Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eigenwijze eigenaar......wat moet ik hier nou mee?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Eigenwijze eigenaar......wat moet ik hier nou mee?

Ongelezen bericht door Ody »

Regelmatig kom ik tijdens het uitlaten een vrouw tegen met een labradormix en een herdermix. Zodra ze me in de verte zien lopen komen ze al vanaf een zeer grote afstand aanstormen (en dan bedoel ik ook echt stormen). :80:
De herdermix is nog een jong ding, behoorlijk opdringerig maar wel een speelse manier. De labradormix is echt een vervelende hond die met een hoop poeha op een dreigende, dominante manier iedere keer op Sira afstiert.
Ik heb de vrouw al een paar keer vriendelijk verzocht om haar honden bij zich te houden, maar zij vind het niet nodig, want de honden lossen het zelf wel op. Ze heeft zelfs gezegd dat ze het wel makkelijk vind zo, want zo leren haar honden dat ze maar niet op iedere hond af moeten stieren, omdat ze van Ody op hun flikker krijgen.
Sira is absoluut geen zelfverzekerde hond naar vreemde honden toe, wat zich soms uit in een lichte angstagressie. Normaal gesproken lijn ik haar dan aan (en doet de andere eigenaar dat ook) en is dit prima te corrigeren. In het begin lijnde ik Sira dus ook aan, maar ze wordt dan alleen maar angstiger, omdat ik haar dan de mogelijkheid tot vluchten ontneem.
Nu laat ik haar dus los lopen als ik de honden aan zie komen, maar blijkbaar voelt ze zich door Ody zo gesterkt dat ze vanmorgen de honden mee ging wegjagen. Nu vind ik dit naar de labmix toe niet zo'n probleem, maar ik ben wel bang dat Sira op deze manier leert dat dit DE manier is om van enge honden af te komen en dat wil ik niet, omdat ik dit angstgedrag in goede banen wil leiden.

Wat moet ik hier nu mee???
Met de eigenaar gaan praten lost niets op en op andere tijden gaan lopen is geen optie, want we lopen beiden niet op een vast tijdstip.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Re: Eigenwijze eigenaar......wat moet ik hier nou mee?

Ongelezen bericht door yamie »

ik zou een flinke stok in je handen nemen, je honden aanlijnen wanneer ze er aan komen stormen, stil gaan staan en dan met een hoop poeha zorgen dat die honden rechtsomkeert maken, uiteraard niet echt slaan, maar laat de eigenaar dat maar denken, wellicht dat ze dan wel vlotter van begrip wil zijn, om haar schatjes gewoon braaf bij zich te houden :ok:
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Een keer kwaad worden op die eigenaar. En zeggen dat het niet de taak van jouw honden is om haar honden op te voeden! Mocht dat niet werken dan zou ik, zodra ik haar zag, rechtsomkeerts maken.
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

aanlijnen en omdraaien?
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Ik sluit me bij bovenstaande aan. Hier loopt een Boxer die al 2 van mijn honen heeft gegrepen (en vele anderen), baasjes vinden het wel prima en weigerden haar aan te lijnen. Totdat ik enthousiast begon mijn riemen op te bossen en in een houding ging lopen die niets aan de verbeelding overlaat. Heb mijn dreigement nooit hoeven uitvoeren, de hond wordt nu razendsnel aangelijnd als ze me ziet aankomen.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

