geen goed idee, gewoon voor de samenleving in het geheel. Titeren moet je wel doen, als je niet ent, vind ik. Ik vind het niet verantwoord om niet te enten en ook niet te titeren, persoonlijk. En ik vraag me wel eens af hoe betrouwbaar titertesten zijn, omdat testen op antistoffen wel vaker misgaan.

Ik denk dat er best wat mensen zijn die gewoon niet enten omdat het duur is en omslachtig, onder het mom van 'het is niet goed voor ze', en dat vind ik dan weer gemakzuchtig en krenterig. Dan heb ik eigenlijk liever dat men inentingen aanraadt. Volgens mij enten de meeste mensen in Nederland hun hond niet, maar niet omdat ze zo alternatief zijn hoor en zich zorgen maken om de slechte stofjes erin. Gewoon vanwege de centen en het bezoek aan de dierenarts.

En dan denk ik, best dat je gaat roepen dat inenten zo slecht is, maar besef je wel dat veel mensen ook niet zullen gaan titeren. Dat vind ik dus geen goed idee. Die gebruiken dat argument alleen om de knip dicht te kunnen houden. Ik denk trouwens niet dat dat soort mensen op dit forum komen, haha. Maar de doorsnee man op straat, hoort zoiets en maakt er zijn eigen verhaal van. En dan zitten we zometeen met allemaal niet beschermde honden of honden waar men het niet van weet. Is dat het echt waard?

Epidemieën en uitbraken van besmettelijke ziektes kondigen zichzelf over het algemeen niet aan dus vind ik enten belangrijk, en anders titeren maar dat wel regelmatig herhalen. De ellende die je ermee voorkomt weegt voor mij veel zwaarder dan wat bijwerkingen of enkele uitzonderingsgevallen waarbij honden ziek worden van een enting. Wat doet men als eerste als ze in een oord komen waar honden niet/slecht worden verzorgd? Juist, inenten.

Inenten hoort bij basiszorg en is niet compleet te vervangen door titeren. Je kunt het wel wat beperken met titeren. Maar het is geen toverstaf die die ellendige inentingen weg zal toveren. Die entingen hebben we nog steeds hard nodig en zullen ze nodig blijven hebben. De wereld is kleiner dan je denkt en de ziektes van ver weg, zitten hier voor je het weet. Ik weet dat men in Utrecht o.a. goed nadenkt over de entingen en aanbevelingen doet aan dierenartsen als er bewezen wordt dat er iets veranderd kan/moet worden aan het beleid. Dat beleid voeren ze niet voor niks, ik vertrouw de gestudeerde koppen daar wel in.

Betekent niet dat ik het klakkeloos zou geven. Een hond moet fit zijn voor een enting. Bij zwakte of ziekte, enten uitstellen. Dan heb je kans dat ie niet goed werkt of dat ze er niet lekker van worden, net als bij mensen. Ik vind wel dat ieder het voor zich mag beslissen maar mocht er een uitbraak van iets zijn, vind ik wel dat mensen de verantwoordelijkheid hebben naar anderen toe om te weten of hun hond daarvoor beschermd is, zodat ze de ziekte niet kunnen doorgeven. Inenten/titeren doe je dus niet alleen voor jezelf, vind ik.

Ik las trouwens iets over een inenting die ervoor kan zorgen dat bij een tekenziekte, de prognose voor herstel beter wordt, dan loopt het minder vaak dodelijk af. Weet iemand daar iets van, komt die ook bij de cocktail, bestaat die al? Of moet je daar apart naar vragen?
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

ALS je weil laat enten doe je dat het beste in het voorjaar/lente. De enting is echt maar ongeveer 1/2 jaar werkzaam en dan heb je er op die manier het meeste aan. Honden gaan bij voorkeur "rondom de zomer" in het water buiten ;-) (meestal dan) ;-)
Op die manier heb je ze beschermd in die periode. In de winter gaan de meeste honden niet te water en "heb je ook niets aan weil".

Suzanne
Kells schreef:
~Suzanne~ schreef:Ik laat elke 3 jaar de grote cocktail enten en de tussenliggende jaren weil.
En rabies.
Rabies laat ik niet tegelijk met een andere enting zetten.

