Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De meest bizarre straffen die je hebt gehoord of gezien
Moderator: moderatorteam
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Re: De meest bizarre straffen die je hebt gehoord of gezien
Dat iemand zijn hond naar hem gegromt had tijdens de training
Hond had een teletac om , hij had na de training zijn hond aan de trekhaak van zijn auto gebonden en stond daar met de teletac op vol vermogen eens even op dat knopje te drukken.
Hond ging helemaal uit zn naad , heb nog nooit een hond zo ontzettend boos gezien. Als hij erbij had gekunt had hij die vent opgevreten. ( en terrecht hoor )
Ik ben over de zeik gegaan, heb de afstandbediening van die vent afgepakt en hem gesommeerd zn huis in te gaan en pas naar buiten te komen als ik die hond terug in de kennel had ( dit alles gebeurde nl bij hem thuis )
Heeft zeker een half uur geduurd voor die arme hond tot rust was gekomen en ik hem veilig in de kennel had
Iemand anders met een pup die niet door wilde lopen , ging achter zn pup staan en schopte hem letterlijk vooruit
T is dat ik 1 van de honden bij had , en die stond nogal dreigend voor me. Anders had hij mij even geschopt want wat er uit mn mond floepte was nou niet bep. aardig
Hond had een teletac om , hij had na de training zijn hond aan de trekhaak van zijn auto gebonden en stond daar met de teletac op vol vermogen eens even op dat knopje te drukken.
Hond ging helemaal uit zn naad , heb nog nooit een hond zo ontzettend boos gezien. Als hij erbij had gekunt had hij die vent opgevreten. ( en terrecht hoor )
Ik ben over de zeik gegaan, heb de afstandbediening van die vent afgepakt en hem gesommeerd zn huis in te gaan en pas naar buiten te komen als ik die hond terug in de kennel had ( dit alles gebeurde nl bij hem thuis )
Heeft zeker een half uur geduurd voor die arme hond tot rust was gekomen en ik hem veilig in de kennel had
Iemand anders met een pup die niet door wilde lopen , ging achter zn pup staan en schopte hem letterlijk vooruit
T is dat ik 1 van de honden bij had , en die stond nogal dreigend voor me. Anders had hij mij even geschopt want wat er uit mn mond floepte was nou niet bep. aardig
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb zelf in het park wel eens op mijn donder gehad van een vrouw omdat ze dacht dat ik Cena vreselijk pijn deed. Cena vindt het grappig als ik haar links en rechts langs haar bek aantik, snel achter elkaar. Dan begint ze te 'wauwelen', te springen en zo stoeien we dan wat. Maar ze maakt er een heleboel geluid bij, zoals herders dat ook kunnen doen als ze blij zijn omdat je weer thuis bent. Een leuk spelletje dus, maar die mevrouw hoorde Cena's gejoel en dacht dat ik haar vreselijk aan het aftuigen was.
Nu doen we dat soort spelletjes maar niet meer in het park
Nu doen we dat soort spelletjes maar niet meer in het park
RIP Cena
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Het meest bizarre wat ik zelf heb gezien is dat een blinde oude klootzak zijn blindengeleidehond verrot sloeg met zijn blindenstok
Daar heb ik dus ook wat van gezegd, daarna met andere mensen gesproken die ook hun verhalen over die vent hadden en uiteindelijk
is de KNGF ingeschakeld en is de hond daar weggehaald. Helaas had die idioot een tijdje later weer een hond
Gelukkig is die vent nu dood.
Wat me ook wel is bijgebleven, dat ik met mijn eerste hond (een verwaarloosde en wellicht mishandelde graatmagere kruising Rottweiler uit het asiel) naar cursus ging. Dat was rond 1989 en toen vierde de slipkettingen nog hoogtij en jawel hoor, mijn Nouschka werd als voorbeeld genomen en kreeg ruk na ruk aan die slipketting
Ik heb haar toen weer afgepakt en iets ervan gezegd, ik weet niet meer precies hoe of wat.
