Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Advertentie pups Marktplaats
Moderator: moderatorteam
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Re: Advertentie pups Marktplaats
Ik vind ook het gebrek aan informatie over erfelijke aandoeningen storend.
Heb haar een aantal vragen gegeven die ze de mensen kan stellen, maar ze ziet er sowieso wel vanaf denk ik. Ze had het opa/vader verhaal ook nog niet opgemerkt. Volgens mij staat ze al op de lijst bij een van de verenigingen, maar bij dat nest staat ze 4e ofzo en er waren maar weinig pups gezien op de echo.
Denk niet dat ze perse een langstokhaar wil, ze heeft hiervoor ook naar een Hollandse Herder gekeken, ze staat voor meerdere rassen open. Ik zal de links van de verenigingen doorsturen, denk wel dat ze ze al heeft.
Dank allemaal!
Heb haar een aantal vragen gegeven die ze de mensen kan stellen, maar ze ziet er sowieso wel vanaf denk ik. Ze had het opa/vader verhaal ook nog niet opgemerkt. Volgens mij staat ze al op de lijst bij een van de verenigingen, maar bij dat nest staat ze 4e ofzo en er waren maar weinig pups gezien op de echo.
Denk niet dat ze perse een langstokhaar wil, ze heeft hiervoor ook naar een Hollandse Herder gekeken, ze staat voor meerdere rassen open. Ik zal de links van de verenigingen doorsturen, denk wel dat ze ze al heeft.
Dank allemaal!
-
Rocco
- Zeer actief
Beter op zoek gaan naar een erkende Fokker tijd investeren en goed je huiswerk doen zeker bij
een Duitse Herder gezien de negatieve verhalen omtrent HD-ED -DM etc
Op zich is er niks mis mee via marktplaats zijn genoeg erkende fokkers die ook zo adverteren
DNA zou ik van bijde ouders graag willen zien aantoonbaar.
Wereldkampioenen zeggen mij persoonlijk niks alleen dat het zeer commerciële honden zijn dan haak ik al af
Als ik de advertentie lees is dit geen erkende Fokker ik zou zeker overslaan.
Succes ieder geval
een Duitse Herder gezien de negatieve verhalen omtrent HD-ED -DM etc
Op zich is er niks mis mee via marktplaats zijn genoeg erkende fokkers die ook zo adverteren
DNA zou ik van bijde ouders graag willen zien aantoonbaar.
Wereldkampioenen zeggen mij persoonlijk niks alleen dat het zeer commerciële honden zijn dan haak ik al af
Succes ieder geval
- stefanie
- Zeer actief
Tara schreef:Erkende fokkers bestaan niet.Rocco schreef:Beter op zoek gaan naar een erkende Fokker...
KNIP
De term erkenning impliceert dat er een orgaan is dat toezicht houdt op de kwaliteit, en zoiets is er niet.
Erkende fokker is een term die vooral de broodfok graag hanteert, broodfokkers kwalificeren vooral zichzelf, en in die context is erkende fokker juist een term die de alarmbellen zou moeten doen afgaan.
Het wordt er overigens niet makkelijker op dat de Dierenbescherming ook met zulke termen gaat gooien waar zij bonafide fokkers bedoelen, dat is enorm misleidend. De dierenbescherming zou toch wel beter moeten weten!
- Leonie.
- Zeer actief
Via de lsohv site is ze gisteravond in contact met iemand gekomen die nog een teefje heeft. Het hondje was helemaal zwart en dat is de reden dat ze er toch niet mee verder ging (voor sommigen een non reden natuurlijk, maar ja). Maar toch heeft ze nu weer hoop 
Iemand nog een andere gouden tip?
Iemand nog een andere gouden tip?
-
Rocco
- Zeer actief
Hoezo erkende fokkers bestaan niet fokkers die al jaren lang goede resultaten laten zien met goedeTara schreef:Erkende fokkers bestaan niet.Rocco schreef:Beter op zoek gaan naar een erkende Fokker...
KNIP
De term erkenning impliceert dat er een orgaan is dat toezicht houdt op de kwaliteit, en zoiets is er niet.
Erkende fokker is een term die vooral de broodfok graag hanteert, broodfokkers kwalificeren vooral zichzelf, en in die context is erkende fokker juist een term die de alarmbellen zou moeten doen afgaan.
Het wordt er overigens niet makkelijker op dat de Dierenbescherming ook met zulke termen gaat gooien waar zij bonafide fokkers bedoelen, dat is enorm misleidend. De dierenbescherming zou toch wel beter moeten weten!
nakomelingen DNA opgeslagen , keurige stambomen, hun huiswerk goed doen om een zo goed mogelijke
reu of teef te vinden vind ik erkende fokkers het is maar net in welke context het je wil zien, de advertentie
hierboven dat is meer een gevalletje broodfok zo snel mogelijk scoren en geld verdienen
Laatst gewijzigd door Rocco op 12 sep 2013 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Leonie.
- Zeer actief
Dan zou 'erkend' dus een mening zijn, Rocco, dat lijkt me niet. Als er bijvoorbeeld een officiële lijst bestaat met goede fokkers, door de rasvereniging samengesteld, dan zou je kunnen spreken van erkende fokkers. Lijkt mij dan.
-
Rocco
- Zeer actief
Leonie. schreef:Dan zou 'erkend' dus een mening zijn, Rocco, dat lijkt me niet. Als er bijvoorbeeld een officiële lijst bestaat met goede fokkers, door de rasvereniging samengesteld, dan zou je kunnen spreken van erkende fokkers. Lijkt mij dan.
Dat is maar heel relatief natuurlijk de zgn rasvereniging .
- Leonie.
- Zeer actief
Nou ja, ik ken de rasvereniging niet, maar als iets erkend wordt genoemd moet het wel érgens door erkend worden denk ik en dan eerder een officiele instelling dan een person.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
erkend is een woord wat vaak door broodfokkers gebruikt wordt, denk dat dat daarom hier even wat wrijving geeft.Rocco schreef:Hoezo erkende fokkers bestaan niet fokkers die al jaren lang goede resultaten laten zien met goedeTara schreef:Erkende fokkers bestaan niet.Rocco schreef:Beter op zoek gaan naar een erkende Fokker...
KNIP
nakomelingen DNA opgeslagen , keurige stambomen, hun huiswerk goed doen om een zo goed mogelijke
reu of teef te vinden vind ik erkende fokkers het is maar net in welke context het je wil zien, de advertentie
hierboven dat is meer een gevalletje broodfok zo snel mogelijk scoren en geld verdienen
-
Rocco
- Zeer actief
Kijk ik op de fokkerslijst van de VDH staan er toch fokkers bij die erkent zijn door de Raad van Beheer
waarvan ik 110 procent weet dat het geen broodfokkers zijn.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
De RvB erkent geen fokkersRocco schreef:Kijk ik op de fokkerslijst van de VDH staan er toch fokkers bij die erkent zijn door de Raad van Beheer

