Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wel, wat eten we nu?
Moderator: moderatorteam
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Wel, wat eten we nu?
Voor het eerst in mijn hondenleven heb ik een veelvraat in huis. Norah eet alles, maar dan ook echt alles. Dat betekend ook op straat. Grasetende hond is voor mij nou niet zo ongewoon (ze geeft er ook niet van over), poepetende hond is me ook niet vreemd. Dat ze de bramen gretig aanpakte verbaasde mij ook niet, maar mevrouw heeft een ook wat ongewonere voorkeur voor snaaien op straat. Iets wat ik maar griezelig vind, want ben bang dat ze een keer een giftige treft? Ik heb mevrouw u 2 keer betrapt op het plukken van paddenstoelen. Uiteindelijk heeft ze beide niet opgegeten, maar meer honden die ook paddenstoelen snaaien?

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Re: Wel, wat eten we nu?
Ik heb ook zo'n veelvraat in huis, hij houdt nauwlettend in de gaten wat er weggegooid wordt in de afvalbak en heeft een groot deel van de bramen, aardbeien en tomaten in de tuin gejat. Vandaag was het naar zijn mening eindelijk zo ver dat hij een appel van de boom kon stelen. Paddestoelen heb ik hem nog niet eten, ik heb ze hier ook nog niet opgemerkt. Buiten luistert hij gelukkig wel naar een ferm "los fix" 
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
Neeltje
Lotje in het begin, die was ook begonnen alle konijnenkeutels op te eten, maar ik weet niet waarom, maar ze is er helemaal mee gestopt en eet gewoon niets, helemaal niets meer van de grond. Tirsa was verslaafd aan konijnenkeutels en Yentle voor zo nu en dan een drol heel lekker, maar Lotje, niks, helemaal niks.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Cayuga eet álles. Ik ben ook als de dood dat hij wat giftigs te pakken krijgt. Ik zit er zéér scherp op, maar heb zelfs een korfje overwogen voor hem.
Omdat hij het héél graag goed wil doen, en omdat ik er zo scherp bovenop zit is het gereduceerd tot bijna geen buitenvreten meer. Het is een lastig probleem. Ik begrijp waaróm hij zo doet (hij woog 15 kilo toen hij hier kwam
).
Ik heb geprobeerd om te voeren voor de wandeling, maar dat maakte niks uit.
Voor nu denk ik dat een korfje voor hem meer kwaad dan goed zou doen, en ik neem dus het risico (met dien verstande dat het echt nauwelijks meer voorkomt), maar wellicht is een korfje voor jullie wel een idee? Om het te doorbreken?
En zorg dat je 'los' er perfect ingetraind krijgt.
Omdat hij het héél graag goed wil doen, en omdat ik er zo scherp bovenop zit is het gereduceerd tot bijna geen buitenvreten meer. Het is een lastig probleem. Ik begrijp waaróm hij zo doet (hij woog 15 kilo toen hij hier kwam
Voor nu denk ik dat een korfje voor hem meer kwaad dan goed zou doen, en ik neem dus het risico (met dien verstande dat het echt nauwelijks meer voorkomt), maar wellicht is een korfje voor jullie wel een idee? Om het te doorbreken?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- *tweety*
- Zeer actief
Mijn Kyra vrat paddestoelen, ik wist dus niet of ze giftig waren, dus naar de DA, kreeg ze een spuit om te braken.
Na 7 keer braken kreeg ze weer een spuit om de misselijkheid te stoppen en ik kreeg nog lactulose mee.
Achteraf had ik beter zo´n paddestoel mee kunnen nemen naar de praktijk, dan hadden ze kunnen kijken of die giftig was.
Maar ja Kyra was mijn eerste hond en ik had haar net 3 maanden, wist ik veel.
Na 7 keer braken kreeg ze weer een spuit om de misselijkheid te stoppen en ik kreeg nog lactulose mee.
