EUUUUHHHH ja AmenInge O schreef:zo is het!jelle schreef: Als je een ras KIEST dat niet makkelijk samen in huis kan of mee kan uit wandelen kost je dat dus veel extra tijd, extra mankracht inhuren óf minder honden houden... kwestie van keuzes maken. Mijn punt is nou juist dat de honden daar niet onder zouden mogen lijden. Als je al je uitgefokte honden een beter leven kunt geven door te herplaatsen komen ze nu blijkbaar tekort puur en alleen omdat jij zo graag wilt fokken. Dat zou een fokker met hart voor zijn dieren m.i. niet laten gebeuren. Dat is kiezen voor je dieren boven je eigen hobby, ambities of broodwinning.
Overigens als je al zo moet schipperen met je aandacht snap ik al helemaal niet waarom je er bewust nog pups bij gaat nemen van andere rassen dan die waarmee je fokt.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
doen de fokkers onder ons
Moderator: moderatorteam
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Lekker op een groot terrein rondlopen is dus wel even heel iets anders dan 24/7 in een kennel zitten waar ze hun ontlasting ook nog in moeten doen. Ik zie een hond daar dus wel onder lijden, onafhankelijk ras of niet.Arona schreef:
En mijn ras is helemaal geen aanhankelijk ras dus als ze al aandacht zouden tekort komen zie ik niet dat ze daar zo enorm zouden onder lijden. Een DC werd nl vroeger (rond jaren 60-70) gefokt om zelfstandig een boerderij te kunnen bewaken zonder al te veel noodzakelijke tussenkomst van de baas. Het ras werd gefokt om alle ongewenste dieren te verwijderen (vernietigen) die zijn domein betreed, bedreigde of zijn baas en familie (behoort ook tot de boederij) te verdedigen met geweld indien nodig.

- Arona
- Actief
- Contacteer:
8O maar 1 keer per week eruit komen, nou nou dat je zoiets met zo'n grote zekerheid durft zeggen zonder dat je me überhaupt kent of bij me thuis bent geweest ??? Ze krijgen heus wel wat meer beweging als dat hoor en zeker nog meer als we het plein hier eindelijk afgespannen krijgen en nog grotere kennels kunnen bijbouwen.Het gaat erom dat de honden in de kennel zitten er er verder niet uit komen. Dus geen aandacht krijgen en alleen maar pups mogen krijgen. Het gaat er dus om dat bij fokkers zoals jij je honden er maar 1 keer in de week, als je tenminste geen pups in huis hebt, er uit komen, en daar moeten ze dan de hele week op teren. Als je honden er maar 1 keer in de week, als ze mazzel hebben er uit komen vind ik dat je teveel honden hebt. Naar mijn mening krijgen ze dan niet de aandacht en de beweging die ze verdienen. Je zal ongetwijfeld het beste met het ras voor hebben als je het op deze manier doet, maar voor de individuele honden is het niks.
laten we dan meteen ook maar alle gekooide vogels, papegaaien, parkieten, hamsters, konijnen, cavia's, slangen,... bevrijden want die zijn ook niet gemaakt om in kooien te zittenLekker op een groot terrein rondlopen is dus wel even heel iets anders dan 24/7 in een kennel zitten waar ze hun ontlasting ook nog in moeten doen. Ik zie een hond daar dus wel onder lijden, onafhankelijk ras of niet.

Het feit is dat er nu éénmaal honden zijn die in kennels gehouden worden, en daarom niet alleen bij fokkers. Hoeveel mensen hebben er geen hond die 8 uren of langer moeten alleen zijn omdat baasjes moeten gaan werken... een kennis van me heeft een Engelse staff - dat beestje zit niet een hele dag in een kennel maar in een bench. Dat gedurende een 9 tal uren tot ze terugkomen van het werk, maar in die 9 uren heeft het beesje geen eten of drinken. En 's avonds moet hij ook gewoon opnieuw de bench in. Dan liever toch in een kennel waar ze tenminsten kunnen rondlopen (zij het dan beperkt) en waar ze vrij kunnen eten, drinken, plassen en poepen.
Laatst gewijzigd door Arona op 25 nov 2003 20:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Dogo Canario fokker - België
Corazón EL PERRO DIABLO @ 6,5 mn oud;

Corazón EL PERRO DIABLO @ 6,5 mn oud;
- Hutsje
- Zeer actief
Tuurlijk wordt dit "opgekuisd", maar een hond is een dier dat niet graag in zijn eigen "huisje" zijn ontlasting doet, daarom zijn ze zo makkelijk zindelijk te maken. Dat een hond zijn eigen nest moet bevuilen is dus heel vervelend voor een zindelijk dier.Arona schreef:8O maar 1 keer per week eruit komen, nou nou dat je zoiets met zo'n grote zekerheid durft zeggen zonder dat je me überhaupt kent of bij me thuis bent geweest ??? Ze krijgen heus wel wat meer beweging als dat hoor en zeker nog meer als we het plein hier eindelijk afgespannen krijgen en nog grotere kennels kunnen bouwen.Het gaat erom dat de honden in de kennel zitten er er verder niet uit komen. Dus geen aandacht krijgen en alleen maar pups mogen krijgen. Het gaat er dus om dat bij fokkers zoals jij je honden er maar 1 keer in de week, als je tenminste geen pups in huis hebt, er uit komen, en daar moeten ze dan de hele week op teren. Als je honden er maar 1 keer in de week, als ze mazzel hebben er uit komen vind ik dat je teveel honden hebt. Naar mijn mening krijgen ze dan niet de aandacht en de beweging die ze verdienen. Je zal ongetwijfeld het beste met het ras voor hebben als je het op deze manier doet, maar voor de individuele honden is het niks.
Dit heb je zelf gezegd, dit zijn je eigen woorden van een tijdje terug. Ik heb me er destijds al over verbaasd, daaorm weet ik het nog. Maar als het ondertussen meer geworden is dan ben ik alleen maar blij hoor.
laten we dan meteen ook maar alle gekooide vogels, papegaaien, parkieten, hamsters, konijnen, cavia's, slangen,... bevrijden want die zijn ook niet gemaakt om in kooien te zittenLekker op een groot terrein rondlopen is dus wel even heel iets anders dan 24/7 in een kennel zitten waar ze hun ontlasting ook nog in moeten doen. Ik zie een hond daar dus wel onder lijden, onafhankelijk ras of niet.
Die hebben doorgaans meer ruimte dan een hond in de kennel. Maar ook dat vind ik zielig omdat die meestal te klein gehuisvest zijn. Hoe groot zijn jouw kennels?
en die ontlasting wordt opgekuist hoor , t zijn nog altijd geen varkens die we kweken.