Onze oude dame liet ik na haar 12 jaar niet meer enten. Maar dat zou ik hond-afhankelijk zien. Als ik echt niet meer mee naar een show zou gaan zou ik overgaan op titeren. Ik heb lang geen show gelopen maar ik wil het "kunnen" dus laat ik nog enten.

Zou ik een hond hebben waar ik niet mee naar show kan of wil, dan zou ik laten titeren en afhankelijk van de uitslagen enten. Ik vind het dus wel belangrijk om een beschermde hond te hebben... maar over-enten is redelijk nutteloos ;-(

Suzanne
Ik doe het net zo. Jaarlijks Weil en eens per 3 jaar de grote cocktail. Mijn beide dames moeten volgend jaar ook weer voor de grote cocktail. Bij Kells laat ik hem zetten, maar bij Gina (die is tegen die tijd 11) overweeg ik om te titeren. Rabiës zal ik blijven doen vanwege de verplichting in het buitenland. Die hoeven ze pas in 2016 weer. Dit jaar heb ik Weil en Rabiës laten zetten. Rabiës vanwege de geldigheid op de exacte datum en Weil een maand later.
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ik vind het wel kwalijk dat veel dierenartsen op de hoogte zijn van het feit dat de meeste entingen 3 jaar lang bescherming bieden, maar ze gewoon mooi ieder jaar enten. Nadat ik hier las dat dit zo was heb ik wat onderzoek gedaan en toen met mijn DA overlegd. Deze gaf me gelijk en nu ent ook ik alleen ieder jaar weil. Waar ik zo te lezen ook eens naar moet kijken. De mensen die titeren, wat zijn de kosten daar van?
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Eerste drie jaar wel geent, daarna niet meer
Erwina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Erwina »

crutz schreef:
Tijdens een lezing vertelde Tannetje dat er ook niet eens bekend is of de varianten die in de weil vaccinatie zitten, wel de meest voorkomende varianten hier in Nederland zijn. Erg suf dus eigenlijk.
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Dit voorjaar heb ik de honden laten titeren, ze hoeven voorlopig niet geent te worden.
Rabies ent ik wel, ik kom te vaak over de grens.
Weil ent ik niet omdat de enting erg beperkt is op 2-3 soorten en er veel soorten weil bestaan.
Dat je hond net de soort tegenkomt waar hij voor geent is, is klein. De enting biedt imo schijnveiligheid.
Als het warm is houd ik ze uit kleine watertjes en mogen ze alleen in stromend en groot water zwemmen.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Hier wordt niets meer gevaccineerd.
Volgend jaar eens laten titteren en dan zien we wel verder.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Nanna schreef:
JYBD schreef:Hier wordt niets meer gevaccineerd.
Volgend jaar eens laten titteren en dan zien we wel verder.
Aan dat getiter begin ik ook al niet. Ik laat mezelf ook nooit titeren om te zien of mijn DKTP enting nog wel voldoende bescherming biedt.
Heb je gelijk in. Misschien denk ik er volgend jaar ook wel anders over. :D
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Nanna schreef:Ik ben er heilig van overtuigd dat we ons door de dierenartsen én de farmaceutische lobby wijs hebben laten maken dat al dat geënt noodzakelijk is omdat anders je hond de pijp uitgaat (en zij te weinig binnenharken).
Ik ben het in zoverre met ze eens dat ik inderdaad vind dat een hond ingeënt moet worden. Maar 1x per leven lijkt mij zwaar afdoende hoor. De memory cells mogen de rest van het werk opknappen en dat auto-immuunsysteem laten we verder mooi met rust. Ik denk nl. dat heel veel honden ziek worden van al dat overbezorgde gedoe van hun baasjes met hun ieder jaar inenten vanwege het zo fijne gevoel van schijnzekerheid.
Precies!
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Cyntha van inmiddels tien jaar oud wordt niet meer gevaccineerd. Ook geen rabies dus ze kan niet de grens over. Jammer dan, ik vind haar gezondheid belangrijker. Zij en Bayko hebben voor het laatst een cocktail gehad in 2008. Ik volgde toen al het 3-jaarlijkse schema van 1 x per 3 jaar cocktail en in de tussenliggende jaren alleen Weil. Het Weilvaccin zou ik nu niet meer zo snel laten zetten. Helaas bestond de langdurige registratie van bepaalde vaccins tijdens de jonge jaren van mijn honden nog niet. Ze hebben dus enkele jaren achter elkaar een cocktail gehad. Tegenwoordig zou ik dat heel anders aanpakken. Cyntha's immuunsysteem is verziekt en ik vermoed dat het overvaccineren daar een rol in heeft gespeeld. Vorig jaar zijn beide honden getiterd en de waarden waren allemaal nog ruim zat terwijl de officieel geregistreerde werkingsperiode al verstreken was.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Xavi moet volgens zn paspoortje volgende maand weer.
Ik snap het alleen niet...

