Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Geocachen
Moderator: moderatorteam
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Re: Geocachen
Mijn ouders zijn best fanatiek en ik raak door dit topic nog meer aangestoken
Dus ik denk dat ik dit samen met Beau maar eens ga proberen...

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Ik snap het nog niet helemaal goed maar het lijkt me echt leuk! Misschien ook leuk om eens met wat HF'ers een lange cache te lopen?
- Mit
- Zeer actief
Okee ik heb even een vraag. Er is er eentje in het Viaanse bos, ideaal dus om uit te proberen.
Nu hoort daar een speurtocht bij met vragen die linken naar de juiste coördinaten.
Maar hoe doe je dit precies? Hieronder de cache
Begin van de route
N51° 59.295 E005° 04.866
Op deze plek aangekomen ziet u een standbeeld staan. Dit standbeeld is de voorstelling van een man die hard aan het werk is, hiervoor heeft hij een stuk gereedschap in zijn handen. Welk stuk gereedschap heeft hij vast?
1) Schep (A=4)
2) Hamer (A=5)
3) Bijl (A=3)
Tussenstop 1
N51° 59.3A9 E005° 04.87(A-4)
Je staat nu op een plek waar veel mensen uit Vianen vaak komen. Ze stoppen, starten en vervolgen hier hun reis. Wat stopt er op de plek waar je nu bent?
1) Bus (B=7)
2) Trein (B=8)
3) Metro (B=9)
Tussenstop 2
LET OP! Dit tussenpunt is soms weg en soms niet (in verband met onderhoud van het bos). Staat het bordje er niet? Kijk dan bij de hint voor het juiste antwoord!
N51° 59.3A4 E005° 04.B86
Welkom in het Viaanse Bos! Op het bordje waar je nu bij staat vind je de huisregels van het Bos. Ook vind je hier een telefoonnummer, van het Utrechts Landschap. Waar eindigt dit nummer op?
1) 5555 (C=3)
2) 4545 (C=2)
3) 8888 (C=1)
Tussenstop 3
N51° 59.C9B E005° 04.6A3
Het eerste gedeelte zit erop, je staat nu op een kleine kruising midden in het bos. In de directe omgeving hangen een aantal vogelhuisjes, hoeveel hiervan hebben een gat? (Hint, directe omgeving is geen 30 meter weg!).
1) 3 (D=8)
2) 2 (D=2)
3) 1 (D=4)
Tussenstop 4
N51° 59.D05 E005° 04.ACD
Je loopt hier op een paadje tussen het groen. Aan de rechterkant staan bomen met meerdere stammen. Hoeveel stammen heeft de boom van dit coördinaat?
1) 3 (E=1)
2) 4 (E=6)
3) 5 (E=9)
Het eindpunt!
N51° 59.CB(A-5) E005° 04.DEE
Gefeliciteerd! Je hebt het eindpunt bereikt van de cache! Graag de cache weer goed bedekken!
Ik begrijp niet hoe ik de coördinaten kan verkrijgen. Kijk, als ik het antwoord weet op 1 dan weet ik dat bijvoorbeeld A voor 5 staat.
Maar bij deze coördinaten staat dit
Dan zou het N51*59.359 E005* 04.87 worden. Maar wat bedoelen ze met A-4?
Nu hoort daar een speurtocht bij met vragen die linken naar de juiste coördinaten.
Maar hoe doe je dit precies? Hieronder de cache
Begin van de route
N51° 59.295 E005° 04.866
Op deze plek aangekomen ziet u een standbeeld staan. Dit standbeeld is de voorstelling van een man die hard aan het werk is, hiervoor heeft hij een stuk gereedschap in zijn handen. Welk stuk gereedschap heeft hij vast?
1) Schep (A=4)
2) Hamer (A=5)
3) Bijl (A=3)
Tussenstop 1
Je staat nu op een plek waar veel mensen uit Vianen vaak komen. Ze stoppen, starten en vervolgen hier hun reis. Wat stopt er op de plek waar je nu bent?
1) Bus (B=7)
2) Trein (B=8)
3) Metro (B=9)
Tussenstop 2
LET OP! Dit tussenpunt is soms weg en soms niet (in verband met onderhoud van het bos). Staat het bordje er niet? Kijk dan bij de hint voor het juiste antwoord!