Dus omdat een ander het doet, is het normaal om en hond 8 uur alleen te laten?? ik snap zulke vergelijkingen niet!! Lijkt een beetje op: maar hij doet het ook en dan met een vingertje wijzen...Arona schreef:[Het feit is dat er nu éénmaal honden zijn die in kennels gehouden worden, en daarom niet alleen bij fokkers. Hoeveel mensen hebben er geen hond die 8 uren of langer moeten alleen zijn omdat baasjes moeten gaan werken... een kennis van me heeft een Engelse staff - dat beestje zit niet een hele dag in een kennel maar in een bench. Dat gedurende een 9 tal uren tot ze terugkomen van het werk, maar in die 9 uren heeft het beesje geen eten of drinken. En 's avonds moet hij ook gewoon opnieuw de bench in. Dan liever toch in een kennel waar ze tenminsten kunnen rondlopen (zij het dan beperkt) en waar ze vrij kunnen eten, drinken, plassen en poepen.
- Hutsje
- Zeer actief
Pffffff Gaaaaaaaan we weer.....Je eigen straatje schoon vegen met de ellende van een ander..... HET KAN ALTIJD ERGER, Kijk maar naar honden in Taiwan, daar worden ze gemarteld en gegeten. Wat ben jij dan nog goed voor je honden he?Arona schreef: Het feit is dat er nu éénmaal honden zijn die in kennels gehouden worden, en daarom niet alleen bij fokkers. Hoeveel mensen hebben er geen hond die 8 uren of langer moeten alleen zijn omdat baasjes moeten gaan werken... een kennis van me heeft een Engelse staff - dat beestje zit niet een hele dag in een kennel maar in een bench. Dat gedurende een 9 tal uren tot ze terugkomen van het werk, maar in die 9 uren heeft het beesje geen eten of drinken. En 's avonds moet hij ook gewoon opnieuw de bench in. Dan liever toch in een kennel waar ze tenminsten kunnen rondlopen (zij het dan beperkt) en waar ze vrij kunnen eten, drinken, plassen en poepen.

- Rataplan
- Zeer actief
Oh das gemeen zeg dat wilde ik typenHutsje schreef:Pffffff Gaaaaaaaan we weer.....Je eigen straatje schoon vegen met de ellende van een ander..... HET KAN ALTIJD ERGER, Kijk maar naar honden in Taiwan, daar worden ze gemarteld en gegeten. Wat ben jij dan nog goed voor je honden he?Arona schreef: Het feit is dat er nu éénmaal honden zijn die in kennels gehouden worden, en daarom niet alleen bij fokkers. Hoeveel mensen hebben er geen hond die 8 uren of langer moeten alleen zijn omdat baasjes moeten gaan werken... een kennis van me heeft een Engelse staff - dat beestje zit niet een hele dag in een kennel maar in een bench. Dat gedurende een 9 tal uren tot ze terugkomen van het werk, maar in die 9 uren heeft het beesje geen eten of drinken. En 's avonds moet hij ook gewoon opnieuw de bench in. Dan liever toch in een kennel waar ze tenminsten kunnen rondlopen (zij het dan beperkt) en waar ze vrij kunnen eten, drinken, plassen en poepen.

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
waarom ontlasting "opkuisen"Hutsje schreef:Tuurlijk wordt dit "opgekuisd", maar een hond is een dier dat niet graag in zijn eigen "huisje" zijn ontlasting doet, daarom zijn ze zo makkelijk zindelijk te maken. Dat een hond zijn eigen nest moet bevuilen is dus heel vervelend voor een zindelijk dier.Arona schreef:en die ontlasting wordt opgekuist hoor , t zijn nog altijd geen varkens die we kweken.