***puppy*** schreef:aanlijnen en omdraaien?
Dat zou ik ook doen. Jammer maar deze mevrouw snapt het niet helemaal en ik ben niet van plan om de opvoeding van mijn honden door haar te laten beïnvloeden. Als je je hond erachteraan laat gaan, dan geef je ze toestemming om dat te doen want je laat ze gaan. Dus dat zou ik niet toelaten. De mevrouw is fout en toch moet jij je aanpassen, ik weet het, maar zo is het nu eenmaal.
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Lastige is dat ik een 'heen-en-weer-stuk' loop met de honden, dus we moeten toch uiteindelijk langs elkaar heen.
Ik zit nu te overwegen om de honden aan te lijnen en gewoon aan de andere kant van de weg te gaan lopen. Enige probleempje is dat daar gewoon auto's rijden en ik weet dat haar honden doodleuk oversteken als ze dat nodig vinden. Dat maakt de eigenaar blijkbaar ook allemaal niet uit. :roll:
Nu is dat op zich niet mijn probleem, maar ik zie liever niet hoe er een hond voor mijn ogen plat gereden wordt. Bovendien zou ik me nog stiekem schuldig voelen ook! :oeps:
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Roompie schreef:Een keer kwaad worden op die eigenaar. En zeggen dat het niet de taak van jouw honden is om haar honden op te voeden! Mocht dat niet werken dan zou ik, zodra ik haar zag, rechtsomkeerts maken.
Yup!
En daarbij aangeven dat ALS jouw honden bijten, jij geen kosten gaat vergoeden.
(Weet niet of dat juridisch houdbaar is, maar goed, who cares ;-)

Suzanne
*do*

Ongelezen bericht door *do* »

Wij hebben een soortgelijke situatie gehad in onze oude wijk. Het enige verschil was dat deze hond echt op mijn honden dook. Er zelfs voor onze kant opkwam als wij een andere kant opliepen.
Meerdere malen de eigenaren aangesproken, de hond zelf proberen te blokken, niets hielp. 1 maal heeft mijn man de hond opgepakt en in de sloot naast het wandelpad gegooid zo boos was hij. Zelfs dat was niet afdoende. Hoe bedoel je, ik heb een plaat voor mijn hoofd.
Toen hebben wij de wijkagent erbij gehaald. Hoop gezeur mee gehad, want dat was wel heel overdreven volgens de eigenares. Tja, als je niet luisteren wil...
Maar goed, gelukkig wonen wij nu in een andere wijk. *knipoog*

Dus als ik jou was zou ik de wijkagent aanspreken.
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Ody schreef:Lastige is dat ik een 'heen-en-weer-stuk' loop met de honden, dus we moeten toch uiteindelijk langs elkaar heen.
Ik zit nu te overwegen om de honden aan te lijnen en gewoon aan de andere kant van de weg te gaan lopen. Enige probleempje is dat daar gewoon auto's rijden en ik weet dat haar honden doodleuk oversteken als ze dat nodig vinden. Dat maakt de eigenaar blijkbaar ook allemaal niet uit. :roll:
Nu is dat op zich niet mijn probleem, maar ik zie liever niet hoe er een hond voor mijn ogen plat gereden wordt. Bovendien zou ik me nog stiekem schuldig voelen ook! :oeps:
Gewoon oversteken en dan de andere kant opkijken. Je zult toch iets moeten doen hoor.
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Vervelend, misschien moet je mijn twee meiden even een keertje lenen, die houden niet van dit soort opdringerig gedrag en laten dat even ver van te voren merken.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Ody schreef:Wat moet ik hier nu mee???
.

zoals altijd in dit soort situaties:. kies snel een ander pad , het is niet anders , je ziet haar al van verre toch al aankomen ?. :19:

Melanie 74 schreef:Vervelend, misschien moet je mijn twee meiden even een keertje lenen, die houden niet van dit soort opdringerig gedrag en laten dat even ver van te voren merken.
vreemd antwoord , lekku vechten . :piew:
Fizgig
Zeer actief

Pakdebal schreef:
Ik denk dat ik wel een beetje weet wat ze bedoelt, ik heb ook een hond waar nooit een andere hond af op komt stieren. Honden weten ook wel precies op wie ze wel en niet afstormen hoor. Bruno is nogal groot, wil niet kennis maken met alle honden op een vriendelijke manier en de meeste honden durven het niet aan om hem te bestormen. Hij heeft ook een hele duidelijke lichaamstaal dan voor een andere hond. En als we een aanstormende hond in de buurt zouden laten komen, wat we natuurlijk nooit zouden laten gebeuren als het even kan, zou hij bijten, ja.

