Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pension, 24 uur, dubbel tarief?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

willem269
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kooiker
Aantal honden: 1

Pension, 24 uur, dubbel tarief?

Ongelezen bericht door willem269 »

Hallo,
even een vraagje. We moesten vorige week door omstandigheden onze hond voor het eerst een dag kwijt. In het kleinschalige pension dat onze eerste keuze was zat alles vol. Gelukkig zit er in het dorp een dierenpension annex asiel. Dus 's ochtend circa 10 uur hond gebracht, volgende ochtend 10 uur opgehaald. Ik rekende er op een dag te moeten betalen maar nee, er werden twee dagen in rekening gebracht. Dat was zo gebruikelijk, werd me verteld. Vond het gek maar wilde de hond wel weer terug en had geen zin om over 12 euro bonje te maken, dus betaalde 24 euro. Bedacht me later dat je een kamer met ontbijt boekt voor 24 euro per persoon. Nu had de hond zijn eigen voer ook nog mee. En bij bed en breakfast is het ontbijt vaak heel goed, moet de kamer gestofzuigd worden, badkamer even nagelopen en het beddengoed gewassen.
Zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben?
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Re: Pension, 24 uur, dubbel tarief?

Ongelezen bericht door M@scha »

bij het pension waar mijn honden komen is het altijd brengen voor 12 uur. ophalen mag wanneer je wil. doe je dat voor 12 uur dan is het 1 dag, na 12 uur is 2 dagen.

als ik ze dus vandaag om 11 uur breng en morgen om 11 uur ophaal kost het 10 euro.

breng ik vandaag om 11 uur en haal ik ze morgen op om 12.30 dan is het 20 euro
Afbeelding
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Ayronna »

Dag van brengen en dag van halen gelden hier inderdaad als twee dagen (tenzij je brengt en haalt op dezelfde dag). Maar hier betaal ik 9 of 10 euro per dag, afhankelijk van vakanties.

Ik vind het nog wel mee vallen eigenlijk, die mensen "verdienen" dus 1 euro per uur voor het passen op je hond..
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

willem269 schreef:Hallo,
even een vraagje. We moesten vorige week door omstandigheden onze hond voor het eerst een dag kwijt. In het kleinschalige pension dat onze eerste keuze was zat alles vol. Gelukkig zit er in het dorp een dierenpension annex asiel. Dus 's ochtend circa 10 uur hond gebracht, volgende ochtend 10 uur opgehaald. Ik rekende er op een dag te moeten betalen maar nee, er werden twee dagen in rekening gebracht. Dat was zo gebruikelijk, werd me verteld. Vond het gek maar wilde de hond wel weer terug en had geen zin om over 12 euro bonje te maken, dus betaalde 24 euro. Bedacht me later dat je een kamer met ontbijt boekt voor 24 euro per persoon. Nu had de hond zijn eigen voer ook nog mee. En bij bed en breakfast is het ontbijt vaak heel goed, moet de kamer gestofzuigd worden, badkamer even nagelopen en het beddengoed gewassen.
Als ze het vooraf niet vertelt hebben, mogen ze zo'n manier van rekenen niet eens toepassen.
Een duidelijk gevalletje van oplichten naar mijn mening.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

willem269 schreef:Hallo,

Weet natuurlijk niet hoe het daar geregeld is. Maar standaard is volgens mij toch wel dat je per dag betaald ipv per zoveel uur.
Dus breng ik op maandag Nell weg en haal ik Nell dinsdag pas op betaal ik voor de maandag en voor de dinsdag. In ons geval zou dat dan 2x 12 euro zijn. Dus hetzelfde als bij jou.

Breng ik Nell 8 dgn (vrij-zat-zo-ma-di-woe-do-vrij) betaald ik dus 8x 12 euro.

En of ik nell nu om 10 uur in de ochtend ophaal of einde van de dag om pak em beet 17.00 uur. Maakt niks uit vwb tarief.

Hotel betaal je per nacht. En hotel heb je tijdstip vanaf wanneer jij kunt inchecken en tijdstip vanaf wanneer je vertrokken moet wezen dus dat is niet te vergelijken. Hier kun je dus in principe gewoon per dag van maken. En de dag duurt tot sluitingstijd.

Maar goed, dat zijn in principe toch dingen die je bij het wegbrengen behalve over voeding toch ook even bespreekt? Beetje stom van jezelf dat je dit dus niet besproken/'gevraagd hebt.

Vind het dus niet meer dan normaal. En he, bekijk het van de zonnige kant. Nu weet je het dus wel :F:

silvester schreef:Als ze het vooraf niet vertelt hebben, mogen ze zo'n manier van rekenen niet eens toepassen.
Een duidelijk gevalletje van oplichten naar mijn mening.
Ah natuurlijk niet. Misschien hebben zijzelf wel een website waar e.e.a. op vermeld staat. Daarbij vind ik het persoonlijk niet meer dan normaal dat je e.e.a. bespreekt, en dat houd dus ook de breng en haal tijden en bijbehorende tarieven in.