heb de heren hier ook in kennels en ik hoef hier echt geen ontlasting te ruimen in de kennels,
waarom niet, omdat ze eerst gewoon in huis zindelijk zijn gemaakt en toen pas de kennel in gegaan zijn (en zo gaat het nu met Umi ook, tot een maand of 6 in huis en dan lekker naar buiten in de kennel, dan is het weer ook ff beter voor een pup

ze zijn dus stil en zindelijk in de kennels omdat ze dat binnen geleerd hebben
EN
omdat ze er voldoende uitkomen om buiten de kennels hun ontlasting kwijt te kunnen
en inderdaad, als je zoekende bent naar werk mechelaars en je wilt perse een hond die in huis gehouden wordt dan kan je wel eens bedrogen uit komen, aangezien de meeste werk mechelaars buiten in kennels gehouden worden en ik kan me voorstellen dat dit voor meer rassen (inderdaad bv rassen die redelijk hondagressief kunnen zijn) geld)
-
- Zeer actief
oh gut daar gaan we weer met de "maar de hond van de buren heeft het nog slechter" non-argumenten.Arona schreef:
laten we dan meteen ook maar alle gekooide vogels, papegaaien, parkieten, hamsters, konijnen, cavia's, slangen,... bevrijden want die zijn ook niet gemaakt om in kooien te zittenen die ontlasting wordt opgekuist hoor , t zijn nog altijd geen varkens die we kweken.
Het feit is dat er nu éénmaal honden zijn die in kennels gehouden worden, en daarom niet alleen bij fokkers. Hoeveel mensen hebben er geen hond die 8 uren of langer moeten alleen zijn omdat baasjes moeten gaan werken... een kennis van me heeft een Engelse staff - dat beestje zit niet een hele dag in een kennel maar in een bench. Dat gedurende een 9 tal uren tot ze terugkomen van het werk, maar in die 9 uren heeft het beesje geen eten of drinken. En 's avonds moet hij ook gewoon opnieuw de bench in. Dan liever toch in een kennel waar ze tenminsten kunnen rondlopen (zij het dan beperkt) en waar ze vrij kunnen eten, drinken, plassen en poepen.
De levenskwaliteit van andere dieren is voor jouw honden totaal niet ter zake doende. Als een ander er een puinhoop van maakt geeft dat jou niet minder verantwoordelijkheid om ál het mogelijke te doen om de dieren waarvoor JIJ hebt gekozen het zo goed mogelijk naar hun zin te laten hebben. Mijn hele punt is dat de honden die je hebt niet de dupe zouden mogen worden van het feit dat ze nu toevallig deel van jouw fokkerij uitmaken. Ze zouden net zoveel aandacht, bewegingsvrijheid en liefde moeten krijgen als dieren die puur als goedverzorgde huishond worden gehouden.
Ik snap best dat minder honden houden kan betekenen dat je je fokdoelen mogelijk moet bijstellen, of dat het allemaal wat langer duurt voor je er bent. Waarom is dat zo'n vreselijke ramp? Waarom zijn die ambities belangrijker dan de dieren zelf?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- Hutsje
- Zeer actief
Omdat ze er niet dagelijks uitkomen en ik nog geen hond heb gezien die door de tralies heen poept.crutz schreef:waarom ontlasting "opkuisen"Hutsje schreef:Tuurlijk wordt dit "opgekuisd", maar een hond is een dier dat niet graag in zijn eigen "huisje" zijn ontlasting doet, daarom zijn ze zo makkelijk zindelijk te maken. Dat een hond zijn eigen nest moet bevuilen is dus heel vervelend voor een zindelijk dier.Arona schreef:en die ontlasting wordt opgekuist hoor , t zijn nog altijd geen varkens die we kweken.

- Rataplan
- Zeer actief
Hutsje schreef:Omdat ze er niet dagelijks uitkomen en ik nog geen hond heb gezien die door de tralies heen poept.crutz schreef:waarom ontlasting "opkuisen"Hutsje schreef:Tuurlijk wordt dit "opgekuisd", maar een hond is een dier dat niet graag in zijn eigen "huisje" zijn ontlasting doet, daarom zijn ze zo makkelijk zindelijk te maken. Dat een hond zijn eigen nest moet bevuilen is dus heel vervelend voor een zindelijk dier.Arona schreef:en die ontlasting wordt opgekuist hoor , t zijn nog altijd geen varkens die we kweken.

- Hutsje
- Zeer actief
:p: :p: :p: Slimme hondRataplan schreef:Hutsje schreef:Omdat ze er niet dagelijks uitkomen en ik nog geen hond heb gezien die door de tralies heen poept.crutz schreef:waarom ontlasting "opkuisen"Hutsje schreef: Tuurlijk wordt dit "opgekuisd", maar een hond is een dier dat niet graag in zijn eigen "huisje" zijn ontlasting doet, daarom zijn ze zo makkelijk zindelijk te maken. Dat een hond zijn eigen nest moet bevuilen is dus heel vervelend voor een zindelijk dier.
![]()
ikke wel in het asiel

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
ikke ookRataplan schreef:Hutsje schreef:Omdat ze er niet dagelijks uitkomen en ik nog geen hond heb gezien die door de tralies heen poept.crutz schreef:waarom ontlasting "opkuisen"Hutsje schreef: Tuurlijk wordt dit "opgekuisd", maar een hond is een dier dat niet graag in zijn eigen "huisje" zijn ontlasting doet, daarom zijn ze zo makkelijk zindelijk te maken. Dat een hond zijn eigen nest moet bevuilen is dus heel vervelend voor een zindelijk dier.
![]()
ikke wel in het asiel

Damien toen hij onderweg in zn vari kennel diaree had (was nog niets aan de hand thuis en hij is verder ook niet ziek geweest en normaal nooit wagen ziek)
maar dat lag dus door de roosters van het vari kennel op mn vloerbedekking

maar ff serieus, alle honden die ik ken die in kennels zitten (ik spreek dan voornamelijk over mechelaars, ja sorry, is niet anders) komen er zeker 2 keer per dag uit om uitgelaten te worden en ook nog extra om te trainen (ook iedere dag)
EN
jaja
dan mogen ze ook nog regelmatig (lees, iedere dag) ff lekker dollen in de tuin

dus vandaar dat ik de link tussen kennelhonden en ontlasting in de kennel niet direct leg

