precies, zo gebeurt het nu altijd , uitdagen is geen uitdagen maar blaffen omdat ze bang zijn .nathalie71 schreef: Wat ik er mee wil zeggen is dat in eerste instantie er een melding werd gedaan,
en de eigenaar van de grote hond aan had gegeven dat het kleine hondje uitdaagde en op hèm af kwam stromen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het gaat dus mis.
Moderator: moderatorteam
-
Pakdebal
Re: Het gaat dus mis.
-
nathalie71
In principe heeft de eigenaar van de grote hond hier gelijk dat het kleine hondje uitdaagt.Pakdebal schreef:precies, zo gebeurt het nu altijd , uitdagen is geen uitdagen maar blaffen omdat ze bang zijn .nathalie71 schreef: Wat ik er mee wil zeggen is dat in eerste instantie er een melding werd gedaan,
en de eigenaar van de grote hond aan had gegeven dat het kleine hondje uitdaagde en op hèm af kwam stromen.
En de grote dat zat is.
het punt is alleen dat de grote hond minstens 60 kg weegt,en duidelijk van plan is om het hondje dood te bijten.Vast houden en schudden.
Tot nu toe was de eigenaar er bij en kon de hond er meteen af halen.
De hond mag niet los in de bebouwde kom maar loopt wel geregeld los.
Jij komt met je hondje de hoek om en BHAMM....alle incidenten hier kon je niet aan zien komen.
Deze hond heeft voor zo ver wij hebben geteld al 7 honden aangevallen....
Hij had aanlijn plicht....
Dit keer liep een meneer rustig te wandelen,kwam langs zijn huis,eigenaar deed net op dat moment zijn voordeur open,riem in de hand,hond los.....binnen no time zat hij er vast op.
En een kleine hond kan zich heel wat voelen hoor,die denkt ook dat ie een hele dog is.Hoeft echt geen angst te zijn.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Buurman mag blij zijn met iemand die zo kan relativeren als jijPaisley schreef:Nou, ik ben net terug.
Ik stond daar dus met mijn zak gedroogde kipfiletjes onder mijn arm, voor de kleine piranha. Aan de stembandjes mankeert in ieder geval niets, want er kwam een hoop geluid uit toen ik aanbelde. En er kwam door de gang een lampenkapje aan gehobbeld.
Het was wel een fijn gesprek want ik merkte aan haar dat ze het wel prettig vond dat het lot van haar hondje ons wat deed. Er stond ook een bos bloemen van de buurman op tafel.
Het hele incident hangt van onbegrip aan elkaar. Ze heeft in ieder geval nooit begrepen dat haar hondje en donkerste in de buurhond naar boven bracht. Ze dacht dat het wel meeviel 'want de buurhond blaft nooit naar die van mij!'. Nee, niet iedere hond tettert naar alles waar hij een hekel aan heeft. En terwijl de buurman bewust bezig was met contact vermeiden, heeft de eigenaar van de piranha nooit de ernst van de situatie ingezien.
Ze heeft nog geen melding bij de politie gedaan. Gaat ze morgen doen maar ik merk dat ze twijfelt. Ik heb haar niet geprobeerd om te praten om het niet te doen, maar wel duidelijk gemaakt dat haar hondje zich onuitstaanbaar maakt onder soortgenoten. En dat grote honden niet weten dat kleine hondjes stuk gaan van een knauw. En dat het dan de eigenaar zn verantwoordelijkheid is om die honden uit elkaar te houden, vooral als de ene hond 40x zo zwaar is dan de andere.
Ik heb haar ook uitgelegd dat deze hond met zn 7 jaar oud nooit een incident heeft gehad. Dat ze gewoon door losloopgebieden loopt. Dat ze niet trekt aan de lijn en niet uitvalt naar andere honden. Dat de hond op de grond ging liggen en zich liet beklimmen door mijn pup, toen mijn pup een week of 10 was. Dat ik met mijn hond daar over de vloer kan komen zonder dat er 1 blaf of grom te horen is.
Allemaal dingen die voor haar en haar piranha ondenkbaar zijn.