N51° 59.3A4 E005° 04.B86
Welkom in het Viaanse Bos! Op het bordje waar je nu bij staat vind je de huisregels van het Bos. Ook vind je hier een telefoonnummer, van het Utrechts Landschap. Waar eindigt dit nummer op?
1) 5555 (C=3)
2) 4545 (C=2)
3) 8888 (C=1)
Tussenstop 3
N51° 59.C9B E005° 04.6A3
Het eerste gedeelte zit erop, je staat nu op een kleine kruising midden in het bos. In de directe omgeving hangen een aantal vogelhuisjes, hoeveel hiervan hebben een gat? (Hint, directe omgeving is geen 30 meter weg!).
1) 3 (D=8)
2) 2 (D=2)
3) 1 (D=4)
Tussenstop 4
N51° 59.D05 E005° 04.ACD
Je loopt hier op een paadje tussen het groen. Aan de rechterkant staan bomen met meerdere stammen. Hoeveel stammen heeft de boom van dit coördinaat?
1) 3 (E=1)
2) 4 (E=6)
3) 5 (E=9)
Het eindpunt!
N51° 59.CB(A-5) E005° 04.DEE
Gefeliciteerd! Je hebt het eindpunt bereikt van de cache! Graag de cache weer goed bedekken!
Ik begrijp niet hoe ik de coördinaten kan verkrijgen. Kijk, als ik het antwoord weet op 1 dan weet ik dat bijvoorbeeld A voor 5 staat.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Oh leuk!! Ik ga dit ook doen!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Als A 6 is Mit en er staat A-4
Dan is het dus 6-4
2 dus
Ooooh en nu er allemaal HF'ers mee doen.
In de duinen heb je een leuke die je met 2 teams moet doen.
Dan moet je allebei apart lopen en dan kom je samen tot de juiste coordinaten.
Het ene team loopt een route en het andere team loopt een route.
Allebei een andere dus.
En zo kom je samen d.m.v. bellen tot de volgende coordinaten.
Dan is het dus 6-4
2 dus
Allebei een andere dus.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
Soepie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 2
ALS het antwoord van A inderdaad 5 zou zijn zou het laatste deel "04.871" (5-4). Daarom kun je er dus al wel van uit gaan dat het geen bijl is, dit zou op -1 uitkomen en kan in dit geval dus niet. Dus als A -> 4 zou zijn dan is het laatste deel van het coördinaat 04.870Mit schreef: Ik begrijp niet hoe ik de coördinaten kan verkrijgen. Kijk, als ik het antwoord weet op 1 dan weet ik dat bijvoorbeeld A voor 5 staat.

- Mit
- Zeer actief
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Ik wacht even tot mijn nieuwe mobiel om de app te installeren, dan gaan we het eens proberen. Wel leuk, zien we eens nieuwe stukjes, Apeldoorn ligt helemaal vol met cashes.

- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Oww leuk!!!!Sanne!! schreef:Als A 6 is Mit en er staat A-4
Dan is het dus 6-4
2 dus
Allebei een andere dus.
Mit, ik zou met een makkelijkere beginnen
RIP Cena
- Mit
- Zeer actief
Ik ga zo lopen, benieuwd of de app werkt. Ik heb 3 caches in de buurt genoteerd en we zien wel welke we doen.
2 zitten aan elkaar vast dus ik mik op die maar een andere is dichter in de buurt dus wellicht die om te proberen.
En anders doen we ze gewoon alle 3
2 zitten aan elkaar vast dus ik mik op die maar een andere is dichter in de buurt dus wellicht die om te proberen.
En anders doen we ze gewoon alle 3
- Mit
- Zeer actief
Nou, eerste en laatste keer. We zijn niet eens in de buurt gekomen want de app c geo werkt op onze beide telefoons amper en als we de coördinaten via navigatie intoetsen vond ie dat het in Tilburg was.
Was dus niet leuk.
Was dus niet leuk.
- Sanne!!
- Zeer actief
Heb je het wel goed over genomen?
Ik heb ook de app en werkt perfect.
Ik heb ook de app en werkt perfect.
- Mit
- Zeer actief
Ja alles is goed overgenomen en ik kan klikken op de cache maar hij doet niks met navigeren.
Ik ben er nu al 3 uur mee aan het tobben en ik ben er wel zat van. Het leek me echt leuk maar helaas.
Ik ben er nu al 3 uur mee aan het tobben en ik ben er wel zat van. Het leek me echt leuk maar helaas.