- Hutsje
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
sja, beetje vreemd hoor zitten ze regelmatig meer dan 24 uur achter elkaar in een kennel in hun uppie.
Sorrie maar ik begin dan echt te denken aan broodfok, ook al worden ze voor de rest goed verzorgd.
En als je door het fokken van honden al je geld verdient, vind ik het ook niet echt positief...
Op zich heb ik helemaal niks tegen mensen die honden buiten houden of zelfs in kennels, maar dan wel ong. zoals iemand beschreef:aantal ik keer dr uit per dag, elke dag trainen enz
Ik zelf zou ook niet snel een hond herplaatsen.
Sorrie maar ik begin dan echt te denken aan broodfok, ook al worden ze voor de rest goed verzorgd.
En als je door het fokken van honden al je geld verdient, vind ik het ook niet echt positief...
Op zich heb ik helemaal niks tegen mensen die honden buiten houden of zelfs in kennels, maar dan wel ong. zoals iemand beschreef:aantal ik keer dr uit per dag, elke dag trainen enz
Ik zelf zou ook niet snel een hond herplaatsen.
- Mol
- Zeer actief
sorry hoor maar hier kots ik opjelle schreef:NEEArona schreef: wat een belachelijke opmerking , ga dan maar eerst is ff kijken bij fokkers van "moeilijke" rassen hoe het daar aan toe gaat.
je leest niet goed.
Het sleutelwoord in deze was "zomaar".
Stapelen gaan mijn honden toch echt niet waarderen. Weet je uberhaupt van welk ras de honden in mijn onderschrift zijn of grijp je de eerste de beste strohalm die je tegenkomt?Volgens jouw opmerking zouden wij zelf dan maar 1 hond kunnen houden dan want een dogo canario is heel hondagressief. (Van dat ras van jouw zou ik hier gerust ook een 50 tal in mijn huis kunnen laten, die stapel je gewoon op elkaar bij wijze van spreken)
Als je een ras KIEST dat niet makkelijk samen in huis kan of mee kan uit wandelen kost je dat dus veel extra tijd, extra mankracht inhuren óf minder honden houden... kwestie van keuzes maken. Mijn punt is nou juist dat de honden daar niet onder zouden mogen lijden. Als je al je uitgefokte honden een beter leven kunt geven door te herplaatsen komen ze nu blijkbaar tekort puur en alleen omdat jij zo graag wilt fokken. Dat zou een fokker met hart voor zijn dieren m.i. niet laten gebeuren. Dat is kiezen voor je dieren boven je eigen hobby, ambities of broodwinning.
Overigens als je al zo moet schipperen met je aandacht snap ik al helemaal niet waarom je er bewust nog pups bij gaat nemen van andere rassen dan die waarmee je fokt.

ik als fokker zijnde ben bezig een ras te verbeteren, maar jij als lief hebben ziet dit gelijk als taboe, jij vind im dat ik van mening ben dat als ik een teef plaatst om haar oude dag te slijten bij mensen in haar eentje
dat ik dan aandacht tekort heb voor mijn honden , WIE BEN JIJ?????
ben jij ooit thuis geweest hier ?nee.
wie bepaald of dat ik teveel honden heb?
mijn kennel honden komen nooit binnen nee,en?
ze willen niet eens binnen, maar dat wil niet zeggen dat ze dag en nacht vast zitten in de kennel, mijn honden komen elke dag los. Lopen daar dan 2 a 3 uur los ,daar buiten lopen ze ook nog eens minimaal 15 min op de tredmill,ik durf te wedden dat Mijn kennel honden beter in hun bepiering zitten dan jou leuke uit het assiel geplukte boefies.
ik word er zo strond misselijk van dat als mensen sirieus aan het fokken zijn gelijk bestempeld worden door mensen zoals jij.
mijn honden krijgen allemaal heel de dag door hun aandacht,maar wat is er dan zo erg aan om een teef bij mensen te plaatsen waar ze haar laatste jaren lekker verwend kan slijten?
en ga nou niet beginnen van teveel en bla bla bla
jij ben een lief hebber,ik ben fokker en geen gelegenheids fokker.
mijn honden krijgen het beste van het beste ,en fokken om de knaken doe ik ook niet want er moet vaak genoeg geld bij, dus hou dat smerige slape excuus ook maar voor je wil je.
het is zelf zo dat ik puppen weg geef aan mensen die ik vertrouw en mag.
( daar zal je niet bij horen hoor met deze instelling)
ik ken mensen van het forum hier die hun hond ook bij een fokker hebben gekocht waar de honden in kennels zitten ,en ik kan je zeggen ze komen nikst tekort ,dus ook geen aandacht.
maar nu zijn deze mensen wel de geene die ook hier ff het LICHT komen verkondigen BAH.
ik respekteer jou mening dat jij het niet zo zou doen jou goed recht ,moet jij weten ,maar gaat mensen die het niet zo doen als jij met je geiten wollesokken instelling lopen afschilderen als zijnde broodfokkers of iets dergelijks.
want dat is tottaal overtrokken en geeft blijken van je onwetenheid over het echt serieus fokken van een ras.
mol

