Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Slecht eten -> eten wat de pot schaft?
Moderator: moderatorteam
-
Angelique.
Re: Slecht eten -> eten wat de pot schaft?
Ik zou exact hetzelfde doen, als ze dat graag eet, gewoon doen 
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
O dan moet ik denken aan dat topic van Nanna over dat hondje van 23 in Engeland, die at haar hele leven met de pot mee. En geen restjes, ze kookte echt een extra maaltijd. Was toen ze 23 was een beetje doof maar verder was ze gezond. Was wel een klein hondje, dacht ik.
Lekker smullen, Gina!
Lekker smullen, Gina!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
renee-uk schreef:als de rest net zo is als het vetgedrukte zou ik weinig waarde hechten aan dat onderzoekGoldendelicious schreef:Van de 537 honden uit dat onderzoek, waren de volgende categorieën:
Small poodleL Toy dog, Yorkshire
Middle: Border Collie
Big Labrador, Germen Sheppeard, Rottweiler
Very big: Pyrenees Mountains, Big Danish Dog
Uitgebreide Engelse samenvatting:
http://www.ukrmb.co.uk/images/LippertSapyFullReport.pdf
Ach als een Fransman het in het Engels heeft vertaald
-
Goldendelicious
Haha, jij voelt je aangesproken door het ras.......renee-uk schreef:als de rest net zo is als het vetgedrukte zou ik weinig waarde hechten aan dat onderzoekGoldendelicious schreef:Van de 537 honden uit dat onderzoek, waren de volgende categorieën:
Small poodleL Toy dog, Yorkshire
Middle: Border Collie
Big Labrador, Germen Sheppeard, Rottweiler
Very big: Pyrenees Mountains, Big Danish Dog
Uitgebreide Engelse samenvatting:
http://www.ukrmb.co.uk/images/LippertSapyFullReport.pdf
Dat is een typefoutje van mezelf en heeft dus niets van doen met de rest van de waarde van dit onderzoek.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Tja, ik vind zelf, ook al heeft een onderzoek nog zo gelijk, ze motten het wel willen eten ook natuurlijk. En een oudere hond ga je niet plagen met iets wat ze niet willen eten. Tenminste, ik doe het niet, ik heb oudere katten die het veel beter zouden doen op kvv, één met pancreatitis. Meneer mot het niet. En een maaltijd overslaan is met diabetes niet zo'n goed idee. Dus dan maar blikvoer, wat ie zijn hele leven heeft gegeten.
En ik vond laatst een soort van hills, speciaal voor katten met pancreatitis. Het is dat meneer het laat staan als ik het elke dag voorzet (zeg, is dit afwisseling?! zie ik hem denken) maar anders zou ik dat doen. Ik ben helemaal geen fan van dit voer maar ik zie zijn drollen wel donkerder worden ervan. En als ie dat heeft gegeten, ligt ie niet de hele dag te pitten. Ik voer hem ook blikvoer van de kat en hond aan de zaan, goeie spullen hebben ze daar, vind ik, zonder granen. Dat vindt ie ook lekker, maar weer, niet voor elke dag. Verwend monster is het!
Maar ik wil ook dat ie lekker eet, eerlijk gezegd, hij is 16 dus hoe lang zal ie nog leven met pancreatitis en dus diabetes. Heeft ie al 3 jaar nu, enzymen door zijn voer, mot ie ook niet. En nog braakt hij weinig en krijgt 3 eenheden insuline wat niet zo heel veel is voor zijn 6,5 kilo. Maar zijn laatste levensmaanden, hopelijk jaren, mag ie van mij eten wat ie wil. Ik denk niet dat het zijn levensverwachting nog erg gaat beïnvloeden namelijk. Zijn suikers zijn toch nooit stabiel.
En ik vond laatst een soort van hills, speciaal voor katten met pancreatitis. Het is dat meneer het laat staan als ik het elke dag voorzet (zeg, is dit afwisseling?! zie ik hem denken) maar anders zou ik dat doen. Ik ben helemaal geen fan van dit voer maar ik zie zijn drollen wel donkerder worden ervan. En als ie dat heeft gegeten, ligt ie niet de hele dag te pitten. Ik voer hem ook blikvoer van de kat en hond aan de zaan, goeie spullen hebben ze daar, vind ik, zonder granen. Dat vindt ie ook lekker, maar weer, niet voor elke dag. Verwend monster is het!
Maar ik wil ook dat ie lekker eet, eerlijk gezegd, hij is 16 dus hoe lang zal ie nog leven met pancreatitis en dus diabetes. Heeft ie al 3 jaar nu, enzymen door zijn voer, mot ie ook niet. En nog braakt hij weinig en krijgt 3 eenheden insuline wat niet zo heel veel is voor zijn 6,5 kilo. Maar zijn laatste levensmaanden, hopelijk jaren, mag ie van mij eten wat ie wil. Ik denk niet dat het zijn levensverwachting nog erg gaat beïnvloeden namelijk. Zijn suikers zijn toch nooit stabiel.