Hij heeft in december/januari o.a. Nobivac DHP gekregen en ik lees op internet dat deze cocktail 3 jaar geldig is. Dan hoeftie dit toch niet in oktober al weer?!

Lepto (weil) heeftie in oktober gehad en daarna nog een keer.. Heb iig 2 stickers in zn paspoort. Exp date 02 - 2014 en zou in januari weer moeten.

Ik heb soms et idee of doen ze maar wat om vervolgens met het handje klaar te staan om te vangen :scratch:
Xavi was helemaal van de wereld na zn vaccinaties. Ik kon hem amper wakker krijgen, helemaal suf.

Welke is nou het belangrijkst om te doen?
Afbeelding
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief

corason del perro schreef:Ik vind het wel kwalijk dat veel dierenartsen op de hoogte zijn van het feit dat de meeste entingen 3 jaar lang bescherming bieden, maar ze gewoon mooi ieder jaar enten. Nadat ik hier las dat dit zo was heb ik wat onderzoek gedaan en toen met mijn DA overlegd. Deze gaf me gelijk en nu ent ook ik alleen ieder jaar weil. Waar ik zo te lezen ook eens naar moet kijken. De mensen die titeren, wat zijn de kosten daar van?
Ik heb vorig jaar bij m'n vaste praktijk iets van 75 euro per hond betaald voor de Vaccicheck. Als je meedoet aan een titerdag van bijv. Tannetje Koning moet het ook wel voor de helft kunnen. Ik heb wel zelf moeten 'bedelen' om de Vaccicheck aangezien daar op de praktijk verder nooit vraag naar was. Mijn 'vaste' dierenarts weet van Cyntha's problemen en met hem heb ik een hele discussie gehad over onder andere vaccineren/titeren. Hij snapt waarom ik het op deze manier wil doen en gaat daar ook in mee, maar verder adviseert hij geloof ik voor klanten die zich er minder in hebben verdiept het driejaarlijkse schema. Toen die langere registratie werd vastgelegd heb ik destijds ook specifiek om die betreffende vaccins moeten vragen, tegenwoordig is dat volgens mij de standaard op deze praktijk. Hoewel ik eerder deze maand nog een assistente tegen een klant waarvan de hond vorig jaar was gevaccineerd hoorde zeggen dat ze dan maar binnenkort even moest terugkomen voor de nieuwe cocktail... Het lijkt dus erg belangrijk om als hondeneigenaar zelf de vinger aan de pols te houden met dergelijke zaken.
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief

Hylos schreef:Xavi moet volgens zn paspoortje volgende maand weer.

Hij heeft in december/januari o.a. Nobivac DHP gekregen en ik lees op internet dat deze cocktail 3 jaar geldig is. Dan hoeftie dit toch niet in oktober al weer?!

Lepto (weil) heeftie in oktober gehad en daarna nog een keer.. Heb iig 2 stickers in zn paspoort. Exp date 02 - 2014 en zou in januari weer moeten.

Ik heb soms et idee of doen ze maar wat om vervolgens met het handje klaar te staan om te vangen :scratch:
Xavi was helemaal van de wereld na zn vaccinaties. Ik kon hem amper wakker krijgen, helemaal suf.

