Ik ben echt een leek op medisch hondengebied, dus vandaar dat ik jullie om tips vraag.
Ik kom net terug van een lange ronde door het bos met Boris. Op de heenweg zat hij constant met zijn kop te schudden, verder was er niks bijzonders. Ik was van plan na de wandeling zijn oren te controleren vanwege het schudden (dacht misschien aan een oorontsteking).
Na een tijdje wat rondgerend en gezwommen te hebben komt Boris naar mij toe en zit er boven zijn oog een enorm ei. Het is hartstikke dik en hij krijgt zijn oog niet meer goed open. Er komt geen viezigheid uit zijn oog. Het is ietwat rood, maar daar blijft het ook bij. Hij lijkt er geen pijn aan te hebben. Soms schudt hij nog met zijn kop.
Wat kan het zijn? Gewoon een oogontsteking wat wel weer overgaat, of moet ik me zorgen maken en naar de DA?
Het is jammer dat ik nu geen foto's kan maken, anders zou ik even een foto plaatsen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oogontsteking?
Moderator: moderatorteam
- Yai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
- Aantal honden: 1
-
sabine01
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Re: Oogontsteking?
Ik zou even naar de DA gaan want met de ogen ben ik altijd heel voorzichtig
- Yai
- Zeer actief
Bedankt voor de tips!
Boris bleek inderdaad door iets gestoken te zijn, een wesp. De DA heeft gisteren de angel eruit gehaald en nu is de zwelling zo goed als verdwenen, net zoals gelukkig mijn zorgen. Wat een ei was zijn oog geworden zeg! Boris is nu weer zijn eigen zelf, schudt niet meer met zijn kop en slaat niet meer met zijn poten tegen zijn kop aan. Ik ben blij.
Boris bleek inderdaad door iets gestoken te zijn, een wesp. De DA heeft gisteren de angel eruit gehaald en nu is de zwelling zo goed als verdwenen, net zoals gelukkig mijn zorgen. Wat een ei was zijn oog geworden zeg! Boris is nu weer zijn eigen zelf, schudt niet meer met zijn kop en slaat niet meer met zijn poten tegen zijn kop aan. Ik ben blij.

- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
een wesp laat geen angel achter, het moet dus een bij of hommel geweest zijn
- Yai
- Zeer actief
Dat wist ik dan weer niet. Ik hoorde angel, dus ik dacht wesp. Maar dan moet het inderdaad een bij of hommel geweest zijn!Sucha schreef:een wesp laat geen angel achter, het moet dus een bij of hommel geweest zijn