Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandelen/routes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Wandelen/routes

Ongelezen bericht door *Esther »

Het is leuk om op nieuwe plekken te wandelen vind ik het maar nadat ik enkele weken geleden flink verdwaald ben, durf ik niet meer zo goed op mijn richtingsgevoel te vertrouwen :wink:
Vraagje aan jullie dus: gebruiken jullie een kaart en welke dan (ANWB?) Of GPS op je foon of nog wat anders en hoe bevalt dat?
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Wandelen/routes

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

in nl gebruikte ik de boekjes van Nicky Gootjes
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

*Esther schreef:Het is leuk om op nieuwe plekken te wandelen vind ik het maar nadat ik enkele weken geleden flink verdwaald ben, durf ik niet meer zo goed op mijn richtingsgevoel te vertrouwen :wink:
Vraagje aan jullie dus: gebruiken jullie een kaart en welke dan (ANWB?) Of GPS op je foon of nog wat anders en hoe bevalt dat?
Kaarten. Meestal downloadde ik een route van ontrack.nl daar zit dan ook altijd een kaartje bij. Dat bewerkte ik in Word, lamineerde ik. Zo heb ik denk ik wel 100 gelamineerde A5-jes met aan de ene kant de route en de andere kant de kaart.

Ook op vakantie kopen wij altijd een kaart van het gebied. Vinden wij leuk.
Pallas
Zeer actief
Mijn ras(sen): op zoek!
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pallas »

ik zet runkeeper aan op mijn telefoon. Dan ga ik dwalen. Halverwege kijk ik eens op het kaartje welke richting ik ongeveer opmoet voor de auto. Heerlijk ongedwongen!
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Langzaam aan het gebied verkennen of routes die al aangegeven zijn (paaltje e.d. volgen). Soms met mobiel de route terug bepalen en soms heb je aan horizon herkenningspunten (grote mast, kerktoren om maar iets te noemen). Ja wij zijn ook wel eens verdwaald op een uitgezette route. Maar ach ongeveer terug lopen duurde wel wat langer, maar we zijn gewoon terug gekomen....(was met groep van 8 mensen met honden... toch knap dat je dan in Nederland kan verdwalen :D op een route met paaltjes....) :oohja:
Afbeelding
Trixi
Actief
Mijn ras(sen): Border collie, markiesje, wocker
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Trixi »

Ik loop ook graag de wandelingen van ontrack.nl . Daar moet je wel lid van worden à €17,- per jaar.
Groetjes van Bo en de honden.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Ik weet nog een zeer memorabele Nicky Gootjes wandeling. 2 trouwens!
Eentje met Jeannette, waarbij we het boekje kwijtraakten en eentje met Vince en Carma waar we een waterpomp zouden moeten tegenkomen maar die kwam maar niet :tongue:

Ik gebruik paaltjes en als we dan verdwalen (altijd) de GPS terug.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik zet meestal endomundo aan op mijn telefoon. Die houdt bij hoever ik loop en ook waar ik loop. Kan ik op het kaartje gewoon kijken welke kant ik op moet :)
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Ik loop ook graag Ontrack wandelingen en dan op de GPS. Ideaal, ook voor langere wandelingen. Je komt op plaatsen die je zelf nooit bedacht zou hebben.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik heb geen GPS en geen endomundo.
Ik heb een telefoon waarmee ik kan bellen en verder niks :mrgreen:
Dus ik loop ongeveer op de manier van Jion
Jion schreef:In onbekend gebied wandel ik eerst een paar keer een vierkant. Tot ik het bos een beetje ken en dan kan ik wat meer dwarrelen. Ik kijk ook altijd even als ik vertrek waar de zon staat, en hou dat een beetje in de gaten tijdens de wandeling, dan weet ik in ieder geval welke kant ik op moet om weer bij het beginpunt te komen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Ik loop of paaltjes routes of ik loop gewoon engebruik uiteindelijk de gps om terug te komen bij de auto. Of een combinatie van beide, want ik mis wel eens paaltjes :oeps:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik loop gewoon en verdwaal nooit! Wandelingen duren soms wel véél langer dan gepland.
Afbeelding
#linda#
Actief