Ik heb voorgesteld dat ze eens moeten praten, op zoek naar een oplossing. En dat ik wel wil helpen, als ze erg tegen de taalbarriere opziet.
Nouja, ik laat het hierbij en ga niet meer met de politie bellen. Ik voel me er in ieder geval een stuk rustiger over dan vanmiddag.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Heel herkenbaar.Marjoleine schreef:Fijn dat het mee lijkt te vallen. Kleine hondjes kunnen onuitstaanbaar zijn.
Fien kan ook zo tetteren. Dat mag ze niet maar ja, ze vindt zichzelf even groot als de rest en staat altijd vooraan.
Ze luistert erg goed maar laatst stoof ze ergens heen en die (aangelijnde want jagende) lab schrok zich de tandjes van haar.
Dus toen greep ik haar en dan gilt ze erover
Enfin.
Toen was dat enorm naar van mij en zielig voor de hond.
Ik wil maar zeggen, als je een klein hondje opvoedt vinden mensen dat vaak onnodig, raar genoeg.
Mensen vonden dat ik ook maar idioot streng was voor mijn teckels.
Nog even afgezien van het "feit" dat je een teckel niet kan opvoeden volgens velen
@nathalie71
Het risico voor die kleintjes is ook veel groter.
Ik snap alleen niet dat de baasjes er dan niet voor zorgen dat die hondjes (ook!) hun bek houden.
Of het nou angst is of agressie maakt volgens mij geen barst uit.
-
Muk
PdB, dat klopt voor geen meter. Duidelijker kan ik het niet zeggen. Kleine honden blaffen zelden omdat ze bang zijn naar grotere honden, maar gewoon omdat het kan en om uit te dagen. Echt, iets meer kennis van hondengedrag krijgen en je ziet het ook. Het is goed dat je niet met de massa meeloopt, maar dat wil niet zeggen dat je dat altijd moet doen.Pakdebal schreef: precies, zo gebeurt het nu altijd , uitdagen is geen uitdagen maar blaffen omdat ze bang zijn .
- Roompie
- Zeer actief
Onzin! Ze blaffen 9 van de 10x om het uitdagen. Omdat ze dat niet afgeleerd wordt door de eigenaren.Pakdebal schreef:precies, zo gebeurt het nu altijd , uitdagen is geen uitdagen maar blaffen omdat ze bang zijn .nathalie71 schreef: Wat ik er mee wil zeggen is dat in eerste instantie er een melding werd gedaan,
Jij moet je echt eens verdiepen in hondengedrag want die uitspraken van jou zijn gewoon zielig en dom.

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Muk schreef:PdB, dat klopt voor geen meter. Duidelijker kan ik het niet zeggen. Kleine honden blaffen zelden omdat ze bang zijn naar grotere honden, maar gewoon omdat het kan en om uit te dagen. Echt, iets meer kennis van hondengedrag krijgen en je ziet het ook. Het is goed dat je niet met de massa meeloopt, maar dat wil niet zeggen dat je dat altijd moet doen.Pakdebal schreef: precies, zo gebeurt het nu altijd , uitdagen is geen uitdagen maar blaffen omdat ze bang zijn .
Nou, ik kan me voorstellen dat een hoop van dat getetter toch wel angst is hoor... Ze weten dat elke toenadering voor hun een risico is. Het lijkt me ook niet meevallen om zo'n chihuahua goed op te voeden, want terwijl een grote hond gewoon een poot uitslaat als uitnodiging tot spelen, vliegt de chihuahua direct 3x over de kop. Als je niet héél selectief bent in met welke honden je je chihuahua contact mag maken, dan leert je chihuahua al gauw dat alle honden eng zijn.
Bij angst - "Fight, flight of avoid"
Ik vind het een hele geruststelling om een 'normale' hond te hebben die tegen een stootje kan. Die laat ik het allemaal lekker zelf uitzoeken (behalve wanneer het om echt foute honden gaat natuurlijk, maar daar zijn er niet zoveel van). Ik was ook altijd blij wanneer ik honden tegen kwam die haar enthousiaste benadering corrigeren met een grauw. Daar heeft ze van geleerd dat niet iedere hond tegemoet gestuitert wil worden. Ik vind haar een hele sociale hond geworden.