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
marian* schreef:De RvB erkent geen fokkersRocco schreef:Kijk ik op de fokkerslijst van de VDH staan er toch fokkers bij die erkent zijn door de Raad van Beheer
die registreerd alleen....
-
Rocco
- Zeer actief
De VDH is erkent door raad van beheer . misschien is het woord erkent wat ongelukkig gekozen
Laatst gewijzigd door Rocco op 12 sep 2013 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Rocco schreef:VDH is erkent door raad van beheer .
Erkend.
Dat de rasvereniging erkend is (want dat doet de RvB wél) wil niet zeggen dat fokkers ook erkend zijn omdat de RvB dat niet doet.

-
Rocco
- Zeer actief
marian* schreef:Rocco schreef:VDH is erkent door raad van beheer .
Erkend.
Dat de rasvereniging erkend is (want dat doet de RvB wél) wil niet zeggen dat fokkers ook erkend zijn omdat de RvB dat niet doet.
En welke rol speelt de VDH hier in denk je ?
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Die hebben die erkenning zelf aangevraagd.Rocco schreef:marian* schreef:Rocco schreef:VDH is erkent door raad van beheer .
Erkend.
En welke rol speelt VDH hier in denk jezelf ?
Maar jij beweert dat de RvB fokkers heeft erkend en dat klopt gewoon niet omdat ze dat niet doen.