Ongelezen bericht door #linda# »

Ik loop ook meestal paaltjes routes maar mis er regelmatig één, of zie alleen nog maar ander kleurtjes die ik dan maar volg. Geen paaltjes en onbekend terrein dan loop ik vierkantjes.
Heb altijd een mobieltje mee en geld op zak zodat ik het slechtste geval ergens een taxi kan nemen naar mijn startpunt.
GPS lijkt me wel erg handig, moet ik maar eens aanschaffen.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Mit schreef:Ik weet nog een zeer memorabele Nicky Gootjes wandeling. 2 trouwens!
Eentje met Jeannette, waarbij we het boekje kwijtraakten en eentje met Vince en Carma waar we een waterpomp zouden moeten tegenkomen maar die kwam maar niet :tongue:

Ik gebruik paaltjes en als we dan verdwalen (altijd) de GPS terug.
Uiteindelijk heb ik hem zelf wel gevonden en meermaals gelopen :pffff: :mann:
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Toch gewoon de paaltjeroutes. Als ik die een paar keer heb gelopen denk ik het bos wel te kennen en durf ik ook eens af te wijken. Dan verdwaal ik nog steeds wel eens maar nooit zo erg dat ik niet meer op een bekent pad kom.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

In vreemd gebied loop ik niet, tenzij het een paaltjes-rondwandeling is. Daarbij altijd even 3 x opletten; niet elke paaltjesroute is een rondwandeling ;-)
Als ik ergens op vakantie ben koop ik wel een omgevingskaart maar zoek ik daar de paaltjeswandelingen op. Dan altijd wel goed kijken of de hondenroute niet precies gelijk is aan de ruiterroute of het mountainbike-pad. In drenthe hebben we dat nogal 's meegemaakt en dat was geen feest ;-(

Suzanne
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Ik loop meestal de paaltjes route
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Ik loop meestal de paaltjes route
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik loop eigenlijk altijd met behulp van een gps-programma op mijn gsm (My tracks). Dat bevalt prima en geeft meer zekerheid dat je de weg naar huis/auto weer terug kunt vinden. Ik vind een vierkant lopen in een bos gemakkelijker gezegd dan gedaan, je hebt het idee dat je met 3x rechts weer op je beginpunt aankomt maar dat werkt natuurlijk niet zo, want pospaden zijn zelden helemaal recht en haaks op elkaar. Dan is zo'n gps-programmaatje wel heel handig om ernaast te hebben lopen.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Ik loop altijd maar gewoon. Tenzij t een onbekend bos is waar ik maar 1 keer ga komen, dan loop ik meestal paaltjes. Maar als ik vaker terugkom dan ga ik gewoon 45 min lopen bijv, en daarna ga ik terug naar de auto. Heb altijd wel een vaag gevoel waar die staat. Meestal ben ik dan in 20 min weer waar ik was begonnen. Kan altijd nog omkeren en zelfde weg terug. Vrdwaald ben ik eigenlijk nog nooit, weleens dat ik niet helemaal was waar ik dacht te zijn maar ik vind dat niet zo heel erg. Zo groot zijn de meeste bossen ook weer niet
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Voor nieuwe wandelingen hier in Limburg gebruik ik deze site:

http://www.wandelgidszuidlimburg.com/

Je schijnt de routes ook op je smartphone te kunnen uploaden ofzo, maar ik heb geen slimme foon dus gebruik gewoon lekker ouderwets de printer. Tot nu toe zelfs zonder GPS nog nooit verdwaald.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Leuk om jullie ervaringen te lezen en ik moet een nieuwe mobiel. Dat komt dan wel weer goed uit, lees ik.
Site van ontrack zoek ik op!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”