Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Helaas moeten herplaatsen. Gelukkig 'n nieuwe aanwinst! ♥♥♥

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Helaas moeten herplaatsen. Gelukkig 'n nieuwe aanwinst! ♥♥♥

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik heb het eerst even stil gehouden, omdat ik bang was dat het niet begrepen zou worden. Uiteindelijk nu toch maar de stoute schoenen aangetrokken om te schrijven over de verandering in huize Zamunda.

Hier ons verhaal:
Ik heb al even niet geschreven over hoe het hier gaat, omdat het niet allemaal meer zo lekker ging. We hebben uiteindelijk helaas moeten besluiten om haar te herplaatsen, het ging gewoon niet meer :(: . Kort gezegd bleek het toch geen goede match, ze was ook eigenlijk te zacht voor wat wij met/van haar wilden. Begrijp me niet verkeerd: ze was geweldig, we hebben ons heerlijk met haar vermaakt en ik kon er best wat in kwijt, maar achteraf gezien zocht ik toch een wat robuustere uitstraling. Bijkomend punt was dat ik haar toch ook wat te klein vond, maar dat was niet het belangrijkste.
Eerlijk gezegd was ik al ruim voordat ze weg was aan het rondkijken... ik wilde gewoon niet lang zonder, dus ben eerst voor een nieuwe schat gaan kijken en heb haar daarna pas weggedaan.

Maar dan nu het goede nieuws: we zijn geslaagd, en hoe!!! Hij is zó gaaf :I: . Echt prachtig om te zien, mooie robuuste bouw, lekker groot en ik kan er écht mijn ei in kwijt :ok: ! Echt super gewoon en we vermaken ons elke dag met hem! Nou ben ik eigenlijk helemaal niet zo van het uiterlijk, maar ik vind zijn kleur ook veel mooier, hij is zó mooi zwart :I: . Het klikte ook echt meteen, was echt liefde op het eerste gezicht. Na mijn ervaring met Laissah wist ik nu ook veel beter wat ik wilde dus ik weet nu dat dit gewoon een veel betere match is.
Ik zal straks wat foto's uploaden!

Maarja, toen we eenmaal voor hem gekozen hadden was het tijd dat we afscheid van haar gingen nemen. Dat was wel even moeilijk moet ik zeggen, ondanks dat de match niet goed was: je raakt toch gehecht, althans ik heb dat al snel.
Gelukkig hebben we een heel goed huisje kunnen vinden voor haar! Ze is daar gewoon veel beter op haar plek: het is bij een wat oudere man met een al wat ouder hondje die heel zacht is en super met haar omgaat! Mijn moeder heeft haar gebracht en vertelde dat de klik er eigenlijk meteen was, dus dat was echt heel fijn om te horen. Die man is echt heel tevreden over haar en blij met 'r, dus dat verzacht de pijn gelukkig. Ik heb alleen helaas nog geen foto's van hun gekregen, dat vind ik wel jammer.
Soms mis ik haar nog wel, maar gelukkig heb ik fijne afleiding hier en begint het al wat te slijten.

Ik zal straks even wat foto's spammen van onze mooie nieuwe schat (a.k.a. 'Big, Black and Beautiful') :I: .Ik hoop dat we nog heel lang van elkaar mogen genieten!

Ik heb geprobeerd om het verhaal zo compleet mogelijk op te schrijven en hoop dat duidelijk is hoe het gegaan is en dat het nodig was. Het is beter zo.
Laatst gewijzigd door Zamunda op 14 sep 2013 11:03, 2 keer totaal gewijzigd.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Re: Helaas moeten herplaatsen. Gelukkig 'n nieuwe aanwinst!

Ongelezen bericht door tekkel »

Zamunda schreef:Ik heb het eerst even stil gehouden, omdat ik bang was dat het niet begrepen zou worden. Uiteindelijk nu toch maar de stoute schoenen aangetrokken om te schrijven over de verandering in huize Zamunda.

Hier ons verhaal:
Ik heb al even niet geschreven over hoe het hier gaat, omdat het niet allemaal meer zo lekker ging. We hebben uiteindelijk helaas moeten besluiten om haar te herplaatsen, het ging gewoon niet meer :(: . Kort gezegd bleek het toch geen goede match, ze was ook eigenlijk te zacht voor wat wij met/van haar wilden. Begrijp me niet verkeerd: ze was geweldig, we hebben ons heerlijk met haar vermaakt en ik kon er best wat in kwijt, maar achteraf gezien zocht ik toch een wat robuustere uitstraling. Bijkomend punt was dat ik haar toch ook wat te klein vond, maar dat was niet het belangrijkste.
Eerlijk gezegd was ik al ruim voordat ze weg was aan het rondkijken... ik wilde gewoon niet lang zonder, dus ben eerst voor een nieuwe schat gaan kijken en heb haar daarna pas weggedaan.