EEn hond hoeft niet op een tredmill te lopen om spieren te kweken hoor.....ik laat ze dan liever lekker elke dag zwemmen en rennen door mul zand achter balletjes aan dan dat ik ze op zo'n tredmill gooi waar ze stom op een lopend bandje moeten rennen.....ik snap de lol daar niet van voor een hond maar het zal wel aan mij liggen.....v.d Lupinehof schreef:[, mijn honden komen elke dag los. Lopen daar dan 2 a 3 uur los ,daar buiten lopen ze ook nog eens minimaal 15 min op de tredmill,ik durf te wedden dat Mijn kennel honden beter in hun bepiering zitten dan jou leuke uit het assiel geplukte boefies.
)
En ja mijn honden zitten zeer goed in d'r spieren, ze zijn 1 bonk spier.
De honden van mijn vriendin ook.....allemaal spieren wat je ziet.....gewoon elke dag lekker naar het bos/stadspark of het meer....
Ohja de fokker van Hera (de pup die ik nu heb) fokt ook om het ras te verbeteren maar bij haar gaat er geen hond weg, ze worden allemaal oud bij haar en krijgen allemaal de aandacht en beweging die ze nodigh ebben...ja ze heeft dus weinig honden en weinig nestjes......zij kan het niet over haar hart verkrijgen een teef weg te doen die haar mooie puppen heeft geschonken en die zo voor haar gewerkt heeft.....

- kanjer
- Actief
- Contacteer:
ja dat ligt zekers aan jou, als onze honden op de tred lopenestelle schreef:[
EEn hond hoeft niet op een tredmill te lopen om spieren te kweken hoor.....ik laat ze dan liever lekker elke dag zwemmen en rennen door mul zand achter balletjes aan dan dat ik ze op zo'n tredmill gooi waar ze stom op een lopend bandje moeten rennen.....ik snap de lol daar niet van voor een hond maar het zal wel aan mij liggen.....
:
hebben ze ontzettende lol, zelfs Chevy breekt de boel af
als ze Gomez hoort lopen want dan wil zij.
maar goed denk dat je niet moet oordelen over iemand
zijn honden en de situ voordat je dat ooit eens gezien hebt
maar ja beoordelen op een afstandje is makkelijker he
gr. gaby
:
Apache † 02-01-05
Lucky
Don't be afraid 'Cuz I won't bite
Carpe Diem
TIS ONLY IN THEIR DREAMS THAT MEN TRULY BE FREE,
'TWAS ALWAYS THUS, AND ALWAYS THUS WILL BE.

Apache † 02-01-05
Lucky
Don't be afraid 'Cuz I won't bite

Carpe Diem
TIS ONLY IN THEIR DREAMS THAT MEN TRULY BE FREE,
'TWAS ALWAYS THUS, AND ALWAYS THUS WILL BE.
-
- Zeer actief
Mol, ik ben geen persoonlijke strijd tegen jou aan het voeren. Lees eens wat beter. Als jij oprecht kunt zeggen dat jouw honden net zoveel aandacht, bewegingsvrijheid en liefde krijgen als elke goedverzorgde, normale "huishond" dan heb ik het dus NIET over jou. Het enige dat ik hier heb aangebracht is dat ik vind dat de hond in kwestie er nooit de dupe van zou mogen worden dat hij of zij nu toevallig interessant is voor jouw fokgebeuren.v.d Lupinehof schreef: sorry hoor maar hier kots ik op![]()
ik als fokker zijnde ben bezig een ras te verbeteren, maar jij als lief hebben ziet dit gelijk als taboe, jij vind im dat ik van mening ben dat als ik een teef plaatst om haar oude dag te slijten bij mensen in haar eentje
dat ik dan aandacht tekort heb voor mijn honden , WIE BEN JIJ?????
ben jij ooit thuis geweest hier ?nee.
wie bepaald of dat ik teveel honden heb?
mijn kennel honden komen nooit binnen nee,en?
ze willen niet eens binnen, maar dat wil niet zeggen dat ze dag en nacht vast zitten in de kennel, mijn honden komen elke dag los. Lopen daar dan 2 a 3 uur los ,daar buiten lopen ze ook nog eens minimaal 15 min op de tredmill,ik durf te wedden dat Mijn kennel honden beter in hun bepiering zitten dan jou leuke uit het assiel geplukte boefies.
ik word er zo strond misselijk van dat als mensen sirieus aan het fokken zijn gelijk bestempeld worden door mensen zoals jij.
mijn honden krijgen allemaal heel de dag door hun aandacht,maar wat is er dan zo erg aan om een teef bij mensen te plaatsen waar ze haar laatste jaren lekker verwend kan slijten?
en ga nou niet beginnen van teveel en bla bla bla
jij ben een lief hebber,ik ben fokker en geen gelegenheids fokker.
mijn honden krijgen het beste van het beste ,en fokken om de knaken doe ik ook niet want er moet vaak genoeg geld bij, dus hou dat smerige slape excuus ook maar voor je wil je.
het is zelf zo dat ik puppen weg geef aan mensen die ik vertrouw en mag.
( daar zal je niet bij horen hoor met deze instelling)
ik ken mensen van het forum hier die hun hond ook bij een fokker hebben gekocht waar de honden in kennels zitten ,en ik kan je zeggen ze komen nikst tekort ,dus ook geen aandacht.
maar nu zijn deze mensen wel de geene die ook hier ff het LICHT komen verkondigen BAH.
ik respekteer jou mening dat jij het niet zo zou doen jou goed recht ,moet jij weten ,maar gaat mensen die het niet zo doen als jij met je geiten wollesokken instelling lopen afschilderen als zijnde broodfokkers of iets dergelijks.
want dat is tottaal overtrokken en geeft blijken van je onwetenheid over het echt serieus fokken van een ras.
mol![]()
Tegen de tijd dat jouw honden structrureel te weinig aandacht krijgen en in een kennel zitten te verpieteren omdat jij er wel veel moet hebben om je ambities waar te maken maar eigenlijk ze niet de verzorging kunt geven die ze toekomt vind ik dat je fout bezig bent. Ben je dat niet met me eens dan?
Als het er wel best veel zijn maar als je door er veel tijd in te steken hun toch ieder apart kunt geven wat ze nodig hebben dan gelden mijn opmerkingen dus niet jou.
Wel blijf ik het vreemd vinden dat jouw fokhonden blijkbaar niet in huis willen of hoeven maar het voor de uitgefokte teef ineens wel fijn is als ze als huishond herplaatst kan worden. Wat verandert er dan zo ineens in de hond dat ze dat wel wil als ze 6 is en niet als ze 4 is?
Overigens ben jij zelf wel degene die meermalen heeft aangegeven dat het geld belangrijk voor je is. De term "opvreter" toen het ging over een hond die misschien niet als kwaliteitspup verkoopbaar en niet fokgeschikt was maar best een leuk hondenleven zou kunnen leiden staat me nog helder bij.
En nee, mijn uit het asiel geplukte boevenmeisje van 13,5 zit niet al te briljant in de bespiering nee. Dat heb je nu eenmaal op die leeftijd. Maar het ging niet over mij, niet over mijn honden en zelfs niet direct over jou en jouw honden.

