ranetje schreef:Het hoeft niet met iedere hond.
Rana snauwt alleen als ze vermoed dat een hond haar pijn kan bezorgen dus die moet wegblijven.
Zijn beste vriend is een enorm lompe lab

Als er iemand is die hem dan pijn zou moeten doen is hij het wel.
ranetje schreef:jacq1970 schreef:Voor een DD is dit toch al best wel op leeftijd.. die worden toch niet zo heel oud???
Ik zou hem als test gewoon eens pijnstillers geven, reageert hij daar goed op heeft hij toch pijn gehad.. en weet je dat hij niet zonder kan en kan je hem nog wat meer kwaliteit geven..
Denk dat ik het ook zou testen

Dat is idd wel een optie... Dank voor het meedenken

Ik ga het nog eens overleggen.
** Angela ** schreef:Ik zou dit zo over Kenji geschreven kunnen hebben
Behalve dan dat Kenji wel altijd staat te springen om mee te mogen en dan ook nog lekker rent en vliegt.
Enige is dan wel dat ze het niet langer dan 30-45 min. meer volhoud vanwege haar heupen en schouder
Zij is ook net 6 jaar
Akelig om te zien heh

Fijn dat ze nog wel zo van het wandelen geniet

Ik hoop dat ze nog lang die "drive" blijft houden!
Met wandelen gaat het met Caleb ook nog wel, maar dus niet te lang en ook op die al ingekorte wandeling is hij veel rustiger dan voorheen. En hij heeft veel meer rust nodig daarna.
samantha! schreef:Wat naar om te zien zeg
Als ik dit soort dingen lees besef ik me dat ik met Max (sint bernard) heel veel geluk heb gehad, die liep t/m zijn 10e als een trein en kon op die leeftijd makkelijk wandelingen van een paar uur aan, achter ballen aan rennen etc.
Maar goed, het besef dat hij een uitzondering was heeft me wel doen besluiten niet meer voor het ras te gaan.
Dat is idd wel uitzonderlijk! Als kind hadden wij ook altijd sint bernards. Die bleven wel langer jong dan Caleb, maar 10 en nog uren kunnen wandelen ging niet. Caleb speelt al een paar jaar nooit meer met ballen tijdens wandelen omdat hij dan weer last krijgt. Op het grasveld hiervoor heel soms nog wel eens, 3 keer halen en het is genoeg.
Fiepje schreef:
Ik hoop dat Caleb toch nog een aardige poos meekan zonder al te veel ellende!!

Dat hoop ik ook
Pakdebal schreef:.
als het staar is , kunnen ze er aan geopereerd worden . !
en dan blaft hij minder, want nu ziet hij minder en wordt onzeker
Duits of Deense Doggen worden niet oud zo'n jaar of 6 inderdaad , heel erg, want dat is misschien door het fokbeleid
veel sterkte !
Het vele blaffen komt niet door slecht zicht. Zoals gezegd reageert hij nog wel goed op beweging etc. Zijn gehoor is het probleem. Hij denkt iets te horen en slaat dan aan. Overdag gebeurd dit ook regelmatig, bv als er een lepel tegen servies tikt. Dan denkt hij de bel te horen.
's Nachts heeft hij al nooit goed gezien (net als de rest vd honden en ikzelf) aangezien het dan donker is
Opereren gaan we op deze leeftijd trouwens sowieso niet doen. Dat hebben we al besloten.