Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pablo heeft sinds een week 2 plekjes op zijn linker voorpoot, leek eerst een soort van eczeem, maar er is nu ook sprake van lichte zwelling. Hij lijkt er geen last van te hebben.
Uiteraard gaan we volgende week even naar de DA, maar ik zit me suf te piekeren wat het kan zijn.
Hotspot even door de googlemachine gehaald, maar symptomen als lusteloosheid, geen eetlust en jeuk herken ik niet.
Het is de gebruikelijke stuiterbal, eet per dag 2x zoveel brokken als aanbevolen wordt (en dan kunnen we nog de ribben zien) en hij negeert de plekken volledig.
Foto is idd niet zo duidelijk, plekjes zijn ongeveer zo groot als een euro. Niet schilferig of nat.
1. De lokale vorm:
a. Dit is een milde vorm waar de hond 1 tot 5 kale plekken heeft met of zonder roodheid en meestal zonder jeuk
b. Meestal bevinden de plekken zich op de kop, ronde de ogen en op de poten
c. De prognose voor deze vorm is tamelijk goed. Behandeling van de Demodex is niet altijd nodig
Onze boxers hadden ook van die plekken (lijkt er erg veel op).
Dit waren mastocytomen. Dit kunnen zowel goedaardige als kwaadaardige gezwellen zijn.
Kan natuurlijk niet zeggen dat jouw hond dit heeft maar de foto doet me wel erg veel lijken op die plekken van onze boxers.
Ze zijn er allebei 2 x voor geopereerd en toen hebben ze alles weg kunnen halen.
Onze boxers hadden ook van die plekken (lijkt er erg veel op).
Dit waren mastocytomen. Dit kunnen zowel goedaardige als kwaadaardige gezwellen zijn.
Kan natuurlijk niet zeggen dat jouw hond dit heeft maar de foto doet me wel erg veel lijken op die plekken van onze boxers.
Ze zijn er allebei 2 x voor geopereerd en toen hebben ze alles weg kunnen halen.
DA heeft schraapsel afgenomen. Voorlopige diagnose is een schimmelinfectie, heeft zalfje meegegeven.
Over 1week bellen voor de kweekuitslag.
DA vond hem er verder goed uitzien, geen zieke indruk, geen koorts. Hij eet graag gras, eigenlijk al de hele zomer, waarschijnlijk verteerd dat op dit moment moeilijk, waardoor hij slechter eet en dunnere ontlasting heeft, wel met lange grassprieten erin.
Dus we houden hem maar even bij het lange gras weg.