Maar dat gaat allemaal niet met chihuahuas
Er loopt hier in de stad ook een vrouw rond met 3 van die piranha's. Die tetteren ook altijd. Ik heb (heel flauw, ik weet het) een keer mijn lijn wat laten gaan, om te kijken wat Mayke ervan gaat maken. Die loopt dan vol kalmerende signalen er vertwijfeld op af, en dan komt er een punt dat de piranha's ineens het hazenpad kiezen.
Dat zijn dan dus geen echte piranha's, maar gewone chihuahuas.

-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Al blaft de hond uit angst (groot en klein), het is nou eenmaal uitdagen en dit is wel de consequentie ervanMuk schreef:PdB, dat klopt voor geen meter. Duidelijker kan ik het niet zeggen. Kleine honden blaffen zelden omdat ze bang zijn naar grotere honden, maar gewoon omdat het kan en om uit te dagen. Echt, iets meer kennis van hondengedrag krijgen en je ziet het ook. Het is goed dat je niet met de massa meeloopt, maar dat wil niet zeggen dat je dat altijd moet doen.Pakdebal schreef: precies, zo gebeurt het nu altijd , uitdagen is geen uitdagen maar blaffen omdat ze bang zijn .
- kaatje888
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Pakdebal schreef:precies, zo gebeurt het nu altijd , uitdagen is geen uitdagen maar blaffen omdat ze bang zijn .nathalie71 schreef: Wat ik er mee wil zeggen is dat in eerste instantie er een melding werd gedaan,
Irritant..
Laatst gewijzigd door kaatje888 op 06 sep 2013 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
- crienepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Pfffff, hier om de hoek mensen met een wawa. Onze Vince is ietwat groter zeg maar. Wawa komt altijd met hoop getetter op hem af en in het begin was ie daar zwaar van onder de indruk. Nu gaat ie liggen, rolt op zijn rug en laat de wawa lekker snuffelen. Daarna rolt de wawa op haar rug, mag Vince even snuffelen en vervolgens gaan we ieder onze eigen weg.
Deze wawa blaft dus uitdagend, maar op een speelse manier, niets aan de hand. Als ze echt zouden gaan spelen en Vince deelt een enthousiaste dreun uit, tja, dan kan de wawa alleen maar venijnig in zijn oor happen denk ik. Maar bang? Nee, echt niet. Agressief? Voor geen meter!
Deze wawa blaft dus uitdagend, maar op een speelse manier, niets aan de hand. Als ze echt zouden gaan spelen en Vince deelt een enthousiaste dreun uit, tja, dan kan de wawa alleen maar venijnig in zijn oor happen denk ik. Maar bang? Nee, echt niet. Agressief? Voor geen meter!

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik hoorde tijdens mijn uitlaatrondje dat de jongen met de stafford inmiddels bezoek heeft gehad van de wijkagent. Het komt neer op een waarschuwing.
Afgelopen met een sisser. Toen ik dit alles zag gebeuren, had ik helemaal in mn hoofd dat de hond in beslag zou worden genomen.
Afgelopen met een sisser. Toen ik dit alles zag gebeuren, had ik helemaal in mn hoofd dat de hond in beslag zou worden genomen.

-
duitse herder
- Zeer actief
Gelukkig alleen een waarschuwing, hoop ook echt dat baasje van chi ervan geleerd heeft en met het uitvalgedrag aan de slag gaat 
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat hoop ik ookduitse herder schreef:Gelukkig alleen een waarschuwing, hoop ook echt dat baasje van chi ervan geleerd heeft en met het uitvalgedrag aan de slag gaat
Want dat baasje van de chi heeft (op een wat andere manier) toch ook een waarschuwing gehad.
Hoop ik.........