- Sanne!!
- Zeer actief
Weet niet welke telefoon je hebt maar ik heb een samsung galaxy en je moet de coordinaten invoeren bij: elke locatie.
En dan op de touchscreen links onder kun je kiezen voor navigeer (rijden) navigeer (lopen) of kompas.
Heb je dat ook bij de goede gedaan?
En dan op de touchscreen links onder kun je kiezen voor navigeer (rijden) navigeer (lopen) of kompas.
Heb je dat ook bij de goede gedaan?
- Qal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
- Aantal honden: 2
Na 4 uur voor het (enigzins) werkend krijgen van 1 telefoon (op die van mij draait die app helemaal slecht) en meer dan 1 uur minitieus 2 plekken doorzoeken hebben we het besluit genomen dat beide locaties blijkbaar niet meer bestaan.
We laten het geocachen dan ook maar voor wat het is.
We laten het geocachen dan ook maar voor wat het is.
'Oooow Lars ik hou van je'

'hahaha jij bent geweldig'

'hahaha jij bent geweldig'

- Mit
- Zeer actief
Yep.
Maargoed, we hebben 2 locaties op een andere manier opgezocht en hebben gezocht maar niks gevonden.
Wij houden ons wel bij gewoon wandelen
Maargoed, we hebben 2 locaties op een andere manier opgezocht en hebben gezocht maar niks gevonden.
Wij houden ons wel bij gewoon wandelen
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
veel gedaan jaren geleden, ga het maar weer eens oppakken. Erg leuk. Moet me even weer verdiepen hoe je ook alweer een cache kunt zoeken op de grote kaart van www.geocaching.nl. Door de vele caches zie ik niet meer waar ik woon en kan geen zoekfunctie vinden hahaha
- sternentänzerin
- Zeer actief
We gaan wel eens samen op pad!Qal schreef:Na 4 uur voor het (enigzins) werkend krijgen van 1 telefoon (op die van mij draait die app helemaal slecht) en meer dan 1 uur minitieus 2 plekken doorzoeken hebben we het besluit genomen dat beide locaties blijkbaar niet meer bestaan.![]()
We laten het geocachen dan ook maar voor wat het is.![]()
...; We will never surrender Winston Churchill
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
ik snap ergens iets niet volgens mij
ik kan op de kaart zien dat er hier van achter in het bos "iets" ligt, maar ik kan alleen de gegevens zien als ik premium word?
ik kan op de kaart zien dat er hier van achter in het bos "iets" ligt, maar ik kan alleen de gegevens zien als ik premium word?
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Ow das raar! Dat ben ik nog niet tegen gekomen...vania schreef:ik snap ergens iets niet volgens mij
Ik heb overigens nog nergens de coordinaten van ingevuld in de app, maar ben steeds via het compas er naar toe gereden/lopen. Das vast omslachtig, lees ik nu :S haha
RIP Cena
- Sanne!!
- Zeer actief
Sommige caches zijn inderdaad alleen voor premium leden.....vania schreef:ik snap ergens iets niet volgens mij
beetje flauw.
- sternentänzerin
- Zeer actief
Nahja flauw of niet, als cacher kan ik het wel begrijpen.Sanne!! schreef:Sommige caches zijn inderdaad alleen voor premium leden.....vania schreef:ik snap ergens iets niet volgens mij
beetje flauw.
Daarbij hebben wij dus idd ook een premium account, om de site en de achterban te supporten maar is toch wel leuk om dan ook speciale caches te hebben.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
500 meter van mijn huis ligt er eentje 
Wat grappig zeg! Ik loop morgen eens ff daarheen, kijken of ik wat vinden kan. Er zitten er meer hier in de omgeving, maar erg veel gesloten
Ik snap er alleen nog geen drol van 
Wat grappig zeg! Ik loop morgen eens ff daarheen, kijken of ik wat vinden kan. Er zitten er meer hier in de omgeving, maar erg veel gesloten
- vania
- Zeer actief
iemand een idee (of uitleg) wat dit bericht wil zeggen?
Beste Cache Owner.
Zoals u al dan niet weet wil het Agentschap voor Natuur en Bos (ANB) alle caches die in door hen beheerde gebieden liggen nakijken of deze al dan niet kunnen blijven liggen op de huidige locatie, of ze al dan niet verwijderd of aangepast dienen te worden.