Nee dan heb IK geen probleem, want zoals ik hiervoor al zei: ZO'N HOND WIL IK DAN NIET!!!! Maar goed, dat heb je waarschijnlijk weer niet gelezenmalinois schreef:je moet niet zoveel verwachten en denken.... misschien vind je het hier dan wat leuker!Neeltje schreef:Zoals altijd, ik had niet anders van je verwacht.malinois schreef:kom je bij bepaalde rassen toch bedrogen uit, mechelaars wonen bijna allemaal in een kennel en raad eens wat: het zijn over het algemeen zeer sociale honden die het heerlijk vinden om buiten te zijn!!! Je moet niet alle rassen over 1 kam scheren...Neeltje schreef: Justum!!!!! Bij de fokker van Tirsa lopen alle 9 honden lekker door de kamer, slapen op de banken etc etc en nee, zo wonen niet in een groot huis, gewoon rijtjeshuis!
Als ik zou horen dat de fokker waar ik misschien een hond zou nemen de honden in een kennel houdt, dan wordt die bij mij meteen doorgestreept en gaan we verder zoeken naar een betere fokker.
mijn pup komt ook uit een kennel, supersociaal hondje... is het liefst buiten etc. ... wat is daar mis mee... helemaal niets, dus het is weer onzin wat je uitkraamt!![]()
Nee, ieder heeft z'n eigen mening! Maar je KUNT bijvoorbeeld zo goed als geen werkmechelaar krijgen die binnen zit... want die zijn er niet!!!JIJ neemt een hond uit een kennelMaar ik zou geen een hond van welk ras dan ook willen hebben als ze bij de fokker in de kennel zitten. En dat is MIJN mening. Daar kun je het mee eens zijn of niet, dat is je eigen keus, maar als ik volgens jou onzin uitkraam omdat je er niet mee eens bent, ja, dan zou ik ook kunnen zeggen dat jij onzin uitkraamt omdat jij een andere mening hebt dan ik. Het zij zo.
Dus jij kunt het wel willen... tja, als dat er dan niet is... heb je toch een probleem he.....!
Als je ervoor zorgt dat je een goede roedel hebt ja, dan kunnen ze allemaal bij elkaar in huis. Als goede fokker moet je dat zien welke honden wel en niet bij elkaar kunnen en als er een bij zit die niet in de roedel past, ja dan is het beter voor de roedel en voor de hond die niet past uit huis te plaatsen.malinois schreef:ze zijn wel een stuk kleiner dan die van Arona.. als je er daar 2 van hebt thuislopen die elkaar opvreten... dan kun je ze toch niet anders scheiden dan ze in een kennel te doen... zo'n bulldog kun je er makkelijk 4 van in huis hebben lopen en dan in een bench te scheiden.. maar dat is niet nodig volgens neeltje want alle honden kunnen bij elkaar in huis lopen volgens haar...fransoos schreef:Arona schreef: Van dat ras van jouw zou ik hier gerust ook een 50 tal in mijn huis kunnen laten, die stapel je gewoon op elkaar bij wijze van spreken.![]()
![]()
![]()
![]()
mmmm dan moet je niet raar opkijken dat je er aan het eind van de dag enkele minder hebt 8O
Ook de franse bulldog is geen uitgesproken roedelhond, geloof me , die bullen kunnen mekaar tot de dood volgt bevechten als ze mekaar niet mogen
Het is dan ook altijd zaak om de boel gescheiden te houden als er niemand is om in te grijpen
En als je nu al zoveel problemen hebt, hoe krijg je dan ins hemelsnaam goed gesocialiseerde pups die naar een gezin kunnen??jelle schreef:NEEArona schreef: wat een belachelijke opmerking , ga dan maar eerst is ff kijken bij fokkers van "moeilijke" rassen hoe het daar aan toe gaat.
je leest niet goed.
Het sleutelwoord in deze was "zomaar".
