zelf heeft hij hier 0,0 last van, springt vliegt (speelt de hele dag) en rent super snel. hij heeft dan ook geen hupje of andere compensatie tijdens het lopen.
onze DA had deze vorm nog niet eerder meegemaakt maar vond het wel verontrustend, terwijl ze dus niet helemaal goed weet hoe het zit. ik heb dus een verwijzing toen gekregen voor de orthopeed en die adviseert waarschijnlijk om hem te laten opereren.
hij heeft dit aan beide kanten, alleen de ene kant luxeert vaker dan de andere kant, ze blijven aan beide kanten niet hangen, zijn knieschijf schuift dus gewoon heen en weer. nou kan het dus zijn dat zijn banden te los zitten om de schijf op zijn plek te houden, en/of de kom te ondiep is om de knieschijf op zijn plek te houden.
om eerlijk te zijn stel ik het al een jaar uit, omdat ik heel erg, maar dan ook echt heel erg tegen zo een operatie (en waarschijnlijk 2x?) op zie
dan komt er ook nog eens bij dat ze hier onderling veel spelen en ik ze dus met een bench of afscheiding zo lang uit elkaar moet houden
maar wat is wijsheid?, ik hoopte dat hij iets rustiger zou worden naarmate hij ouder zou worden, maar dat is echt een illusie
Als ik wacht met opereren dan is de kans groot dat de boel slijt en hij artrose krijgt, maar hoe snel kan dit gaan?
ik onthoud hem dus niet de bewegingen en uitdagingen die hij nodig heeft, daar krijg ik echt een gefrustreerd ongelukkig hondje van
Graag jullie mening en advies.
Toevoeging: de arts wilt na het maken van de foto gelijk opereren, zodat er geen twee foto's gemaakt hoeft te worden