Met mijn stomme jonge kop, ging ik de week erna toch weer, maar Nouschka durfde het veld niet meer op (gek zeg) en toen ben ik omgedraaid en naar huis gegaan en geen cursus meer gevolgd.
O ja.... en Puchu natuurlijk. De dierenarts die hem als pup al direct bang had gemaakt voor dierenartsen door hem zwaar te bestraffen toen hij terugtrok toen de dierenarts zijn gebitje wilde bekijken. Puchu plaste van angst en de dierenarts zette een enorme smoel op, vuile hufter
Bij de eigenaar van de kliniek heb ik later het verhaal verteld en even later was die dierenarts weg, zal ongetwijfeld niet alleen door mij gekomen zijn, want hij zal dit vast ook bij anderen geflikt hebben.
Daar heb ik dus ook wat van gezegd, daarna met andere mensen gesproken die ook hun verhalen over die vent hadden en uiteindelijk
is de KNGF ingeschakeld en is de hond daar weggehaald. Helaas had die idioot een tijdje later weer een hond
Gelukkig is die vent nu dood.
Wat me ook wel is bijgebleven, dat ik met mijn eerste hond (een verwaarloosde en wellicht mishandelde graatmagere kruising Rottweiler uit het asiel) naar cursus ging. Dat was rond 1989 en toen vierde de slipkettingen nog hoogtij en jawel hoor, mijn Nouschka werd als voorbeeld genomen en kreeg ruk na ruk aan die slipketting
Met mijn stomme jonge kop, ging ik de week erna toch weer, maar Nouschka durfde het veld niet meer op (gek zeg) en toen ben ik omgedraaid en naar huis gegaan en geen cursus meer gevolgd.
O ja.... en Puchu natuurlijk. De dierenarts die hem als pup al direct bang had gemaakt voor dierenartsen door hem zwaar te bestraffen toen hij terugtrok toen de dierenarts zijn gebitje wilde bekijken. Puchu plaste van angst en de dierenarts zette een enorme smoel op, vuile hufter
Bij de eigenaar van de kliniek heb ik later het verhaal verteld en even later was die dierenarts weg, zal ongetwijfeld niet alleen door mij gekomen zijn, want hij zal dit vast ook bij anderen geflikt hebben.
-
Corneliana
- Zeer actief
mh, mijn vader in zijn slechte tijd.
bij de labrador die we toen hadden.
die schopte hij keihard tegen zijn ribben ik weet niet eens meer waarom.
heb er toen wel wat van gezegd en mijn moeder zowat gedwongen die hond te herplaatsen anders had ik het zelf gedaan.
en mensen die toch pups met hun neus door hun behoeftes blijven halen.
ik vind dat zo ranzig en laf.
of mensen die hun hond met vuurwerkangst in een klein kooitje (echt heel klein) opsloten omdat ie dan minder bang zou zijn
hij rende dan in elk geval niet rond. 
bij de labrador die we toen hadden.
die schopte hij keihard tegen zijn ribben ik weet niet eens meer waarom.
heb er toen wel wat van gezegd en mijn moeder zowat gedwongen die hond te herplaatsen anders had ik het zelf gedaan.
en mensen die toch pups met hun neus door hun behoeftes blijven halen.
ik vind dat zo ranzig en laf.
of mensen die hun hond met vuurwerkangst in een klein kooitje (echt heel klein) opsloten omdat ie dan minder bang zou zijn
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Mijn vader was van het neus in de plas wrijven bij de kittens die we als kind hadden, helaas.
Toen ik mijn eerste pup kreeg (onze eerste hond was volwassen, al zindelijk en perfect opgevoed) heb ik hem gevraagd dat alsjeblieft niet meer te doen maar elke keer weer ging het vinden van een ongelukje gepaard met luid gevloek en een pupje wat pissend van de angst onder het bureaumeubel ging schuilen.
