Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond Chica legt verkeer A35 plat

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Re: Hond Chica legt verkeer A35 plat

Ongelezen bericht door kiki78 »

iones schreef:Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het áltijd goed gaat bij een uitlaathondenservice. Het kan toch niet anders dan dat het een keer voorkomt dat een hond een keer wegloopt?
Tuurlijk kan het gebeuren dat een hond de benen neemt bij een uitlaatservice, net als dat kan gebeuren als de eigenaar er zelf mee loopt.
Hoe vaak particulieren hun hond niet kwijt zijn op de hei en die honden hebben over het algemeen geen penning om.

En voor degene die vooral vallen over het lopen met 10 tot 15 honden, als je groepen zorgvuldig hebt samengesteld en je kunt tot 15 tellen dan hoeft dat absoluut geen probleem te zijn. Als je je honden kent weet je precies welke je wanneer in de gaten moet houden. Het is soms harder werken met een groepje van 6 dan een groep van 10 a 12 honden. En ik heb vaker een hond teveel dan te weinig, sommige klanthonden peren hem bij de eigenaar als ze in de gaten hebben dat ik er ook ergens loop en sluiten zich dan bij mij aan.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Fafo schreef:http://Www.happywalk.nl/youtubefilm.php

Ik vind dit ook een duidelijk filmpje. Persoonlijk vind ik de wandeling langs alleen een zandpad erg saai en ze lopen volgens mij ook velden in van boeren wat geloof ik niet de bedoeling is.
Hier in de regio zijn het vooral dit soort gebieden waar je met de hond mag lopen. Wat ik dan weer niet snap is dat ze stil blijft staan. Waarom loopt ze niet gewoon door? Dan volgen de honden toch veel beter en struinen zo min mogelijk het weiland in?

Wij lopen dus ook dagelijks in dit soort gebieden en de honden weten dat ze het weiland niet in mogen, kan prima. Maar dan moet je niet te lang op één plek staan, zeker niet met zo'n roedel.
Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ήυs »

kiki78 schreef:
iones schreef:Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het áltijd goed gaat bij een uitlaathondenservice. Het kan toch niet anders dan dat het een keer voorkomt dat een hond een keer wegloopt?
Tuurlijk kan het gebeuren dat een hond de benen neemt bij een uitlaatservice, net als dat kan gebeuren als de eigenaar er zelf mee loopt.
Hoe vaak particulieren hun hond niet kwijt zijn op de hei en die honden hebben over het algemeen geen penning om.

En voor degene die vooral vallen over het lopen met 10 tot 15 honden, als je groepen zorgvuldig hebt samengesteld en je kunt tot 15 tellen dan hoeft dat absoluut geen probleem te zijn. Als je je honden kent weet je precies welke je wanneer in de gaten moet houden. Het is soms harder werken met een groepje van 6 dan een groep van 10 a 12 honden. En ik heb vaker een hond teveel dan te weinig, sommige klanthonden peren hem bij de eigenaar als ze in de gaten hebben dat ik er ook ergens loop en sluiten zich dan bij mij aan.
Dan nog vind ik boven de 10 echt veel te veel. Ook qua overlast in de gebieden waar je loopt. En in je bus? Zitten ze dan niet hutje mutje?

Ik zou best een stabiele leuke groep kunnen samenstellen van 15, maar ik vind het onverantwoord. Als er iets gebeurt sta je daar met 15 honden. Ik geef de honden tijdens het wandelen ook graag wat persoonlijke aandacht, met 15 zou ik gek worden.

Waarom zou je met 15 willen lopen eigenlijk? Voor het geld?

Zoals op het filmpje hierboven vind ik niet dat de honden echt lol hebben. Ik zie met 6 honden echt veel meer ontspannen honden en spelende honden dan zo'n grote roedel als op het filmpje.

Edit: hoe lang moeten ze alleen al niet in de bus zitten?? Voordat alles is opgehaald en thuis gebracht??
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ach..van een bepaalde HUS bij het Rozendaalse veld zie ik ook regelmatig dat er een hond al een tijd op de parkeerplaats rondloopt..voordat de rest van de groep een keer terugkomt.. Zou niet blij zijn als dat mijn hond was die daar alleen tussen de auto´s rondloopt.

In Ede ook..honden die met mij meelopen..of die alleen bij het begin staan. Lekker grote groep, dus die ene die achterblijft valt niet op.