Maar dan nu het goede nieuws: we zijn geslaagd, en hoe!!! Hij is zó gaaf :I: . Echt prachtig om te zien, mooie robuuste bouw, lekker groot en ik kan er écht mijn ei in kwijt :ok: ! Echt super gewoon en we vermaken ons elke dag met hem! Nou ben ik eigenlijk helemaal niet zo van het uiterlijk, maar ik vind zijn kleur ook veel mooier, hij is zó mooi zwart :I: . Het klikte ook echt meteen, was echt liefde op het eerste gezicht. Na mijn ervaring met Laissah wist ik nu ook veel beter wat ik wilde dus ik weet nu dat dit gewoon een veel betere match is.
Ik zal straks wat foto's uploaden!

Maarja, toen we eenmaal voor hem gekozen hadden was het tijd dat we afscheid van haar gingen nemen. Dat was wel even moeilijk moet ik zeggen, ondanks dat de match niet goed was: je raakt toch gehecht, althans ik heb dat al snel.
Gelukkig hebben we een heel goed huisje kunnen vinden voor haar! Ze is daar gewoon veel beter op haar plek: het is bij een wat oudere man met een al wat ouder hondje die heel zacht is en super met haar omgaat! Mijn moeder heeft haar gebracht en vertelde dat de klik er eigenlijk meteen was, dus dat was echt heel fijn om te horen. Die man is echt heel tevreden over haar en blij met 'r, dus dat verzacht de pijn gelukkig. Ik heb alleen helaas nog geen foto's van hun gekregen, dat vind ik wel jammer.
Soms mis ik haar nog wel, maar gelukkig heb ik fijne afleiding hier en begint het al wat te slijten.

Ik zal straks even wat foto's spammen van onze mooie nieuwe schat (a.k.a. 'Big, Black and Beautiful') :I: .Ik hoop dat we nog heel lang van elkaar mogen genieten!

Ik heb geprobeerd om het verhaal zo compleet mogelijk op te schrijven en hoop dat duidelijk is hoe het gegaan is en dat het nodig was. Het is beter zo.
Huh?
Moest echt even terugzoeken of jij bent wie ik dacht.
Is het al 1 april? dacht ik eerst.
Snap er helemaal niets van.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Oh ik begrijp het wel hoor maar de reden die jij noemt voor herplaatsen vind ik dus te debiel voor woorden :ugh:

Te lief ,te klein en de verkeerde kleur,nee hoor alle begrip voor deze herplaatsing :roll:
Gelukkig heb je je toch nog even vermaakt met haar en gooide je geen oude schoenen weg voor je nieuwe grotere en in een mooiere kleur had.
Je moeder mocht haar lozen ,nu maar hopen dat er wel wat aandacht aan het nieuwe adres besteed is zodat ze goed terecht komt :ugh:
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

tineke schreef:Oh ik begrijp het wel hoor maar de reden die jij noemt voor herplaatsen vind ik dus te debiel voor woorden :ugh:

Te lief ,te klein en de verkeerde kleur,nee hoor alle begrip voor deze herplaatsing :roll:
Gelukkig heb je je toch nog even vermaakt met haar en gooide je geen oude schoenen weg voor je nieuwe grotere en in een mooiere kleur had.
Je moeder mocht haar lozen ,nu maar hopen dat er wel wat aandacht aan het nieuwe adres besteed is zodat ze goed terecht komt :ugh:
Ik kan het niet netter verwoorden vrees ik en gan dan ook weer op mijn handen zitten, wat vind ik dit belachelijk Zamunda!
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

En daarbij, kan je geen twee honden hebben?
Denk dat deze toch te zwart en te groot blijkt te zijn over een tijdje. Ga maar vast zoeken, Tineke.....
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Nou, de liefde was van korte duur.
Belachelijke redenen om je hond te herplaatsen :piew:

Maar goed.. je heb al weer een nieuw speeltje :roll: Veel plezier ermee.
Laatst gewijzigd door Anja op 14 sep 2013 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
jans&co
Zeer actief

Ongelezen bericht door jans&co »

Ik begrijp best dat je niet begrepen wordt. ik begrijp het ook niet. de hond weg doen omdat deze niet mooi genoeg is.
pearl is ook niet breed vergeleken bij vele bulldogs, wendy heeft een super mooie brede bouw.
Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om pearl in te ruilen voor een mooier exemplaar. Het karakter wat zij heeft in onvervangbaar.
Het is jouwn keuze en dat respecteer ik maar heb er geen begrip voor.
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Grapjas
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

In juni hield je nog volop van Laissah :80: Maar goed ik hoor het wel vaker hoor dan " heb je niets met een hond"en dan is er zo weer een ander. Gelukkig heb ik dat nog nooit gehad met een huisdier, dus ik oordeel er ook maar niet over :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Ik kan me haast niet voorstellen na alle verhalen over *piep* dat dit waar is....... toch?
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

dit kan toch niet waar zijn :80:
en verder helemaal met tineke eens
Afbeelding
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Jemig, een hond is toch geen paar schoenen die je weer weg doet omdat de kleur niet mooi is :ugh:
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

:80: En je was zo super enthousiast.. goh dit had ik echt niet verwacht. Vind het eigenlijk behoorlijk triest en hoop toch dat het niet waar is.
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Huh... :O:

En je was zo blij met Laissah?