Hij stopte er na een tirade van mijn kant gelukkig mee (en nu is hij verkast, geen last meer van dus
).
Oh, en onze vorige buren hadden een labrador/sharpei kruising die vaak gepest werd door de (jonge) kinderen des huizes, wat resulteerde in een herplaatsing toen hij dat niet meer pikte. Wanneer hij weer eens niet naar binnen wilde ging er eentje met een laken achteraan om over hem te gooien en hem zo te vangen en een ander had een set pannen vast om zich te verdedigen indien hij zou bijten. Een andere techniek was nog om hem in de voetbalgoal die ze hadden te jagen, deze te laten omvallen en hem zo vast te grabbelen
Toen ik mijn eerste pup kreeg (onze eerste hond was volwassen, al zindelijk en perfect opgevoed) heb ik hem gevraagd dat alsjeblieft niet meer te doen maar elke keer weer ging het vinden van een ongelukje gepaard met luid gevloek en een pupje wat pissend van de angst onder het bureaumeubel ging schuilen.
Hij stopte er na een tirade van mijn kant gelukkig mee (en nu is hij verkast, geen last meer van dus
Oh, en onze vorige buren hadden een labrador/sharpei kruising die vaak gepest werd door de (jonge) kinderen des huizes, wat resulteerde in een herplaatsing toen hij dat niet meer pikte. Wanneer hij weer eens niet naar binnen wilde ging er eentje met een laken achteraan om over hem te gooien en hem zo te vangen en een ander had een set pannen vast om zich te verdedigen indien hij zou bijten. Een andere techniek was nog om hem in de voetbalgoal die ze hadden te jagen, deze te laten omvallen en hem zo vast te grabbelen
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb honden weleens straf zien krijgen, maar nooit op een dusdanige manier dat ik het nog zo op zou kunnen noemen, gelukkig.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- krullie
- Zeer actief
een amerikaanse bull die mika wilde aanvallen (maar van mij de kans niet kreeg)
werd even aangepakt door de eigenaar.
onder het schreeuwen van :dat doe je nou altijd,
sloeg hij de hond met
volle vuist midden in het gezicht.
ik stond daar totaal perplex en er kwam nog net een zeer verbaast: was dat nou
nodig? uit.

werd even aangepakt door de eigenaar.
onder het schreeuwen van :dat doe je nou altijd,
volle vuist midden in het gezicht.
ik stond daar totaal perplex en er kwam nog net een zeer verbaast: was dat nou
nodig? uit.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Niet heel zielig - wel creatief:
Ik was aan het zwemmen met mijn vriend in het kanaal langs het huis van mijn vriend. De hond staat op de kade aan de lijn en mijn vriend maakt haar los om haar mee het water in te nemen. Vervolgens kneep ze hem er tussen uit en vloog achter de loslopende kippen aan.
Mijn vriend was onwijs kwaad, rent met een oerbrul er (naakt
) door de brandnetels er achteraan, pakt Mayke gelukkig op tijd (voordat ze slachtoffers maakt) en mietert haar zó het kanaal in.
Verplicht zwemmen is voor een stabij geen straf!
Niet helemaal mijn manier maar ik moest er wel om lachen.
Ik was aan het zwemmen met mijn vriend in het kanaal langs het huis van mijn vriend. De hond staat op de kade aan de lijn en mijn vriend maakt haar los om haar mee het water in te nemen. Vervolgens kneep ze hem er tussen uit en vloog achter de loslopende kippen aan.
Mijn vriend was onwijs kwaad, rent met een oerbrul er (naakt
Verplicht zwemmen is voor een stabij geen straf!
Niet helemaal mijn manier maar ik moest er wel om lachen.

- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Toevallig 2 weken geleden..