Achteraf had ik beter zo´n paddestoel mee kunnen nemen naar de praktijk, dan hadden ze kunnen kijken of die giftig was.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- *tweety*
- Zeer actief
Mijn Kyra vrat paddestoelen, ik wist dus niet of ze giftig waren, dus naar de DA, kreeg ze een spuit om te braken.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
Om nou te zeggen dat mijn hond alles eet.....nee, maar ze vindt wel dat ze allerlei ongerechtigdheden moet opruimen.
Ze is gewoon dwangmatig netjes.
Zo netjes dat ze op straat ook nog alles schoon wil hebben.
Verder vindt ze mij kennelijk wat overbelast want ze helpt me graag van het wasgoed af dat de kinderen laten rondslingeren....
Ze is gewoon dwangmatig netjes.
Zo netjes dat ze op straat ook nog alles schoon wil hebben.
Verder vindt ze mij kennelijk wat overbelast want ze helpt me graag van het wasgoed af dat de kinderen laten rondslingeren....
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Jura vrat ook alles, kwam hier ook te mager aan en probeerde zelfs elke kauwgom van de straat te schrapen.
Gewoon veel oefenen op 'los' en 'nee' of 'foei'. Hier maakt ze onderscheid, ze snapt nu dat kattenpoep en brood niet mag (dat hebben we ook het vaakst kunnen oefenen). Maar ik moet het dus per categorie oefenen.
Botjes van de bbq laat ze al wel los gelukkig maar probeert ze nog wel.
Gewoon veel oefenen op 'los' en 'nee' of 'foei'. Hier maakt ze onderscheid, ze snapt nu dat kattenpoep en brood niet mag (dat hebben we ook het vaakst kunnen oefenen). Maar ik moet het dus per categorie oefenen.
Botjes van de bbq laat ze al wel los gelukkig maar probeert ze nog wel.
- gyanty
- Zeer actief
Het lossen op zich is geen probleem. Ik vraag aandacht en ze weet dat ze dan en bal kan verdienen. Vaak spuugt ze het wel snel uit, soms slikt ze het juist snel in.
Soms moet ik lachen. Dan staat ze voor een lekkere paardendrol en dan zie je haar denken. Kijkt ze snel mij aan: 'Kijk! Paardendrol! Kijk dan! En ik eet het niet! Goed he? Mag ik bal?'
Voor mij is het wel wennen, ik ben geen veelvraten gewend. Border Collies, maar ook Schotten zijn wat dat betreft vaak best wel netjes. En paddenstoelen, nee dat had ik niet eens kunnen bedenken.
Een korfje, tja dat maakt het leven wel complex want ik beloon veel met de bal.
Moet zeggen dat ze vanochtend wel bij een paddenstoel stond, maar toch maar niet opat. Dus misschien is het toch niet zo bevallen de laatste keren.
Soms moet ik lachen. Dan staat ze voor een lekkere paardendrol en dan zie je haar denken. Kijkt ze snel mij aan: 'Kijk! Paardendrol! Kijk dan! En ik eet het niet! Goed he? Mag ik bal?'
Voor mij is het wel wennen, ik ben geen veelvraten gewend. Border Collies, maar ook Schotten zijn wat dat betreft vaak best wel netjes. En paddenstoelen, nee dat had ik niet eens kunnen bedenken.
Een korfje, tja dat maakt het leven wel complex want ik beloon veel met de bal.
Moet zeggen dat ze vanochtend wel bij een paddenstoel stond, maar toch maar niet opat. Dus misschien is het toch niet zo bevallen de laatste keren.

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Misty vreet ook echt alles maar vooral hout. Ik heb een muilkorf geprobeerd maar dat is geen succes bij een hondje van 9 kilo.
Die is zo klein dat er ook geen voertjes meer doorheen willen en die beloning heeft ze af en toe wel nodig.
Die is zo klein dat er ook geen voertjes meer doorheen willen en die beloning heeft ze af en toe wel nodig.

- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Amy en Iza vreten al jaren alles van straat, Amy deed het niet voordat Iza kwam ze heeft het echt van haar overgenomen. Ik heb me er nog nooit druk om gemaakt eigenlijk. Ik krijg het er gewoon niet uit, dus mocht er ooit iets zijn, vervelend maar jammer dan. Het is gewoon niet te voorkomen, je hoort zelf dat honden die het nooit doen vergiftig zijn/worden. Als ik me daar tijdens een wandeling ook nog eens druk om moet gaan maken, dan kan ik beter de honden niet meer uitlaten. Niet dat dat wat uit maakt want een paar weken geleden zat Rio verstopt en die eet niet van straat, hij zat vol met tak nou dan heeft hij dat toch echt in de tuin gedaan
en ook daar ga ik niet de hele dag op letten, ik heb meer te doen. Ik heb al genoeg stress om ook als een gestreste kip achter die honden aan te gaan, krijg ik dadelijk een hartaanval ofzo
maar vervelend vind ik het wel hoor!

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Miranda
- Erelid
Oh. Nou. Dat maakt alles goed, hè?monky555 schreef:Ik heb al genoeg stress om ook als een gestreste kip achter die honden aan te gaan, krijg ik dadelijk een hartaanval ofzomaar vervelend vind ik het wel hoor!
FFS, zeg
And few will ever climb
- monky555
- Zeer actief
Nee zeker niet, maar ik heb op nog meer te letten he.Miranda schreef:Oh. Nou. Dat maakt alles goed, hè?monky555 schreef:Ik heb al genoeg stress om ook als een gestreste kip achter die honden aan te gaan, krijg ik dadelijk een hartaanval ofzomaar vervelend vind ik het wel hoor!
FFS, zeg
Ik kan mijn dochter ook niet zo maar dumpen om achter mijn honden aan te rennen, die elke seconde iets kunnen vreten.
En wat betekent FFS dan, je kan het ook normaal benoemen
En dan nog waar bemoei jij je mee? Let lekker op je eigen honden zeg, mijn honden leven nog steeds hoor. Als ik me om alles druk moet maken wat mijn honden doen heb ik idd snel een hartaanval en daar heb ik ze niet voor!!

- gyanty
- Zeer actief
Tja als het echt zo erg is dan hoeft het met een korfje voor jou toch ook geen gestress meer te zijn? Dat is wel de reden waarom 2 voor mij echt wel de max is. Ik heb nu al ogen te kort soms met donderstraal Norah. Gelukkig hoef ik dan weer niet zo erg op brave Kay te letten, alhoewel die op het moment ook een beetje de kolder heeft, maar op een grappige en leuke manier. En de tuin is hier veilig. Takken of rotte appels haal ik uit de tuin, of ik zet een deel van de tuin aan (als gras bemest is of ingezaaid is). Veiligheid kan je op zich redelijk sturen natuurlijk zonder dat je de hele dag als politieagent erachter aan hoeft....?

- monky555
- Zeer actief
Ik loop er maar met maximaal 2gyanty schreef:Tja als het echt zo erg is dan hoeft het met een korfje voor jou toch ook geen gestress meer te zijn? Dat is wel de reden waarom 2 voor mij echt wel de max is. Ik heb nu al ogen te kort soms met donderstraal Norah. Gelukkig hoef ik dan weer niet zo erg op brave Kay te letten, alhoewel die op het moment ook een beetje de kolder heeft, maar op een grappige en leuke manier. En de tuin is hier veilig. Takken of rotte appels haal ik uit de tuin, of ik zet een deel van de tuin aan (als gras bemest is of ingezaaid is). Veiligheid kan je op zich redelijk sturen natuurlijk zonder dat je de hele dag als politieagent erachter aan hoeft....?
En nee ik heb geen honden om ze te korven, ook mijn hondaggresieve en mijn mensaggresieve hond niet
Moet ik dan maar een hond weg doen omdat ik een kind heb gekregen?
En daarnaast doen ze het al 6 jaar op een gegeven moment heb ik het opgegeven hoor.
Ik heb mijn honden voor mijn ontspanning, niet dat dat altijd ontspannen is hoor, maar op een gegeven moment houd het gewoon op
Volgend jaar word mijn tuin hond en kind proof gemaakt, nu zouden ze nergens kunnen lopen als ik overal hekken om zou zetten, daar heb ik geen grote tuin voor.
Ben in eerste instantie voor hun verhuisd zodat hun het nog beter zouden hebben
Daarnaast vind ik het echt wel vervelend, maar ja zelfbelonend gedrag he daar kom ik echt niet tussen

