Paisley schreef:renee-uk schreef:Paisley schreef:Huis, tuin en keuken ongelukjes horen erbij. Ik zie geen enkele reden om dan het huis, de tuin en de keuken dan maar niet meer te gebruiken.
Jammer voor de wond in de bek. Gaat wel weer over ook.
of niet en dan ben je je hond kwijt, maar ach dan haal je toch gewoon weer ergens een nieuwe

Wat een rotopmerking. Als je alle risico's wilt uitsluiten, heb jij en je hond geen leven meer. Jij hebt als kind vast ook wel eens op een klimrek of schommel gespeeld?
Daar vallen ook gewonden.
Honden stikken in ballen, botjes, vreten soms een kledingstuk en gaan eraan onderdoor. Vallen van de trap, lopen onder auto's. Verzuipen in kanalen.
Vermeid je ook dit alles?
ongelukken kunnen gebeuren, maar met stokken gooien is gewoon heel simpel te vermijden, zonder dat dat speel/levensplezier van je hond af neemt, heb je een hond welke graag achter een stok achtig iets aanrent? zijn er alternatieven, een safestick bv. ik zie geen enkele reden om dit risico bewust op te zoeken.
vriendinnetje van vroeger is haar hond zo kwijtgeraakt en zo ken ik nog meer gevallen waar het goed mis ging. begin dit jaar pakte 1 van mijn honden zelf een stok (je) en ging rennen, resultaat was een wond in haar gehemelte en in haar keel, gelukkig niet diep en liep dus goed af, dát kon ik dus moeilijk voorkomen, ik gooide niks, maar zou dus wel gek zijn, om dat gewoon maar bewust op te gaan zoeken. ik probeer nl wel een beetje zuinig te zijn op mijn honden.