Dat hij dat niet gedaan heeft, nou ja, jammer dan. Maar zoals gezegd. Doorgaans (uitzonderingen daargelaten) betaal je per dag en niet per 24 uur.
Laatst gewijzigd door smoekie op 03 sep 2013 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
willem269
Vaste gebruiker

Tja, het was nieuwigheid voor mij en ik ging uit van de hotel/pension/b&b situatie waarbij de nachten/24-uursperiode telt. Ik denk dat we met z'n allen raar zouden opkijken als ze het daar ook zo deden, dag van aankomst en vertrek rekenen ;-)
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Bij mijn werk betaal je per nacht en waar ik zelf mijn honden breng ook per dag dus ben dan altijd het dubbele kwijt.
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Mijn pension rekent per nacht :ok: , en dan maakt het niet uit hoe laat de hond gebracht en gehaald wordt ( nou ja niet nà 9 uur s'avonds) en krijgt daar ook gewoon hun voer voor 'n prijs die ik hier nog niet gezien heb :wink:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
willem269
Vaste gebruiker

Mijn pension rekent per nacht , en dan maakt het niet uit hoe laat de hond gebracht en gehaald wordt ( nou ja niet nà 9 uur s'avonds) en krijgt daar ook gewoon hun voer voor 'n prijs die ik hier nog niet gezien heb
Verklap maar niet waar dat is dan :o En het voer hadden we mee omdat het om een pup gaat.
smoekie
Zeer actief

willem269 schreef:
Mijn pension rekent per nacht , en dan maakt het niet uit hoe laat de hond gebracht en gehaald wordt ( nou ja niet nà 9 uur s'avonds) en krijgt daar ook gewoon hun voer voor 'n prijs die ik hier nog niet gezien heb
Verklap maar niet waar dat is dan :o En het voer hadden we mee omdat het om een pup gaat.
Voer, hondensnacks, mand etc etc nemen we zelf altijd mee.
willem269 schreef:Tja, het was nieuwigheid voor mij en ik ging uit van de hotel/pension/b&b situatie waarbij de nachten/24-uursperiode telt. Ik denk dat we met z'n allen raar zouden opkijken als ze het daar ook zo deden, dag van aankomst en vertrek rekenen ;-)
normaliter weet je van te voren wat je bij een hotel moet betalen. Daar staat trouwens ook duidelijk vermeld per persoon of per kamer :ok: Dat dat hier anders is, vind ik zoals ik al zei niet meer dan normaal. Waarom wil iemand wel weten wat hij/zij bij een hotel af moet rekenen en bij een dierenpension niet?

Bedoel, je loopt toch niet zomaar 1 of ander hotel in zonder naar de prijs te informeren :schrik: Of nu ja, kan wel, maar dan kan het maar zo gebeuren dat je je de dag erna (bij afrekenen) het apelazerus schrikt :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Bij meeste pensions betaal je per dag, dus inderdaad 2 dagen. Dat komt omdat je wel een kennel bezet houd, je had hem ook pas einde middag op kunnen halen.
Perry en Noah

Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Hamilton schreef:Mijn pension rekent per nacht :ok: , en dan maakt het niet uit hoe laat de hond gebracht en gehaald wordt ( nou ja niet nà 9 uur s'avonds) en krijgt daar ook gewoon hun voer voor 'n prijs die ik hier nog niet gezien heb :wink:
Dus als jij je hond dinsdagochtend half 10 brengt en je haalt je hond woensdag om weet ik veel 20.00 uur op betaal jij maar 1 dag terwijl je hond 2 dgn een kennel bezet houd? Ok :eek: :E:
Buddyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)

Ongelezen bericht door Buddyboy »

Ja, twijfel.

Ik vind dat je voor te voren duidelijk had moeten afspreken hoe en wat.

Nu kon dit pension 's morgens niet om 9 uur een andere hond opnemen omdat jij die dag de hond in dat verblijf had.
(hok schoonmaken etc.)

Ik vind eigenlijk ook dat je 2 dagen hebt "ingevuld" ( administratief technisch),
maar idd het is maar 1 nacht.

Volgende keer of beter kijken hoe ze hun tarieven hanteren of beter afspreken.

Daarom twijfelgeval.