Stapelen gaan mijn honden toch echt niet waarderen. Weet je uberhaupt van welk ras de honden in mijn onderschrift zijn of grijp je de eerste de beste strohalm die je tegenkomt?Volgens jouw opmerking zouden wij zelf dan maar 1 hond kunnen houden dan want een dogo canario is heel hondagressief. (Van dat ras van jouw zou ik hier gerust ook een 50 tal in mijn huis kunnen laten, die stapel je gewoon op elkaar bij wijze van spreken)
Als je een ras KIEST dat niet makkelijk samen in huis kan of mee kan uit wandelen kost je dat dus veel extra tijd, extra mankracht inhuren óf minder honden houden... kwestie van keuzes maken. Mijn punt is nou juist dat de honden daar niet onder zouden mogen lijden. Als je al je uitgefokte honden een beter leven kunt geven door te herplaatsen komen ze nu blijkbaar tekort puur en alleen omdat jij zo graag wilt fokken. Dat zou een fokker met hart voor zijn dieren m.i. niet laten gebeuren. Dat is kiezen voor je dieren boven je eigen hobby, ambities of broodwinning.
Maar een hond 8 uur alleen in de woonkamer met z'n mand, speeltjes etc. en als baasje/vrouwtje thuiskomt lekker meteen spelen en aandacht.jidde schreef:Dus omdat een ander het doet, is het normaal om en hond 8 uur alleen te laten?? ik snap zulke vergelijkingen niet!! Lijkt een beetje op: maar hij doet het ook en dan met een vingertje wijzen...Arona schreef:[Het feit is dat er nu éénmaal honden zijn die in kennels gehouden worden, en daarom niet alleen bij fokkers. Hoeveel mensen hebben er geen hond die 8 uren of langer moeten alleen zijn omdat baasjes moeten gaan werken... een kennis van me heeft een Engelse staff - dat beestje zit niet een hele dag in een kennel maar in een bench. Dat gedurende een 9 tal uren tot ze terugkomen van het werk, maar in die 9 uren heeft het beesje geen eten of drinken. En 's avonds moet hij ook gewoon opnieuw de bench in. Dan liever toch in een kennel waar ze tenminsten kunnen rondlopen (zij het dan beperkt) en waar ze vrij kunnen eten, drinken, plassen en poepen.
En hoe voorkom je dan dat honden die op deze manier gefokt worden niet in gezinnen terecht komen, met alle gevolgen van dien? Of zorg je ervoor dat de pups die je verkoopt ook echt alleen maar in de bewaking komen?? Check je de nieuwe eigenaars of ze wel geschikt zjin voor dit ras??
Maar als jouw honden op een tredmolen lopen, betekent toch dat je zelf geen tijd genoeg hebt om met ze te gaan wandelen?? Een hond zoek je uit door te kijken welke het past in je situatie, en als een hond veel beweging nodig heeft en jij hebt daar de tijd niet voor, ja, dan moet je een ander ras nemen. Een hond op de tredmolen ! ha! Wij gaan gewoon lekker de bossen in!kanjer schreef:ja dat ligt zekers aan jou, als onze honden op de tred lopenestelle schreef:[
EEn hond hoeft niet op een tredmill te lopen om spieren te kweken hoor.....ik laat ze dan liever lekker elke dag zwemmen en rennen door mul zand achter balletjes aan dan dat ik ze op zo'n tredmill gooi waar ze stom op een lopend bandje moeten rennen.....ik snap de lol daar niet van voor een hond maar het zal wel aan mij liggen.....
:
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
ff lezenNeeltje schreef:Maar als jouw honden op een tredmolen lopen, betekent toch dat je zelf geen tijd genoeg hebt om met ze te gaan wandelen?? Een hond zoek je uit door te kijken welke het past in je situatie, en als een hond veel beweging nodig heeft en jij hebt daar de tijd niet voor, ja, dan moet je een ander ras nemen. Een hond op de tredmolen ! ha! Wij gaan gewoon lekker de bossen in!kanjer schreef:ja dat ligt zekers aan jou, als onze honden op de tred lopenestelle schreef:[
:

