Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik voel me een beetje schuldig

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ik voel me een beetje schuldig

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Gister kwam een vrouw tegen tijdens het wandelen die we wel vaker tegen komen. Ze heeft een hele leuke herdershond die het ook goed met Toots kan vinden. Maar ze loopt ook vaak met een kruising Goldenretriever waar Toots het echt niet op heeft en hij heeft een rare lichaamshouding ´´aanvallend komt hij over´´ Dus ik wil niet dat dat beest op Toots dendert en ik lijn hem aan als ik hun zie. Ze houd die hond zelf ook aangelijnd.

Wat wil nou. Gister liep ik dus in een uitlaatgebied. en kwam ze tegen ik Toots aangelijnd en we naderen elkaar. Ondanks dat ze de hond aangelijnd heeft geeft ze hem een hele lange flex lijn terwijl Ik toots kort hou keurig naast mij. en ja hoor hoppa hij schiet langs me heen flex lijn schuurt langs mijn been waardoor ik uitbalans raak en hond probeerd op Toots te duiken ´´de vrouw doet niks met de lijn maar staat glimlachend toe te kijken´´ Ik grijp hem bij zijn halsband. en trek hem weg bij Toots. En geef vervolgens dat mens een uitbrander.

Maar ze heeft niks gezegd verder stond een beetje verbijsterd te kijken en na die uitbrander ben ik doorgelopen omdat ik daar best boos over was. Maar toch voel ik me schuldig omdat dat mens het niet verkeerd zal bedoelen en ik denk dat ze van mij geschrokken is.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Hylos
Zeer actief

Re: Ik voel me een beetje schuldig

Ongelezen bericht door Hylos »

Kan ik me voorstellen dat je je schuldig voelt, zo zou ik me ook voelen.. :mrgreen:
Maar van binnen weet je heus dat zij verkeerd bezig was en jij niet. Misschien heeft die uitbrander haar aan het denken gezet. En tsja, je mag toch heus wel even kwaad worden dan.. Niet bepaald leuk als iemand er maar wat bij staat te glimlachen terwijl jij je bezeerd en je hond probeert te redden.
Zij zou zich moeten schamen.. Niet jij!

Maargoed, makkelijker gezegd dan gedaan he :tongue:
Afbeelding
Afbeelding
Dragan2013
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cane Corso en franse bulldog

Ongelezen bericht door Dragan2013 »

Begrijp je reactie op dat moment reageer je zo van schrik. Als je haar weer ziet zou je een excuus kunnen maken en uitleggen waarom je zo reageerde. Dan is het vast weer prima in orde en voor haar misschien een goede les om volgende keer de flexi "op slot" te zetten
Groetjes Claudia en een poot van Dragan & Raisa

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Die uitval maakt het voor haar misschien wel veel duidelijker dan wanneer je vriendelijk had uitgelegd waarim je die hond weg haalde bij Toots :wink:
Als je de behoefte voelt je te verontschuldigen, dan doe je dat natuurlijk :ok: maar je reactie op zich vind ik niet zo veel mis mee
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Esther12 »

Ik vind zo'n reactie vanuit schrik wel logisch hoor. Jammer dan, dat het misschien verkeerd bij haar is overgekomen.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Dragan2013 schreef:Begrijp je reactie op dat moment reageer je zo van schrik. Als je haar weer ziet zou je een excuus kunnen maken en uitleggen waarom je zo reageerde. Dan is het vast weer prima in orde en voor haar misschien een goede les om volgende keer de flexi "op slot" te zetten

Dat sowieso.
Als ze alleen haar eigen hond bij zich heeft vind het ook niet erg om een praatje met haar te maken en hoop dat ik het uit kan leggen dat het niks persoonlijks is.

Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

O dat zou ik ook hebben maar ik voel me altijd schuldig als ik boos op iemand word. Ik denk dat het een vrouwenkwaaltje is, hahaha. 'Had dat nou niet vriendelijker gekund?!' galmt mijn geweten dan, pff, vermoeiend is dat soms hoor. Als je haar weer ziet, kun je toch ook zeggen dat je heel erg schrok. Misschien dat ze dat niet snapt namelijk.

