Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Broodfokteefje
Moderator: moderatorteam
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Broodfokteefje
daar kan ik nou om janken 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Skittles
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Monstertjes.
- Aantal honden: 2
Agos 
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
- Laura-V
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden!
- Aantal honden: 0
- Kirry
- Zeer actief
Oh.. Daar knijpt mn hart van samen. 
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Dat moet je dit weekdier niet laten zien 
- renee-uk
- Zeer actief
ik ga die foto opslaan voor het volgende broodfoktopic, waar je weer niks mag zeggen van broodfokhondjes want dat moet allemaal maar kunnen 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Neeltje
Ik heb hem ook even vastgelegd. Kan wel eens van pas komen.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Slik. Er stond laatst iets in de krant over het percentage brookfokhonden van alle honden in Nederland. Was schrikbarend hoog, was het niet 70% ofzo. Ik hoop heel erg dat dit hondje een voorbeeld is van de slechtste soort broodfokkers. Maar eigenlijk heb ik geen idee.
Maar ik vind het ook lastig, Shelly komt van de broodfok, dat weet ik. Ik heb haar dan wel als herplaatser overgenomen toen ze 7 maanden oud was, ik heb haar niet zelf als pup in een winkel gekocht. Dat hebben haar vorige eigenaren gedaan. Hoe schuldig maakt dat mij? Geldt eigenlijk voor veel herplaatsers, denk ik, afkomst is niet helemaal duidelijk bijvoorbeeld.
Maar ik vind het ook lastig, Shelly komt van de broodfok, dat weet ik. Ik heb haar dan wel als herplaatser overgenomen toen ze 7 maanden oud was, ik heb haar niet zelf als pup in een winkel gekocht. Dat hebben haar vorige eigenaren gedaan. Hoe schuldig maakt dat mij? Geldt eigenlijk voor veel herplaatsers, denk ik, afkomst is niet helemaal duidelijk bijvoorbeeld.
- *Esther
- Zeer actief
Fizgig schreef: Maar ik vind het ook lastig, Shelly komt van de broodfok, dat weet ik. Ik heb haar dan wel als herplaatser overgenomen toen ze 7 maanden oud was, ik heb haar niet zelf als pup in een winkel gekocht. Dat hebben haar vorige eigenaren gedaan. Hoe schuldig maakt dat mij? Geldt eigenlijk voor veel herplaatsers, denk ik, afkomst is niet helemaal duidelijk bijvoorbeeld.
Ik vind niet dat jij dan schuldig bent. Dan zou ik ook net zo goed schuldig kunnen zijn maar ik vind dat echt onzin. Ik heb geen idee waar Olaf vandaan komt. Ja, uit het asiel in Zierikzee en misschien wel een Belgisch gefokt hondje? Of één uit zo'n Brabantse boerenschuur?
Die mensen hebben hem afgestaan aan het asiel, ik heb hem geadopteerd. Nadat hij er een jaar had gezeten.
-
-Saskia-
- Zeer actief
Ach joh, met al die kooiverrijking valt het leed reuze mee, kijk zelf maar:

(Foto van een stage die ik heb gelopen bij een broodfokker
)

(Foto van een stage die ik heb gelopen bij een broodfokker
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Afschuwelijke praktijken.
- renee-uk
- Zeer actief
@ fizgig: je hebt dat hondje niet rechtstreeks van een broodfokker gekocht en in mijn ogen ligt het dan totaal anders omdat die broodfokker niet aan je verdient en er door jouw aanschaf ook geen plaats gemaakt wordt voor de volgende lading broodfokhondjes.

