Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat nu weer! Epilepsie??

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Patrol
Zeer actief

Wat nu weer! Epilepsie??

Ongelezen bericht door Patrol »

Gisteravond deed Patrol ineens erg vreemd. EN ja nu is dit overbezorgde baasje natuurlijk weer bezorgd!!

Ze stond op uit haar mand en schudde steeds heel zachtjes met haar hoofd. 8O Eigenlijk niet echt schudden maar meer een soort spierbeweging. Het ging alleen om haar hoofd. Ik heb haar geroepen en ze kwam gewoon, haar ogen draaiden ook niet en toen ik even ophield met aaien kwam er ook direct een pootje, Kortom ze was niet van de wereld. Ik heb ook direct haar hartslag gecontroleerd en daar was ook niks raars mee. Na ongeveer twee minuten stopte het. Daarna was alles weer volkomen normaal. Ze leek er zelf ook geen last van te hebben.

Wat kan dat nu geweest zijn???

Even voor de beeldvorming, Patrol is sinds een half jaar bij ons, ze is een twee jarige rottweilerteef. Ze heeft een hartruis en patella luxatie en is dus zeker geen gezonde hond. Gelukkig hebben wij haar 'gered' bij een 'fokker' vandaan.

Ik ben benieuwd wat jullie denken dat het zou kunnen zijn......
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Wat het is weet ik niet, maar mijn Ivan heeft het ook. Van pup af aan al. Er zijn wel onderzoekjes naar gedaan, maar nog geen dierenarts heeft mij kunnen vertellen wat het is. Hij heeft er ook geen last van, is volledig bij, maar uit onze onderzoeken is niks gekomen. Er zal wel een verklaring voor zijn, misschien dat iemand anders op het forum het weet. Ivan is trouwens ook een hond die niet helemaal gezond is.
Patrol
Zeer actief

Bedankt voor de reactie.

Hoe vaak heeft jouw hond dat dan?? En weet de DA helemaal niet wat het is?? Hebben ze ook geen vermoeden? Wanneer doet hij het en hoe lang?

Ben benieuwd of er nog andere reacties komen...

gr.

Kirsten en Patrol
Afbeelding
astrid
Zeer actief

Ivan heeft het met vlagen. En het maakt niet uit of hij in rust is, of druk bezig is. De da gooide het op heel misschien iets neurologisch, maar kon het ook niet met zekerheid zeggen. Als pup zijnde had hij het zo hevig dat hij er af en toe van omviel :mrgreen: Ik heb toendertijd ook contact gehad met de fokker, en die had er ook nog nooit van gehoord. Mijn indruk is dat Ivan er voor de rest geen last van heeft. Ik hoop ook op nog meer reacties, want voor de rest had niemand in mijn omgeving er iets van gehoord.
astrid
Zeer actief

Het is geen schudden met de kop zoals alle honden wel eens doen, maar van voor naar achter rare trekbewegingen maken. Ik noem het maar schudden, omdat ik niet weet hoe ik t anders moet noemen.
Patrol
Zeer actief

Ik bedoel dus met schudden ongeveer zoals oude mensen doen die Parkinson hebben....... Snap je?? Misschien is trillen een betere omschrijving....... Ze beweegt haar hoofd heel licht heen en weer...... dus niet schudden zodanig dat haar oren flapperen!! En die kunnen behoorlijk flapperen :mrgreen: :mrgreen:

Bij Patrol gaat het ook alleen om haar hoofd dus niet om haar hele lijf. Het lijkt echt bijzonder raar.... griezelig is het niet want zij blijft zelf volkomen normaal doen!
Afbeelding
sloeber
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sloeber »

Hallo Kirsten, ik heb een bijna 13 jarige terrier die lijdt aan epilepsie en heeft hartklachten . Ik heb haar op 7 jarige leeftijd geadopteerd. Sinds twee jaar krijgt zij ook medicatie voor haar hartinsufficientie ( klep sluit niet goed meer). Haar epilepsie-aanvallen zijn onder controle. Sinds een tijdje maakt ze een bibberende beweging wanneer ze stilstaat. De dierenarts zegt dat een tekort aan suiker in de hersenen hiervan de oorzaak kan zijn ( door de minder goede hartfunctie). Een tekort aan suiker in de hersenen geeft op neurologisch vlak problemen. Wat een uitleg hé! Maar ja, bij jouw hond heeft het misschien nog een andere oorzaak ... Ik heb op woensdag een afspraak bij de cardioloog. Laat het nog wel weten hoe het geweest is.
In loving memory, labjes Bobientje en Sloeber
Patrol
Zeer actief