Er kwam een keer een labrador op hem afstormen in een onbewaakt ogenblik, terwijl Bruno aangelijnd was. En dan zegt Bruno hauw grauw snauw en de labrador loopt piepend weg. Hij heeft hem niet verwond hoor, maar dan gebruikt ie wel zijn bek. Voor ons dus reden om aanstormende honden weg te sturen voor ze aankomen.

Ik loop altijd samen met mijn vriend, mijn vriend houdt Bruno dan en ik ren stampevoetend op de jolige hond af, als ie echt niet wil luisteren. Niet leuk, nee, wel nodig, maar dat hoeft dus ook bijna nooit. Honden missen Bruno's frons en houding niet en keren meestal om. We lopen op ongebruikelijke tijden en vermijden mensen met aanstormende honden maar sommige honden zijn wel erg enthousiast. En dan neem ik mijn verantwoordelijkheid.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Pakdebal schreef:
Melanie 74 schreef:Vervelend, misschien moet je mijn twee meiden even een keertje lenen, die houden niet van dit soort opdringerig gedrag en laten dat even ver van te voren merken.
Veel honden kunnen hun punt ook goed duidelijk maken zonder te vechten ;)
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Shibby schreef:
Pakdebal schreef:
Veel honden kunnen hun punt ook goed duidelijk maken zonder te vechten ;)
Zeker de dames als die van Melanie... Zit een beetje in het ras volgens mij..
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

Ik ben erg verwend hier in Wormerveer, iedereen die een vervelende hond heeft, houdt die goed bij zich. Heel weinig uitzonderingen, en die zijn de laatste tijd ook niet in het park geweest, haha. Nou ja, vervelend, een hond die niet vriendelijk is of kan blijven. En die zich opdringt, vind ik ook niet okee. Ik kan er niet meer echt boos om worden als het wel gebeurt, als ze zich alleen opdringen. Maar agressief gedrag, dat maak ik echt nooit mee hier. Dat een hond komt patsen en grommen ed, echt nooit. Maar vriendelijk blijf ik dan niet hoor. Neen.

Als ik het idee heb dat mijn honden niet veilig zijn (of dat de andere hond niet veilig is bij mijn honden, is het meestal meer, haha), pak ik die hond desnoods bij zijn halsband en sleep hem mee naar zijn baas. Nou ja, lijn hem aan en breng hem naar zijn baas. Heb ik eerder gedaan. En dan zeg je gewoon: 'Volgens mij bent u iets kwijt!' Die mensen hebben zich gewoon verontschuldigd. In deze ging het om een puberhond met bananen in de oren dus had dat niet eens gehoeven van mij. Maar ik zou het zelf ook doen als het om mijn hond ging, wel zo netjes, toch?
Melanie 74

Pakdebal schreef:
Ody schreef:Wat moet ik hier nu mee???
.

zoals altijd in dit soort situaties:. kies snel een ander pad , het is niet anders , je ziet haar al van verre toch al aankomen ?. :19:

Neeehh, daar voelen ze zich veels te goed voor :pffff:
Een blik is voldoende !

Zoiets bedoel ik.

Afbeelding

Afbeelding

Eigenlijk worden alle stuiterballen heel klein en rustig en druipen af, zonder dat er maar een haartje gekrenkt is.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Nanna schreef:
Ody schreef: Ik heb de vrouw al een paar keer vriendelijk verzocht om haar honden bij zich te houden.
Dan wordt het tijd om het onvriendelijk te verzoeken. Snauw maar eens flink van je af en zeg dat je die opdringerige kuthonden de volgende keer met je riem slaat. Even flink aanzetten voor het perfecte dramatische effect :engel:
Flitsende ogen, wat schuim op de mondhoeken.
Als je maar doorkomt. :mrgreen:
Ik zat ook niet zo in elkaar, maar na een stuk of wat keer was ik het ook goed zat. Zeker ook omdat ik altijd zelf aanlijnde als dezelfde honden weer eens aan kwamen zetten. Veel kleiner dan die van mij dus ook geen partij als het fout zou gaan. Plus het feit dat ik zelf geen honden wilde die aan de lijn uit gingen vallen en daar altijd goed aan werkte.
Naar sommigen heb ik wel eens mijn grote mond open getrokken, zowel naar baas als hond. Dan maar even de aso. Het was ineens wel duidelijk dat ik er tabak van had gekregen. En toen konden de honden wel even aan de lijn in het vervolg.