Deze nota werd automatisch gegenereerd, en houdt dus tot nu toe op geen enkele manier rekening met het al dan niet in orde zijn met een vergunning.
Welke procedure gaat er hier gevolgd worden?
Stap 1. deze is hierbij gebeurd - greensprouts plaatst een nota op elke listing die een of meerdere punten binnen een gebied hebben welk door ANB beheerd wordt.
Stap 2. U als Cache Owner (CO) heeft reeds toestemming van de locale gebiedsbeheerder... Dan plaatst u gewoon een nota met daarin de gegevens van de persoon die U de toestemming verleende. Op het moment dat greensprouts uw listing nakijkt zullen dan zowel de nota van de reviewer als uw eigen nota verwijderd worden van de listing.
Stap 2: U als CO heeft nog geen toestemming van de locale gebiedsbeheerder: Gelieve op de site van ANB - (visit link)
- uw beheerder te zoeken en te contacteren. Hij of zij zal dan wel aangeven op welke manier er het beste verder gewerkt wordt. Van zodra u de toestemming heeft plaatst u gewoon een nota met daarin de gegevens van de persoon die U de toestemming verleende. Op het moment dat greensprouts uw listing nakijkt zullen dan zowel de nota van de reviewer als uw eigen nota verwijderd worden van de listing. We zijn ons bewust dat dit niet zomaar op 1 of 2 weken in orde komt, dus pas eind september wordt alles nogmaals nagekeken.
Stap 3: U als CO reageert NIET op deze uitnodiging voor 30 september 2013, dan gaan we er van uit dat u deze niet in regel wil stellen, en wordt deze ook gearchiveerd vanaf dan.
Gelieve uw communicatie te voeren via een note op deze listing, NIET via email of twitter, aangezien ik niet kan bijhouden wie er wat over welke listing gezegd of gevraagd heeft.
MEt vriendelijke groeten,
greensprouts
de cache waar dit bij staat, ligt hier letterlijk op nog geen 200 meter van mijn huis
ik ga er nu ff van uit, dat het er om gaat, dat het bos hier achter beschermd natuur gebied (inclusief "werk" terrein van de Belgische Para's) is, waar je enkel en alleen op de verharde weg mag lopen en dat de Cache van het pad af ligt?
Beste Cache Owner.
Zoals u al dan niet weet wil het Agentschap voor Natuur en Bos (ANB) alle caches die in door hen beheerde gebieden liggen nakijken of deze al dan niet kunnen blijven liggen op de huidige locatie, of ze al dan niet verwijderd of aangepast dienen te worden.
Deze nota werd automatisch gegenereerd, en houdt dus tot nu toe op geen enkele manier rekening met het al dan niet in orde zijn met een vergunning.
Welke procedure gaat er hier gevolgd worden?
Stap 1. deze is hierbij gebeurd - greensprouts plaatst een nota op elke listing die een of meerdere punten binnen een gebied hebben welk door ANB beheerd wordt.
Stap 2. U als Cache Owner (CO) heeft reeds toestemming van de locale gebiedsbeheerder... Dan plaatst u gewoon een nota met daarin de gegevens van de persoon die U de toestemming verleende. Op het moment dat greensprouts uw listing nakijkt zullen dan zowel de nota van de reviewer als uw eigen nota verwijderd worden van de listing.
Stap 2: U als CO heeft nog geen toestemming van de locale gebiedsbeheerder: Gelieve op de site van ANB - (visit link)
- uw beheerder te zoeken en te contacteren. Hij of zij zal dan wel aangeven op welke manier er het beste verder gewerkt wordt. Van zodra u de toestemming heeft plaatst u gewoon een nota met daarin de gegevens van de persoon die U de toestemming verleende. Op het moment dat greensprouts uw listing nakijkt zullen dan zowel de nota van de reviewer als uw eigen nota verwijderd worden van de listing. We zijn ons bewust dat dit niet zomaar op 1 of 2 weken in orde komt, dus pas eind september wordt alles nogmaals nagekeken.
Stap 3: U als CO reageert NIET op deze uitnodiging voor 30 september 2013, dan gaan we er van uit dat u deze niet in regel wil stellen, en wordt deze ook gearchiveerd vanaf dan.
Gelieve uw communicatie te voeren via een note op deze listing, NIET via email of twitter, aangezien ik niet kan bijhouden wie er wat over welke listing gezegd of gevraagd heeft.