Laatste ronde met Ti Jay..en net om de hoek hoor ik KOM HIER GVD
Dus ik bleef al staan want Ti Jay en andere honden is geen strak plan...
Op dat moment komt een joekel van een Am Staf van de (tokkie) achterburen de hoek omgerend
Eerste wat ik denk is het zal toch niet waar zijn
Gelukkig was mijn dochter ook erbij en zij kon de Staf tegenhouden...en toen kwam de baas ook
Hij tilt hem over zijn schouder (ook apart) en gooit hem een aantal meter verderop de grond op...
En wat hij toen deed heb ik nog nooit gezien
...hij taserde zijn hond
Toen ik vroeg of hij dat normaal vond..antwoorde hij : het is toch mijn hond of niet?
Ja dat klopt idd
Ik heb het doorgegeven iig....wat er mee gedaan is weet ik verder ook niet
Laatste ronde met Ti Jay..en net om de hoek hoor ik KOM HIER GVD
Dus ik bleef al staan want Ti Jay en andere honden is geen strak plan...
Op dat moment komt een joekel van een Am Staf van de (tokkie) achterburen de hoek omgerend
Eerste wat ik denk is het zal toch niet waar zijn
Gelukkig was mijn dochter ook erbij en zij kon de Staf tegenhouden...en toen kwam de baas ook
Hij tilt hem over zijn schouder (ook apart) en gooit hem een aantal meter verderop de grond op...
En wat hij toen deed heb ik nog nooit gezien
Toen ik vroeg of hij dat normaal vond..antwoorde hij : het is toch mijn hond of niet?
Ja dat klopt idd
Ik heb het doorgegeven iig....wat er mee gedaan is weet ik verder ook niet

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Helaas weleens een mevrouw haar Mechelaar inelkaar zien schoppen.
Toen ik vroeg of dat nou nodig was was het antwoord: dan moet ze maar luisteren
Toen ik vroeg of dat nou nodig was was het antwoord: dan moet ze maar luisteren
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Leanne schreef:...hij taserde zijn hond![]()
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 2
Een hond in elkaar rammen heb ik nog nooit gezien gelukkig. Twee weken terug wel een volledig andere manier van straffen gezien waar ik nog kwaad om werd ook.
Mensen uit mijn straat hebben een Spaanse asielhond. Het is hun eerste hond, het is een kruising van behoorlijk kaliber en helaas kunnen ze er totaal niet mee omgaan. Hond heeft angstagressie en heeft zowel de eigenaren en diverse andere mensen gebeten. Ik heb mijn hart vastgehouden, er lopen hier ook kinderen in de buurt en de hond zat regelmatig aan een ketting in de tuin. Géén tuinhek, en tekeer dat het beest ging als er iemand langs kwam, ik durfde er al amper meer langs. Twee weken terug heeft de hond de sharpei van mijn buren gegrepen (en goddank niet hun chihuahua die ook mee was) en het resultaat was een gapend gat op haar rug. Ik had er zo mijn smartphone in kunnen leggen, zo'n lap vel was er afgescheurd
En de straf die de hond kreeg was dat ze die avond niet meer naar buiten mocht 
Mensen uit mijn straat hebben een Spaanse asielhond. Het is hun eerste hond, het is een kruising van behoorlijk kaliber en helaas kunnen ze er totaal niet mee omgaan. Hond heeft angstagressie en heeft zowel de eigenaren en diverse andere mensen gebeten. Ik heb mijn hart vastgehouden, er lopen hier ook kinderen in de buurt en de hond zat regelmatig aan een ketting in de tuin. Géén tuinhek, en tekeer dat het beest ging als er iemand langs kwam, ik durfde er al amper meer langs. Twee weken terug heeft de hond de sharpei van mijn buren gegrepen (en goddank niet hun chihuahua die ook mee was) en het resultaat was een gapend gat op haar rug. Ik had er zo mijn smartphone in kunnen leggen, zo'n lap vel was er afgescheurd