Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boze honden, domme baasjes en flexlijnen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix
Aantal honden: 1

Re: Boze honden, domme baasjes en flexlijnen

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Eigenlijk vindt ik het ook een omgekeerde wereld. Wanneer je je hond aan de riem hebt (of hij nu sociaal is of niet) hoort een andere hond die los loopt (of aan een flex wat m.i. geen verschil maakt) niet zo maar kennis te komen maken.
Honden komen dan al te vaak te kort in elkaars "persoonlijke" zone en raken makkelijker geirriteerd, waardoor het makkelijker fout gaat.
Mijn hond vindt dit meestal ook niet prettig en zeker niet als hij ook nog eens wordt aangeblafd door van die kleine keffers!
Degene die de hond los (of aan de flex) heeft lopen moet ervoor zorgen dat deze niet zomaar naar een andere hond toegaat.
Als ik mijn hond los loopt heb ik hem onder appel (oke, heel af en toe heeft hij er schijt aan, het is geen robot), maar als ik hem aan de riem heb heb ik hem ook nog eens fysiek beter onder controle.
Buiten losloop, of losloopgedooggebieden ben ik dus ook niet dol op alles wat los loopt (of aan een flex want die geven ook 0,0 controle).
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Sproetel schreef:Het lijkt mij dat het voor jezelf ook niet prettig wandelen is zo. Niet iedereen houdt zich aan de regels, dus daar mee omleren gaan lijkt mij makkelijker dan iedereen proberen te verbeteren zodat ze zich aan de regels houden.

Is het geen optie dat je je hond leert focussen op jou in plaats van op die kleine hondjes?
:ok:

Het is soms moeilijk maar inderdaad je hond leren om dit soort dingen te negeren en in plaats daarvan op jou of op een balletje ofzo te letten, dat wandelt een stuk fijner kan ik je vertellen.
Mijn hond wil het liefste ook terugschelden maar met veel oefenen negeert ze nu al veel beter.

En als een klein hondje echt los op je afkomt als je dat niet wil, dan kan je die ook wegsturen of in ieder geval er tussen staan zodat jouw hond niet hoeft te reageren. Bij sommigen helpt het ook om gewoon stevig door te lopen, dat geeft ook een signaal voor jouw hond af: jij vindt het niet de moeite waard om ook maar naar die keffer te kijken, dus dan hoeft jouw hond dat ook niet te doen. Vaak bedenkt zo'n keffer zich dan toch ook en stopt met de benadering is mijn ervaring.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Kaki schreef:
Miranda schreef:
Kaki schreef: als ik netjes met mijn hond aan de lijn loop, en andermans keffertje komt leuk even los aanrennen en mijn hond grijp dat beestje vervolgens is dat niet mijn probleem.
Ja, natuurlijk is dat wel jouw probleem. Ik zou maar aan appèl gaan werken.
Dat gebeurt ook, maar ik zie dat niet als mijn probleem. Honden moeten aan de lijn lopen hier, als die van jou dat niet doet en een matpartij begint met een hond die wél aangelijnd is, weet ik vrij zeker wie er blaamt treft.
De wetgever ziet dat anders helaas. Jij (en jouw hond) "hangen".
De baas van de bijtende hond is aansprakelijk in de basis en je moet van goede huizen komen om die aansprakelijkheid (deels) op de ander af te wentelen.

Suzanne
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Antonetta »

Hier zijn geen officiële losloopgebieden, loslopen buiten de bebouwde kom word toegestaan zolang de honden niet voor overlast zorgen. Ik weet dan ook niet of ik aansprakelijk ben als het mis gaat in een situatie zoals ts beschrijft.
Ik heb niets tegen loslopende honden, zolang ze maar goed naar de baas luisteren en niet voor overlast zorgen. Helaas maak ik het hier ook mee dat loslopende honden niet goed opgevoed blijken, en sommige baasjes te lui zijn om hun hond te gaan halen als hij iemand lastig valt.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wat is er mis mee om dan gewoon uit de situatie weg te lopen.? :roll:
:gvd: De wereld zit ook zo complex en retemoeilijk in elkaar zeg :jank:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Dragan2013
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cane Corso en franse bulldog

Ongelezen bericht door Dragan2013 »

Snap je frustratie wel, hier lopen ook veel honden los en dan zeggen ze...laat maar even lekker snuffelen en spelen. Mijn hond is sterk en loopt áltijd aan een leren riem die lang genoeg is om te snuffelen maar ook kort genoeg om goede grip te hebben op zijn kracht. Mijn regel is, wanneer hij aan de riem loopt, dienen andere honden genegeerd te worden en wordt er niet gespeeld.