Het is zo'n kleine moeite als je weet dat sommige honden elkaar niet zo liggen. Even kort aan de lijn en voorbij gaan en klaar, dan vervolgt iedereen zijn weg zonder gedonder of nagelbijten of frustratie.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik ga brullen, dat kan ik best hard heb ik ontdekt :mrgreen:
Werkt altijd, als de honden al niet angstig van mij worden dan de eigenaar wel, die komen toch wel vaak rap hun hond halen. Echt niet dat ik ergens anders ga lopen omdat een ander te beroerd is om zijn honden in het gareel te houden.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Gollum schreef:Ik ga brullen, dat kan ik best hard heb ik ontdekt :mrgreen:
Werkt altijd, als de honden al niet angstig van mij worden dan de eigenaar wel, die komen toch wel vaak rap hun hond halen. Echt niet dat ik ergens anders ga lopen omdat een ander te beroerd is om zijn honden in het gareel te houden.
Ik lijn zelf nogal snel aan, dat scheelt ook een boel. Net ook, in het donker ontwaarde ik iemand, dus Bluf voor de zekerheid aan de lijn toch maar op het open veld. Vervolgens werd ik op afstand begroet en zag ik wie het was. Prima, hond bij hem, dus ging ervanuit dat hij de hond aan de lijn had gedaan. Want zijn hond moet Bluf niet, maar tussen de hond van mijn vriend en zijn hond was het ook altijd hommeles had ik al begrepen, die van mijn vriend had ik nog wel los lopen. Ineens hoor ik hem HIER HIER! ONGELOFELIJK! HIER! Tsja, Bluf stond de bal in de bek al stuk te happen van opwinding.. :roll: hond van vriend liep met de hoge staart en stijve poten al het pad op. Maar goed die dus ook bij me geroepen en aan de lijn. Hond van hem besefte met welke dames hij van doen had en besloot eieren voor zijn gecastreerde geld te kiezen. Maar in dit geval was deze eigenaar net zo eigenwijs door de hond los te laten en er vanuit gaan dat hij niet naar ons toe zou komen. Als ik de dames los had gehad vrees ik dat er een akkefietje had ontstaan.

Ik hou zelf écht niet van akkefietjes, maar soms denk ik wel eens dat anderen wat meer na moeten denken ook hoor en dan maar een goede grauw en snauw en bedenken dat de volgende keer ze toch zeker maar eigen hond bij zich moeten houden op bepaalde plekken waar het niet echt losloopwhalhalla is.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

blondie schreef:
Gollum schreef:Ik ga brullen, dat kan ik best hard heb ik ontdekt :mrgreen:
Ik lijn zelf nogal snel aan, dat scheelt ook een boel. Net ook, in het donker ontwaarde ik iemand, dus Bluf voor de zekerheid aan de lijn toch maar op het open veld. Vervolgens werd ik op afstand begroet en zag ik wie het was. Prima, hond bij hem, dus ging ervanuit dat hij de hond aan de lijn had gedaan. Want zijn hond moet Bluf niet, maar tussen de hond van mijn vriend en zijn hond was het ook altijd hommeles had ik al begrepen, die van mijn vriend had ik nog wel los lopen. Ineens hoor ik hem HIER HIER! ONGELOFELIJK! HIER! Tsja, Bluf stond de bal in de bek al stuk te happen van opwinding.. :roll: hond van vriend liep met de hoge staart en stijve poten al het pad op. Maar goed die dus ook bij me geroepen en aan de lijn. Hond van hem besefte met welke dames hij van doen had en besloot eieren voor zijn gecastreerde geld te kiezen. Maar in dit geval was deze eigenaar net zo eigenwijs door de hond los te laten en er vanuit gaan dat hij niet naar ons toe zou komen. Als ik de dames los had gehad vrees ik dat er een akkefietje had ontstaan.