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dat heb je als je iets op een forum zet, dan vinden anderen daar iets vanmonky555 schreef: En dan nog waar bemoei jij je mee? Let lekker op je eigen honden zeg, mijn honden leven nog steeds hoor. Als ik me om alles druk moet maken wat mijn honden doen heb ik idd snel een hartaanval en daar heb ik ze niet voor!!
Afkortingen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_internetjargon
on topic: ik heb Saar in huis, die vreet alles
Fien neigt er ook toe maar luistert veel beter (naar mij).
De rest is braaf, die eten hooguit wat keutels van deez of geen.
- monky555
- Zeer actief
Dat begrijp ik, maar ik pik die toon nietMarjoleine schreef:Dat heb je als je iets op een forum zet, dan vinden anderen daar iets vanmonky555 schreef: En dan nog waar bemoei jij je mee? Let lekker op je eigen honden zeg, mijn honden leven nog steeds hoor. Als ik me om alles druk moet maken wat mijn honden doen heb ik idd snel een hartaanval en daar heb ik ze niet voor!!
Afkortingen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_internetjargon
on topic: ik heb Saar in huis, die vreet alles
Fien neigt er ook toe maar luistert veel beter (naar mij).
De rest is braaf, die eten hooguit wat keutels van deez of geen.
Laatst gewijzigd door monky555 op 08 sep 2013 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Miranda
- Erelid
Nou, jammer voor je, ik gebruik de toon die ik maar wil. Je hoeft mijn berichten niet te lezen, hoor.monky555 schreef:Dat begrijp ik, maar ik pik die toon niet
Maar ik vind het nogal stupide om er zo laks mee om te gaan. En dan te zeggen 'ik heb mijn honden niet om er over te gaan stressen'. Ergens aan werken is iets anders dan erover stressen, althans in mijn beleving wel.
Ik zal er best extra scherp op zijn, de boerenfox en de zwarte DH van mijn zusje zijn vergiftigd, een aantal jaar geleden. Die vond het ook nooit zo nodig om er aan te werken. De boerenfox ging dood, na een nogal nare doodstrijd. De DH heeft het ternauwernood overleefd met vitamine K therapie.
Maar hé, wat jij wil, voorál geen moeite doen om het vreten van straat te beperken. Zo'n gestress
Maar ik vind daar dus wel wat van, ja. Dát wel.
And few will ever climb
- monky555
- Zeer actief
He jij hoeft mijn berichten toch ook niet lezen of wel danMiranda schreef:Nou, jammer voor je, ik gebruik de toon die ik maar wil. Je hoeft mijn berichten niet te lezen, hoor.monky555 schreef:Dat begrijp ik, maar ik pik die toon niet
Maar ik vind het nogal stupide om er zo laks mee om te gaan. En dan te zeggen 'ik heb mijn honden niet om er over te gaan stressen'. Ergens aan werken is iets anders dan erover stressen, althans in mijn beleving wel.
Ik zal er best extra scherp op zijn, de boerenfox en de zwarte DH van mijn zusje zijn vergiftigd, een aantal jaar geleden. Die vond het ook nooit zo nodig om er aan te werken. De boerenfox ging dood, na een nogal nare doodstrijd. De DH heeft het ternauwernood overleefd met vitamine K therapie.
Maar hé, wat jij wil, voorál geen moeite doen om het vreten van straat te beperken. Zo'n gestress![]()
Maar ik vind daar dus wel wat van, ja. Dát wel.
Jij kan het blijkbaar ook niet voorkomen toch want JOU hond doet het ook, en dat heb JIJ ook nog niet onder controle
En jij kan er wat van vinden dan nog hoef jij je niet met mijn honden te bemoeien met zo'n toon, kan je wel een grote bek hebben via het forum, maar daar heb je echt niks aan in het echt hoor
Dus negeer mij lekker en zorg eerst dat je eigen honden het niet doen VOOR je zo'n toon in je bericht drukt!!!