Die van mij zou ik alleen naar een HUS doen die een eigen omheind veld hebben of gewoon naar de dagopvang.
Afbeelding
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

duitse herder schreef:

Ik vind dit ook een duidelijk filmpje. Persoonlijk vind ik de wandeling langs alleen een zandpad erg saai en ze lopen volgens mij ook velden in van boeren wat geloof ik niet de bedoeling is.
Zulke weilanden zijn geweldig om te jagen :cheer: Volgen mij zou ik Noah daar ook zo kwijt raken :mrgreen:
precies, dan zou ik nooit Bauke hebben meegegeven , dat risico kan je echt niet lopen . !

ik heb meegemaakt, dat ze op het terras vroegen , of wij een Mechelse herder hadden gezien , waren ze kwijt . :roll: :80:

ze hadden eerst ( ?? ) de andere honden in de auto gedaan en toen pas zijn ze gaan zoeken
doggyfun
Erelid
Mijn ras(sen): border collies, whippet, middenslag kees, chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door doggyfun »

Fafo schreef:http://www.tubantia.nl/regio/enschede/p ... -1.3681398

Carolien Ligtenberg, eigenaresse van uitlaatcentrale Happy Walk, werd vrijdag op het bureau ontboden om tekst en uitleg te geven over de klachten. Volgens omwonenden zou een groep van zo'n vijftien honden regelmatig overlast veroorzaken bij hun middagwandelingen in het gebied achter het crematorium. Daarbij zou het overig verkeer, zoals boeren op tractoren, wandelaars, ruiters te paard en mountainbikers, gehinderd worden. Opmerkingen van 'klagers' aan het adres van de begeleidster zouden gepareerd worden met verbale agressie.

De problemen zijn niet van vandaag of gisteren. Jaren geleden is al eens een tractorbestuurder ingereden op de roedel honden. Dat laatste wordt door Carolien Ligtenberg bevestigd. Zij spreekt van pesterijen. De klachten vindt ze zwaar overtrokken. "Ze willen me gewoon kapot maken", merkt ze hevig geëmotioneerd op. Volgens haar worden agressieve honden niet meegenomen bij de 'uitjes' en treedt de begeleidster onmiddellijk op tegen honden die het pad verlaten en in een weiland of bos gaan lopen. Ligtenberg beklemtoont dat de groep honden op genoemde plek onaangelijnd mag lopen.

Een politievoorlichter geeft toe dat er meerdere aangiftes van overlast van de roedel honden zijn binnengekomen. In het belang van het onderzoek wenst de politie echter niet in te gaan op details.

Ze is in ieder geval wel de lul....
Nou ja op filmpjes op hun site is te zien dat er toch een behoorlijk aantal langdurig over de akkers ronddenderen.........daarbij dacht ik dat ik dubbel zag, zoveel nemen ze er mee :eek:

groetjes
corina
http://www.treibball.nl,http://www.kvv-zevenaar.nl: ruim assortiment kvv, barfprodukten, snacks
deugenietje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer

Ongelezen bericht door deugenietje »

Zo zie je maar weer. Alles draait om het geld. De hond wordt een ding in plaats van een levend wezen.

Ik persoonlijk vind 4 a 6 honden ook genoeg.
Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ήυs »

deugenietje schreef:Zo zie je maar weer. Alles draait om het geld. De hond wordt een ding in plaats van een levend wezen.

Ik ook!

En ik vind dat ze dan veel meer plezier hebben :pffff:

http://www.youtube.com/watch?v=HxZ9t-cMvW4
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Fafo schreef:http://www.tubantia.nl/regio/enschede/p ... -1.3681398

Carolien Ligtenberg, eigenaresse van uitlaatcentrale Happy Walk, werd vrijdag op het bureau ontboden om tekst en uitleg te geven over de klachten. Volgens omwonenden zou een groep van zo'n vijftien honden regelmatig overlast veroorzaken bij hun middagwandelingen in het gebied achter het crematorium. Daarbij zou het overig verkeer, zoals boeren op tractoren, wandelaars, ruiters te paard en mountainbikers, gehinderd worden. Opmerkingen van 'klagers' aan het adres van de begeleidster zouden gepareerd worden met verbale agressie.

