Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

morgen maar een speelgoedhondje kopen ?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pakdebal

morgen maar een speelgoedhondje kopen ?

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
ik zag gisteren een vrouw met een vriendin, druk pratend , lopen in het park met aan de lijn achter haar een heeel klein hondje
maar
dat hondje kon natuurlijk die passen niet bijhouden en werd dus bijna over de grond gesleept . :80:

ach, ik denk dat ze beter af was geweest, met een speelgoed hondje op wielen .. :LOL:

( nee, dit keer niets van gezegd , laat maar allemaal gaan )
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: morgen maar een speelgoedhondje kopen ?

Ongelezen bericht door nathalie »

Welk gezond hondje zou nou weer geen mens bij kunnen houden?

Als het een ziek of oud hondje was, vind ik dat ze wel wat langzamer had gemogen.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Gunst marjolein wat heb jij toch een spannend leven :ok:

Elke dag maak je wel een paar keer wat mee waar je je aan ergert :E:

En ons vervolgens er ook mee opscheept :ugh: :blauwoog:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Pakdebal

nathalie schreef:
Als het een ziek of oud hondje was, vind ik dat ze wel wat langzamer had gemogen.

in haar eentje had ze dit vast wel gedaan, maar als je met een vriendin bent , loop je meer te kletsen , en let je minder op . :(:

ik zou dat zelf nooit doen, maar er zijn er , die dat belangrijker vinden
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Misschien was het wel al een speelgoedhondje :LOL:

Welk hondje kan een "wandelpas" niet eens bijhouden? Weet je zeker dat het niet de knuffel van zoonlief was die een riem aan zijn knuffel had gedaan :LOL: Dochter gooit hier vaak zat Nells riem om haar beer heen. Ja die houd haar dan ook niet "bij" :engel:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

smoekie schreef:Misschien was het wel al een speelgoedhondje :LOL:

Welk hondje kan een "wandelpas" niet eens bijhouden? Weet je zeker dat het niet de knuffel van zoonlief was die een riem aan zijn knuffel had gedaan :LOL: Dochter gooit hier vaak zat Nells riem om haar beer heen. Ja die houd haar dan ook niet "bij" :engel:
:LOL: :LOL:
Afbeelding
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Hoe klein was dat hondje dan wel niet? Ik ken eigenlijk geen een hondje wat niet een wandeltempo van een mens kan bijhouden, tenzij oud of niet gezond. Echt, wat een vreselijk leven moet jij hebben, dat je al dit leed maar aan moet zien, dag in, dag uit.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Buddyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)

Ongelezen bericht door Buddyboy »

fenneke schreef:Gunst marjolein wat heb jij toch een spannend leven :ok:

Elke dag maak je wel een paar keer wat mee waar je je aan ergert :E:

En ons vervolgens er ook mee opscheept :ugh: :blauwoog:

Ja, idd... spannend leven... dan heb ik wel een heel saai bestaan..
Afbeelding
Lizzy & Faya, de oppashondjes
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Moest van de week nog aan je denken.
Zag een hond in de auto terwijl het 25 graden was.

OOOohh PdB had het eens moeten zien.
Ben eerst snel een broodje wezen kopen en had me bedacht als ik terug kwam en hij zat er nog dat ik er wat aan ging doen.
2 minuten werk voor je weer denkt ooooh slecht.
En dan derbij hijgde hij nog niet toen ik aan kwam.

Maar bij terug komst zat hij er nog steeds. Ik weer de winkel in en het doorgeven toen kwam die man naar buitren.
Niemand was zo zuinig op zijn hond als hij en ik moest maar een eind op flikkeren hahah.
Oke dannn.

Maar dit maak jij dan nooit weer mee zeker dat je uitgekafferd word voor je hulp.

en waarom heb je er nu niks van gezegd is toch hartstikke zielig voor dat hondje.
Wat doe jij uberhaupt nog buien als je al dat leed aan moet zien en er blijkbaar allemaal lompe mensen in je buurt wonen volgens jou.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Sanne!!
Zeer actief

1 keer is genoeg
Laatst gewijzigd door Sanne!! op 01 sep 2013 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Sanne!!
Zeer actief

Wat ik al zei, 1 keer is genoeg.
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Je maakt wat mee.
Jammer dat je zo weinig positiefs meemaakt en post. Dat is veel leuker om te lezen hoor.
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Nee jij zou dat nooit meemaken pdb want 1 je hebt op dit moment geen hond en 2 waarschijnlijk ook geen vrienden (die zo lang naar je willen luisteren).