-
nathalie71
Dat is te hopen;ranetje schreef:Dat hoop ik ookduitse herder schreef:Gelukkig alleen een waarschuwing, hoop ook echt dat baasje van chi ervan geleerd heeft en met het uitvalgedrag aan de slag gaat
Want dat baasje van de chi heeft (op een wat andere manier) toch ook een waarschuwing gehad.
Hoop ik.........
Maar helaas willen sommige mensen dat ECHT niet in zien en geven altijd een ander de schuld.
Alleen in ons geval moeten de kleine honden eigenaren inderdaad hun hond beter onder controle houden.(Ik heb een hekel aan dat onzinnige geblaf,ook achter de schutting naar alles wat voorbij komt,dat hoeft niet nodig te zijn.Op straat blaffen die hondjes ook naar van alles wat voorbij komt)
Het andere geval betrof een hondje dat helemaal niet blafte maar als Franse bull gewoon de verkeerde uitstraling heeft...??....
MAAR;de eigenaar van de grote hond moet zijn hond onder controle hebben als hij er mee buiten loopt en hij komt dit soort hondjes tegen.
Ook heeft hij zich niet aan de afspraak gehouden wat betreft aanlijnen en muilkorven.
Ik kan dan ook niet bevatten dat hij dit risico van inbeslag name heeft genomen als hij zo veel van zijn hond houdt.
Als jij weet dat jou hond kleintjes aan valt(en dan ook echt schudden hè)dan laat je hem toch niet los??
Nou ja,deze gevallen zijn er helaas genoeg.
Ze leren het nooit.
Ook de kleintjes...die moet je ook opvoeden!
-
nathalie71
dat loopt niet zo`n vaartPaisley schreef:Ik hoorde tijdens mijn uitlaatrondje dat de jongen met de stafford inmiddels bezoek heeft gehad van de wijkagent. Het komt neer op een waarschuwing.
-
nathalie71
Even voor pAk de bal;

-
duitse herder
- Zeer actief
Het komt uiteraard van beide kanten. Als je weet dat je een hond hebt die het uitvalgedrag van een andere hond niet pikt, dan hou je die bij je. Maar de grootste veroorzaker is toch wel de uitvallende hond. Valt die hond niet uit, hoeft de ander niet te reageren.
Zo maakte ik gister weer van alles mee met Noah. Ik was een ronde in het bos aan het doen, kwam eerst 2 duitse herders tegen. Aangezien die vaak niet leuk zijn in de omgang en Noah bang is voor haar soortgenoten, liet ik haar volgen. Tot 1 grommend op Noah afkwam, die er als een haas vandoor ging. Dochter die erbij liep corrigeerde haar hond, waarop moeders zei "ze zoeken het zelf uit...
". Vervolgens kwam ik een border collie tegen, die noah aan het fixeren was en grommen. Noah met een boog eromheen. Daarna nog een labrador naast de fiets die als een mongool op Noah afstierde, zij liet van schrik speeltje los en bleef accuut stil staan. Het mooiste moest nog komen, dat was een jack hussel achtig iets. Het was een smal paadje langs het water en ik wilde passeren. Noah hoorde een meerkoet en rende 5 meter vooruit, waardoor denk ik die jh schrok. Vervolgens deed die 4x een aanval en dan op 10 cm stoppen en happen. De eerste keer denk je oke kan, maar na de 4e keer heb ik toch wel echt gezegd "mevrouw als de hond zich omdraait is het geheel op eigen risico". Noah deed overigens beetje verbaasd kijken en probeerde die hond te ontwijken. Later kwam ik wederom die border collie tegen die, samen met een chi, blaffend Noah weg wilde jagen.
Kortom, ik snap best dat bv Noah zich een keer om zal draaien, ze is in het bos best onzeker en elke keer weer is er wel iemand die zijn hond mijn hond laat aanvallen. Geloof mij maar, bijna elke wandeling is het raak. Mijn geduld raakt op en ik reageer niet altijd vriendelijk meer.
