Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zo geschrokken!
Moderator: moderatorteam
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Re: zo geschrokken!
Hè bah, wat een rotbegin van de dag
Ik kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent. Het gebeurt ook altijd zo onverwacht. Hopelijk komt het weer goed met het hondje.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Ik kan mij voorstellen dat je je rot voelt en geschrokken bent, maar het is een ongeluk waar jij verder ook niets aan kunt doen. Nu maar hopen dat het weer helemaal goed komt met de hond.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Oh jakkes wat naar om mee te maken. Ik hoop ook dat hij er goed uit komt! En weer zo'n verdomde flexlijn!

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Je kunt er niets aan doen, maar zoiets voelt vreselijkflamme schreef:Nee geen goed bericht.
Hond ligt bij de DA en moet worden geopereerd. Heeft een gebroken heup, of iets bij gebroken bij de heup in ieder geval. Bah, jonge hond (8 maanden) nog dus hopelijk hersteld het goed, maar ik voel me ellendig
Ik hoop dat de hond goed herstelt
-
lets have fun
Niet te streng zijn voor jezelf, je deed het niet met opzetflamme schreef:Nee geen goed bericht.
Hond ligt bij de DA en moet worden geopereerd. Heeft een gebroken heup, of iets bij gebroken bij de heup in ieder geval. Bah, jonge hond (8 maanden) nog dus hopelijk hersteld het goed, maar ik voel me ellendig
- frisbeedog
- Actief
Dit kon jij niet aan zien komen
en wees blij dat toen je uitweek er niks aankwam anders was je zelf er ook erger aan toe
de hond is jong dus botaangroei is relatief snel
Uiteraard niet leuk voor jou en voor de baas van de hond en de hond zelf
maar verwijt jezelf niks
typisch op verkeerde moment op verkeerde plek
en die flexlijnen tja..............................
sterkte, schrijf en praat het van je af
en wees blij dat toen je uitweek er niks aankwam anders was je zelf er ook erger aan toe
de hond is jong dus botaangroei is relatief snel
Uiteraard niet leuk voor jou en voor de baas van de hond en de hond zelf
maar verwijt jezelf niks
typisch op verkeerde moment op verkeerde plek
en die flexlijnen tja..............................
sterkte, schrijf en praat het van je af
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Oh meid, wat kôt!
Natuurlijk ben je daar beroerd van.
Sterkte en ik hoop dat de hond gauw herstelt.

Natuurlijk ben je daar beroerd van.
Sterkte en ik hoop dat de hond gauw herstelt.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
ohhh wat een verschrikking....en zo herkenbaar...
Je hoopt als hondenliefhebber echt werkelijk van je leven zoiets niet mee te maken
en dan gebeurt het je toch
Rationeel weet je heel goed dat je er geen fuck aan doen kunt en dat je zelfs nog uitgeweken bent maar gevoelsmatig voel je je zo rot en kloten...
Dat zit nog wel even een dag of wat op je netvlies en in je gedachten als je in bed stapt...
En ook over een paar weken of maanden schiet je dat nog regelmatig door het hoofd
Ik ga inmiddels richting "de dag" (begin oktober) dat ik een hond doodreed en dan is het twee jaar geleden maar ik kan er nog om huilen en het doet me nog zeer...
Rustig aan doen en zoek wat afleiding...
Op zich wel fijn dat hij het waarschijnlijk gaat redden en er weer bovenop komt,
ik denk dat het dan zeker goed voor je zou zijn om er eens langs te gaan om de hond te zien zonder dat nare beeld op je netvlies en dat gepiep wat je nu nog hoort.
Je hoopt als hondenliefhebber echt werkelijk van je leven zoiets niet mee te maken
en dan gebeurt het je toch
Rationeel weet je heel goed dat je er geen fuck aan doen kunt en dat je zelfs nog uitgeweken bent maar gevoelsmatig voel je je zo rot en kloten...
Dat zit nog wel even een dag of wat op je netvlies en in je gedachten als je in bed stapt...
