als ik een teeftje zou houden dan doe ik dat hondje tekort,niet omdat ik haar niet meer wil hebben maar om dat de aandacht toch verdeeld moet worden met 5 of 6 andere honden.miekmiek schreef:Die vraag kwam ook meteen bij mij op. Als je als fokker zoveel teefjes hebt dat je ze weg moet gaan doen, ben je dan niet verkeerd bezig? Wil niemand hiermee aanvallen, maar vraag het me wel af.jelle schreef:Als het voor de teef waarmee niet meer gefokt wordt beter is om herplaatst te worden kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er dan teveel honden in huis (kennel) zijn. Zo'n hond heeft recht op een "fijne oude dag met lekker veel aandacht in huis"... hoe is het leven van de hond daarvoor dan geweest?
Omdat er wel mee gefokt wordt is het ok dat ze veel tijd in een kennel doorbrengt en af en toe bij toerbeurt naar binnen mag en/of aandacht krijgt?
Het klinkt toch een beetje alsof het teefje heeft afgedaan wanneer ze niet meer geschikt is voor de fok, dus moet ze maar weg.
dus kan ik haar beter uit huis plaatsen bij mensen waar ze de aandacht helemaal voor zich zelf heeft zonder te hoeven delen.
want ik als foker zijnde houd toch weer een pup aan voor eventuelle fok dan moet ik me aandacht nog meer gaan verdelen over nog meer honden
dan zou ik die oude hond alleen maar tekort doen in de behoefte van aandacht,dus ik kies voor de oude teef om meer aandacht te krijgen.
ik dank haar niet af het is in mijn ogen alleen maar egowisme om haar in de kennel of huis te houden zonder die extra aandacht.
dus lul niet zo achterlijk en denk nou eens 1 keert in dat simpele bestaan wat je als leven beschoud na, voor dat je dat achterlijk blonde hoofd een dauw geeft zonder eenige inhoud en door dachtzaamheid.
mol