MEt vriendelijke groeten,
greensprouts
de cache waar dit bij staat, ligt hier letterlijk op nog geen 200 meter van mijn huis
ik ga er nu ff van uit, dat het er om gaat, dat het bos hier achter beschermd natuur gebied (inclusief "werk" terrein van de Belgische Para's) is, waar je enkel en alleen op de verharde weg mag lopen en dat de Cache van het pad af ligt?
- Sanne!!
- Zeer actief
Hmmm geen idee??
Ik word een beetje gek van dat vele al dan niet...
- vania
- Zeer actief
Aangezien het hier letterlijk in mijn achter tuin is, zal ik morgen eens gaan kijken, als het effectief IN het bos is, mag het daar dus niet liggen en zullen ze het waarschijnlijk ergens anders moeten leggen, zoals ik zag op de kaart, liggen er zo 3 hier achter in het bos, goed kans dat die dus alle 3 binnenkort weg zijn, omdat je er dus niet mag komenSanne!! schreef:Hmmm geen idee??
(het is zelfs zo, dat ondanks dat het bos eigendom is van het Belgische leger, zij alsnog eerst toestemming moeten vragen aan bosbeheer om in hun eigen bos oefeningen te mogen doen
- sternentänzerin
- Zeer actief
Als jij een cache owner bent dan hoor je toestemming te hebben van de landeigenaar.
Dat vermeld je netjes in de cache omschrijving en vaak ook nog eens in de cache zelf.
De caches die in bovengenoemd beheerd gebied liggen zullen dus allemaal nagelopen worden of ze zo liggen dat het zoeken en vinden dus geen schade aan de natuur zal brengen schat ik zo.
Als zoeker vergt dit geen actie, als eigenaar van een cache wel.
Dat vermeld je netjes in de cache omschrijving en vaak ook nog eens in de cache zelf.
De caches die in bovengenoemd beheerd gebied liggen zullen dus allemaal nagelopen worden of ze zo liggen dat het zoeken en vinden dus geen schade aan de natuur zal brengen schat ik zo.
- vania
- Zeer actief
sternentänzerin schreef:Als jij een cache owner bent dan hoor je toestemming te hebben van de landeigenaar.
als ik de reacties er onder lees (door braamstruiken, netels en (droge en/of natte) sloten) ga ik er van uit dat het echt midden in het bos ligt, wat dus niet mag (staan ook overal borden, dat je niet IN het bos mag, wegens militair domein)
alleen waar mijn "strepen" staan, mag je lopen in het bos (hopelijk kan je het zien) de licht en donker blauwe, roze en groene strepen horen eigenlijk OP de gele, maar dat gaat zo natuurlijk niet
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 9247_o.jpg
- sternentänzerin
- Zeer actief
Dan is er idd kans dat de cache zo gelegd is dat je dus gebied betreedt waar het niet de bedoeling is. Vaak kan dat met overleg en een kleine aanpassing opgelost worden maar dus niet altijd.
We hebben hier id buurt een liggen waarvoor je echt n stukje van het pad af moet. Dat is met eigenaar besproken en geen enkel probleem.
Militair gebied kan daarbij nog gevaarlijk zijn ook ten tijde van oefeningen door de dames en heren in het groen. Dan is het echt zaak je cache op orde te hebben.
We hebben hier id buurt een liggen waarvoor je echt n stukje van het pad af moet. Dat is met eigenaar besproken en geen enkel probleem.
Militair gebied kan daarbij nog gevaarlijk zijn ook ten tijde van oefeningen door de dames en heren in het groen. Dan is het echt zaak je cache op orde te hebben.
- vania
- Zeer actief
buiten "sluip" oefeningen doen ze hier achter niet heel veel meer in het bos (meer aan de overkant van de straat)sternentänzerin schreef:Dan is er idd kans dat de cache zo gelegd is dat je dus gebied betreedt waar het niet de bedoeling is. Vaak kan dat met overleg en een kleine aanpassing opgelost worden maar dus niet altijd.
maar wij zijn er door de politie al wel op gewezen, om absoluut niet DOOR het bos te lopen, gezien er hier redelijk wat illegaal gestroopt word en er al militaire (en gewone mensen) in vallen getrapt zijn
ik vind het alleen raar het de cache er blijkbaar al 3 jaar ligt en er nu pas reactie op komt van bosbheer