Zo maakte ik gister weer van alles mee met Noah. Ik was een ronde in het bos aan het doen, kwam eerst 2 duitse herders tegen. Aangezien die vaak niet leuk zijn in de omgang en Noah bang is voor haar soortgenoten, liet ik haar volgen. Tot 1 grommend op Noah afkwam, die er als een haas vandoor ging. Dochter die erbij liep corrigeerde haar hond, waarop moeders zei "ze zoeken het zelf uit...
Kortom, ik snap best dat bv Noah zich een keer om zal draaien, ze is in het bos best onzeker en elke keer weer is er wel iemand die zijn hond mijn hond laat aanvallen. Geloof mij maar, bijna elke wandeling is het raak. Mijn geduld raakt op en ik reageer niet altijd vriendelijk meer.
-
nathalie71
Daar heb je helemaal gelijk in!
Dat vind ik ook wat anders.
Maar die grote hond loopt los in de bebouwde kom,er komt iemand met zijn hondje aan de lijn de hoek om,klein hondje daagt uit,grote duikt er boven op,schud de hond....baas springt op zijn hond en haalt hem er af.Hondje vol wonden,baasje en hond trauma.Als de baas er niet was geweest was hondje dood.
En dat is al de 7e hond.
Na een aangifte en veel klachten,kreeg de man aanlijn en voor 3 mnd muilkorf plicht.
Man houdt zich niet aan de regels en nu loopt mijn buurhondje vol hechtingen en drains en een giga ontsteking met kap,rond.
Weet je wat hij zegt?....Ze moeten het gewoon uitvechten
Neem me niet kwalijk maar waar zit zijn verstand.
Dat jij met je hond aan de lijn loopt,een kleintje bijt jou hond en hond bijt terug..Vind ik wat anders dan bovenstaand verhaal..
Dat vind ik ook wat anders.
Maar die grote hond loopt los in de bebouwde kom,er komt iemand met zijn hondje aan de lijn de hoek om,klein hondje daagt uit,grote duikt er boven op,schud de hond....baas springt op zijn hond en haalt hem er af.Hondje vol wonden,baasje en hond trauma.Als de baas er niet was geweest was hondje dood.
En dat is al de 7e hond.
Na een aangifte en veel klachten,kreeg de man aanlijn en voor 3 mnd muilkorf plicht.
Man houdt zich niet aan de regels en nu loopt mijn buurhondje vol hechtingen en drains en een giga ontsteking met kap,rond.
Weet je wat hij zegt?....Ze moeten het gewoon uitvechten
Neem me niet kwalijk maar waar zit zijn verstand.
Dat jij met je hond aan de lijn loopt,een kleintje bijt jou hond en hond bijt terug..Vind ik wat anders dan bovenstaand verhaal..
Laatst gewijzigd door nathalie71 op 04 sep 2013 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
duitse herder
- Zeer actief
Zoiets kan niet, het probleem is dat die hond nog niet de verkeerde is tegen gekomen. Zijn eigen hond loopt immers nu geen gevaar, waarom zou je er dan wat aan doen? 
-
nathalie71
Er is hier haast geen hond in de buurt die tegen hem opgewassen is.Het is een grote Am.Bull.In die 5 jaar is die hond zelf nog nooit wat over komen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
geloof me al was er wel een hond tegen opgewassen, ik zou mijn hond er niet voor over hebben
, jij wel,
dit gaat nergens over, baas een flats voor zijn plaat- wakker worden
dit gaat nergens over, baas een flats voor zijn plaat- wakker worden
-
nathalie71
En dat hondje van nu is een kruising Shih-Tzu Maltezer en lijkt op Vlinder....
Ik hoorde vandaag dat het er niet goed uitzag,de wond in zijn hals gaat erg ontsteken.
Hond wil niet drinken en de AB krijgt hij haast niet toegediend.Hopelijk gaat hij het wel halen...want dit klinkt niet positief.
Ook hoorde ik vandaag dat ze nu vaart zetten achter de in beslagname....
Ik vind het heel erg voor de Am.bull ......
Maar het zal in de hele buurt enorm rust geven.