Gelukkig weet hij inmiddels dat hij honden moet negeren en gewoon rustig naast me moet lopen. Ik kijk vooruit en zorg ervoor dat als er kinderen komen, andere honden aan de riem of loslopende honden, dat hij kort en strak naast me loopt. Niet omdat hij vals is, gewoon om dat ik de controle wil over mijn hond. Als er een loslopende hond aan komt, probeer ik er tussen te gaan staan en vraag ik de eigenaar de hond mee te nemen, lukt dit niet draai ik me direct om en loop ik weg.

Hier loopt een zeer dominante hond die altijd los loopt, meer mensen hebben issues met hem gehad. Hij ging mijn hond berijden en ik was daar niet van gediend en gaf dit ook aan. Ik probeerde hem met mijn stem te laten stoppen want die man liep gewoon rustig door. Toen heb ik mijn hond meegetrokken en liep ik door, die hond bleef erachter aan lopen en wilde constant domineren. Die man ging mij roepen dat ik stil moest staan omdat zijn hond anders mee liep en hij hem niet kon meenemen... toen hoorde ik mijn hond grommen want die was het meer dan zat en meneer heeft toen net op tijd zijn hond weggehaald... welliswaar met het slaan van de riem op zijn kont. Meneer moest zelf ook nog oppassen want die werd bijna gebeten door zijn eigen hond...

Ik blijf erbij dat mijn hond, mijn verantwoordelijkheid is, ook in situaties zoals hierboven beschreven. Hoe moeilijk dat soms ook is te begrijpen en te accepteren.
Groetjes Claudia en een poot van Dragan & Raisa

Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

bouvierpoedel schreef:Wat is er mis mee om dan gewoon uit de situatie weg te lopen.? :roll:
Soms krijg je die kans niet.
Afbeelding.
Antonetta
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Wat is er mis mee om dan gewoon uit de situatie weg te lopen.? :roll:
Soms krijg je die kans niet.
Afbeelding.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Kaki schreef:Nou, net weer even met de hond naar buiten geweest en ik kwam een mevrouw tegen met een naakthond aan een flexriem en een dikke jack russell die losliep. Ik stak de straat al over omdat ik het niet zo heb op kleine honden die loslopen. Zodra ze mij passeerde begon haar naakthond panisch te blaffen naar mijn hond, die op haar beurt ook doordraaide en er alles aan wou doen om even te "buurten" bij de schreeuwlelijkerd. De vrouw liet haar hond tot op een meter afstand van mijn hond komen (haar hond stak de straat dus over naar de stoep waar ik stond). Zelfs na meerdere keren gevraagd te hebben of ze aub haar hond bij zich wou houden was haar reactie "Ach, hij heeft een grote mond, maar hij wilt alleen maar dag zeggen". Ik vertelde haar dat mijn hond daar weinig behoefte aan heeft en iets andere intenties heeft. Terwijl ik dat zei kwam de loslopende jack russell ook aanlopen, en ik was bang dat hij gewoon naar mijn hond toe zou lopen met alle gevolgen van dien. Dus ik heb Buffel letterlijk weggesleept van de situatie.

Maar godverdomme, wat kan ik me toch doodergeren aan die mensen. Dit is de eerste keer dat ik de mevrouw in kwestie tegen ben gekomen, maar niet de eerste keer dat deze situatie zich voordoet. Er lopen hier zoveel honden gewoon los in de straat, zelfs een jack russell die zichzelf mag "uitlaten" en die loopt de hele dag door de straat, tussen het verkeer en alle andere honden in zonder toezicht. Ik weet hoe mijn hond reageert als kleine hondjes naar haar blaffen, en dat is niet prettig en daarom probeer ik het altijd te vermijden. Maar als mensen dan in de wind slaan wat ik zeg, merk ik wel dat geïrriteerd raak. Hou gewoon je hond bij je, en er niks aan de hand. Maar dat is tegenwoordig schijnbaar teveel gevraagd.
Ik vind dat soort situaties ook vervelend, maar heb me erbij neergelegd dat dit nu eenmaal regelmatig gebeurt.
Ik kan je aanraden om aan het appèl op je hond te werken, onder appèl zetten en zo weglopen is vele malen fijner dan je hond mee sleuren.
Als mij zoiets overkomt zet ik vooral Doran zwaar onder appèl, jaag de andere hond(en) weg en loop verder, zodoende is het gelukkig nog nooit tot een vechtpartij gekomen! Ik wil gewoon geen geknok, ik wil niet dat mijn hond een ander verwond met alle gevolgen van dien en ik wil niet dat mijn hond verwond word door de ander....dus zwaar appèl erop even binnensmonds mopperen en weglopen!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
rovianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door rovianne »

Als ik dat zo soms lees dan vraag ik me hoe de mensen zouden reageren als je dat gedrag zelf zou nadoen. Dus heel opdringerig heel dicht bij die baas zou gaan staan, hem/haar iedere keer aan willen raken/knuffelen. Er evt. voor de neus op en neer springen...
Denk dat ze heeeeel raar zouden kijken en er niet van gediend zouden zijn, maar ja.. van een hond moet je dat maar pikken..
IK hoef toch ook niet iedereen te knuffelen en vriendjes worden, dus waarom mijn hond dan wel?
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Ik had het net ook weer :ugh: Ik hoorde achter me verschillende honden blaffen en iemand "HIER" schreeuwen.
Ik kon ze nog niet zien dus ik lijn Miek aan voor het geval dat... Jop had ik nog aan de lijn.
Komt er met een bloedgang een rottweiler de hoek om zeilen, met nog 3 honden achter hem aan. De baas kwam erachteraan die al riep "ze doen niks hoor".
Ik schrok me echt het lazerus toen die rottweiler zich vol enthousiasme op Jop stortte, en het was inderdaad geen aanval maar een lompe actie van een jonge hond. Maar mijn hart zat in mijn keel.
Op mijn nogal venijnige vraag aan die kerel of hij hem niet even terug had kunnen roepen omdat ik de mijne aan de lijn had zei hij dat het losloopgebied is en dat ik er dan maar niet moest gaan lopen. :piew:
Ik heb het maar opgegeven :19: Als je zo dom bent dat je niet in de gaten heb dat alleen het verschil in gewicht al een gevaar voor mijn hond oplevert heeft het geen zin om nog wat te zeggen.

En al mopperend liep hij door met zijn roedeltje van 5. Ik moest nog wel even lachen toen ik opving...
*mummel* loop ik hier met de 5 liefste honden die er zijn *mopper mopper*
Laatst gewijzigd door Anja op 01 sep 2013 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Kaki schreef:Zodra ze mij passeerde begon haar naakthond panisch te blaffen naar mijn hond, die op haar beurt ook doordraaide en er alles aan wou doen om even te "buurten" bij de schreeuwlelijkerd. De vrouw liet haar hond tot op een meter afstand van mijn hond komen (haar hond stak de straat dus over naar de stoep waar ik stond). Zelfs na meerdere keren gevraagd te hebben of ze aub haar hond bij zich wou houden was haar reactie "Ach, hij heeft een grote mond, maar hij wilt alleen maar dag zeggen". I
Dacht dat ik de enige was met een panisch gillende naker :engel:
Als mensen daar een probleem van maken (honden doen dat zelden) roepen ze vaak dat hun kolos mijn kale kuthond wel even zal bijten. Ik merk dan op dat mijn naker daar te snel voor is of hun dikkop te sloom & loop door.
Geneuzel over een beetje geblaf, snap dat nooit zo :19:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Gewoon wegschuppen, volgende keer kunnen ze dan wel ineens hun hond bij zich houden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
madred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en RSH

Ongelezen bericht door madred »

Is PakdeBal diegene die allerlei honden in huis nam (plus nog een aantal andere huisdieren) wat dan iedere keer mis ging?
Is Bauke er niet meer (is dat de hond uit je onderschift?)
Afbeelding

Happy en Lemmi
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Kaki schreef:
Pakdebal schreef:
renee-uk schreef:nee jouw hond beet kinderen
hou toch eens op met je vervelende commentaar en je heilige hond :S:
dat wist ik niet , :80:

maar ondanks dat , doet ze het wel goed, om aan de andere kant van de weg te gaan lopen , dat moet toch wel gezegd worden ?

Het is niet zo ernstig als je zou denken, ze was 16 weken oud, opgejut, mijn fout. Lang topic over als je zin hebt om te graven in mijn post geschiedenis. Ik ben overigens een hij :mrgreen:
dus toch jij, :80: . ik dacht dat ik mijn hond niet goed had opgevoed, dat beweerde men hier op dit forum, , namelijk, . :wink:

maar goed dat ik dit even lees, dat het toch jouw hond was . . niet leuk voor jou, maar wel een .. laat maar.. voor mij :ok:
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Storm kan tegenwoordig heel goed negeren, behalve als ze echt te dichtbij komen (neus aan neus)
Daarom krijgt ie een muilkorf om als ik loslopende honden zie, heb er te veel gezien die toch naar je toe komen.
Dan kunnen ze trouwens wel ineens hun hond bij zich roepen :W: .
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

madred schreef:Is PakdeBal diegene die allerlei honden in huis nam (plus nog een aantal andere huisdieren) wat dan iedere keer mis ging?
Is Bauke er niet meer (is dat de hond uit je onderschift?)
Nee op je eerste vraag, ja op de tweede. :wink:
ingrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooiker.

Ongelezen bericht door ingrid »

rovianne schreef:Als ik dat zo soms lees dan vraag ik me hoe de mensen zouden reageren als je dat gedrag zelf zou nadoen. Dus heel opdringerig heel dicht bij die baas zou gaan staan, hem/haar iedere keer aan willen raken/knuffelen. Er evt. voor de neus op en neer springen...
Denk dat ze heeeeel raar zouden kijken en er niet van gediend zouden zijn, maar ja.. van een hond moet je dat maar pikken..
IK hoef toch ook niet iedereen te knuffelen en vriendjes worden, dus waarom mijn hond dan wel?
:E: :E:
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Oh, dus een (loslopende) hond mag mijn honden gewoon zwaar gaan irriteren, maar mijn hond mag vervolgens niet reageren???? :denken: Beetje omgekeerde wereld… Iedereen is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen hond. Ik heb die van mij in de wijk vast en ook buiten de bebouwde kom als ik andere aangelijnde (onbekende of geen vrienden van mijn honden) honden tegenkom.

Ik snap de denkwijze van sommigen niet. Mijn honden horen dus alles maar te pikken, hoe idioot andere hond zich ook gedraagt? Volgens mij stond hier ook een stuk over in DE HONDENFLUISTERAAR. Dat wij (de mens) maar verwachten dat iedere hond met iedere andere (vreemde) hond leuk om moet kunnen gaan (ik weet niet precies hoe het verwoord stond, maar iets in die geest). Dat is niet realistisch, oneerlijk en dat mag je ook niet van een hond verwachten. Kun jij je hond nog zo goed onder appel hebben, maar als een hond gewoon ontzettend onbeleefd gedrag vertoond, vind ik het geen wonder dat een hond daarop reageert. Daarbij is het nogal raar als je gaat roepen dat je zelf kiest voor een bepaald ras en dat je bepaald gedrag dus kunt verwachten en je dus eigenlijk niet mag zeuren. Ja, ik kies zeker voor een bepaald ras, maar ik moet dus eigenlijk ook nog eens rekening gaan houden met m’n raskeuze vanwege loslopende asociale/vervelende honden??? :hmmm:

Gisteren nog wat meegemaakt. Even een situatieschets:
Deze mensen stonden 100 meter verderop. Hun hond zat toen in het water. Wij komen door het hek en laten de honden ook los om te laten zwemmen/drinken. Onze honden zaten lekker in het water, de andere hond komt uit het water en komt al blaffend steeds dichterbij onze honden. Onze honden reageerden in eerste instantie helemaal niet. Mevrouw liep achter haar hond aan (die niet luisterde maar alleen maar al blaffend steeds dichterbij kwam). Haakon had ik ondertussen maar even vastgenomen, maar hond bleef maar klooien en was ondertussen op 1-2 meter afstand van onze honden en maakte er een pak-me-dan-als-je-kan-spelletje van met zijn vrouwtje en ondertussen maar heen en weer rennen en blaffen naar onze mannen. Varghoss zat in het water, maar zat te grommen. Hij bleef wel netjes in het water op ons commando, maar was niet blij met de situatie. Na een paar minuten had het vrouwtje m eindelijk te pakken en werd gestraft met een: “FOEI, dat mag niet”.

Ik herken dat spelletje wel (behalve het blaffen) van Haakon vroeger. Die vond het ook erg leuk om er een spelletje van te maken. Ik denk ook dat het hun eerste hond was, dus ik zal ze niet zo snel iets kwalijk nemen, maar vervelend is het wel.
Wat ik bedoel te zeggen is dat onze honden (vooral Varghoss) echt wel goed onder appel staan, maar ook hun hebben hun grenzen.
Gelukkig snappen de meeste loslopende honden dit en er zijn er zelden die echt dicht in de buurt komen.

Bij ons gaat het de laatste tijd steeds beter en worden steeds meer honden genegeerd, maar sommige honden zijn gewoon niet te negeren, hoor....
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Pat75
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pat75 »

Pakdebal schreef:.
precies, je ziet wel mijn " erger-topics" over honden gedragingen , vooral opvallend als je zelf geen hond hebt .

terwijl op strand een keurig gezin zat, met een keurig opgevoede hond uit Duitsland , ga je je toch afvragen hoe de mentaliteit hier bij ons is geregeld . :denken:
Tuurlijk alleen duitsers hebben goed opgevoede honden.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Pat75 schreef:
precies, je ziet wel mijn " erger-topics" over honden gedragingen , vooral opvallend als je zelf geen hond hebt .

terwijl op strand een keurig gezin zat, met een keurig opgevoede hond uit Duitsland , ga je je toch afvragen hoe de mentaliteit hier bij ons is geregeld . :denken:
Ach, dat is het natuurlijk. :mrgreen:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Mireillevdw schreef:Oh, dus een (loslopende) hond mag mijn honden gewoon zwaar gaan irriteren, maar mijn hond mag vervolgens niet reageren???? :denken: Beetje omgekeerde wereld… Iedereen is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen hond. Ik heb die van mij in de wijk vast en ook buiten de bebouwde kom als ik andere aangelijnde (onbekende of geen vrienden van mijn honden) honden tegenkom.

Ik snap de denkwijze van sommigen niet. Mijn honden horen dus alles maar te pikken, hoe idioot andere hond zich ook gedraagt? Volgens mij stond hier ook een stuk over in DE HONDENFLUISTERAAR. Dat wij (de mens) maar verwachten dat iedere hond met iedere andere (vreemde) hond leuk om moet kunnen gaan (ik weet niet precies hoe het verwoord stond, maar iets in die geest). Dat is niet realistisch, oneerlijk en dat mag je ook niet van een hond verwachten. Kun jij je hond nog zo goed onder appel hebben, maar als een hond gewoon ontzettend onbeleefd gedrag vertoond, vind ik het geen wonder dat een hond daarop reageert. Daarbij is het nogal raar als je gaat roepen dat je zelf kiest voor een bepaald ras en dat je bepaald gedrag dus kunt verwachten en je dus eigenlijk niet mag zeuren. Ja, ik kies zeker voor een bepaald ras, maar ik moet dus eigenlijk ook nog eens rekening gaan houden met m’n raskeuze vanwege loslopende asociale/vervelende honden??? :hmmm:

Gisteren nog wat meegemaakt. Even een situatieschets:
Deze mensen stonden 100 meter verderop. Hun hond zat toen in het water. Wij komen door het hek en laten de honden ook los om te laten zwemmen/drinken. Onze honden zaten lekker in het water, de andere hond komt uit het water en komt al blaffend steeds dichterbij onze honden. Onze honden reageerden in eerste instantie helemaal niet. Mevrouw liep achter haar hond aan (die niet luisterde maar alleen maar al blaffend steeds dichterbij kwam). Haakon had ik ondertussen maar even vastgenomen, maar hond bleef maar klooien en was ondertussen op 1-2 meter afstand van onze honden en maakte er een pak-me-dan-als-je-kan-spelletje van met zijn vrouwtje en ondertussen maar heen en weer rennen en blaffen naar onze mannen. Varghoss zat in het water, maar zat te grommen. Hij bleef wel netjes in het water op ons commando, maar was niet blij met de situatie. Na een paar minuten had het vrouwtje m eindelijk te pakken en werd gestraft met een: “FOEI, dat mag niet”.

Ik herken dat spelletje wel (behalve het blaffen) van Haakon vroeger. Die vond het ook erg leuk om er een spelletje van te maken. Ik denk ook dat het hun eerste hond was, dus ik zal ze niet zo snel iets kwalijk nemen, maar vervelend is het wel.
Wat ik bedoel te zeggen is dat onze honden (vooral Varghoss) echt wel goed onder appel staan, maar ook hun hebben hun grenzen.
Gelukkig snappen de meeste loslopende honden dit en er zijn er zelden die echt dicht in de buurt komen.

Bij ons gaat het de laatste tijd steeds beter en worden steeds meer honden genegeerd, maar sommige honden zijn gewoon niet te negeren, hoor....
wat had die vrouw dan moeten doen? die hond helemaal verrot slaan?
als je weet dat je honden grenzen hebben zorg je er gewoon voor dat ze die grenzen niet bereiken, dan roep je ze bij je voor ze in de fout en uit hun plaat gaan.
zal toch niet zo heel moeilijk zijn als je honden onder appèl staan, lijkt me :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

renee-uk schreef: wat had die vrouw dan moeten doen? die hond helemaal verrot slaan?
als je weet dat je honden grenzen hebben zorg je er gewoon voor dat ze die grenzen niet bereiken, dan roep je ze bij je voor ze in de fout en uit hun plaat gaan.
zal toch niet zo heel moeilijk zijn als je honden onder appèl staan, lijkt me :U:
Dat zeg ik toch helemaal niet? :U: Doe ik zelf overigens ook niet bij mijn honden, maar ik ben wel strenger. Je kunt met je stem vaak al heel duidelijk maken dat je het ergens niet mee eens bent. Wij waren eerder ook veel minder streng naar Haakon (zijn ook niet op de juiste weg begonnen - dat zeg ik heel eerlijk), maar ik merk gewoon hoeveel verschil dit kan maken. Haakon maakte er namelijk ook vaak genoeg spelletjes van, dus ik weet hoe dat is. Die mag soms best wel is stevig worden toegesproken, hoor. Dat is voor Haakon heel duidelijk.
Maar er wordt hier door sommigen gepraat alsof een hond altijd alles maar toe moet staan en moet negeren, maar zo werkt het vaak niet. Overigens had ik Haakon al vast en Varghoss bleef netjes in het water (waar we vlak voor stonden, dus hij was al bij ons) en maakte ook helemaal geen aanstalten om eruit te gaan.
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Pat75 schreef:

Selbsverstandlich, danke schon.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Mireillevdw schreef: Dat zeg ik toch helemaal niet? :U: Doe ik zelf overigens ook niet bij mijn honden, maar ik ben wel strenger. Je kunt met je stem vaak al heel duidelijk maken dat je het ergens niet mee eens bent. Wij waren eerder ook veel minder streng naar Haakon (zijn ook niet op de juiste weg begonnen - dat zeg ik heel eerlijk), maar ik merk gewoon hoeveel verschil dit kan maken. Haakon maakte er namelijk ook vaak genoeg spelletjes van, dus ik weet hoe dat is. Die mag soms best wel is stevig worden toegesproken, hoor. Dat is voor Haakon heel duidelijk.
Maar er wordt hier door sommigen gepraat alsof een hond altijd alles maar toe moet staan en moet negeren, maar zo werkt het vaak niet. Overigens had ik Haakon al vast en Varghoss bleef netjes in het water (waar we vlak voor stonden, dus hij was al bij ons) en maakte ook helemaal geen aanstalten om eruit te gaan.
Ik snap jou wel.
En vind het ook van de zotte dat het zo werkt.
Maar als jou hond een loslopende hond bijt en daar is schade ook als kwam die tierend en krijsend op jullie af dan heeft jou hond het gedaan. Ik persoonlijk vind dat wel krom. Maar het is nou eenmaal zo.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
sabine01
Actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door sabine01 »

Elmo hoeft van mij niet alles toe te staan vooral niet wanneer een andere hond opdringerig is en de baas doet er niets aan. Dan mag Elmo de andere hond van mij corrigeren en ik corrigeer de baas van de andere hond wel. Het rare is wel dat ik minder commentaar krijg als Elmo (golden) corrigeert dan wanneer mijn Duitse herder precies hetzelfde deed.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”