Bij een vriendin van mij is begin juli jl haar Duitse Herder overleden. In de tijd vlak voor zijn overlijden liep haar man veel met hun Zwitserse Herder aangezien de Duitser veel hulp nodig had en bijna alle aandacht van mijn vriendin opslokte.
Op dit moment lijkt het net of zij bang is om met de heer des huizes te gaan wandelen, zij heeft dan op de heenweg haar staart tussen de benen en staat regelmatig te shaken, op de terugweg gaat het beter.
Gaat zij met het vrouwtje uit is er niets aan de hand.
Nu is de vraag of de Zwitser de wandelingen met de man in verband kan brengen met de nare tijd van voor het overlijden van de Duitser en daarom zulk vreemd gedrag vertoont, dit zal door het verdriet van mijn vriendin geen toptijd voor haar zijn geweest en ook trok zij er al even niet meer op uit met haar door de zorg voor de minder valide hond.
Deze vraag is niet voor mijzelf dus er zal het ea aan info ontbreken helaas. Voor zover mijn vriendin weet zijn er geen vervelende gebeurtenissen tussen de man en hond geweest. Op het overlijden van de Duitser heeft de andere hond amper/niet gereageerd, zij lijkt er juist door op te bloeien.
Ik hoop dat jullie mee willen denken want deze situatie is voor hen allemaal niet bepaald prettig.
Edit: Domme titel aangepast.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Staat dit gedrag in verband met overlijden andere hond?
Moderator: moderatorteam
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Staat dit gedrag in verband met overlijden andere hond?
Laatst gewijzigd door rose op 13 sep 2013 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Overlijdensvraag
Er is misschien toch iets gebeurd.
Hoeft niet bewust te zijn.
Het kan gewoon een verkeerde associatie zijn geweest die de hond heeft gelegd.
(Bij een geluid waar ze van schrok, de schrik gekoppeld aan de man i.p.v. aan het geluid zelf)
Misschien kunnen ze een paar keer samen de hond uit laten en dan eens zien hoe ze dan reageert.
Hoeft niet bewust te zijn.
Het kan gewoon een verkeerde associatie zijn geweest die de hond heeft gelegd.
(Bij een geluid waar ze van schrok, de schrik gekoppeld aan de man i.p.v. aan het geluid zelf)
Misschien kunnen ze een paar keer samen de hond uit laten en dan eens zien hoe ze dan reageert.
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik weet niet of de hond direct verband legt maar wat Ranetje zegt: er zal wel iets voorgevallen zijn wat de hond zo bang maakt. Ik denk dat de heer des huizes moet proberen om de wandelingen een feestje te gaan maken voor de hond. Positiviteit, belonen, enthousiasmeren. Zodat het weer leuk wordt...
RIP Cena
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Bedankt voor het meedenken en de tips Ranetje en SannePP