- Miranda
- Erelid
Nee, je leest verkeerd. Dat geeft niet hoor, je kunt niet overal goed in zijn natuurlijk.monky555 schreef:Jij kan het blijkbaar ook niet voorkomen toch want JOU hond doet het ook, en dat heb JIJ ook nog niet onder controleen dat kan je proberen dat gaat je echt niet lukken, want ook honden die het normaal niet doen doen het!!
Mijn herplaatser, die ik nu een aantal maanden heb, dééd het. En dat is inmiddels zo goed als onder controle.
Wat bedoel ik daarmee? Nou, dat hij het nog wel WIL, en er ook op afrent bij extra lekkere dingen, maar dat hij niet vreet als ik er wat van zeg.
Dus hoezo, het gaat mij óók niet lukken? Het IS me aan het lukken.
Het is dus wel degelijk onder controle te krijgen. Maar dan moet je er wél werk in steken. En niet gaan lopen janken over al die stress. Want nee, DAN krijg je het inderdaad niet onder controle.
And few will ever climb
- monky555
- Zeer actief
Tot er een lekker worstje ligtMiranda schreef:Nee, je leest verkeerd. Dat geeft niet hoor, je kunt niet overal goed in zijn natuurlijk.monky555 schreef:Jij kan het blijkbaar ook niet voorkomen toch want JOU hond doet het ook, en dat heb JIJ ook nog niet onder controleen dat kan je proberen dat gaat je echt niet lukken, want ook honden die het normaal niet doen doen het!!
Mijn herplaatser, die ik nu een aantal maanden heb, dééd het. En dat is inmiddels zo goed als onder controle.
Wat bedoel ik daarmee? Nou, dat hij het nog wel WIL, en er ook op afrent bij extra lekkere dingen, maar dat hij niet vreet als ik er wat van zeg.
Dus hoezo, het gaat mij óók niet lukken? Het IS me aan het lukken.
Het is dus wel degelijk onder controle te krijgen. Maar dan moet je er wél werk in steken. En niet gaan lopen janken over al die stress. Want nee, DAN krijg je het inderdaad niet onder controle.
Verder intresseerd het mij vrij weinig wat jij wel kan en mij blijkbaar niet.
En hij doet het nog steeds dus je weet niet of het jou wel gaat lukken.
En ik janken om stress, jij kent mij duidelijk niet, ben ik blij voor je want in het echt had je je grote waffel echt wel gehouden tegen mij

- Miranda
- Erelid
Neen. Héél moeilijk, hè, Nederlands lezen. Ik zal het zo eenvoudig mogelijk neerzetten zodat ook jij het kunt begrijpen: Hij WIL het nog wel, maar hij DOET het niet meer.monky555 schreef:En hij doet het nog steeds
En verder ben ik wel klaar met dat dommige gebral van je.
And few will ever climb
- monky555
- Zeer actief
Dat zeg jij ja, maar een mens die zich zo overschreeuwt geloof ik voor geen meter!!Miranda schreef:Neen. Héél moeilijk, hè, Nederlands lezen. Ik zal het zo eenvoudig mogelijk neerzetten zodat ook jij het kunt begrijpen: Hij WIL het nog wel, maar hij DOET het niet meer.monky555 schreef:En hij doet het nog steeds
Mijn honden zijn honden en die doen nou eenmaal soms dingen die ik niet wil, maar goed mijn honden mogen hond zijn.
En jij ben ook zo blind als een vink, want waar heb ik gezegd dat ik er nooit iets aan heb gedaan??
Dus lees zelf eerst ook eens goed voordat jij iemand op zijn vingers tikt

