Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vakantie met hond.... bench mee of niet?????
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): mechelaar
- Aantal honden: 1
vakantie met hond.... bench mee of niet?????
Volgend jaar willen we onze Mechelse herder meenemen op verlof. Hij is nu bijna 1.5 jaar en is al 65 cm groot. en weegt 35 kg, is dus best een grote hond. Onze caravan staat in het buitenland, dus reizen we alleen met auto en tent en overnachten zeker een keer voor we op bestemming zijn.
De camping is al gereserveerd, een mooi plaatsje onder de bomen, vlakbij douches en toilet en vlakbij het honden speel-uitlaatveldje.
De hond kan lekker meezwemmen in de zee en ook kunnen we fijn aan het water liggen samen met de hond.
Nu heb ik 3 benches, 2 ervan zijn intussen te klein die wil ik verkopen dus iemand interesse ?
maat 1 =92*61*69
maat 2=87*60*67.
de derde bench is 125*77*89 en daar past de hond ruim in, maar het is zo'n kolossaal ding om mee te nemen en voor onderweg kan ik die niet in de auto opzetten. Wat doe ik het best een tussenmaat aanschaffen die ik ook niet in de auto kan opzetten maar op verlof wel kan gebruiken? de hond in een hondengordel vervoeren? een autohondenrek plaatsen aan de voorstoelen?
Als de hond nu meerijd gaat ie achterin de auto en steek ik zijn riem tussen de achterklep naar buiten zo kan ie niet naar voren en neem je eerst de riem vast voor de klep opent en laat hem zo uit de auto. Maar in situatie van verlof zit de auto best afgeladen vol tent koelbox luchtbed kleding dekbedden tafeltje stoeltjes kookset en dieet voeding vw niet veel te koop in mijn geval in die omgeving.
Bench daartussen opzetten zal denk niet gaan.
vriendelijke groet en dank aan de meedenkers, Cheke
De camping is al gereserveerd, een mooi plaatsje onder de bomen, vlakbij douches en toilet en vlakbij het honden speel-uitlaatveldje.
De hond kan lekker meezwemmen in de zee en ook kunnen we fijn aan het water liggen samen met de hond.
Nu heb ik 3 benches, 2 ervan zijn intussen te klein die wil ik verkopen dus iemand interesse ?
maat 1 =92*61*69
maat 2=87*60*67.
de derde bench is 125*77*89 en daar past de hond ruim in, maar het is zo'n kolossaal ding om mee te nemen en voor onderweg kan ik die niet in de auto opzetten. Wat doe ik het best een tussenmaat aanschaffen die ik ook niet in de auto kan opzetten maar op verlof wel kan gebruiken? de hond in een hondengordel vervoeren? een autohondenrek plaatsen aan de voorstoelen?
Als de hond nu meerijd gaat ie achterin de auto en steek ik zijn riem tussen de achterklep naar buiten zo kan ie niet naar voren en neem je eerst de riem vast voor de klep opent en laat hem zo uit de auto. Maar in situatie van verlof zit de auto best afgeladen vol tent koelbox luchtbed kleding dekbedden tafeltje stoeltjes kookset en dieet voeding vw niet veel te koop in mijn geval in die omgeving.
Bench daartussen opzetten zal denk niet gaan.
vriendelijke groet en dank aan de meedenkers, Cheke
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Re: vakantie met hond.... bench mee of niet?????
je kunt die bench toch inklappen tijdens het vervoer in de auto?
edit: en ander koop je toch ter plekke een bench en laat je die in de caravan?
edit: en ander koop je toch ter plekke een bench en laat je die in de caravan?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Saskialappie
- Actief
- Mijn ras(sen): Een Kruising tekkel/labrador Doris en een labrador-pup Nola
- Aantal honden: 2
Wij hebben onze 2 honden net mee gehad op vakantie (in een hotel) en waren van tevoren ook aan het twijfelen of we de bench mee zouden nemen voor de jongste hond van 5,5 maand. Wij hebben de bench toch maar meegenomen en het is ons goed bevallen. Als we gingen ontbijten ging Nola in haar bench op de kamer. Het was een ontbijtbuffet dus niet handig om de honden mee te nemen. Als we thuis weggaan gaat ze ook de bench in dus ze is er aan gewend.
Groetjes Saskia en een pootje van Doris en Nola

- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Oh ja hoor, het eerste jaar met Nick hebben we de bench ook een aantal keren meegesleept naar Schiermonnikoog!
Hondje rust op zijn tijd en geen sloopgevaar in het huis van een ander
Hondje rust op zijn tijd en geen sloopgevaar in het huis van een ander

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
[quote="Jaap*"]

De prins op de erwt
Overigens wordt Nick ook zo vervoerd tegenwoordig.
Al is mijn auto beduidend kleiner.

De prins op de erwt

Overigens wordt Nick ook zo vervoerd tegenwoordig.

Al is mijn auto beduidend kleiner.

-
- nieuw lid
@ Jaap leuke foto's en het lijkt of jullie zonder bagage reizen zeg.....wij reizen met 2, toch zat onze auto ook best vol toen we reden nu net een week terug dus het zit nog helder in het koppie. dus volgend jaar zal het wel net zo zijn. Een grote koelbox, veel voeding ivm glutenvrij dieet, een tent, luchtbed dekbedden kussens, tafeltje stoelen grondzeil, Cobb bbq,houtskool, beetje serviesgoed afwasteiltje etc, kleding handdoeken beddegoed. de gitaar zal volgend jaar wel thuisblijven dus het zal wel allemaal meegaan , maar hoe zet ik mijn hond aangenaam en veilig vast.
Ik heb nog een jaar de tijd he, maar als dat eenmaal in mijn kop zit wil ik het geregeld hebben, dan kan ik het uitschakelen, noteer ik alles en pik ik het volgend jaar weer op.
De hond kan denk best in de caravan op de grond op een mat slapen die matjes liggen er toch al en dat heb ik wel uitgekiend. snachts een lichtje op sensor erbij en je ziet wel dat je niet op de hand stapt als je naar de wc moet.
In de tent kan ie mee in de binnentent, we hebben speciaal al een grotere tent gekocht deze week.
Zou ik de bench nodig hebben op verlof? en moet ik de hond niet vastzetten in de auto?
groetjes Cheke
Ik heb nog een jaar de tijd he, maar als dat eenmaal in mijn kop zit wil ik het geregeld hebben, dan kan ik het uitschakelen, noteer ik alles en pik ik het volgend jaar weer op.
De hond kan denk best in de caravan op de grond op een mat slapen die matjes liggen er toch al en dat heb ik wel uitgekiend. snachts een lichtje op sensor erbij en je ziet wel dat je niet op de hand stapt als je naar de wc moet.
In de tent kan ie mee in de binnentent, we hebben speciaal al een grotere tent gekocht deze week.
Zou ik de bench nodig hebben op verlof? en moet ik de hond niet vastzetten in de auto?
groetjes Cheke
-
- nieuw lid
veiligheid en comfortabele ruimte voor de hond, en de vraagstelling of er uberhaupt een bench meemoet.
Thuis gebruiken we de bench alleen als de kleinkinderen er zijn ofzo. Als we boodschappen gaan doen blijft ie thuis gewoon in de hal waar hij ook slaapt. Of hij blijft even in de auto, dat gaat goed als hij lekker moegespeeld is en duurt ook nooit lang. De auto in de zon laten staan gebeurt zowiezo niet. We hebben ons al goed georienteerd op waar we kunnen winkelen met de auto in soort open ondergrondse parking. en winkelen kan in de avonduren tot 23.00.
In de caravan achterlaten voor even lijkt me niet handig. in de voortent ook niet direct.
Vroeger namen we ook wel een hond mee, jeeh dat lijkt zo lang geleden...... en dan ging er een transportbox mee, ik wilde nooit geen bench maar die hond kreeg de transportbox van onze dochter en die vond ie helemaal geweldig.
Ding stond onder een tafel en de hond was er zielsgelukkig mee.
Thuis gebruiken we de bench alleen als de kleinkinderen er zijn ofzo. Als we boodschappen gaan doen blijft ie thuis gewoon in de hal waar hij ook slaapt. Of hij blijft even in de auto, dat gaat goed als hij lekker moegespeeld is en duurt ook nooit lang. De auto in de zon laten staan gebeurt zowiezo niet. We hebben ons al goed georienteerd op waar we kunnen winkelen met de auto in soort open ondergrondse parking. en winkelen kan in de avonduren tot 23.00.
In de caravan achterlaten voor even lijkt me niet handig. in de voortent ook niet direct.
Vroeger namen we ook wel een hond mee, jeeh dat lijkt zo lang geleden...... en dan ging er een transportbox mee, ik wilde nooit geen bench maar die hond kreeg de transportbox van onze dochter en die vond ie helemaal geweldig.
Ding stond onder een tafel en de hond was er zielsgelukkig mee.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Wij hebben genoeg mee hoor
, maar geen koelkast of koelbox.
Ik vind dat de hond een fatsoenlijke plek moet hebben als er veel gereden wordt.
Ik heb hem altijd gewoon los in de auto. En in de tent ook.
Verder gaat hij overal mee naartoe.