Dan heb ik het over een omtrek van 2 km waar hij altijd loopt en zich incidenten hebben voor gedaan.(Hij heeft zelfs een pup aan gevallen,gelukkig had hij toen wel de muilkorf om)
Er wonen hier vooral veel kleine hondjes,mensen zijn bang geworden en er lopen een aantal met wapens op zak...voor het geval dat.....
Je moet je ogen overal hebben....
Ik hoorde vandaag dat het er niet goed uitzag,de wond in zijn hals gaat erg ontsteken.
Hond wil niet drinken en de AB krijgt hij haast niet toegediend.Hopelijk gaat hij het wel halen...want dit klinkt niet positief.
Ook hoorde ik vandaag dat ze nu vaart zetten achter de in beslagname....
Ik vind het heel erg voor de Am.bull ......
Maar het zal in de hele buurt enorm rust geven.
Dan heb ik het over een omtrek van 2 km waar hij altijd loopt en zich incidenten hebben voor gedaan.(Hij heeft zelfs een pup aan gevallen,gelukkig had hij toen wel de muilkorf om)
Er wonen hier vooral veel kleine hondjes,mensen zijn bang geworden en er lopen een aantal met wapens op zak...voor het geval dat.....
Je moet je ogen overal hebben....
-
S@ndr@
- Zeer actief
mensen zijn überhaupt al bang ( of er nu iets is gebeurt of niet) is mijn ervaring, en roddels gaan razendsnel.
hopelijk komt die Bulldog goed terecht en krijgt de baas een flinke duw
hopelijk komt die Bulldog goed terecht en krijgt de baas een flinke duw
-
nathalie71
Dat klopt dat roddels razend snel gaan.
Maar als je als hondeneigenaar een hondje ziet lopen dat net aan de dood is ontsnapt,vol hechtingen zit...hoop je toch dat het de volgende keer jou hondje niet is.Daar krijgen mensen wel schrik van!
Nu is Vlinder een teefje en zeker geen uitdager.Dat stelt me dan wel wat gerust.
Voor mensen is de bull erg lief.Vind het dan ook sneu dat door toe doen van zo`n baas,de hond weer de dupe wordt.
Ik hoop ook dat de hond toch herplaatst mag/kan worden bij de juiste baas.
Maar als je als hondeneigenaar een hondje ziet lopen dat net aan de dood is ontsnapt,vol hechtingen zit...hoop je toch dat het de volgende keer jou hondje niet is.Daar krijgen mensen wel schrik van!
Nu is Vlinder een teefje en zeker geen uitdager.Dat stelt me dan wel wat gerust.
Voor mensen is de bull erg lief.Vind het dan ook sneu dat door toe doen van zo`n baas,de hond weer de dupe wordt.
Ik hoop ook dat de hond toch herplaatst mag/kan worden bij de juiste baas.
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Contacteer:
Zoooo herkenbaar......
Bij ons in de buurt heeft een stel een kruising Jack Russel en dat beest gaat zo enorm tekeer als ie bij onze mannen in de buurt komt.
Dat beest schijnt een keer te zijn aangevallen door een herder, maar ze kunnen er zelf gewoon niet mee omgaan. Als dat beest naar onze honden gromt, gaan ze m zitten aaien. Een tijd geleden liep hij met een stel vrienden en dat beest en toen hij zo idioot tekeer ging bij onze honden, bleef ie gewoon stilstaan en lachen. Er wordt gewoon om GELACHEN!!!
Maar owee als onze honden reageren......DAT MAG NIET!!!
Dan hebben wij valse honden.....
Een paar dagen terug kwamen we m nog tegen. Ook dat beest aan een veel te lange lijn en ik m'n honden maar kort houden....
Gelukkig kan het ook anders en zijn er genoeg klein-hondeneigenaren die hun hondje wel opvoeden, maar ik kan je verzekeren dat het enorm vervelend is als je regelmatig zo'n onopgevoed exemplaar tegenkomt.
Bij ons in de buurt heeft een stel een kruising Jack Russel en dat beest gaat zo enorm tekeer als ie bij onze mannen in de buurt komt.