- Fendi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog + teckel/corgi mixje
Geen woorden voor
Zeer wsl is mijn am bull ook een broodfokteefje en gedumpt omdat ze niet voldoende opbracht?
Zeer wsl is mijn am bull ook een broodfokteefje en gedumpt omdat ze niet voldoende opbracht?
Groetjes,
Kristel
Kristel
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik ben dan benieuwd wat ze precies 'broodfok' noemen.Fizgig schreef:Slik. Er stond laatst iets in de krant over het percentage brookfokhonden van alle honden in Nederland. Was schrikbarend hoog, was het niet 70% ofzo. Ik hoop heel erg dat dit hondje een voorbeeld is van de slechtste soort broodfokkers. Maar eigenlijk heb ik geen idee.

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ik ben momenteel niet zo'n fan van FB, maar heb deze er toch maar even opgeknald.
Met de vraag: Hoe zorgvuldig heb jij jouw hond uitgezocht?
Met de vraag: Hoe zorgvuldig heb jij jouw hond uitgezocht?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aggossie 
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Pff, hier draait echt m'n maag van om, arme arme hondjes 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Tja, maar denk maar niet dat dit soort foto's mensen afschrikt hoor ....... Welnee, ze "redden" juist zo'n hondje 
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Het is niet de schuld van het hondje dat het daar geboren is. Voor mij hebben die pups net zoveel rechten als elke andere hond, MITS de fokker er geen cent aan verdient.Fizgig schreef:Slik. Er stond laatst iets in de krant over het percentage brookfokhonden van alle honden in Nederland. Was schrikbarend hoog, was het niet 70% ofzo. Ik hoop heel erg dat dit hondje een voorbeeld is van de slechtste soort broodfokkers. Maar eigenlijk heb ik geen idee.
- *tweety*
- Zeer actief
Triest allemaal
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- *tweety*
- Zeer actief
Triest allemaal
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

-
beatje
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Het zou verboden moeten worden.
Gek hoor als ik daar een kind vandaan koop ,want gezien de bedragen kun je het geen adoptie meer noemen , ben je toch wel goed bezig als adoptieouder in redden .
Koop ik een broodfok hondje ben je een slecht mens.?
http://www.google.nl/search?q=foto's+sl ... 00&bih=403
Gek hoor als ik daar een kind vandaan koop ,want gezien de bedragen kun je het geen adoptie meer noemen , ben je toch wel goed bezig als adoptieouder in redden .
Wat je zegt ben je zelfffff 

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Tessa komt ook uit de broodfok. Dat maakt mij ook niet slechter, ik heb haar 'gewoon' uit het asiel. Dus nee, dat maakt jou niet schuldig, jij hebt niet bewust meegewerkt (of onbewust, wat ik tegenwoordig eigenlijk onzin vindFizgig schreef:Slik. Er stond laatst iets in de krant over het percentage brookfokhonden van alle honden in Nederland. Was schrikbarend hoog, was het niet 70% ofzo. Ik hoop heel erg dat dit hondje een voorbeeld is van de slechtste soort broodfokkers. Maar eigenlijk heb ik geen idee.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Als een kennel er zo uitziet is het een stuk duidelijker dat het om broodfok gaat. Gol komt ook uit de broodfok maar dat zag er keurig uit. Hondjes waren blij en goed verzorgd, hadden mooie speelweides en de oudjes liepen in huis. Maar het waren er wel heel veel en achteraf bedacht ik me pas dat het lulverhaal wat de fokker ophing betekende dat de mamma van Gol het ene jaar een nestje met stamboom wierp en het andere jaar zonder.
Tja. Gollum is heel gezond, heeft prachtige heupen en een gouden karakter maar komt dus ook uit de broodfok. Een ander soort broodfok als op de foto, kijk dus verder dan je neus lang is. Had ik ook moeten doen.
Tja. Gollum is heel gezond, heeft prachtige heupen en een gouden karakter maar komt dus ook uit de broodfok. Een ander soort broodfok als op de foto, kijk dus verder dan je neus lang is. Had ik ook moeten doen.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Het is nou net alsof je het voor broodfokkers op wil nemen, of begrijp ik je post verkeerd? Ik snap in ieder geval niet waarom het opeens over adoptie bij mensen gaat...bouvierpoedel schreef:Het zou verboden moeten worden.