Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Paisley schreef:In het topic over die 8maand oude golden/lab kruising die een beetje baldadig is, zei pakdebal:
Pakdebal schreef:.
labradors zijn de moeilijkste " niet luisteren " honden ,
Ik vroeg wat ze bedoelde. Ik weet het nog steeds niet maar ben nog steeds wel heel benieuwd!
wat een raar gedram zeg.. kun je zelf niet nadenken over wat ze bedoelt?
ik zeg hetzelfde. over het algemeen is de labrador van tegenwoordig zeker tot zijn tweede jaar een van de moeilijkst te trainen honden. zoek even rond op het forum. onbereikbaar, bord voor hun kop en het heilige geloof dat iedereen echt alleen bestaat voor hun zijn grote oorzaken.
Klopt en als je er wat moeite insteekt heb je er daarna een geweldige hond aan.
Maarre op cursus liepen er ook altijd een paar die meteen heel braaf en slaafs gehoorzaam waren. dat waren de lievelingetjes van de klas (de mijne dus absoluut niet).
Roompie schreef:Ik kan me wel voorstellen dat je ff schrikt. Ik heb het er zelf ook niet op als ik lekker met mijn honden loop en ineens staat daar zo,n grote hond vlak bij me.
ik heb het zelf meegemaakt met een Duitse herder , die niet weg te kijken was , ik had het niet meer , half uur later kwam de eigenaar rustig lopend , pas aanzetten
ik was doodsbang dat hij Bauke zou aanvallen en dan van wie was deze hond ?..
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 02 sep 2013 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
ik heb het zelf meegemaakt met een Duitse herder , die niet weg te kijken was , ik had het niet meer , half uur later kwam de eigenaar rustig lopend pas
Nu snap ik waarom je niet moe word van jezelf
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Roompie schreef:Ik kan me wel voorstellen dat je ff schrikt. Ik heb het er zelf ook niet op als ik lekker met mijn honden loop en ineens staat daar zo,n grote hond vlak bij me.
ik heb het zelf meegemaakt met een Duitse herder , die niet weg te kijken was , ik had het niet meer , half uur later kwam de eigenaar rustig lopend , pas aanzetten
Wie weet van die eigenaar
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Een half uur staan wachten voor een vreemde hond?
Joh, als ie voor de kill had willen gaan had die dat al lang gedaan of zou hij hebben gewacht to hij toestemming had van de baas?
En tuurlijk kun je even schrikken als er een grote onbekende hond voor je staat, maar binnen 2 tellen weet je meestal de bedoelingen wel van de hond.
Wat dacht je van een enorme grommende Bernersenner?
Een valse Sint Bernard
Een agressief blaffende Mechelaar
Een kindjes happende Drent
Een valse newfoundlander....
Een agressieve jack
Allemaal mee gemaakt.....
Ik heb nu al een paar jaar een klein hondje en geloof me,je blijft op je hoede.
Ik kijk of de baas de hond onder controle heeft,zo niet...no way dat ik mijn hond in de buurt laat.
Wat denk je van boven genoemde honden als die eens die van mij aanvallen?Dan blijft er net zo min wat van over.
En de rassen?Staan niet vermeld als agressief....goh.....vreemd hè?
Pakdebal schreef:.
ik lees veel ( ook in de kranten ) van " kwam een stafford uit het niets aanzetten " , en dat heb ik vanmorgen dus meegemaakt .
ineens zag ik hem , zenuwachtig heen en weer zoeken naar mijn oppashond , of " een " hond in ieder geval, dus .
Ik hoorde in de verte een mannenstem dubieus een naam roepen, maar die hond reageerde er totaal ( !! ) niet op .
oh, dacht ik, ja, nu gaat het ook mij gebeuren ..en wel met een oppas hond ..
maar mijn teefje is een snauwend en gelukkig begreep deze reu dat , dus hij droop af , maar rende wel dwars door planten/bloemen
om naar zijn baas te gaan
onbesuisd , ondoordacht , en als een bulldozer .. !!!
oke, weer overleefd , ach ja, zondagochtend in het park, dus veel weekend mensen ..