Ik viel van de week op mijn knietjes, ik stond te wachten buiten de snackbar met Bruno en Shelly en Bruno kan soms achter fietsers aan willen duiken. Dat heb ik meestal door, alleen kwamen deze vanuit mijn blinde hoek, zucht. Kwak, daar lag ik. Nou, toen heb ik ook even verbaal stoom afgeblazen, die fietsers waren allang verder hoor, hahaha. Godvrrrr..etc. Ik was ook niet echt boos op Bruno, ik was gewoon erg geschrokken. En ik kon niet echt opstaan met die twee honden, stel dat ie opnieuw ging, dus heb ik mijn vriend geroepen. Die dacht dat ik boos op hem was, hahaha. Nee dus, ik had alleen even wat hulp nodig en de frustratie van het moment zorgde even voor wat boosheid, zeg maar.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik heb het nooit eerder aangegeven want het is de eerste keer dat hij erop wil duiken.
Maar ik heb wel elke keer als ik haar nader met die hond dat ik Toots aanlijn terwijl als ze de ander alleen bij haar heeft ik Toots lekker loslaat en die gaan gewoon snuffelen aan elkaar Toots vind haar leuk ook. En dan praat ik ook wel eens met haar het is een lieve vrouw.

Ik vertrouw die hond gewoon niet en die vrouw vangt de signalen van die hond niet goed op en met zo'n uk moet je gewoon wat meer op je hoede zijn.

Maar ik verwacht wel dat als iemand een hond aangelijnd heeft en de hond springt weg ofwat dat je dat de hond terug trekt. Ik zou dat zelf niet willen dat mijn hond op iemand springt los is het niet altijd te voorkomen. Maar aangelijnd is zo onnodig.

Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Een reactie door de schrik, je zal het haar even uit kunnen leggen als je haar weer ziet.

Sommige mensen met grote honden hebben niet door hoe kwetsbaar kleine honden kunnen zijn. Gizmo mijn cairn was wel klein maar veel steviger dan Balou, die kon dan ook wel wat hebben. Maar Balou is buiten klein ook fijn gebouwd, dan kan de grotere hond nog zo lief zijn als hij druk en wild speelt gaat het gewoon niet samen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Een reactie door de schrik, je zal het haar even uit kunnen leggen als je haar weer ziet.

Sommige mensen met grote honden hebben niet door hoe kwetsbaar kleine honden kunnen zijn. Gizmo mijn cairn was wel klein maar veel steviger dan Balou, die kon dan ook wel wat hebben. Maar Balou is buiten klein ook fijn gebouwd, dan kan de grotere hond nog zo lief zijn als hij druk en wild speelt gaat het gewoon niet samen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

toots schreef:Gister kwam een vrouw tegen tijdens het wandelen die we wel vaker tegen komen. Ze heeft een hele leuke herdershond die het ook goed met Toots kan vinden. Maar ze loopt ook vaak met een kruising Goldenretriever waar Toots het echt niet op heeft en hij heeft een rare lichaamshouding ´´aanvallend komt hij over´´ Dus ik wil niet dat dat beest op Toots dendert en ik lijn hem aan als ik hun zie. Ze houd die hond zelf ook aangelijnd.

Wat wil nou. Gister liep ik dus in een uitlaatgebied. en kwam ze tegen ik Toots aangelijnd en we naderen elkaar. Ondanks dat ze de hond aangelijnd heeft geeft ze hem een hele lange flex lijn terwijl Ik toots kort hou keurig naast mij. en ja hoor hoppa hij schiet langs me heen flex lijn schuurt langs mijn been waardoor ik uitbalans raak en hond probeerd op Toots te duiken ´´de vrouw doet niks met de lijn maar staat glimlachend toe te kijken´´ Ik grijp hem bij zijn halsband. en trek hem weg bij Toots. En geef vervolgens dat mens een uitbrander.

Maar ze heeft niks gezegd verder stond een beetje verbijsterd te kijken en na die uitbrander ben ik doorgelopen omdat ik daar best boos over was. Maar toch voel ik me schuldig omdat dat mens het niet verkeerd zal bedoelen en ik denk dat ze van mij geschrokken is.
Daar zou ik niet mee zitten.

Heb het zelf meegemaakt.. tijdens het passeren kort en amper voorbij laat zij haar flexi weer los.
Haar hond bedenkt zich niet, draait om en boven op die van mij.
Daar heb ik ook wat van gezegd en sindsdien zegt ze niets meer. Wel lekker rustig zo.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”