Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kan jou hond met een dagje minder?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Re: Kan jou hond met een dagje minder?

Ongelezen bericht door Fizgig »

lets have fun schreef:
Fizgig schreef:
lets have fun schreef:
Oh nee, dat doet floor niet. Die gaat een beetje depresief naar de muur liggen staren met een kop van let maar niet op mij hoor. Op het eerste gezicht zou je dan kunnen denken die is er wel tevreden mee want ze zeurt niet. Maar dat is natuurlijk niet zo wannt ze is haar vrolijke zelf niet meer.
O dat is wel sneu. Heel damesachtig netjes natuurlijk maar zo zou je kunnen denken dat ze niet naar buiten wil, terwijl het het tegenovergestelde is natuurlijk. Gelukkig maar dat wij wel weten dat ze eigenlijk altijd wel mee willen, ja toch. Hier wel tenminste, als we zonder ze weggaan, meld ik dat ook altijd even, dan zeg ik, we gaan even naar de winkel. Dat scheelt teleurstellingen, haha.
Ja precies. Daarom probeer ik ook altijd tegengas te geven als de golden wordt aangeraden als ras dat weinig nodig is. Daarmee maak je er juist depressieve bankhangers van. Ze zijn namelijk veel te lief om te protesteren.

Ik zeg altijd "lief zijn voor elkaar, mama komt zo terug" als ze niet mee mogen :mrgreen: Dat zinnetje kennen ze inmiddels want ze komen dan niet eens meer in de benen :mrgreen:
Had ik nooit zo bij stilgestaan maar je hebt wel gelijk. Shelly zou ook eerst uit elkaar moeten ploffen voor ze daadwerkelijk bij de deur zou gaan staan. Kan me niet heugen dat ze dat ooit heeft gedaan eigenlijk. Daar had ik wel een tijdje zindelijkheidsprobleempjes mee in het begin, aangeven dat ze moet plassen, doet ze gewoon niet. Dus moet ik het in de gaten houden, dat ze een gelegenheid heeft, anders doet ze het in huis. Een golden zou niks voor mij zijn, daar word ik waarschijnlijk te makkelijk van. Terror Bruno, sleept me wel naar buiten, haha.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Mika nu wel. Dat is nu een oude hond. Maar tot hij een jaar of 9 was kon dat niet. Dan ging hij "te hard ademen". Oftewel bij iedere uitademing piepen. Da's best irritant :F:

Taran kan, net als mijn andere saarloosjes best een keer met een dag minder. Taran is wel de actiefste tot nu toe, maar heeft soms echt een "offday". Hij is dan niet voornemens om veel te bewegen en ligt de halve dag op zijn rug met zijn poten omhoog te slapen.
Mary O
Actief
Mijn ras(sen): X herdertje Dana, X teckel Joep, Spanjaard Santos, Roemeentje Vera
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Mary O »

Hummel kan best een paar dagen met minder lange wandelingen af. Ze heeft tussen de middag al vaak geen zin om mee tegaan, dus gaat ze alleen even naar de overkant.
Dana zou met 1 dag minder kunnen, maar leuk vindt ze dat niet. Sinds we Joep hebben raakt ze ook veel energie kwijt door met hem te spelen.
Joep kan eigenlijk niet. Hij moet rennen en vliegen. Als dat niet kan wordt hij nog vocaler dan hij normaal al is en staat bij elke beweging te stuiteren van Oooo we gaan uit. Ook dat zal denk ik (hoop ik) met de leeftijd (14 maanden) te maken hebben. Dana en Hummel wilden op die leeftijd ook veel meer uit.
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Hier kunnen ze allebei wel met wat minder doen. Met regen willen ze sowieso al liever niet naar buiten.
Ook als ik 2 uur met ze heb gelopen, zijn ze nog achter elkaar aan het rennen in huis. Zij vermaken zich wel.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ja. Apple vind vooral interactie/aandacht en spelletjes (bal) het leukst. Met betrekking tot hele lange wandeling is ze een stuk minder kritisch.
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Ja hoor, zonder probleem.
Vinou is een heel gemakkelijk hondje.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Fiepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto

Ongelezen bericht door Fiepje »