Ik hou zelf écht niet van akkefietjes, maar soms denk ik wel eens dat anderen wat meer na moeten denken ook hoor en dan maar een goede grauw en snauw en bedenken dat de volgende keer ze toch zeker maar eigen hond bij zich moeten houden op bepaalde plekken waar het niet echt losloopwhalhalla is.
Oh ik voorkom ook liever dan dat ik genees hoor. Ik houd mijn honden bij me maar verwacht dat een ander dat ook doet. En als ze zodanig belaagd worden dat ze er angstig van worden dan verdedig ik ze.
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

@Melanie74: die blik! Ge-wel-dig!

On topic: andere kant op lopen is geen optie lees ik uit je verhaal, dan maar de mevrouw opvoeden. Honden aanlijnen, werparm de lucht in - duidelijker kun je niet zijn!
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ody schreef:Ze heeft zelfs gezegd dat ze het wel makkelijk vind zo, want zo leren haar honden dat ze maar niet op iedere hond af moeten stieren, omdat ze van Ody op hun flikker krijgen.
In een iets andere setting heb ik dat hier ook, een boerderij waar ik langs moet waar vier jack ruzies wonen. Die komen altijd met donder en geweld op ons afstormen. Ik lijn Skadi daar altijd aan, maar ze komen gewoon naar ons toe en ze zijn zo hysterisch dat ze op wegjagen niet reageren.
Laatst was Skadi zó over de zeik dat ze zich uit haar (goedzittende) tuig wurmde en er een beet. Toen was er een gat. Dat hoorde ik gisteren dus van die mensen.
"Ik hoop maar dat ze het zo afleren" zei die vrouw. Nou, niet dus, ze zijn zo mogelijk nu nóg feller.
Hoe dom ben je dan? Ik heb aangeboden om de DA kosten te betalen (vond ze niet nodig), want het is wél mijn hond die beet. Maar als we eerlijk zijn, IK zou ze ook spuugzat zijn en ze aan flarden willen scheuren als ik Skadi was :19:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Saschesfloor schreef:Ik sluit me bij bovenstaande aan. Hier loopt een Boxer die al 2 van mijn honen heeft gegrepen (en vele anderen), baasjes vinden het wel prima en weigerden haar aan te lijnen. Totdat ik enthousiast begon mijn riemen op te bossen en in een houding ging lopen die niets aan de verbeelding overlaat. Heb mijn dreigement nooit hoeven uitvoeren, de hond wordt nu razendsnel aangelijnd als ze me ziet aankomen.
Het is met hondenbaasjes net zoals met ouders die een kind hebben dat pest. Die vinden dat ook geen probleem. Het wordt altijd pas anders als hun kind degene is die gepest wordt.

Zoals die boxer, die moest eigenlijk eens gegrepen worden door een andere hond. En dan moet je die baasjes zien.... dan zijn ze wel kwaad!

Jij hebt het goed opgelost in ieder geval. Soms maken woorden gewoon geen indruk. Dan moet je wel handelen, je hebt dan gewoon geen keus.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik zou een grote paraplu meenemen, je honden naast je zetten en met de paraplu de andere honden met een hoop bombarie wegjagen. De tijd van vriendelijk zijn is voorbij, dat dringt toch niet door!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Borderlover
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Golden retriever
Border collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Borderlover »

Ik ga de discussie niet uit de weg, zou ik als ik jou was ook niet doen. Ontplofte enige tijd geleden toen ik een vrouw met haar hond voor de zoveelste keer haar hond zag borstelen naast het bankje aan het water waar veel oude mensjes zitten. ALSOF er een hond over de vloer uitgesmeerd ligt! "Het waait wel weg" zei de beste mevrouw, helaas was het volkomen windstil - dus uit mijn plaat. Nooit meer gezien.
http://www.dogue.nl De vergelijkingsite voor hondenverzekeringen en kattenverzekeringen. Gratis QR code tag + donatie aan goede dieren doelen!
Borderlover
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Golden retriever
Border collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Borderlover »