En ook over een paar weken of maanden schiet je dat nog regelmatig door het hoofd
Ik ga inmiddels richting "de dag" (begin oktober) dat ik een hond doodreed en dan is het twee jaar geleden maar ik kan er nog om huilen en het doet me nog zeer...
Rustig aan doen en zoek wat afleiding...
Op zich wel fijn dat hij het waarschijnlijk gaat redden en er weer bovenop komt,
ik denk dat het dan zeker goed voor je zou zijn om er eens langs te gaan om de hond te zien zonder dat nare beeld op je netvlies en dat gepiep wat je nu nog hoort.
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
Hè gats wat heel erg vervelend. Je kunt er niets aan doen, uitgeweken en al maar toch.
Groetjes, Terry
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
wat naar voor je, je hebt je best gedaan het te ontwijken maar het mocht niet baten. Maar kan me erg goed voorstellen dat dit er flink in hakt bij je. Net als bij de hondeneigenaar. Arme jullie, arme hond. Heel veel sterkte!
- Kirry
- Zeer actief
Vreselijk om mee te maken zeg.
Gelukkig is het 'maar' een heup en had jij mazzel met je uitwijkmanoeuvre, want dat kon ook erg verkeerd aflopen als er toch nog wat reed. Eigenlijk vreselijke mazzel op beide fronten denk ik, desondanks is het echt heel naar.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
O ja, dat zijn vreselijke dingen
Je kan er niets aan doen, het was een rottig ongeluk (en die flexi lijnen zijn helemaal ondingen trouwens), maar toch blijft het je voorlopig
wel even bij
Hopelijk komt de hond er weer goed bovenop.
Sterkte!
Je kan er niets aan doen, het was een rottig ongeluk (en die flexi lijnen zijn helemaal ondingen trouwens), maar toch blijft het je voorlopig
wel even bij
Hopelijk komt de hond er weer goed bovenop.
Sterkte!
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
IDDTara schreef:Wat akelig om mee te maken, ik heb ook eens zoiets gehad, ook buiten mijn schuld, maar dat liep gelukkig met een sisser af.
Die stomme flexlijnen ook! Waarom zat hij niet op de rem denk ik dan...
het heeft bij mij ook een lange tijd geduurd voor ik ermee om kon gaan met die flexen. In het begin waren het ongecontroleerde projectielen, mijn honden aan de flex. Nu snap ik ze goed. Ik klik op de rem en ze lopen terug. Ik wist in het begin niet eens hoe ik ze terug moest halen/minder ruimte geven. Echt erg. De meeste controle heb ik nog steeds met mijn politielijnen. Die zijn het meest handig vind ik
- Maltezers
- Zeer actief
Weet je hoe klote je je nu ook voelt bedenk wel dat je al het mogelijke hebt gedaan. Je had ook ( zoals best veel vaker gebeurd ) door kunnen rijden of de baas van de hond ( die was immers heel erg geschrokken ) verrot kunnen schelden alsof het zijn schuld was geweest. Het is gebeurd en jij kan er ook geen klut aan doen hou je daar aan vast en laten we hopen dat het allemaal met die hond weer goed komt.flamme schreef:Nee dat weet ik wel, maar ik hoor hem nog piepenJion schreef:Kun jij natuurlijk helemaal niks aan doen, dat snap jij ook wel.
Maar ik zou me er ook rot bij voelen.
-
Natasja 2005
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje) - Aantal honden: 2
Wat rot dat dit dat jou moest overkomen. Heel veel sterkte voor jou, de hond en z'n baasjes.
Groetjes,
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
Sterkte! Stom ongeluk, maar zeker niet jouw schuld.

RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Ow getver
Wat een nachtmerrie!!
Maar weet je, het beestje leeft nog en kan geopereerd worden! Het had ook erger af kunnen lopen... Niet aan denken hoor! Je kon er niks aan doen!
Maar weet je, het beestje leeft nog en kan geopereerd worden! Het had ook erger af kunnen lopen... Niet aan denken hoor! Je kon er niks aan doen!
RIP Cena
- *tweety*
- Zeer actief
Vreselijk om mee te maken.