Hilly45 schreef:Sam wel, gelukkig wel. Hij komt dagelijks zo'n 2,5 a 3uur buiten, maar als ik migraine heb, dan vindt Sam het ook best om 4x 5minuten uit te gaan. Hij ligt dan rustig naast mijn bed 'stil' te wezen en ik 'ziek' te wezen. Als ik dan weer beter ben (vaak 24uur ziek) merk ik wel dat Sam weer heel blij buiten is.
Dat dus, Fresa is ziek met mij.
Ook last van migraine, en met een beetje pech houd dat 3 dagen aan, gelukkig heb ik dan mensen achter de hand die het even van me over nemen.
Maar 1 á 2 dagen, no problem.
Je zou haast denken dat ze net zo ziek is als ik op dat moment ben :I:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Machie schreef:Conclusie, ik ben de enige met een debiel die elke dag goed rennen moet :Q:
Nouja, ze is pas een maand of 12... Misschien wordt t wel beter in de toekomst ;)
Jip had dat ook op die leeftijd. Is wel over gegaan. Ze kunnen hier alle drie prima met een dagje minder. Twee ook wel maar dan worden ze de dag erna wel dol. En Jip irritant als ze dan weer los mag want dan MOET ze dus rennen en Ziva moet dan mee doen :Q:

Maar nog veel irritanter wordt ze als ze te weinig sport. Dan kan ik wandelen wat ik wil, ze blijft irritant. Wel meteen over als ze dan weer mag hoor.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Machie schreef:Hier zijn ze heel wisselend. Luca vind alles wel best. Hij zou prima kunnen wonen bij iemand die er 3x per dag een stukkie mee loopt en in het weekend mee naar het bos. Heel makkelijk tevreden :)
Dumas kan wel een paar dagen met wat minder maar dan moet ie rennen! Hij wordt dan vervelend in de zin van bij elke pas die je zet gaan meelopen en blaffen tegen elk geluidje dat hij denkt te horen :F:
Csiva kan eigenlijk niet met 1 dag iets minder. Die moet elke dag goed kunnen rennen en eigenlijk ook wat trainen. Anders bedenkt ze haar eigen dingen wel. Als in kussentjes uitpluizen, rondjes rennen door het huis en onderweg de meubels meenemen enz enz :F:
Moge het duidelijk zijn dat mijn honden elke dag in het bos komen :Q:

ook moeilijk , als je meerdere honden hebt , hoe doe je dat dan als ze met minder moeten , voor Csiva?
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 13 sep 2013 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

een of meer daagjes wat minder zal hem een zorg wezen :19: t is gewoon de meest makkelijke hond ever :ok:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

vroeger was dat erg lastig maar wat mot dat mot dus dan schikken ze zich uiteindelijk wel.

nu ze ouder zijn vinden ze het helemaal niet erg als we eens niks of weinig doen
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik denk dat het ook een stukje opvoeding is die deze 'karaktereigenschap' kan maken of breken. Kay is in beginsel een hond die zich echt uitleeft in de wandeling. Tussendoor merk je hem niet. Ook niet als het eens wat minder is. Kay is nogal onvoorzichtig met zichzelf en ik kan hem niet voldoende beschermen waardoor hij door zijn brokken nogal eens verplicht op rust moet. Toen hij vorig jaar verplicht 4 maanden op rust moest heb ik echt geen vervelend hondje gehad. En aangezien hij als pup ook al regelmatig op rust moest is het onderdeel van zijn leven. Kay is zo'n hond die ik in huis soms moet zoeken. Hij ligt altijd verstopt. Soms lijkt het alsof ik geen 2 honden heb.... :O:

Norah leert langzamerhand dat het soms ook is zoals het is. Die heeft ook wel de neiging om wat drukker en wat feller te worden, maar ze heeft zich gewoon te schikken. Geen gezeur en daar lijkt ze zich als het moet ook aardig in te schikken. Veel hoeft het gelukkig niet, want zelfs als ik ziek ben, blijf ik niet langer dan een dag binnen. Wordt ik alleen maar zieker van. Maar toen ik paar maand geleden mijn enkel blesseerde moest het echt wel even iets minder, maar gelukkig heb ik vriendlief die dat wel opvangt.