-
Rocco
- Zeer actief
Die hebben die erkenning zelf aangevraagd.marian* schreef:Rocco schreef:marian* schreef:Rocco schreef:VDH is erkent door raad van beheer .
Erkend.
En welke rol speelt VDH hier in denk jezelf ?
Maar jij beweert dat de RvB fokkers heeft erkend en dat klopt gewoon niet omdat ze dat niet doen.[/quote
www.koenashoeve.nl
Dus deze informatie is volgens jou onjuist ?
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Maar er trappen natuurlijk wel lekker veel mensen in.Mizzsylver schreef:ja dat is onjuist. Ze zijn waarschijnlijk sinds 2003 geregistreerd, dat is wat anders dan erkend.

-
Rocco
- Zeer actief
Erkend de VDH dan ook geen fokkers die op de lijst staan ?Mizzsylver schreef:ja dat is onjuist. Ze zijn waarschijnlijk sinds 2003 geregistreerd, dat is wat anders dan erkend.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Rocco schreef:Erkend de VDH dan ook geen fokkers die op de lijst staan ?Mizzsylver schreef:ja dat is onjuist. Ze zijn waarschijnlijk sinds 2003 geregistreerd, dat is wat anders dan erkend.
Of de VDH die erkent doet er niet toe.
En daarbij kan denk ik iedereen die ook maar interesse heeft in een ras lid worden van een rasvereniging. De VDH is niets anders dan de rasvereniging voor Drentsche Patrijshonden maar het is alleen een ander ras.
Jij kunt lid worden van de Drentsche Patrijshondenvereniging en ik van de VDH. Heeft niets maar dan ook niets met erkenning te maken.

-
Rocco
- Zeer actief
marian* schreef:Rocco schreef:Erkend de VDH dan ook geen fokkers die op de lijst staan ?Mizzsylver schreef:ja dat is onjuist. Ze zijn waarschijnlijk sinds 2003 geregistreerd, dat is wat anders dan erkend.
Of de VDH die erkent doet er niet toe.
En daarbij kan denk ik iedereen die ook maar interesse heeft in een ras lid worden van een rasvereniging. De VDH is niets anders dan de rasvereniging voor Drentsche Patrijshonden maar het is alleen een ander ras.
Jij kunt lid worden van de Drentsche Patrijshondenvereniging en ik van de VDH. Heeft niets maar dan ook niets met erkenning te maken.
Volgens mij moeten de fokkers die lid zijn toch bepaalde richtlijnen hanteren of kan een broodfokker ook op zo,n lijst komen
van de VDH?
Laatst gewijzigd door Rocco op 12 sep 2013 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 3
Paar jaar geleden was er nog sprake van certificering van fokkers en dat zou een soort van erkenning hebben kunnen zijn.
Maar van dat plan hoort ook niemand meer wat en waarschijnlijk ligt te rotten in de ijskast.
Maar van dat plan hoort ook niemand meer wat en waarschijnlijk ligt te rotten in de ijskast.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ja.Rocco schreef: Volgens mij moeten de fokkers toch bepaalde richtlijnen hanteren of kan een broodfokker ook op zo,n lijst komen
van de VDH?
Maar dat heeft niks met erkenning te maken.
Ook onder stamboomfokkers komen broodfokkers voor, vergis je niet. Zo'n fokker die zich niet aan de clubregels houdt kan hooguit uit de rasclub gezet worden maar dan kan hij toch nog honden mét stamboom verkopen omdat hij die dan aanvraagt bij de RvB.
En ook dat laatste heeft niets met erkenning te maken maar wel met het feit dat hij ooit een kennelnaam heeft aangevraagd en gekregen en voor elke al dan niet te verkopen pup een stamboom kan aanvragen.