sloeber schreef:Hallo Kirsten, ik heb een bijna 13 jarige terrier die lijdt aan epilepsie en heeft hartklachten . Ik heb haar op 7 jarige leeftijd geadopteerd. Sinds twee jaar krijgt zij ook medicatie voor haar hartinsufficientie ( klep sluit niet goed meer). Haar epilepsie-aanvallen zijn onder controle. Sinds een tijdje maakt ze een bibberende beweging wanneer ze stilstaat. De dierenarts zegt dat een tekort aan suiker in de hersenen hiervan de oorzaak kan zijn ( door de minder goede hartfunctie). Een tekort aan suiker in de hersenen geeft op neurologisch vlak problemen. Wat een uitleg hé! Maar ja, bij jouw hond heeft het misschien nog een andere oorzaak ... Ik heb op woensdag een afspraak bij de cardioloog. Laat het nog wel weten hoe het geweest is.
beste Sloeber,

Wij hebben het bij Patrol slechts een keer eerder gezien en dat was drie dagen nadat ze bij ons is gekomen. Toen duurde het ongeveer tien seconden en hebben we er geen aandacht aangeschonken. Zaterdag duurde het dus wel twee minuten....

Als jouw hond bibbert, doet ze dat dan met haar hele lijf?? En bibbert ze altijd?? Of zoals wij hierboven beschreven ook af en toen een korte tijd. Blijft ze verder normaal doen of valt ze echt weg?

Patrol heeft ook een hartprobleem dus ben ik benieuwd of dat er iets mee te maken heeft??

Succes morgen bij de DA!

gr.

Kirsten en Patrol
Afbeelding
sloeber
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sloeber »

Hey Kirsten , Maily bibberde vroeger alleen maar wanneer er een epilepsie-aanval aankwam. Daarbij had ze speekselvorming en trok haar linkervoorpoot op. Wanneer we deze tekenen zagen wisten waar we ons aan konden verwachten. Sinds een tijdje zie je het bibberen vaker, het is een soort trillen met heel haar lichaam,voornamelijk wanneer ze stilstaat.
Verder doet ze wel normaal. Laat nog wel iets weten! Groetjes :zwaai:
In loving memory, labjes Bobientje en Sloeber
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Tirsa heeft dat ook heeeeeeeeeel af en toe. Het is nu ruim een jaar geleden dat ik het voor het laatst heb gezien. Volgens mij is het wel een kleine vorm van epileptie. Heb wel eens een documentaire gezien van een dierentuin waarin een cheetah hetzelfde deed als Tirsa alleen deed die het de hele tijd. Ze noemden het primaire epileptie.

Ik denk dat je het gewoon in de gaten moet houden hoe vaak het gebeurt en inderdaad tijd opnemen als dat mogelijk is. Als je het niet vertrouwt, mee naar de dierenarts. Of als het heel vaak gaat voorkomen.
Hester
Actief

Ongelezen bericht door Hester »

Tja, je hebt vormen van epilepsie die zich uiten als absence (tijdelijke afwezigheid) of een partiele aanval (een gedeelte van het lichaam is bij de aanval betrokken, de rest niet).

Hou in de gaten wanneer je hond het krijgt. Noteer datum, tijdstip, de duur, de manier waarop deze gedraging zich manifesteert, welke omstandigheden er zijn en of er bijzonderheden zijn. Ook het gedrag vooraf en achteraf is van belang. Op die manier krijg je zelf een beter (duidelijker) beeld en kan je dat ook aan de DA voorleggen.

Als je het niet vertrouwt: ga ajb naar de DA. Honden kunnen oud worden met epilepsie, maar het kan ook vreselijk verkeerd aflopen. :cry:
In loving memory: Nelson * 28-09-1998 † 20-11-2003
If tears could build a stairway, and memories a lane, I'd walk right up to heaven and bring you home again...

Afbeelding
Nelsons site!
little action
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door little action »

Ik heb hier en site waar iets op staat dat ook wordt aangezien als epilepsie
http://www.harns49.com/spikes-disease/indexn.html
Mischien herken je er iets in
Groetjes little action
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”