Ik ga de discussie niet uit de weg, zou ik als ik jou was ook niet doen. Ontplofte enige tijd geleden toen ik een vrouw met haar hond voor de zoveelste keer haar hond zag borstelen naast het bankje aan het water waar veel oude mensjes zitten. ALSOF er een hond over de vloer uitgesmeerd ligt! "Het waait wel weg" zei de beste mevrouw, helaas was het volkomen windstil - dus uit mijn plaat. Nooit meer gezien.
http://www.dogue.nl De vergelijkingsite voor hondenverzekeringen en kattenverzekeringen. Gratis QR code tag + donatie aan goede dieren doelen!
Melanie 74

MirandaH schreef:@Melanie74: die blik! Ge-wel-dig!

On topic: andere kant op lopen is geen optie lees ik uit je verhaal, dan maar de mevrouw opvoeden. Honden aanlijnen, werparm de lucht in - duidelijker kun je niet zijn!

Duidelijker kan niet, maar ik zou ook met verl bombarie de honden wegjagen hoor.
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

Haal bij een hondenschool een folder, en druk die de volgende keer in z'n handen. :mrgreen:
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

iones schreef:
Saschesfloor schreef:Ik sluit me bij bovenstaande aan. Hier loopt een Boxer die al 2 van mijn honen heeft gegrepen (en vele anderen), baasjes vinden het wel prima en weigerden haar aan te lijnen. Totdat ik enthousiast begon mijn riemen op te bossen en in een houding ging lopen die niets aan de verbeelding overlaat. Heb mijn dreigement nooit hoeven uitvoeren, de hond wordt nu razendsnel aangelijnd als ze me ziet aankomen.
Het is met hondenbaasjes net zoals met ouders die een kind hebben dat pest. Die vinden dat ook geen probleem. Het wordt altijd pas anders als hun kind degene is die gepest wordt.

Zoals die boxer, die moest eigenlijk eens gegrepen worden door een andere hond. En dan moet je die baasjes zien.... dan zijn ze wel kwaad!

Jij hebt het goed opgelost in ieder geval. Soms maken woorden gewoon geen indruk. Dan moet je wel handelen, je hebt dan gewoon geen keus.
Het is van de week weer mis gegaan met die Boxer en een Labrador. Er ligt nu een aangifte bij de politie op advies van Staatsbosbeheer. Ze gaan nu dossier opbouwen en toewerken naar een aanlijngebod. Blijft toch bespottelijk dat het zo moet.

Helaas heb ik nu een soortgelijk probleem. Sinds enkele weken loopt er een man met een Mechelse Herder en 2 kruisinkjes. Bij de eerste keer passeren had ik mijn honden even aangelijnd, dat doe ik bij onbekende honden meestal. Die honden leken heel oké, dus de keer erna heb ik ze los meegenomen. Op het moment dat Penny passeert, grijpt die Herder haar even in haar rug. Penny gillen, maar verder was de kous af. Hij maakte ook nog even zo'n beweging naar Sacha, maar die reageerde verder niet echt. Hier hoor je mij verder niet over, kan gebeuren, maar ik verwacht nu wel dat hij die hond bij zich houdt, voordat er echte ongelukken gebeuren. Laatst stond hij ook ineens voor me uit een zijpad en toen is het tot een schermutseling gekomen met een van zijn andere honden. Kom ik hem gisteren weer tegen, dus ik vraag hem zijn honden ook even bij zich te houden, ik had die van mij aangelijnd inmiddels, krijg ik toch een grote bek. dat ik van zijn hond niks te vrezen heb :blah: Dat zal best, maar op dat moment kwam hij weer op mijn honden afgedenderd. En nou ben ik er klaar mee, dus heb een klacht ingediend bij Staatsbosbeheer (wil de boswachter graag, omdat er een selecte groep hondenbezitters het wandelplezier voor veel mensen structureel vergallen en ze willen dat aanpakken). Echt, als je weet dat die beesten een hekel hebben aan elkaar, wat is nou de moeite om voor de 5 seconden dat je elkaar passeert je hond even bij je te houden?
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”