- Miranda
- Erelid
Oh, jij hoeft me ook niet te geloven hoor.monky555 schreef:Dat zeg jij ja, maar een mens die zich zo overschreeuwt geloof ik voor geen meter!!
Ik overschreeuwde mezelf trouwens niet, ik maakte extra duidelijk wat ik al een keer of drie had gezegd. Dat bleek nodig, want pas daarna begreep je het.
Natuurlijk zeg je nu dat je het niet geloofd, maar sois. Je hebt tenminste wel begrepen wat ik schreef. Na drie keer herhalen. Knappe meid
Even jouw eigen woorden quoten.En jij ben ook zo blind als een vink, want waar heb ik gezegd dat ik er nooit iets aan heb gedaan??
Dus lees zelf eerst ook eens goed voordat jij iemand op zijn vingers tikt
Jij schreef:Amy en Iza vreten al jaren alles van straat, Amy deed het niet voordat Iza kwam ze heeft het echt van haar overgenomen. Ik heb me er nog nooit druk om gemaakt eigenlijk. Ik krijg het er gewoon niet uit, dus mocht er ooit iets zijn, vervelend maar jammer dan.[knip] Als ik me daar tijdens een wandeling ook nog eens druk om moet gaan maken, dan kan ik beter de honden niet meer uitlaten.[knip]Ik heb al genoeg stress om ook als een gestreste kip achter die honden aan te gaan, krijg ik dadelijk een hartaanval ofzo
And few will ever climb
- monky555
- Zeer actief
Maar wat staat hier dan?Miranda schreef:Cayuga eet álles. Ik ben ook als de dood dat hij wat giftigs te pakken krijgt. Ik zit er zéér scherp op, maar heb zelfs een korfje overwogen voor hem.
Omdat hij het héél graag goed wil doen, en omdat ik er zo scherp bovenop zit is het gereduceerd tot bijna geen buitenvreten meer. Het is een lastig probleem. Ik begrijp waaróm hij zo doet (hij woog 15 kilo toen hij hier kwam).
Zelf kan je blijkbaar ook echt niet lezen wat jezelf schrijft
En ik heb geschreven dat ik me er niet druk om maak, niet dat ik er niks aan heb gedaan.
Jammer ik heb zelfkennis en jij blijft een domme doos

- Miranda
- Erelid
Dat hij bijna niet meer buiten vreet.monky555 schreef:Maar wat staat hier dan?
Hij vreet nog wél gras buiten namelijk, en dát mag hij gewoon
And few will ever climb
- gyanty
- Zeer actief
Mijn honden mogen ook hond zijn hoor, maar van alles vreten heb ik liever niet, maar ik maak mij er ook niet druk om. In feite corrigeer ik er ook niet op, maar doe ik de aandachtsoefening en weten ze al heel snel dat ze een bal kunnen verdienen. En dat is echt nog altijd leuker dan een lekkere kattendrol (voor Norah ten minste). Ze weet niet hoe snel ze bij mij moet zijn hoor.... Overigens zorg ik ook dat ze niet 300 meter voor me uit loopt en niet door er als een tiran steeds boven op te zitten. En is het wel vervelend en het gebied laat het toe dan mag ze even lopen met de bal, want tja wie een bal in de mond heeft kan niet snoepen....

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
gina vrat ook alles wat haar voor de bek kwam, althans dat probeerde ze, maar ik heb haar dat wel af kunnen leren hoor.
was niet eens veel werk, alleen wel erg opletten natuurlijk, maar ja dat doe ik automatisch bij mijn honden.
moet er toch niet aan denken dat ze vanwege mijn laksheid vergiftigd worden, ik zou het mezelf in elk geval nooit vergeven.
oh en paddestoelen eten... nee dat is zowat het enige waarop ik gina nooit betrapt heb
was niet eens veel werk, alleen wel erg opletten natuurlijk, maar ja dat doe ik automatisch bij mijn honden.
moet er toch niet aan denken dat ze vanwege mijn laksheid vergiftigd worden, ik zou het mezelf in elk geval nooit vergeven.
oh en paddestoelen eten... nee dat is zowat het enige waarop ik gina nooit betrapt heb

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- monky555
- Zeer actief
Nee dat schrijf je niet, dat hij alleen nog gras eetMiranda schreef:Dat hij bijna niet meer buiten vreet.monky555 schreef:Maar wat staat hier dan?
Hij vreet nog wél gras buiten namelijk, en dát mag hij gewoon
Daarom zeg ik al iemand die zich overschreeuwd, geloof ik niet