Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ook wat spannends meegemaakt

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Ook wat spannends meegemaakt

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Mijn laatste hond, een zwarte dwerg Schnauzer, waar ik enkele jaren geleden afscheid van heb moeten nemen was een perfecte waker.
Nog voordat de bel ging of iemand aan de achter- of zijpoort kwam, begon ze al alarm te slaan.
Ze hoorde altijd alles als eerste, daarna kwam de foxterrier, die ook niet misselijk was, ook in actie.
Op een nacht kwam ze naar boven, sprong op mijn bed en begon met haar poten in mijn gezicht te krabben.
Slaapdronken als ik was zei dat ze naar on der moest gaan.
De dag erna moest ik constateren dat er 3 grote kuipplanten van de binnenplaats gestolen waren.
Gewicht per plant was meer dan 100 kilo.
Ze moesten dus met zijn vieren zijn geweest, twee voor en twee achter de schutting.
Ik begrijp nu nog niet waarom ze allebei niet zijn gaan blaffen.
Mogelijk waren ze teleurgesteld in mij.
Jammer dat ik de boodschap van mijn dwerg niet begrepen heb.
Zal me nooit meer gebeuren.
Mijn Riezen Schnauzer pup waakt al erg goed met zijn 4 maanden.
Heb hoge verwachtingen van haar als waakhond.
's-Nachts slaapt ze in een bijgebouw voor erfbewaking.
Ik ben nog aan het overwegen om er een dwerg pup bij te kopen.
Ik heb al contact gehad met enkele goede fokkers.
Omdat ze heel sporadisch een nestje hebben duurt het nog wel een tijdje.
Is gezelliger samen, ook voor als ik eens weg moet.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Fiepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fiepje »

En daarom ben ik zo weg van grote rassen. Toch een veiliger gevoel als je 's avonds over straat loopt, of alleen thuis bent.
Wie doet je wat als er zo'n waakhond op de bank ligt!

Gelukkig niet van die enge dingen meegemaakt! brrrr!
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Fiepje schreef:En daarom ben ik zo weg van grote rassen. Toch een veiliger gevoel als je 's avonds over straat loopt, of alleen thuis bent.
Volgens mij maakt het niet veel uit of je hond groot of klein is. Als ik in het (schemer)donker met mijn tekkel loop is ze extra waaks. Bekijkt iedereen die zonder hond loopt met bijzondere belangstelling en blaft dan soms ook. Mannen met slechte bedoelingen zijn dan volgens mij ineens niet meer zo heldhaftig. En gelijk hebben ze: ik schrik dan ook van mijn eigen tekkel :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Wolfsblut
Zeer actief

Een tekkel is zeker een prima waker.
De enige reden dat ik nu voor een groot ras gekozen heb, is de veiligheid.
Bij de laatste poging tot inbraak heb ik een jaar voorwaardelijk gekregen.
Niet omdat ik een van die drie gasten die een gewapende overval pleegden een arm gebroken heb.
Maar omdat ik mijn achterpoort beveiligd had met een dubbelgeveerde stalen rattenklem op de plaats waar normaliter een schuif zit om de poort te openen.
Hierdoor heeft een van die gasten enkele vingers gebroken en dat mag niet.
De eerstvolgende inbraak wordt er dus geen politie meer bijgehaald.
Dat handel ik dan zelf wel af als mijn hond "uitgespeeld " is.
Tegen de tijd dat de Bulgaren en Roemenen massaal op rooftocht komen hoop ik toch dat ze wat minder lief is naar vreemden toe.
Nu is ze met haar vier maanden een echte allemansvriend.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Wolfsblut schreef:Een tekkel is zeker een prima waker.
De enige reden dat ik nu voor een groot ras gekozen heb, is de veiligheid.
Bij de laatste poging tot inbraak heb ik een jaar voorwaardelijk gekregen.
Niet omdat ik een van die drie gasten die een gewapende overval pleegden een arm gebroken heb.
Maar omdat ik mijn achterpoort beveiligd had met een dubbelgeveerde stalen rattenklem op de plaats waar normaliter een schuif zit om de poort te openen.
Hierdoor heeft een van die gasten enkele vingers gebroken en dat mag niet.
De eerstvolgende inbraak wordt er dus geen politie meer bijgehaald.
Dat handel ik dan zelf wel af als mijn hond "uitgespeeld " is.
Tegen de tijd dat de Bulgaren en Roemenen massaal op rooftocht komen hoop ik toch dat ze wat minder lief is naar vreemden toe.
Nu is ze met haar vier maanden een echte allemansvriend.