:(:
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Veronique & Kyra schreef:Jemig, een hond is toch geen paar schoenen die je weer weg doet omdat de kleur niet mooi is :ugh:
Waarom eigenlijk niet? Denk dat ik ook mijn blonde gasten maar eens ga inruilen voor een ander kleurtje :O: :F:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

Nou als dit een grap is vind ik het een hele slechte! Verder helemaal eens met Tineke.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik moest echt even zoeken waar het ook al weer over ging.
Nu ik dat gedaan heb, snap ik er helemaal niks van, sterker nog, vind het werkelijk belachelijke redenen om een hond te herplaatsen.
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ze was geweldig, maar je zocht een wat robuustere uitstraling?! Dus dan zoek je een nieuwe en doe je de oude weg?
Het is dat ik weet dat het hier om een hond gaat, anders dacht ik dat je een nieuwe bank had aangeschaft :ugh:
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Ik las het bericht net na dat het geplaatst was, heb het 3 keer doorgelezen en toen besloten het even te laten bezinken. Dit kon toch niet waar zijn, is het 1 april ofzo?

De redenen die je aangeeft om tot herplaatsing over te gaan zijn te zot voor woorden maar na het bezinken geeft het me toch ergens best wel een goed gevoel. De hond zit nu prima, wordt gewaardeerd om wie ze is. Dat deed jij duidelijk niet. Jij verdiende haar niet.

Ik kan dit echt niet begrijpen,....... :denken:
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Dit gaat niet over de hond. Toch?
roksefloks
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en Franse krulhaar.
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door roksefloks »

:eek: :Q: :oohja:
groet Sylvia en een poot van de jongen en de meisjes.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ho, ik ben de foto's nog aan het uploaden! Nog eventjes!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

O.k oppervlakkig krijgt een nieuwe dementie, een mooiere kleur :blont: veel geluk ermee
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Misschien toch iets meer uitweiden wat er niet goed ging dan, ik snap het ook niet helemaal uit wat je vertelt, wat nou precies de reden is van herplaatsen. Ik begrijp dat je denkt niet begrepen te worden maar nu wordt je juist niet begrepen omdat je wel erg weinig vertelt. Denk ik. En van een teef naar een reu gaan, had het daar iets mee te maken, toch liever een reu? Nou ja, ik vind het ook een beetje onduidelijk er staan, zo lijkt het alsof je Laissah hebt weggedaan omdat ze niet bruut genoeg was. Kan ik me niet voorstellen met hoe ik je verder ken van het forum.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Niet origineel maar ook ik dacht HUUH?
Ze was je allessie en je was zo enthousiast.
We kunnen natuurlijk niet in je hart en in je kamer kijken dus we moeten het doen met de info die we van jou krijgen.
Vind het wel heel jammer dat je het al snel voor bekeken houdt en dat het toch geen match kennelijk is.
Soms moet een hond groeien in je hart maar daar moet je ook geduld voor kunnen opbrengen.
Ik hoop dat deze hond wél een match blijkt te zijn en niet hoeft te verhuizen.
Ik ga je niet veroordelen of aanvallen hierom, zo ben ik niet maar ik vind het wel heel erg jammer, ook voor de hond zelf.
Ik hoop dat ze nu een voor altijd huisje heeft bij de nieuwe eigenaar.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Ik dacht eigenlijk aan een grapje en dat er zometeen foto's van een auto komen
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Ik zag ineens al dat je een ander onderschrift had. Ik vroeg me al af waar Laissah gebleven was.
Dit zag ik niet aankomen hoor en begrijp er ook weinig van. Te lief en te klein? Ik dacht dat het je droomhondje was :denken:
Kan er niet inkomen dat je eerst zo hoteldebotel op haar was en dan nu ineens toch niet meer.
Ik hoop dat ze nu haar definitieve plekje heeft gevonden, het mooi lieve meisje.

Hopelijk ben je niet snel uitgekeken op je huidige hond.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Het is een grap, echt. Ik vreet m'n schoenen op als het serieus is!
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

De profielfoto is toch de hond waar het om gaat, neem ik aan. Die is groot en zwart.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”