-
Muk
Ja!frank1985 schreef:Kook je zo slecht hahaMuk schreef:Ons eten vindt ze, heel verrassend, wel lekker.![]()
Ik zou haar lekker geven wat ze wel graag eet.
Ik hou helemaal niet van koken, maar ik kan het wel. En tegenwoordig leer ik ook beter koken, dus dat komt vanzelf wel goed.
-
Goldendelicious
Fizzig: Ik vind katten een ramp met het overzetten naar een geschikte voeding.
Muk: Zelf heb ik een tijdlang gekookt voor mijn hond met toentertijd lever- en nierfalen. In die periode had hij ook een verzwakte endeldarm met peri-anale fistels. Persoonlijk vind ik vanuit mijn visie er nogal een verschil in zitten in 'gezond' koken voor de hond of 'gewoon' een prak koken voor de hond. Dan zou je naar mijn mening er beter aan doen om met een aantal belangrijke missing links te supplementeren.
Muk: Zelf heb ik een tijdlang gekookt voor mijn hond met toentertijd lever- en nierfalen. In die periode had hij ook een verzwakte endeldarm met peri-anale fistels. Persoonlijk vind ik vanuit mijn visie er nogal een verschil in zitten in 'gezond' koken voor de hond of 'gewoon' een prak koken voor de hond. Dan zou je naar mijn mening er beter aan doen om met een aantal belangrijke missing links te supplementeren.
- crienepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Vroeger bij mijn ouders thuis aten de honden altijd met ons mee (koningspoedel en labradors). Aardappels/rijst/pasta, groenten en dan wel hart erdoor.
De poedel is 17 geworden, de lab 15 en ik kan me van ziek zijn oid eigenlijk niets herinneren.
De poedel is 17 geworden, de lab 15 en ik kan me van ziek zijn oid eigenlijk niets herinneren.

-
Muk
Een prak koken?Goldendelicious schreef: Muk: Zelf heb ik een tijdlang gekookt voor mijn hond met toentertijd lever- en nierfalen. In die periode had hij ook een verzwakte endeldarm met peri-anale fistels. Persoonlijk vind ik vanuit mijn visie er nogal een verschil in zitten in 'gezond' koken voor de hond of 'gewoon' een prak koken voor de hond. Dan zou je naar mijn mening er beter aan doen om met een aantal belangrijke missing links te supplementeren.
Ik zal Gina zeker geen ongezonde dingen voorschotelen. Ik zal zeker flink afwisselen en mijn best doen. Heb met onze eerste hond Jaymz ook een tijd gebarft en dat was ook een gepuzzel om het goed te doen (vond ik). En ook nu wil ik het goed doen, Gina mag niks te kort komen.
-
Goldendelicious
Nouja, dat zou toch kunnen? Je moet eens weten hoeveel mensen niet goed en vooral ongezond koken. 
-
mijn goldens
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Geef je groot gelijk dat je haar geeft wat ze het liefste eet!
Dat mag bij een oude dame!
Heb wel gehoord dat varkensvlees gevaarlijk is voor honden?!
Maar weet iemand hier de reden precies?
Dat mag bij een oude dame!
Heb wel gehoord dat varkensvlees gevaarlijk is voor honden?!
- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Gewoon lekker met de pot mee laten eten zou ik zeggen
. Lekker laten genieten.
-
Muk
Klopt, en dat doen wij ook op zijn tijd. Maar dat zal Gina zeker niet krijgen, op een enkele uitzondering (pannenkoeken bv) na dan.Goldendelicious schreef:Nouja, dat zou toch kunnen? Je moet eens weten hoeveel mensen niet goed en vooral ongezond koken.
@mijn goldens
Varkensvlees is rauw inderdaad niet zo goed, ivm de ziekte van Aujesky die honden dan kunnen krijgen. Maar opgebakken of gekookt kan het weer geen kwaad bij mijn weten.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Gewoon doen. Het is een oude dame en alles dat je nog van haar kan genieten is meegenomen. Tagor was een zeur met eten en werd op zijn oude dag ook steeds kieskeuriger. Dus werd het lekker voor hem gemaakt. Wat blikvoer erdoor, jus erover, etc. Verpesten konden we hem toch niet meer 
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Dat gaat om de ziekte van aujeszky. Vroeger zaten er wormen in varkensvlees, enkel als je het door en door verhitte kon je het eten. Tegenwoordig komt aujeszky niet meer voor.mijn goldens schreef: Heb wel gehoord dat varkensvlees gevaarlijk is voor honden?!
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far