Dat beest schijnt een keer te zijn aangevallen door een herder, maar ze kunnen er zelf gewoon niet mee omgaan. Als dat beest naar onze honden gromt, gaan ze m zitten aaien. Een tijd geleden liep hij met een stel vrienden en dat beest en toen hij zo idioot tekeer ging bij onze honden, bleef ie gewoon stilstaan en lachen. Er wordt gewoon om GELACHEN!!!
Een paar dagen terug kwamen we m nog tegen. Ook dat beest aan een veel te lange lijn en ik m'n honden maar kort houden....
Gelukkig kan het ook anders en zijn er genoeg klein-hondeneigenaren die hun hondje wel opvoeden, maar ik kan je verzekeren dat het enorm vervelend is als je regelmatig zo'n onopgevoed exemplaar tegenkomt.

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Doe normaal zeg!kaatje888 schreef:Pakdebal schreef:precies, zo gebeurt het nu altijd , uitdagen is geen uitdagen maar blaffen omdat ze bang zijn .nathalie71 schreef: Wat ik er mee wil zeggen is dat in eerste instantie er een melding werd gedaan,
Jij bent echt hartstikke irritant en dom.
Jij bent alleen maar voor de kleine en grote lieve honden want ookal is het niet de pitbull of stafford de schuld, jij geeft ze wel de schuld.
Jij hebt gewoon een hekel of liever gezegt HAAT aan pitbulls/staffords en dat soort rassen.
Doe toch eens normaal en ga niet zulke domme onzin uitkramen.
Kleine hondjes zijn niet altijd lief en snoezig hoor zoals jij denkt.
Want ja grote (gevaarlijke) honden zijn altijd fout volgens jou.
Denk na joh en als je alleen maar zulke domme dingen uitkraamt kan je beter niks zeggen.
En ja nou ben ik weer de ontkennende PITBULL eigenaar omdat ik nu in dit forum voor hun op kom.
En weet je waarom? Ik bescherm ze tegen zulke mensen als jou die ze liever dood wil hebben.
Ik weet ook dat pitbulls vaak worden gebruikt voor hondengevechten.
En is dat de hond zijn schuld? Nee.
Is elke pitbull of andere ras dan zo ? NEE.
Dus word volwassen en hou op met die onzin !
Ik heb zelf ook 2 kleine ratten, en die ene is ook niet de liefste.
De 1 heeft een kronkel in zijn hoofd waardoor die mij en anderen + sommige honden ook ineens aanvalt.
En wat doe ik dan?
Ze bij me houden !
En nee ik heb het niet over mijn pitbull maar over mijn 2 kleine ratten.
En hun gedrag komt niet door mijn pitbull.
Mijn pitbull is een sulletje en lief tegen mens en dier.
Mijn 2 kleine ratten zijn wat minder gedient van andere mensen en honden.
Ze gaan niet echt vechten maar laten wel merken als ze een andere hond niet mogen.
En dat is echt niet altijd angst !
ZO !!!
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
tja ik weet het niet hoor
ik kwam vanmorgen een meisje van een jaar of 17 tegen met haar nieuwsgierige, blaffende wawa/jr pup en hoewel rita daar prima langs kan en die bovendien niet af te leiden was omdat ze haar riem droeg en dat een Belangrijke Taak is
, keek dat kind zo angstig dat ik zelf gewoon even naar de overkant gelopen ben.
waarom zou je iedereen over de zeik helpen als je dat met een beetje goede wil kunt voorkomen?
ik kwam vanmorgen een meisje van een jaar of 17 tegen met haar nieuwsgierige, blaffende wawa/jr pup en hoewel rita daar prima langs kan en die bovendien niet af te leiden was omdat ze haar riem droeg en dat een Belangrijke Taak is
waarom zou je iedereen over de zeik helpen als je dat met een beetje goede wil kunt voorkomen?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
nathalie71
Vanmorgen stond er een politie busje.
Ik kon het verder niet zien.Ik weet niet of ze de hond nu mee hebben genomen.(dat hoor ik vast vandaag wel)
Van binnen doet het best pijn,arme hond.Hij kan het niet helpen.5 jaar bij een baas waar hij verder mee kan lezen en schrijven,wie weet waar hij nu terecht komt.
