Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
advantix
Moderator: moderatorteam
- balou2000
- Actief
advantix
ik vond gisteren bij mijn hond nadat ze in het bad was geweest 1 vlo daarna vond ik niks meer.
Net advantix gehaald nou zei de vrouw in de dierenwinkel dat als de hond net in het bad was geweest ik 3 dagen moest wachten met druppelen.
maar in de beschrijving vind ik daar dus niks van terug
weet iemand of dat echt zo is of dat ik haar nu gewoon kan behandelen
Net advantix gehaald nou zei de vrouw in de dierenwinkel dat als de hond net in het bad was geweest ik 3 dagen moest wachten met druppelen.
maar in de beschrijving vind ik daar dus niks van terug
weet iemand of dat echt zo is of dat ik haar nu gewoon kan behandelen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: advantix
Ik dacht dat ze na het druppelen een tijdje niet mochten zwemmen of in bad gaan.
48 uur of zo?
48 uur of zo?
- stefanie
- Zeer actief
Ik denk ook dat de mevrouw zich vergist. Het is juist andersom. Als je druppels hebt gegeven,mag de hond de eerste dagen niet zwemmen/in bad.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Het is beter om 1 of 2 dagen te wachten na het wassen omdat dan de talglaag weer hersteld is en de vloeistof beter verdeeld.
Hoorde ik pas van de da, ik deed het zelf ook altijd direct na het wassen.
Hoorde ik pas van de da, ik deed het zelf ook altijd direct na het wassen.

- balou2000
- Actief
dan wacht ik nog wel een dagje voor de zekerheid, bedankt voor de info.
wel raar dat het niet op de verpakking staat
wel raar dat het niet op de verpakking staat
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Vraagstelling:
waarom zou je, als er nu geen vlo meer te zien is gaan behandelen?
Ben je bang dat ze idd vlooien heeft? Dan moet je niet alleen de hond maar ook de hele omgeving (huis en auto) behandelen
Het is en blijft een gif, dus als het niet zeer dringend nodig is, zou ik dat niet doen. dus ik zou er niet voor kiezen om dat "voor de zekerheid dan maar" te doen.
Suzanne
waarom zou je, als er nu geen vlo meer te zien is gaan behandelen?
Ben je bang dat ze idd vlooien heeft? Dan moet je niet alleen de hond maar ook de hele omgeving (huis en auto) behandelen
Het is en blijft een gif, dus als het niet zeer dringend nodig is, zou ik dat niet doen. dus ik zou er niet voor kiezen om dat "voor de zekerheid dan maar" te doen.
Suzanne
- balou2000
- Actief
auto heb ik niet, kleedjes zijn al in de was omgevingsspray door het huis gegaan katten gekamd en behandeld stofzuigerzak verschoont en meteen weg gegooit ,ben ik iets vergeten of kan het er mee door
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Gordijnen, bankstellen, plinten... maar alsnog.. als je 1 of 2 vlooien vond, lijkt me dat pipetten geven nog niet aan de orde is?balou2000 schreef:auto heb ik niet, kleedjes zijn al in de was omgevingsspray door het huis gegaan katten gekamd en behandeld stofzuigerzak verschoont en meteen weg gegooit ,ben ik iets vergeten of kan het er mee door
Suzanne
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik geef Suzanne daar wel gelijk in, eens in de zoveel jaar vind ik ook weleens een vlo, ik doe dan niks anders dan die ene vlo vermoorden en verder doe ik er niks aan. Ook niet in huis, heb nog nooit een vlooienplaag gehad.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Ik vind heel veel vlooien momenteel bij honden van klanten. Ik ben echt geen voorstander van gif, maar ik vond ook op 2 van onze honden 1 vlo, heb niks meer gevonden, maar ben toch een chemische oorlogsvoering met die vieze beesten aangegaan (naast het wassen van manden etc).Dan maar een keertje gif. Het lijkt ook wel of er dit jaar meer vlooien zijn dan ooit.gonnie schreef:Ik geef Suzanne daar wel gelijk in, eens in de zoveel jaar vind ik ook weleens een vlo, ik doe dan niks anders dan die ene vlo vermoorden en verder doe ik er niks aan. Ook niet in huis, heb nog nooit een vlooienplaag gehad.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- balou2000
- Actief
dolly heeft een hele erge vlooien allergie en de vorige keer heeft ze zich zelf helemaal stuk gebeten waardoor ik met haar naar de DA moest en ze moest antibiotica en heeft 2 weken met een kap gelopen ik ben zeker geen voorstander van advantix ik weet dat het troep is , maar wat moet ik dan
tips voor alternatieve middelen misschien
tips voor alternatieve middelen misschien
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
- balou2000
- Actief
dolly is 6,5 en heeft pas 1x vlooien gehad afgelopen juli toen we op vakantie waren ............ ik behandel haar ook verder nooit voor vlooien