ze lopen ook nog 2 a 3 uur per dag

de tredmill is dus EXTRA

-
- Zeer actief
Wel op een eigen veldje overigens, voor zover ik begrijp. Is toch wel anders dan echt buiten eigen terrein wandelen, nieuwe indrukken opdoen etc.crutz schreef:
ze lopen ook nog 2 a 3 uur per dag![]()
Als ik kijk naar de honden in het asiel althans zijn die een stuk meer bezig met/vermoeider van een wandeling in het bos dan eenzelfde tijd op de speelweide. Elke dag op hetzelfde terrein lopen betekent wel dat de spieren eens goed los kunnen, maar geestelijk is het wel een stuk minder uitdagend dan een flinke wandeling.

- Mol
- Zeer actief
basil schreef:mooi, dit wou ik dus ook schrijven maar het is al gezegdjelle schreef:Wel op een eigen veldje overigens, voor zover ik begrijp. Is toch wel anders dan echt buiten eigen terrein wandelen, nieuwe indrukken opdoen etc.crutz schreef:
ze lopen ook nog 2 a 3 uur per dag![]()
Als ik kijk naar de honden in het asiel althans zijn die een stuk meer bezig met/vermoeider van een wandeling in het bos dan eenzelfde tijd op de speelweide. Elke dag op hetzelfde terrein lopen betekent wel dat de spieren eens goed los kunnen, maar geestelijk is het wel een stuk minder uitdagend dan een flinke wandeling.het is leuk dat je honden spieren hebben door die tredmill. het is ook heel fijn voor ze dat ze elke dag 2,5 uur buiten lopen. maar een hond loopt niet de hele tijd heen en weer als ze op vast terein zijn. dan gaan ze ook gewoon een tijd liggen. en soms inderdaad domweg heen en weer lopen. uit verveling. ik zou ook heel graag een terrein hebben waar ik tapaz in zou kunnen doen elke dag. maar geestelijk is ze dan niet bevredigd. geen enkele hond. dan moet je er ook nog wat mee doen. een tredmill en een losloopveld alleen is niet voldoende. wel voor een moeie hond en wel voor een gespierde hond, maar niet voor een geestelijk vermoeide hond. en waarom is dit wel voldoende voor een hond die nog gedekt moet worden of moet dekken en niet voor een "uitgefokte" hond dan? waarom heeft die hond dan wel behoefte aan meer? wat mist die hond dan? je spreekt jezelf zo tegen steeds....
ik spreek me eigen helemaal niet tegen. mijn honden krijgen genoeg stimulans.
de tredmill vinden ze werelds als ik het tuig pakt staan ze al te stuiteren.
en ik vind dat een teef die uit gefokt is juist minder aandacht krijg dan dat ze daar voor deed,want ze gaat niet meer mee naar show of word niet meer gedekt haar plaats moet ze afstaan aan een jongere hond waar dit wel mee gebeurt.
dan is het na mijn inziens voor de hond beter en leuker dat zo'n hond bij mensen komen waar ze het alleen recht heeft.
mijn honden komen ook gewoon opstraat dus begin daar nou niet eens over.
ik weet het goed gemaakt, ieder die vind dat mijn honden tewijnig stimulans krijgen van buiten af mogen wel een keer komen kijken en dan mogen ze ff lekker met gomez een rondje lopen
mol

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
misschien (spreek nu voor mezelf, ingeval van dat er hier een oudere teef weg zou gaan) dat de teef al die tijd wel voldoende aandacht, socialisatie, training ed heeft gehad, maar dat er op een bepaald moment meer tijd gaat zitten in het trainen en opbouwen van een jonge hond waardoor de aandacht voor die teef in de verdrukking KAN komen, in dat geval is ze dus beter af in een gezin waar ze nog wel de aandacht krijgt die ze voor die tijd (door trainingen ed) ook gewend was
zoals ik al eerder aan heb gegeven heb ik nu nog het idee dat de teven die voor de fok geschikt zijn hier ook dood gaan, maar ik moet daarbij vermelden dat ik dus een beginnend fokker ben en als ik het gevoel krijg dat ze dus te kort komen (in verhouding tot hoe het was) dat ik dan misschien wel open sta voor herplaatsing
en dit heeft dus niets te maken met lekker binnen, te veel teven oid, maar de meeste tijd hier gaat in de africhting zitten en als ze daar niet meer lekker met mee kan en daardoor gedwongen thuis zou moeten blijven, dan is ze misschien beter af in een situatie waar de mensen meer tijd hebben om buiten de africhting om dingen met haar te doen,
ik zie dit net als bv met Damien, waarschijnlijk gaat Marinus na zn certificaat met hem in de beveiliging werken, zoniet is Damien waarschijnlijk beter af bij een politie agent of beveiliger die hem lekker aan het werk houdt (daar is hij tenslotte voor opgeleid
)
zoals ik al eerder aan heb gegeven heb ik nu nog het idee dat de teven die voor de fok geschikt zijn hier ook dood gaan, maar ik moet daarbij vermelden dat ik dus een beginnend fokker ben en als ik het gevoel krijg dat ze dus te kort komen (in verhouding tot hoe het was) dat ik dan misschien wel open sta voor herplaatsing
en dit heeft dus niets te maken met lekker binnen, te veel teven oid, maar de meeste tijd hier gaat in de africhting zitten en als ze daar niet meer lekker met mee kan en daardoor gedwongen thuis zou moeten blijven, dan is ze misschien beter af in een situatie waar de mensen meer tijd hebben om buiten de africhting om dingen met haar te doen,
ik zie dit net als bv met Damien, waarschijnlijk gaat Marinus na zn certificaat met hem in de beveiliging werken, zoniet is Damien waarschijnlijk beter af bij een politie agent of beveiliger die hem lekker aan het werk houdt (daar is hij tenslotte voor opgeleid

- Mol
- Zeer actief
ik heb ook honden in huis waar onder een uitgefokte teef, maar goedbasil schreef:ik geloof best dat jij ook meer doet met je honden dan alleen de tredmill en een veldje. maar als je teef nou alleen die extra aandacht haalt uit die shows (eens per maand? hooguit? en dan een korthaar dus geen extra vachtbewerking) en een best (eens per jaar? hooguit?) dan krijgt ze toch nadat ze uitgefokt is nauwelijks minder aandacht?
deze hondjes krijgen van jongs af aan aandacht in allerlij vormen van trainnig tot lol ,en shows enzenz als zo'n teef dan op een leeftijd komt dat ze niet meer naar show gaat geen puppen meer geeft lijk het mijn dat die hond zich achter gesteld voeld in die situatie als er dan een ander teefje binnen is of van de kennel binnen komt om puppen te krijgen en of dat ik die 1 vande ander mee neemt naar show ,want dat deet ik toch ook met haar.
dus als ik die teef bij mensen neer kan zetten waar ze dan wel alle aandacht krijgt is dat beter voor haar dan dat ze de verdeelde aandacht krijgt bij mijn.
mol

- Mol
- Zeer actief