-
Rocco
- Zeer actief
Hoe bedoel je dat?marian* schreef:Ja.Rocco schreef: Volgens mij moeten de fokkers toch bepaalde richtlijnen hanteren of kan een broodfokker ook op zo,n lijst komen
van de VDH?
Ook onder stamboomfokkers komen broodfokkers voor, vergis je niet.
Er zijn toch ook richtlijnen dat een teef niet binnen een bepaalde tijd meer mag worden gebruikt voor een dekking.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
En jij denkt dat iedereen zich daar keurig aan houdt?Rocco schreef:Hoe bedoel je dat?marian* schreef:Ja.Rocco schreef: Volgens mij moeten de fokkers toch bepaalde richtlijnen hanteren of kan een broodfokker ook op zo,n lijst komen
van de VDH?
Er zijn toch ook richtlijnen dat een teef niet binnen een bepaalde tijd meer mag worden gebruikt voor een dekking.
En een fokker mag zo veel teven hebben als hij/zij wil en die om de beurt laten dekken.

-
Rocco
- Zeer actief
marian* schreef:En jij denkt dat iedereen zich daar keurig aan houdt?Rocco schreef:Hoe bedoel je dat?marian* schreef:Ja.Rocco schreef: Volgens mij moeten de fokkers toch bepaalde richtlijnen hanteren of kan een broodfokker ook op zo,n lijst komen
van de VDH?
En een fokker mag zo veel teven hebben als hij/zij wil en die om de beurt laten dekken.
Ik las dat de VDH boetes geeft bij overtreding niet bepaalde termijn dekking of maakt dat ook niks uit
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Misschien alleen voor het fokken in clubverband maar niet voor het fokken met stamboom op zich. Als ik het als fokker zijnde niet eens ben met de clubregels stap ik uit de club en ga buiten de club om verder.Rocco schreef: Ik las dat de VDH boetes geeft bij overtreding niet bepaalde termijn dekking of maakt dat ook niks uit
Laatst gewijzigd door marian* op 12 sep 2013 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Rocco
- Zeer actief
En jij denkt dat iedereen zich daar keurig aan houdt?
En een fokker mag zo veel teven hebben als hij/zij wil en die om de beurt laten dekken.[/quote]
Ik las dat de VDH boetes geeft bij overtreding niet bepaalde termijn dekking of maakt dat ook niks uit[/quote]
Misschien alleen voor het fokken in clubverband maar niet voor het fokken met stamboom op zich. Als ik het als fokker zijnde niet eens ben met de clubregels stap ik uit de club en ga buiten de club om verder.[/quote]
Maar bij de VDH ben je dan snel uitgespeeld immers je houdt je niet aan de fokkersregelemeneten
dan heeft zo.n lijst voor mij wel waarde omdat de fokkers toch aan bepaalde eisen moeten voldoen.
En een fokker mag zo veel teven hebben als hij/zij wil en die om de beurt laten dekken.[/quote]
Ik las dat de VDH boetes geeft bij overtreding niet bepaalde termijn dekking of maakt dat ook niks uit[/quote]
Misschien alleen voor het fokken in clubverband maar niet voor het fokken met stamboom op zich. Als ik het als fokker zijnde niet eens ben met de clubregels stap ik uit de club en ga buiten de club om verder.[/quote]
Maar bij de VDH ben je dan snel uitgespeeld immers je houdt je niet aan de fokkersregelemeneten
dan heeft zo.n lijst voor mij wel waarde omdat de fokkers toch aan bepaalde eisen moeten voldoen.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Bij elke rasvereniging ben je snel uitgespeeld als je het vaker doet.Rocco schreef:
Maar voor het fokken op zich is de vermelding op de clubsite niet nodig en het heeft al helemaal niks met erkenning door de RvB te maken omdat die daar niet aan doet.

-
Rocco
- Zeer actief
marian* schreef:Bij elke rasvereniging ben je snel uitgespeeld als je het vaker doet.Rocco schreef:
Maar bij de VDH ben je dan snel uitgespeeld immers je houdt je niet aan de fokkersregelementen
Maar voor het fokken op zich is de vermelding op de clubsite niet nodig en het heeft al helemaal niks met erkenning door de RvB te maken omdat die daar niet aan doet.
Neem aan dat ze puppylijst of fokkerslijst VDH niet voor niks in het leven hebben geroepen het zou toch
iets moeten toevoegen voor potentële pupkopers en enigzins betouwbare fokkers.
Erkenning of niet.