Gelukkig zijn die van mij gewoon makkelijk in huis te vermaken. Puzzeltjes, wat kunstjes (aanleren) en spelen. Dan heb ik gelukkig ook nog een veldje aan mijn achtertuin, dus zelfs met krukken kan ik daar met een bal nog wel heen krukken om ze te laten rennen als dat zo moet.
Afbeelding
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Hier kunnen ze best een dagje met wat minder. 2 Dagen ook nog wel maar dan worden de shelties wel vervelender, en dan blaffen ze ook een stuk meer. Ik zorg dus eigenlijk altijd wel dat ze dan iets vervangends te doen hebben als ik geen lange wandeling kan maken. Ik denk dat de hondenclub en het sportten het meest toe bijdraagt dat het tevreden hondjes zijn.
Miura hoeft en kan helemaal niet zoveel meer een paar lange wandelingen in de week en voor de rest korte snuffelrondjes zijn voldoende voor haar.
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

Nee Hajo is erg gewend aan zijn dagelijkse beweging en wordt al vervelend als de tijd afwijkt. Dat is natuurlijk onze eigen schuld; het is nu een hond van de klok geworden en weet precies alle uitlaattijden. Als ik door omstandigheden een half uurtje later moet gaan heb ik een nerveuze hond om me heen die met hoopvolle blik tegen me aangeplakt zit. Dat zou ik dus anders doen met een eventuele volgende hond :mrgreen:
En vooral de wandeling die ik 's-middags maak samen met zus en haar hond is heilig voor Hajo, dus ook bij windkracht 9 en hoosbuien maken we toch een lange wandeling. En dan daarna lekker afdrogen en een gedroogde kipfilet erin is een vast ritueel :wink: .
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Bowie kan best een keer een dagje minder maar niet 3 dagen... ze wordt dan onrustig en vervelend ook...
Als we zondags naar een losloopgebied geweest zijn en ze lekker heeft gerent kan het s'maandags een dagje rustiger aan maar op dinsdag moet er wel weer wat gedaan worden.. ze zou ook erg ongelukkig worden als ze bij iemand zou wonen die er maar 3x per dag een half uurtje mee om zou gaan... ze wil ook graag naast de fiets of lekker rennen.
Esperanza kan een heel stuk minder.. die zou 4x per dag max een half uurtje prima vinden...of minder ws ook wel... zij is dan ook wel eens een keer echt alleen thuis als ik ga fietsen met Bowie, ga ik echt langer weg dan is er oppas geregeld of mijn lief is thuis.
Afbeelding
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Bo en Kaya kunnen redelijk met een dagje minder. Met Bo is dat, tot ie een jaar of 1,5 was, ook wel anders geweest. Die werd erg vervelend en zenuwachtig van een dagje wat minder doen. Nu maakt het hem vrij weinig uit. Kaya heeft noodgedwongen een half jaar weinig gedaan toen hij jong was, en toen was dat ook OK voor hem (gewenning?). Kan er nu redelijk mee omgaan maar niet langer dan een dag of 2 à 3. Dan komt hij bijvoorbeeld wel de hele dag dingen brengen om samen mee te spelen, en staat bij elke vinger die je beweegt bij de deur.

Katie hebben we het maar niet over, maar ik denk dat je je een aardige voorstelling kan maken :8):
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Gol kan makkelijk een paar dagen wat minder doen, dat is zo'n lui secreet af en toe. Mika kan hoogstens 1 dag wat minder doen, daarna word ze wel erg blafferig en druk.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Pakdebal schreef: ook moeilijk , als je meerdere honden hebt , hoe doe je dat dan als ze met minder moeten , voor Csiva?
Csiva heeft 1 dag gehad dat ze met minder moest, maar verder hoeft ze nooit minder ;)
laura86 schreef: Katie hebben we het maar niet over, maar ik denk dat je je een aardige voorstelling kan maken :8):
Die is nog een stukkie gekker dan Csiva :Q:
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Voor Mowgli is een dagje minder geen enkel probleem. Balou heeft het hier moeilijker mee, hij is een hondje dat een dagelijks lange wandeling eigenlijk nodig heeft, anders is hij s'avonds hyper.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