Maar je kon er niets aan doen, ik vindt die flexlijnen ook ondingen, je veel mensen kunnen er niet meer omgaan.
Heb je al gehoord hoe het nu met het hondje gaat?
Sterkte ermee!
Maar je kon er niets aan doen, ik vindt die flexlijnen ook ondingen, je veel mensen kunnen er niet meer omgaan.
Sterkte ermee!
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- *tweety*
- Zeer actief
Vreselijk om mee te maken.
Sterkte ermee!
Sterkte ermee!
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- Maltezers
- Zeer actief
Daar was ik eigenlijk ook heel benieuwd naar, weet je al meer van de afloop met dat hondje??????
- Marimba
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): podengo purtuges medium x labrador x ??
jemig wat schrikken zeg, dat vindt ik ook zelf het enge en lastige aan flexi lijnen je mist een stuk controle over je hond.
sterkte met het een plekje geve van deze gebeurtenis
sterkte met het een plekje geve van deze gebeurtenis
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
Goeiemercedes2803 schreef: ik denk dat het dan zeker goed voor je zou zijn om er eens langs te gaan om de hond te zien zonder dat nare beeld op je netvlies en dat gepiep wat je nu nog hoort.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Hondje is geopereerd en vandaag naar huis gekomen. Nu is het verder afwachten en revalideren maar volgens de DA kwam het ws. wel goed.
Volgende week ga ik er even naar toe is mijn bedoeling.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Gelukkigflamme schreef:Hondje is geopereerd en vandaag naar huis gekomen. Nu is het verder afwachten en revalideren maar volgens de DA kwam het ws. wel goed.
Ben je een beetje over de ergste schrik heen?
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Goed zo.flamme schreef:Hondje is geopereerd en vandaag naar huis gekomen. Nu is het verder afwachten en revalideren maar volgens de DA kwam het ws. wel goed.
Het is zwaar kut, maar hier had je helemaal niks aan kunnen doen, en dat weet jij ook wel.
Het lijkt me idd goed om die hond volgende week nog even te bezoeken. Neem maar wat lekkers voor hem mee
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Jawel, ben alweer 3 x langs de plek des onheils gekomen. Scheelt ook wel dat de mensen van de hond, na de eerste schrikreactie netjes reageren en natuurlijk de wetsnschap dat het allemaal uiteindelik toch goed afloopt.ranetje schreef:Gelukkigflamme schreef:Hondje is geopereerd en vandaag naar huis gekomen. Nu is het verder afwachten en revalideren maar volgens de DA kwam het ws. wel goed.
Ben je een beetje over de ergste schrik heen?
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Zou wat moois zijn als ze niet netjes zouden reageren.
Het was tenslotte eigen schuld van het baasje, jij kon er niks aan doen dat die hond ineens de straat op sprong.
Als mijn honden niet los kunnen gebruik ik ook een flex, maar die gebruik ik pas in het bos. Als ik langs de weg loop dan gebruik ik gewoon de normale lijn.
Ik loop met drie honden en dan vind ik een flex niet handig.
Het was tenslotte eigen schuld van het baasje, jij kon er niks aan doen dat die hond ineens de straat op sprong.
Als mijn honden niet los kunnen gebruik ik ook een flex, maar die gebruik ik pas in het bos. Als ik langs de weg loop dan gebruik ik gewoon de normale lijn.
Ik loop met drie honden en dan vind ik een flex niet handig.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Nou ja, de eerste reactie was en vooral 1 van schrik en kijk eens uit enzo. Dat was direct over hoor en kan het me ook voorstellen. Maar is toch fijner als het nu soepel verloopt.
Hondje krijgt 1 van mijn Nina ottosson spelletjes hij moet tenslotte revalideren en dat gaat niet meevallen op deze leeftijd.
Hondje krijgt 1 van mijn Nina ottosson spelletjes hij moet tenslotte revalideren en dat gaat niet meevallen op deze leeftijd.
-
chrico
- Zeer actief
Achos, gelukkig is het nog redelijk goed afgelopen. Netjes opgelost, fijn dat het contact goed is onderling 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan