Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bijenhotels
Moderator: moderatorteam
- beppie
- Zeer actief
Re: Bijenhotels
Wat een leuk idee.
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Ik vind je leuk haha. Eerlijk gezegd sla ik je lange teksten ook over hoor, maar dit vind ik dan weer superleukFizgig schreef:Je hebt ook geen tuin dus dan wordt het lastig. Je kunt ze wel kant en klaar kopen en op je balkonnetje hangen. Hou je niet van bijen? Deze steken niet trouwens, solitaire bijen steken niet.
Kan ik niet gezellig babbelen, haha, sommige mensen lezen het als voor het slapengaan verhaaltje wat ik schrijf, schijnt. Ben ik toch nog nuttig.
Ik ga kijken of ik ook ergens een oude kapotte klok op de kop kan tikken. Stengels kan ik hier bij de Maas genoeg meenemen.
Zo heb ik nu in de tuin ook op diverse plekjes duivenvoer staan. Zo blijven de mussen lekker actief bij ons
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
O leuk flamme. Wat leuk dat ik mensen ermee inspireer, dat zullen de bijtjes fijn vinden!
-
Joey.K
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Heb heel wat insecten hotels in tuincentra zien hangen. Zag heel leuke vlinderkastjes maar geen vlinder in mn tuin dus niet gekocht. Daarna natuurlijk heel mn broccoli opgegeten door rupsen hahaha
en vervolgens zie ik steeds meer vlinders mijn tuin invliegen, maarja
Wil volgend jaar wel lieveheersbeestjes kopen om in mn tuin te zetten, helpen tegen de luisjes
Wil volgend jaar wel lieveheersbeestjes kopen om in mn tuin te zetten, helpen tegen de luisjes
-
magnum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders
Gaaf!!
Heb dit jaar ook staan kijken naar de insectenkastjes in het tuincentrum, vind ze echt geweldig.
Woon in het bos, dus heb beestjes zat die van de winter eigenlijk wel een lekker onderkomen zouden willen hebben.
Misschien toch maar eens na mijn vakantie, even kijken voor zo een mooi kastje.
Heb dit jaar ook staan kijken naar de insectenkastjes in het tuincentrum, vind ze echt geweldig.
Woon in het bos, dus heb beestjes zat die van de winter eigenlijk wel een lekker onderkomen zouden willen hebben.
Misschien toch maar eens na mijn vakantie, even kijken voor zo een mooi kastje.

-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
ik word er helemaal week van, de bijtjes bij jou in de buurt hebben het maar goed
Edit: misschien willen mensen ze hier wel bestellen bij je. Ik zal eens vragen of mijn moeder zoiets leuk vind.
Edit: misschien willen mensen ze hier wel bestellen bij je. Ik zal eens vragen of mijn moeder zoiets leuk vind.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Freya
- Actief
- Mijn ras(sen): Border Collie / 3 katten / kakariki, vlakparkieten, grasparkieten / Drentse kriel hoenders
- Aantal honden: 1
Wat leuk zeg! ik heb toevallig laatst een gratis actiepakket van greenpeace gehad, daarin zaten bloemenzaden. Die heb ik dus in mijn moestuin gezaaid en ja hoor elke dag zaten er super veel bijen op! Elke keer als ik met de hond in de wei aan het apporteren was ging ik even bij de bijtjes kijken, zo leuk! Helaas is die nu op maar er zat ook een folder in met o.a. instructies voor zo'n bijenhotel http://www.greenpeace.nl/Global/nederla ... entips.pdf
Nu heb ik ook 3 zonnebloemen staan, ik zal die stokken eens bewaren en ook zo'n hotel maken!
Nu heb ik ook 3 zonnebloemen staan, ik zal die stokken eens bewaren en ook zo'n hotel maken!
-
nathalie71
Ik had de hele vlinderstruik vol bijen en Vlinders (en hommels)en die leven erg sociaal.De bijen onderling hadden wel wat onenigheid,ruzie over het plekje...hahaha.Mit schreef:Jaaa leuk!
Ik wil achterin de tuin een rimboe van vlinderstruiken en bijenhotels maken! Zou dat kunnen of bijt dat mekaar?

-
nathalie71
Ik wil graag zo kastje voor lieveheersbeestjes!!
- Fizgig
- Zeer actief
Wat maak jij mooie foto's, Nathalie, die derde vind ik echt heel mooi. En heerlijk, al die bloemen!
Ik vraag me af waar je een lieveheersbeestjeskastje dan van maakt. Eens even googlen. Die zijn ook zo leuk idd. En ze eten bladluis, volgens mij.
Ik vraag me af waar je een lieveheersbeestjeskastje dan van maakt. Eens even googlen. Die zijn ook zo leuk idd. En ze eten bladluis, volgens mij.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Fizgig
- Zeer actief
Hihihi, bzzzzzzz, en toen bleek ik allergisch te zijn natuurlijk, haha. Of we worden gék van het gezoem de hele dag.
Ze hangen nog niet, de bijenhotels. Vriendlief mot gaten boren in de muur namelijk en ik moet er nog 4 afmaken. Heb een kleine blessure opgelopen tijdens het vervaardigen ervan dus nu moet mijn vriend helpen. De stengels die ik heb gehad van Biet en mijn eigen stengels zijn nog niet allemaal goed hard uitgedroogd, mijn zonnebloemstelen liggen nog te drogen. Maar ik moet wel een beetje opschieten, het najaar staat voor de deur.
Ze hangen nog niet, de bijenhotels. Vriendlief mot gaten boren in de muur namelijk en ik moet er nog 4 afmaken. Heb een kleine blessure opgelopen tijdens het vervaardigen ervan dus nu moet mijn vriend helpen. De stengels die ik heb gehad van Biet en mijn eigen stengels zijn nog niet allemaal goed hard uitgedroogd, mijn zonnebloemstelen liggen nog te drogen. Maar ik moet wel een beetje opschieten, het najaar staat voor de deur.
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Tot wanneer leggen ze dan eieren? Hier was begin juli een bladsnijdersbij (?) eitjes aan het leggen in onze rommelkast. Vloog steeds voorbij met een stukje blad, dan door een heel klein gaatje naar binnen, naar een ruimte tussen de dakbedekking. Leuk hoor.
- Fizgig
- Zeer actief
O ze leggen al eerder eitjes ook hoor, dat klopt. Geen idee tot welke maand ze eitjes leggen maar ik ging gevoelsmatig uit van tot half october ofzo.
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Nou dan kunnen ze nog wel even vooruit. Leuk gedaan zo, met die klokken 
- fredje
- Actief
Is heel leuk geworden,nu maar wachten.
- Fizgig
- Zeer actief
Ik lees dit artikel in het AD, ze gaan op termijn chemische bestrijdingsmiddelen buiten de landbouw verbieden. Hoera voor de bijen! Echt weer iets voor Nederland om dan meteen te gaan roepen dat het geld gaat kosten:
Wat fijn dat de chemiesector zich zorgen maakt over mijn tuin zeg. En over mijn portemonnee. Mag ik even lachen? Het is helemaal niet gezegd dat het duurder gaat worden zonder chemische bestrijdingsmiddelen. Het zou wat meer tijd en moeite kunnen kosten maar duurder? Kokend water duurder?
http://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet/arti ... tuin.dhtmlChemiesector voorziet veel slakken in de tuin
Het wordt door kabinetsplannen straks heel moeilijk voor particulieren om de wildgroei aan slakken, onkruid, insecten en schimmels in hun tuin binnen de perken te houden. Daarvoor waarschuwt Nefyto, de brancheorganisatie voor de agrochemische industrie
...
De brancheorganisatie wijst erop dat de plannen van de staatssecretatris ook 'grote gevolgen hebben voor gemeenten, sportclubs, openbaar vervoer en eigenaren van bedrijfsterreinen. Voor deze partijen zijn grote kostenverhogingen aan de orde, bijvoorbeeld voor bestrijding van onkruid of van insecten in sportvelden', zo voorziet Nefyto.
Wat fijn dat de chemiesector zich zorgen maakt over mijn tuin zeg. En over mijn portemonnee. Mag ik even lachen? Het is helemaal niet gezegd dat het duurder gaat worden zonder chemische bestrijdingsmiddelen. Het zou wat meer tijd en moeite kunnen kosten maar duurder? Kokend water duurder?
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Fizgig
- Zeer actief
Hahahaha, het fleurt er lekker van op hier! Ik kijk alleen zo zuur, haha. He jammer, bij pizap kun je niet ook nog leuke pakjes bij mensen aandoen. Misschien moet ik een site vinden waar dat wel kan. Ik heb nog steeds geen photoshop namelijk.
Ik lust trouwens niet eens echt honing, nou ja, op toast met roomboter wel. Maar ik vind het in de thee en in gebak vaak niet lekker. Ik baal altijd als ik geen suiker meer heb want dan moet er wel honing in de thee. Ik heb een pot honing gekocht van een imker uit de omgeving, tegen hooikoorts, maar dat was een beetje dom. Ik vind een theelepeltje honing zo in mijn mond, nogal vies, hahaha.
Ik lust trouwens niet eens echt honing, nou ja, op toast met roomboter wel. Maar ik vind het in de thee en in gebak vaak niet lekker. Ik baal altijd als ik geen suiker meer heb want dan moet er wel honing in de thee. Ik heb een pot honing gekocht van een imker uit de omgeving, tegen hooikoorts, maar dat was een beetje dom. Ik vind een theelepeltje honing zo in mijn mond, nogal vies, hahaha.
- twinkeltje
- moderator
- Fizgig
- Zeer actief
OKEE, je hoeft niet zo te schreeuwen hoor, hahaha, je caps lock blijft hangen.
- twinkeltje
- moderator
Ja zie het was gelijk aan klooien om een oude harde schrijf van de koordsluiting pc proberen leeg te trekken , sory.
- Fizgig
- Zeer actief
Ik weet toch dat jij een heel zoet stemmetje hebt, hahaha, honingzoet, om on topic te blijven, hahaha. Ik kan me jou gewoon niet schreeuwend voorstellen.
- twinkeltje
- moderator
O dat kan ik best wel hoor maar mensen luister toch juist niet als je schreeuwt je brengt meer over als je kalm blijft
- kipo
- Zeer actief
Ik lach mee, ik gebruik nu ook geen gif, dus wat verandert er dan...Fizgig schreef:Ik lees dit artikel in het AD, ze gaan op termijn chemische bestrijdingsmiddelen buiten de landbouw verbieden. Hoera voor de bijen! Echt weer iets voor Nederland om dan meteen te gaan roepen dat het geld gaat kosten:
http://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet/arti ... tuin.dhtmlChemiesector voorziet veel slakken in de tuin
Het wordt door kabinetsplannen straks heel moeilijk voor particulieren om de wildgroei aan slakken, onkruid, insecten en schimmels in hun tuin binnen de perken te houden. Daarvoor waarschuwt Nefyto, de brancheorganisatie voor de agrochemische industrie
...
De brancheorganisatie wijst erop dat de plannen van de staatssecretatris ook 'grote gevolgen hebben voor gemeenten, sportclubs, openbaar vervoer en eigenaren van bedrijfsterreinen. Voor deze partijen zijn grote kostenverhogingen aan de orde, bijvoorbeeld voor bestrijding van onkruid of van insecten in sportvelden', zo voorziet Nefyto.
- Fizgig
- Zeer actief
Het was een sarcastische lach eigenlijk maar het is wel fijn, vind ik, dat het niet meer mag. Maar ik gebruik ook geen gif, zou ook niet weten waarvoor ik dat zou gebruiken. Ik heb een tuin gehad en die onderhield ik ook zonder gif. Een zwakke plant krijgt last van ziektes, en heeft meer kans op beestjes ed, dus als er een plant erg last kreeg van spint of luis of bladvlekkenziekte, gaat die toch wel dood. Dat is mijn redenering iig. Dan deed ik die gewoon in de groene kliko en nam me voor voortaan alles bij een goeie kweker te halen.kipo schreef:
Ik lach mee, ik gebruik nu ook geen gif, dus wat verandert er dan...
En een beetje beestjes of plantenziekte, maakt je planten niet dood of minder mooi, vind ik. Niks mis mee. Luizen kun je met je handen weghalen. Of sprayen met water met een beetje zeep erin, als je het echt nodig vindt. Slakken, tja, ze zijn vies, nooit last van gehad maar je hebt natuurlijk ook gewoon zoiets als keukenzout. Gaan ze heel snel hartstikke dood van, vraag maar aan Lorraine. Brrr.
@Twink, je hebt gelijk, hoe is dat spreekwoord ook alweer, een goeie verstaander heeft genoeg aan een half woord. Of zoiets. Dat was een truuk die we in de begeleiding toepasten, als de jongeren nogal druk en lawaaierig waren, gingen we juist zacht praten, als we een mededeling hadden. Dat willen ze altijd graag horen, een mededeling want misschien is het wel, we eten vanavond patat. Dus spoorden ze elkaar dan aan om stil te zijn en blijven en konden wij fijn het woord doen, hahaha.
- kipo
- Zeer actief
Dat had ik gesnapt
de mijne ook 
- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Die klokken geven het wel meteen een echte luxe hotel uitstraling. Erg leuk gedaan!

------Groetjes Prana-----
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Wat leuk, Fizgig!
Als je nou volgend jaar engelwortel plant heb je zelf stengels.
Wel even opletten waar je die zaden vandaan haalt, ze zijn maar kort vruchtbaar. Engelwortelbloemen vallen vanzelf om, gedroogd en wel.
Het ruikt heerlijk en je kunt van alles doen met het zaad.
De stengels zijn ook eetbaar, die kun je suikeren en drogen in de oven bijvoorbeeld, erg lekker!
Als ik nog in Friesland had gewoond had ik je dozen vol kunnen sturen maar helaas heb ik het hier niet meer.
Maar het lijkt me zeker een idee hiervoor!
Als je nou volgend jaar engelwortel plant heb je zelf stengels.
Wel even opletten waar je die zaden vandaan haalt, ze zijn maar kort vruchtbaar. Engelwortelbloemen vallen vanzelf om, gedroogd en wel.
Het ruikt heerlijk en je kunt van alles doen met het zaad.
De stengels zijn ook eetbaar, die kun je suikeren en drogen in de oven bijvoorbeeld, erg lekker!
Als ik nog in Friesland had gewoond had ik je dozen vol kunnen sturen maar helaas heb ik het hier niet meer.
Maar het lijkt me zeker een idee hiervoor!
- sternentänzerin
- Zeer actief
Moest meteen aan dit topic denken toen ik vandaag deze site weer eens bezocht:
http://homes.rspb.org.uk/?utm_medium=we ... ocialshare
http://homes.rspb.org.uk/?utm_medium=we ... ocialshare
...; We will never surrender Winston Churchill