Als je twee weken geleden tegen ons had gezegd dat we er nu een tweede hond bij hadden gehad hadden we je voor gek verklaard, maar het is op ons pad gekomen en het gaat super!
Wel even wennen, twee jonge drukke honden in huis. Maar het is dolle pret!
Max is een heel lief en fijn hondje. Zijn karakter kan ik het beste omschrijven als Goofy van Disney
Het gaat hier hartstikke goed met hem. Hij weet inmiddels dat hij in de bench mag slapen 's nachts en we hebben hem vannacht (de derde nacht) zelfs in de woonkamer in de bench laten slapen en dat ging prima! (Het lijkt wel of hij rustig wordt van het geruststellende oorverdovende gesnurk van Bo haha)
Overdag leren we hem ook dat hij soms even in de bench moet en als we thuis zijn vind hij dat prima, als we even weg gaan zonder hem en Bo is thuis vind hij dat ook prima.
Bo en Max vinden elkaar hartstikke leuk. Ze zoeken elkaar veel op, gaan vaak bij elkaar zitten/liggen en willen steeds spelen. Het spel wordt nauwlettend in de gaten gehouden en als het naar mijn idee te lomp gaat stuur ik ze uit elkaar. Bo reageert meteen als ik zeg: Bo, klaar! dus dat is superknap van haar!
Maar als we thuis zijn lopen ze lekker samen rond in de kamer en ze raken steeds meer aan elkaar gewend.
Het gaat zo goed, dat hadden we echt niet durven dromen!
Het eten gebeurt in aparte ruimtes, speeltjes zijn geen issue maar liggen er alleen als Johan of ik met ze op de grond zit (rest van de dag zijn ze opgeruimd).
Botjes worden uiteraard apart in de bench gegeten (al geeft Bo daar ook geen drol om, maar voor de zekerheid).
Het uitlaten gaat vooralsnog ook apart. Bo wil namelijk flinke actie (zwemmen, frisbee, balletjes halen, rondracen met dr bal etc) en Max wil rustig snuffelen, de boel verkennen en moet nog netjes aan de riem leren lopen.
Hij mag elke dag oefenen met hierkomen en op omheinde stukjes mag hij het loslopen ook rustig aan oefenen en dat vind hij hartstikke leuk!
Nu is autorijden een van Bo haar grootste hobbies en we hebben ontdekt dat ook Max dat hartstikke leuk vind. (We hebben ze natuurlijk nog niet samen in de auto gehad, maar Max gaat gewoon rustig zitten in gaat lekker naar buiten kijken.) Dat vinden wij superfijn, want we zitten zeer regelmatig met de honden in de auto.
Max mag nog veel mee, omdat hij nog niet alleen thuis kan zijn. Hij is meegeweest naar de honkbaltraining, naar mijn schoonouders op de camping. Hij gaat overal rustig liggen, schrikt nergens van en is heel relaxt.
Tot nu toe gaat het dus echt beter dan we ooit hadden durven dromen! Max is een toppertje en ik ben super-supertrots op Bo dat ze zo goed luistert, het goede voorbeeld geeft en zo lief is voor Max!
Max heeft trouwens ook een prima neus! Hij kwam gisteren uit de bosjes gerend met een kraaienvleugel
Even wat foto's om jullie een beeld te geven van hoe het hier gaat:
Alles staat door elkaar, en het zijn niet de beste foto's maar vond het te leuk om ze niet te plaatsen.