Ik zit al heel lang met iets in mijn hoofd. Hoe belangrijk is het dat een hond contact heeft met andere honden? Ik heb dus maar één hond en het lastige aan mijn hond is dat zij gewoon niet elke hond om haar heen hoeft te hebben. Drukke, grote, lompe honden wilt ze niet hebben (heeft ook te maken met pijn in haar knie, heeft ze een tikje aan over gehouden) en jammerlijk genoeg kom ik deze dus vaak tegen. Wanneer mijn hond vast is, kan ze snauwen naar andere honden en ik zie de meerwaarde er niet van in dat ze even drie seconde snuffelt met een andere hond. De meeste honden die ik in het dorp tegenkom zijn trouwens vaak druk en vervelend, en mijn hond houdt dus niet van druk en vervelend
Op de plekken waar mijn hond vaak losloopt kom ik echt bijna nooit honden tegen. Een heel enkele keer, het zijn over het algemeen leuke honden die ook rustig zijn, dus zo nu en dan speelt ze wel met een andere hond of kan ze in elk geval even een kwartiertje sociaal doen.
Maar, is het heel erg dat mijn hond niet zo veel contact heeft met andere honden? Hoe doen jullie dat met één hond? Zoeken jullie dan ook naar andere honden zodat je hond sociaal kan doen?
Ik ben hier echt heel benieuwd naar want ik weet niet of dit zielig is voor mijn hond of niet...
Groetjes Danielle