Ik snap zulke bazen niet,waarom laat je het zo hoog oplopen,waarom laat je het gebeuren dat ze je hond in beslag nemen?Waarom hield hij zich niet aan de afspraken?
Geen idee wat er nu verder gebeurd.
Ik kon het verder niet zien.Ik weet niet of ze de hond nu mee hebben genomen.(dat hoor ik vast vandaag wel)
Van binnen doet het best pijn,arme hond.Hij kan het niet helpen.5 jaar bij een baas waar hij verder mee kan lezen en schrijven,wie weet waar hij nu terecht komt.
Ik snap zulke bazen niet,waarom laat je het zo hoog oplopen,waarom laat je het gebeuren dat ze je hond in beslag nemen?Waarom hield hij zich niet aan de afspraken?
Geen idee wat er nu verder gebeurd.
- kaatje888
- Zeer actief
Ja dat weet ik.Tara schreef:Ga je lekker?kaatje888 schreef:Pakdebal schreef: precies, zo gebeurt het nu altijd , uitdagen is geen uitdagen maar blaffen omdat ze bang zijn .
*Jij bent echt hartstikke irritant en dom.
*Doe toch eens normaal en ga niet zulke domme onzin uitkramen.
*Denk na joh en als je alleen maar zulke domme dingen uitkraamt kan je beter niks zeggen.
*Dus word volwassen en hou op met die onzin !![]()
Iets minder mag ook wel hoor.
Wou even duidelijk zijn.
Elke keer hetzelfde horen is een beetje vervelend.
- kaatje888
- Zeer actief
Nee.Maryanne schreef:Doe normaal zeg!kaatje888 schreef:Pakdebal schreef:precies, zo gebeurt het nu altijd , uitdagen is geen uitdagen maar blaffen omdat ze bang zijn .nathalie71 schreef: Wat ik er mee wil zeggen is dat in eerste instantie er een melding werd gedaan,
Jij bent echt hartstikke irritant en dom.
Jij bent alleen maar voor de kleine en grote lieve honden want ookal is het niet de pitbull of stafford de schuld, jij geeft ze wel de schuld.
Jij hebt gewoon een hekel of liever gezegt HAAT aan pitbulls/staffords en dat soort rassen.
Doe toch eens normaal en ga niet zulke domme onzin uitkramen.
Kleine hondjes zijn niet altijd lief en snoezig hoor zoals jij denkt.
Want ja grote (gevaarlijke) honden zijn altijd fout volgens jou.
Denk na joh en als je alleen maar zulke domme dingen uitkraamt kan je beter niks zeggen.
En ja nou ben ik weer de ontkennende PITBULL eigenaar omdat ik nu in dit forum voor hun op kom.
En weet je waarom? Ik bescherm ze tegen zulke mensen als jou die ze liever dood wil hebben.
Ik weet ook dat pitbulls vaak worden gebruikt voor hondengevechten.
En is dat de hond zijn schuld? Nee.
Is elke pitbull of andere ras dan zo ? NEE.
Dus word volwassen en hou op met die onzin !
Ik heb zelf ook 2 kleine ratten, en die ene is ook niet de liefste.
De 1 heeft een kronkel in zijn hoofd waardoor die mij en anderen + sommige honden ook ineens aanvalt.
En wat doe ik dan?
Ze bij me houden !
En nee ik heb het niet over mijn pitbull maar over mijn 2 kleine ratten.
En hun gedrag komt niet door mijn pitbull.
Mijn pitbull is een sulletje en lief tegen mens en dier.
Mijn 2 kleine ratten zijn wat minder gedient van andere mensen en honden.
Ze gaan niet echt vechten maar laten wel merken als ze een andere hond niet mogen.
En dat is echt niet altijd angst !
ZO !!!
Ik heb hem al veranderd maar ik word er een beetje gek van als mensen steeds hetzelfde zeggen.
En altijd tegen zulke honden zijn.