De problemen zijn niet van vandaag of gisteren. Jaren geleden is al eens een tractorbestuurder ingereden op de roedel honden. Dat laatste wordt door Carolien Ligtenberg bevestigd. Zij spreekt van pesterijen. De klachten vindt ze zwaar overtrokken. "Ze willen me gewoon kapot maken", merkt ze hevig geëmotioneerd op. Volgens haar worden agressieve honden niet meegenomen bij de 'uitjes' en treedt de begeleidster onmiddellijk op tegen honden die het pad verlaten en in een weiland of bos gaan lopen. Ligtenberg beklemtoont dat de groep honden op genoemde plek onaangelijnd mag lopen.

Een politievoorlichter geeft toe dat er meerdere aangiftes van overlast van de roedel honden zijn binnengekomen. In het belang van het onderzoek wenst de politie echter niet in te gaan op details.

Ze is in ieder geval wel de lul....
Ja.
En weet je wat het is? Met honden geef je al snel aanstoot bij mensen nog vóór je iets verkeerd doet. En hoe groter de honden, of hoe groter het aantal honden, hoe erger. Mensen gaan dan klagen. En bij dat gebied waar zij gaat lopen, moeten heel veel recreanten de ruimte met elkaar delen. En dan krijg je toch al snel wrijving.

En honden zijn geen machines, ze zullen best wel eens een keer iets uitvreten. Als je dan ingrijpt en corrigeert is dat niet zo erg. Maar er zijn veel mensen die dat gewoon NIET kunnen relativeren en honden gewoon verboden willen hebben.

Maar in een bos mogen ze óók weer niet. Vanwege het natuurbeheer. Dus de boeren willen niet dat ze de wei in gaan, de boswachters niet dat ze de bossen in gaan.....
Blijft weinig over, niet waar?
Fafo schreef: Dan nog vind ik boven de 10 echt veel te veel. Ook qua overlast in de gebieden waar je loopt. En in je bus? Zitten ze dan niet hutje mutje?
Waarom geeft dat meer overlast?
We kennen de klachten over overlast trouwens ook niet. Wat voor overlast bedoeld wordt en zo. Of de klachten gerechtvaardigd zijn of niet.

En als mensen zo'n groep te veel vinden, dan zouden ze dus beroep op iemand moeten doen die er niet van hoeft te leven en dus geen grote groep mee hoeft te nemen.
Maar ik denk om uit de kosten te komen, en om er een beetje van te kunnen leven, dat je een grote groep honden mee moet nemen ja.

Want het leven draait namelijk om geld, je moet namelijk rekeningen betalen.
Laatst gewijzigd door iones op 07 sep 2013 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

deugenietje schreef:Zo zie je maar weer. Alles draait om het geld. De hond wordt een ding in plaats van een levend wezen.

soms spreken ze dan af , en lopen ze met 12 honden .. :80: :80: :80: :80: :80:

maar dat weten de eigenaars niet, alleen de mensen die ook in dat park lopen weten dat. , dan zie je de achtergronden hoe ze het doen !
sabine01
Actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sabine01 »

Met deze uitlaatservice heb ik al menig aanvaring gehad. Ze laat de honden loslopen en kijkt er niet naar om een ander die er loopt moet zijn of haar hond maar bij zich houden zodat haar honden er geen last van hebben.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

ik denk dat de hoeveelheid honden die je mee kunt nemen ook vooral te maken heeft met het gebied waarin je loopt.
En hoelang je met de honden loopt.

En ja boeren willen geen honden in de weilanden waar ook koeien lopen of gaan lopen. Heeft te maken met iets in de ontlasting van honden die spontane abortussen zou opwekken.
Afbeelding
gevni havanezers
zeta-jones
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Aantal honden: 9
Contacteer:

Ongelezen bericht door zeta-jones »

Tjongejonge :O: :oohja:

Ik had al weinig vertrouwen in HUS en dit bewijst weer waarom.

Hier in Hattem ook minstens twee HUS die met een busje afgeladen vol met honden naar het kleine, omheinde stuk in het bos komen om ze daar allemaal los in te donderen. Honden lekker rennen en spelen, graven, hun nek breken door alle gaten die er gegraven zijn. Zij op hun luie gat zittend, wachtend tot de honden hun energie kwijt zijn, om ze weer in de busjes te douwen en naar huis te brengen. Lekker geld verdienen zo. Houd toch op zeg.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”