Ik vind dat de hond een fatsoenlijke plek moet hebben als er veel gereden wordt.
Ik heb hem altijd gewoon los in de auto. En in de tent ook.
Verder gaat hij overal mee naartoe.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
-
- Zeer actief
Als je denkt dat het veilig is om je hond op vakantie in een bench te doen.. dan doen 
Je kunt altijd nog een aanlegpin meenemen en 'm daaraan vastleggen. Daar zou ik de hond overigens niet aan leggen als je er zelf niet bij bent, dus niet als je weggaat om boodschappen te doen oid.
Suzanne

Je kunt altijd nog een aanlegpin meenemen en 'm daaraan vastleggen. Daar zou ik de hond overigens niet aan leggen als je er zelf niet bij bent, dus niet als je weggaat om boodschappen te doen oid.
Suzanne
-
- nieuw lid
Gezien het soms nog onstuimige gedrag van onze beste vriend lijkt het me veilig als ie toch ergens aan vastligt in de auto, nu gaat zijn leren riem tussen de achterklep, zo kan ie niet naar voor en heeft ie genoeg ruimte achterin.
Maar ik denk dat het misschien niet wettelijk toegestaan is en een gordel aan de autogordel misschien wel? of het beter is betwijfel ik.
Op de camping heb ik gezien dat de mensen die nu op die plaats stonden een kabeltje over de grond hadden gespannen met 2 flinke haringen vast waar de hond zijn riem aan vastzat en zo een centrale punt had .
Een kabel heb ik wel, een klein kabeltje voor over de grond zal ook wel lukken dus vastleggen lukt wel. er staan ook nog bomen waar we een kabel rond kunnen leggen. en een spiraal hadden we vroeger voor aan zee ook.
Het zal natuurlijk ook afhangen van zijn ontwikkeling of een bench nog 'nodig' gaat zijn.
Maar ik denk dat het misschien niet wettelijk toegestaan is en een gordel aan de autogordel misschien wel? of het beter is betwijfel ik.
Op de camping heb ik gezien dat de mensen die nu op die plaats stonden een kabeltje over de grond hadden gespannen met 2 flinke haringen vast waar de hond zijn riem aan vastzat en zo een centrale punt had .
Een kabel heb ik wel, een klein kabeltje voor over de grond zal ook wel lukken dus vastleggen lukt wel. er staan ook nog bomen waar we een kabel rond kunnen leggen. en een spiraal hadden we vroeger voor aan zee ook.
Het zal natuurlijk ook afhangen van zijn ontwikkeling of een bench nog 'nodig' gaat zijn.