De Nobivac DHP staat voor drie jaar geregistreerd. Als Xavi die afgelopen januari nog heeft gehad, hoeft hij die dus pas op z'n vroegst (!) in januari 2016 weer. Zo zou het ook in z'n paspoort moeten staan.

De exp. date stickers zeggen niets over tot wanneer de vaccins werkzaam zijn, daar moet je dus niet naar kijken :wink: Als je Weil wil laten zetten zou ik dat in het voorjaar doen, maar eerlijk gezegd zou ik bij een hond die zoals je aangeeft helemaal suf was het titeren gaan overwegen. Titeren is trouwens voor de cocktail (DHP), niet voor Weil.
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

NIET! Helemaal niet! Alleen al omdat hij van de wereld was na de vorige priksessie... :ugh:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Hylos
Zeer actief

De datum van vaccinatie staat er niet bij :roll:
Alleen wanneer het verlopen is en hij weer een nieuwe moet.
Echter is Xavi nog maar 11 maandjes oud, dus heeft hij het nog geen eens een jaar, die vaccinatie!
Tevens ook raar dan, dat hij al 2 Lepto vaccinaties heeft gehad. :scratch:

Zo staat het in zn paspoort, de nummers van de inentingen:
Op 11 december kreeg hij: parvo, weil, kennelhoest, en kennelhoest Bordetella.
Op 4 januari kreeg hij parvo, hondenziekte, leverziekte en weer weil.

Maar wellicht is het dan om meer antistoffen aan te maken ofzo?

Gets, heb zo'n hekel aan zulke dingen. Ze bedonderen je gewoon waar je bij staat. En maar €80,- rekenen.
Afbeelding
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

mijn nieuwe da had het er over dat er een nieuwe enting is voor weill, eentje die breder en beter beschermt. heb een foldertje meegenomen, moet het nog even doorlezen
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Badu schreef:

NIET! Helemaal niet! Alleen al omdat hij van de wereld was na de vorige priksessie... :ugh:

Rabies enting had ie dan weer helemaal geen last van, terwijl dat volgens de DA een zware enting was.

Nouja, ze krijgen het heen en weer maar daar. Ik wil wel even komen om gewoon naar Xavi te laten kijken, maar die vaccinaties geven ze maar aan iemand anders. Daarnaast maar eens kijken nar een andere DA. Dit is namelijk ook nog een hele dure :ugh:
Ze hebben daar meerdere DA's. Kwam vrij kundig over maarja wat weet je er van als leek :U:
Afbeelding
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mowgli heeft de puppyentingen gehad en hierna een keer een cocktail toen ze een paar dagen naar een pension ging, dit moest. Balou heeft twee puppyentingen gehad omdat hij in die periode ziek was heeft hij de derde niet gehad. Het was mijn bedoeling om hem het komende jaar te laten enten, omdat ik met hem naar denken en doen wilde, maar in zijn situatie zie ik van beiden af.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Tamara/Bayko
Zeer actief

O wacht, ik realiseer me nu pas dat Xavi nog zo jong is. Wat veel DA's doen is een jaar na de laatste puppyvaccins de cocktail boosteren, om vervolgens het schema aan te gaan houden voor de volwassen hond. Dat zal wellicht ook de bedoeling zijn geweest van jouw DA. Hoe hij dan op oktober uitkomt, snap ik dan echter nog steeds niet.
Afbeelding
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix

Ongelezen bericht door Canidae »

De laatste keer ben ik naar een meer alternatieve dierenarts in A'dam geweest ( http://www.natuurlijkgezondedieren.nl/ ) en heeft Canna alleen de Weil gehad. Voor die tijd had ze in Spanje vaccinaties gehad, ze gebruiken daar alleen merken die hier onbekend zijn. ( http://k9canna.blogspot.nl/2012/12/vacc ... lijks.html )
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb de honden dit jaar voor het eerst laten titeren, daarvoor liet ik Gol 1 keer in de 3 jaar enten. Gol had wel een enting nodig en Mika niet. Ze zijn nu allebei 7 jaar, waarschijnlijk laat ik ze volgend jaar of het jaar erop nog eens titeren en dan vind ik het wel mooi.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”