Dit heb je dus zojuist op het internet gezet he? :mrgreen:
Wolfsblut
Zeer actief

Ach ja, je hebt wel gelijk maar mogelijk hebben anderen iets aan deze boodschap.
Ik ga er niet gelijk van uit dat een erfhond die op eigen terrein een inbreker bijt ook voorwaardelijke celstraf krijgt.
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Bmamavan2 schreef:Leuk om al die verhalen te lezen van onze 'dappere' honden.
Hahahaha ik moet ook eerlijk bekennen dat ik met hond (zeker met de vorige en ook wel met mijn huidige)makkelijker op "enge" stukken ga lopen dan dat ik dat voorheen zou doen.
Het is misschien maar schijnveiligheid maar toch.....

Heb ook wel eens een groepje hangjongeren gepasseerd die een jointje zaten te roken. Die vonden Doerak wel gaaf, vooral omdat hij zo'n witte tanden had :mrgreen:

Op ons huis stond op een gegevn moment het woord hond geschreven, op een niet zo zichtbaar stukje. Ik balen tot ik dus een agent sprak die zei dat inbrekers vaak bij daglicht de situatie verkennen (toegankelijkheid, lampen, alarm, hond) en bij sommige huizen dus aangeven dat er een hond is of een alarm is. Het staat er dus nog steeds :ok:

Ik zou dat woord direct van de muur afkrabben. Ik ben veel te bang dat ze toch willen inbreken maar dan hun voorzorgen nemen op de hond, vergif door de brievenbus ofzo.. Dan heb ik liever dat Diesel een verrassing is..
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

tekkel schreef:Volgens mij maakt het niet veel uit of je hond groot of klein is. Als ik in het (schemer)donker met mijn tekkel loop is ze extra waaks. Bekijkt iedereen die zonder hond loopt met bijzondere belangstelling en blaft dan soms ook. Mannen met slechte bedoelingen zijn dan volgens mij ineens niet meer zo heldhaftig. En gelijk hebben ze: ik schrik dan ook van mijn eigen tekkel :mrgreen:
Mijn allemansvriendje ruwhaar dwergteckeltje heeft mij zo ook een keer verbaasd. Ik merk(te) nooit enige beschermingsdrang of waakzaamheid bij hem. Tot een keer we samen liepen 's nachts omdat mijn wel waakse teckel te oud was geworden om mee te lopen. Olivier liep wat te snuffen ergens. Komt er een man op me afgelopen die duidelijk een heftige nacht achter de rug had en wel wat aanspraak wilde. Ik was niet bang maar leuk is anders, zo'n kerel onder invloed. Komt toch opeens met een diepe grom en strakke staart Oliviertje recht op die man afgelopen :80: 10 jaar oud teckeltje van nog geen 7 kilo dat alles en iedereen altijd aardig vindt. Die man veranderde toch maar van koers :pffff:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

_Leonie schreef:Met de honden van Lieke kwam ik ook langs een groep hangjongeren, die vervolgens de Collies gingen aaien. :lol1:

Wel een keer een man, die bij mijn stage per sé de eigenaar wilde spreken die niet thuis was. Bleef aandringen en wilde het erf oplopen. Maar toen de grote Sint Bernard reu er aan kwam lopen bedacht hij zich toch maar even. :mann:
Of hij mij beschermd had, dat betwijfel ik dan wel weer.

De hangjongeren hier in de buurt zijn heel aardige jongelui die de honden goed kennen. :mrgreen:
Overigens, vergis je niet: knuffel Lyndie kan aardig waaks en beschermend zijn. Een paar jaar geleden liet ik 's avonds de honden uit en ik zag een stel mannen die mij tegemoet liepen. Ineens begint Lyndie heel diep vanuit haar keel te grommen en duwde mij tegen een schutting aan terwijl ze met ontblote tanden voor me bleef staan.
Die kerels waren nog een meter of 10 van me af, stopten en staken toen snel de straat over.
Ik weet nu nog niet of ze überhaupt iets van plan waren, maar eerlijk gezegd vertrouw ik toch wel op het instinct van mijn honden. Zeker als het Lyndie betreft, die iedere voorbijganger zowat om de hals vliegt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”