Demi schreef:
Klopt heb je gelijk in, maar ik kijk eigenlijk nooit bij een topic wie de ts is. Misschien toch maar doen
ik heb net een aardige PB van je gekregen en in het openbaar doe je zo stoer ?..
Lieve pdb ja ik heb je een aantal keren een pb gestuurd en aan je gevraagd of je eens met mijn klapkaken komt wandelen. Daarop kreeg ik netjes en normaal antwoord van je en als ik dan verder vraag krijg ik geen antwoord meer dus ja dan heb ik het gevoel dat je mij niet serieus neemt. Maar de uitnodiging staat nog steeds hoor
ik had het over die PB over die voeding en een hond met poep gedrag
Wanneer heb je die verstuurd dan? Die heb ik niet gehad, of overheen gelezen. Ik had het over de pb's waar ik je vroeg of je als je in Amersfoort was een keer mee wilde wandelen
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Even serieus een vraag; wat zou je doen als het uit de hand loopt en, neem even als voorbeeld deze Duitse Herder, was gaan knokken met Bauke en je was alleen? Zou je ze dan uit elkaar halen, of zou je niet weten wat te doen, of iets anders?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Pakdebal schreef:
Even serieus een vraag; wat zou je doen als het uit de hand loopt en, neem even als voorbeeld deze Duitse Herder, was gaan knokken met Bauke en je was alleen? Zou je ze dan uit elkaar halen, of zou je niet weten wat te doen, of iets anders?
Wat deed die duitse herder dan waardoor jij 'het niet meer had'? Want veelal schrik ik wel eerst als er zo ineens een grote hond naast me staat maar dan ga ik kijken naar wat die hond uitstraalt en wat zijn lichaamshouding is. De meeste grote honden doen eigenlijk niks (of ik heb gewoon mazzel gehad) en dan loop ik gewoon door.
Wat deed die duitse herder dan waardoor jij 'het niet meer had'? Want veelal schrik ik wel eerst als er zo ineens een grote hond naast me staat maar dan ga ik kijken naar wat die hond uitstraalt en wat zijn lichaamshouding is. De meeste grote honden doen eigenlijk niks (of ik heb gewoon mazzel gehad) en dan loop ik gewoon door.
hij stond te dwalen en dominant te doen, Bauke was toen nog jong , maar het waren angstige momenten, je weet niet wat te doen
Wat is dominant doen? Wat was die herder's lichaamshouding dan? Want ik kom ook wel eens patsers tegen maar daar blijft het dan ook bij en is dus niet zo,n ramp.
Roompie schreef:Wat is dominant doen? Wat was die herder's lichaamshouding dan? Want ik kom ook wel eens patsers tegen maar daar blijft het dan ook bij en is dus niet zo,n ramp.
het idee, dat je geen andere eigenaar ziet of die even helpt , dat maakt het al angstig, ik merk , dat jij nooit zo'n situatie gehad hebt ?
Roompie schreef:Wat is dominant doen? Wat was die herder's lichaamshouding dan? Want ik kom ook wel eens patsers tegen maar daar blijft het dan ook bij en is dus niet zo,n ramp.
het idee, dat je geen andere eigenaar ziet of die even helpt , dat maakt het al angstig, ik merk , dat jij nooit zo'n situatie gehad hebt ?
Als ik geen eigenaar zie en die hond mij of mijn hond niet aanvliegt, houdt ik hem even in de gaten tot er wel een eigenaar aankomt. Komt deze binnen redelijke tijd niet, kijk ik of ik de hond kan lokken en of hij een halsband o.i.d. om heeft. Dan zou ik aan passanten vragen of ze de hond kennen en als dit alles negatief is zou ik de dierenambulance bellen, ik zou in ieder geval niet zo gaan panieken om niks.
Mens, Zazoe werd uit elkaar geschud door een hond die niet los liet en een eigenaar die alleen maar nog harder lierop te tellen.
DAT zijn angstige momenten...