Machie schreef:Conclusie, ik ben de enige met een debiel die elke dag goed rennen moet :Q:
Nouja, ze is pas een maand of 12... Misschien wordt t wel beter in de toekomst ;)
nee ook hier zo'n debiel, want Sproet moet dat ook :lol1:
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Rakker begint een echte senior te worden, als het aan hem ligt wordt er nooit langer dan een kwartier gelopen, heeft hij even pech. :lekkerpuh: Sliert is dol op lange wandelingen maar kan het niet dan is het ook prima, zelfs voor langere tijd.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Een dagje minder zou hier betekenen een dag niet naar een losloopgebied om te rennen.
Dat kan opzich best, maar hangt er wel wat van af. Gisteren was het mooi weer en dan kan de deur naar de tuin open, daar kan ie wel wat rennen en spelen. Maar dan loop ik eerst wel een grotere ronde dan normaal.
Anders is meneer vaak erg druk in huis en daar heb ik geen zin in, vind het daarnaast ook sneu voor hem. Soms gaat ie dan wel liggen, maar met verwijtende blikken en diepe zuchten.

Kortom: kan soms maar vind het niet leuk voor Xavi.. Die moet elke dag wel even kunnen rennen. :wink: al was het soms maar 20 min..
Afbeelding
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Max en Luna wel, die schikken zich vrij makkelijk. Zinzi en Doran hebben er meer moeite mee, die barsten van de energie :F:
Gelukkig is dat redelijk makkelijk op te lossen door ze veel te laten werken in huis, dingen van en naar de keuken brengen, was naar de machine brengen, dat soort dingen en samen rauzen ze dan flink door de tuin en houden ze elkaar bezig. :E:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

nathalie schreef:
renee-uk schreef:ja hoor rietje kan best met een dagje minder, maar ze vindt lange wandelingen zo fijn dat ik het nauwelijks over mijn hart kan verkrijgen niet te gaan ;)
En dat probleem heb ik dus ook. Soms "plan" ik een rustdag, maar da weet ik gewoon dat zij en ik gaan genieten van de wandeling en dan sta ik 10 min. later in het bos.
hahaha dat is zo ongeveer wat er hier ook gebeurt :mrgreen:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

ja hoor, dat kan prima, een paar dagen ook nog wel. Floor en Penny vermaken elkaar, Sacha is oud en vindt alles wel best en Chester is in huis een lui varken.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Hier kunnen ze goed met een dagje minder.
Bleza heeft daar het meest moeite mee, maar die is altijd druk, behalve als ze echt heel veel beweging en uitdaging krijgt, maar vanwege haar hart moet ze van mij toch echt af en toe even iets rustiger aan doen. Daar is ze het zelf niet helemaal mee eens meestal. Jade vindt alles wel best. Lange wandeling, korte wandeling, hele dag mee op stap, of hele dag thuis. Die past zich heel makkelijk aan. Bleza ook wel, alleen die heeft wel iets meer nodig.
En Pippi vindt alles wel best, als ze maar op tijd haar knuffels krijgt.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Jawel, dat kunnen ze makkelijk, gelukkig.
Kiwi is dan wel extra blij als we de volgende dag een eind gaan lopen.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Haar leeftijd in acht nemend is Pom redelijk relaxed als het ff wat minder is, maar tot nu toe is t niet echt nodig. Ik merk bij haar wel dat ze iets doen (beetje trainen, wat apporteren in huis, spelletje) meer nodig heeft dan echt puur beweging. Ik bouw wel af en toe een rustiger dagje in maar het is nog niet voorgekomen dat ze het moest doen met alleen piesen en poepen voor een hele dag..
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Luna kan dat prima en gaat zich niet vervelend gedragen. Wel komt ze dan wat vaker met een balletje of touw aan om te spelen en als daar niet op in gegaan wordt krijgen we gegarandeerd een over the top bullyrun te zien en dan is ze weer tevreden.
Afbeelding
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Diesel en Sam kunnen dat makkelijk. Smook ook wel, maar die gaat na een dag op 2 wel aan drukdoenerij doen.
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”