Ingrid
Afbeelding
Lizzy & Faya, de oppashondjes
Buddyboy
Zeer actief

smoekie schreef:
Hamilton schreef:Mijn pension rekent per nacht :ok: , en dan maakt het niet uit hoe laat de hond gebracht en gehaald wordt ( nou ja niet nà 9 uur s'avonds) en krijgt daar ook gewoon hun voer voor 'n prijs die ik hier nog niet gezien heb :wink:
Dus als jij je hond dinsdagochtend half 10 brengt en je haalt je hond woensdag om weet ik veel 20.00 uur op betaal jij maar 1 dag terwijl je hond 2 dgn een kennel bezet houd? Ok :eek: :E:
Nou, da's echt een koopje/mazzeltje.
2 dagen voor de prijs van 1.
Afbeelding
Buddyboy
Zeer actief

smoekie schreef:
Nou, da's echt een koopje/mazzeltje.
2 dagen voor de prijs van 1.
Afbeelding
willem269
Vaste gebruiker

Er is natuurlijk ook nog zoiets als een website, met tarieven. Daar kijk je bij het boeken van een hotel ook op. En nogmaals, het was voor mij de eerste keer. Maar ik zal er niet meer raar van opkijken.
Wat mij betreft heb ik voldoende informatie, maar als jullie nog een tijdje willen doorgaan, prima!
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

smoekie schreef:
ja, ik ben ook heel blij met deze kleinschalige ( particulier) opvang :ok: ze hebben vaste klanten en nemen er geen nieuwe bij aan, dus eigenlijk altijd plek :ok:
@Willem 269, tuurlijk zeg ik niet waar dat is :pffff:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

Ik heb net gekeken bij een aantal pensions hier in de buurt en hier is het gewoon brengen en als je ze 's ochtends haalt voor 9 à 10 uur betaal je voor één dag. Bij sommigen betaal je voor 24 uur en bij eentje betaal je een halve dag extra als je de hond na 12 uur komt halen. Vind het dus ook best vreemd dat je opeens voor twee dagen moet betalen, zeker gezien je de hond zo vroeg hebt opgehaald.
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Waar wij ze wel eens brengen wordt heel makkelijk gerekend, 24uur is een dag. En dat voor 9 euro per dag/24uur. Mij hoor je niet klagen! Hoef ook geen voet mee te nemen.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Bij ons zijn de breng en haaltijden tussen 9-10 en 16-17 (op zondag alleen tussen 10-11).
De breng-dag wordt altijd in rekening gebracht de haal-dag alleen als je de hond 's middags op komt halen.
Heel redelijk vind ik.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Volgens mij betaal je bij een hotel ook niet standaard per 24 uur. Bij huisjes e.d. mag je vaak pas inchecken na 15 uur en moet je er voor 11 uur uit zijn en bij hotels is dat niet anders (bedenkt de reclame van nh hoteles die adverteeerde met lazy sunday dat je tot 17 uur mocht blijven als stunt ipv tot 9 uur)
Afbeelding
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Bij mij tellen de brengdag En haaldag als 1,5 dag. Dat vind ik erg netjes.
Zeker als ik de andere reacties hier lees
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik heb dat ook eens gehad bij het pension waar mijn honden wel eens komen. Als ze maar 1 nacht komen rekenen ze dubbel tarief! Volgens hun omdat ze er dan meer werk mee hebben in verhouding tot wat ze verdienen voor die ene nacht. Meer dan 1 nacht is weer gewoon tarief.... Ik vind dat raar. Kwam er toevallig achter toen ik voor mijn honden een nachtje wilde bespreken omdat we een feestje hadden en ze anders te lang alleen zouden zijn. Er werd terloops gemeld dat het dan wel 40 euro zou zijn voor 2 honden omdat het maar om 1 nacht ging....Dat was daar altijd zo zeiden ze, terwijl ik ze er vaker heb gebracht voor 1 nacht en toen heb ik gewoon 20 betaald voor twee honden? Ik vind het onzin, heb toen voor die ene nacht mooi een ander pension gezocht!
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Bij ons asiel annex pension word de dag van brengen altijd meegerekend.
Ophalen tot 13.00 uur word de dag niet gerekend; ophalen na 13.00 word de dag wel meegerekend.
Brengen en halen kan gewoon in de openingstijden van het asiel.
Mandjes en speeltjes hoeven niet mee; eigen voer mag altijd wel mee.
We voeren zelf RC maar hebben ook Vlees aanwezig
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

willem269 schreef:Tja, het was nieuwigheid voor mij en ik ging uit van de hotel/pension/b&b situatie waarbij de nachten/24-uursperiode telt. Ik denk dat we met z'n allen raar zouden opkijken als ze het daar ook zo deden, dag van aankomst en vertrek rekenen ;-)
Eigenlijk gebeurt dat ook wel.
Al zou je dit boeken, dan wordt dit een tweedaagse reis genoemd.
Voorbeeld: een achtdaagse vliegreis met vertrek op zaterdag, dan kom je ook op een zaterdag weer thuis maar je bent 7 nachten van huis geweest.
Je boekt een hotel/pension nooit voor 24 uur. Het is meestal aankomt na 15.00 en de volgende dag moet je voor 10.00 of 11.00 uur weer vertrokken zijn.

In jouw geval met het pension en dat je hond er niet langer dan 24 uur verbleven is, zou ik het fair vinden als er gewoon 1 dag gerekend zou worden. Zeker als een klant voor de eerste keer komt.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”