Oh ja de hond hoeft niet klein te zijn om ver achter je te lopen. Winnie wilde nooit zo snel lopen en liep ook als ze al aan de lijn zal, geheel aan het uiteinde van de lijn en dan dus wel achter mij. Ze kan wel harder, maar vond het makkelijker als ik haar op gang hield (daarom liep ze ook meestal los en dan ook dus vaak een eind achter mij sjokkend (tenzij ik een bal bij me had)
Afbeelding
Pakdebal

gyanty schreef:Nee jij zou dat nooit meemaken pdb want 1 je hebt op dit moment geen hond en 2 waarschijnlijk ook geen vrienden (die zo lang naar je willen luisteren).

Oh ja de hond hoeft niet klein te zijn om ver achter je te lopen. Winnie wilde nooit zo snel lopen en liep ook als ze al aan de lijn zal, geheel aan het uiteinde van de lijn en dan dus wel achter mij. Ze kan wel harder, maar vond het makkelijker als ik haar op gang hield (daarom liep ze ook meestal los en dan ook dus vaak een eind achter mij sjokkend (tenzij ik een bal bij me had)
wat hebben die vrienden van mij nou met dit topic te maken ?. :denken:

ik denk dat je ALTIJD aan je hond zijn eigen ritme van lopen moet overlaten , het feit dat zij los ook al sjokte bewijst het al, toch ?. :wink:
Saschesfloor schreef:Hoe klein was dat hondje dan wel niet? Ik ken eigenlijk geen een hondje wat niet een wandeltempo van een mens kan bijhouden, tenzij oud of niet gezond. Echt, wat een vreselijk leven moet jij hebben, dat je al dit leed maar aan moet zien, dag in, dag uit.

een Yorkshire terrier
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Pakdebal schreef:
gyanty schreef:Nee jij zou dat nooit meemaken pdb want 1 je hebt op dit moment geen hond en 2 waarschijnlijk ook geen vrienden (die zo lang naar je willen luisteren).

ik denk dat je ALTIJD aan je hond zijn eigen ritme van lopen moet overlaten , het feit dat zij los ook al sjokte bewijst het al, toch ?. :wink:
Volgens mij doe je het expres :LOL:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Pakdebal schreef: ik denk dat je ALTIJD aan je hond zijn eigen ritme van lopen moet overlaten , het feit dat zij los ook al sjokte bewijst het al, toch ?. :wink:
Nou, mijn beste.... ik kan je foto's laten zien en filmpjes laten zien hoe mijn honden in hun jonge jaren de20 km wandelingen volbrachten. No way dat ik me toen aan ging passen aan hun tempo. Dat hou ik nog geen kilometer vol :ugh:
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Als ik de mijne steeds in zijn eigen tempo liet lopen, dan stond ik bij elk boompje/paaltje stil omdat hij wil snuffelen, nou mooi niet dus! Hij heeft een paar gezonde poten en loopt maar mee.
Maar mijn schoonzus heeft ook een zeer gezonde hond, maar wel eentje die alles op zijn 11 en 30ste doet :pffff: , tsja sommige zijn niet van de snelste maar om daar nou altijd rekening mee te houden :neenee: , tenzij oud of ziek natuurlijk
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Pakdebal schreef:

Saschesfloor schreef:Hoe klein was dat hondje dan wel niet? Ik ken eigenlijk geen een hondje wat niet een wandeltempo van een mens kan bijhouden, tenzij oud of niet gezond. Echt, wat een vreselijk leven moet jij hebben, dat je al dit leed maar aan moet zien, dag in, dag uit.

een Yorkshire terrier
Wat je vrienden hiermee te maken hebben? Met je uitspraak dat het jou nooit zou gebeuren.... Nee leek mij logisch dat het jou niet gebeurd....

Jij denkt dat jij je altijd moet aanpassen het tempo van de hond. Bas liep ook nog mee. Winnie liep 5 meter achter mij aan de flex en Bas liep 5 meter voor mij aan de flex? Helaas ik moest een tussenweg vinden. En zoals ik al schreef: Winnie vond het wel gemakkelijk als ik haar op gang hield. Winnie was een beetje een luie hond zeg maar (maar oh zo'n goedzak). En tja al echte Schotse Collie ook een beetje uit de hoogte. Zij werkte niet voor ons, nee zij had net als de katten personeel.... :pffff: (ik dus als trekpaard....)

Aan het tempo van de hond aanpassen? Zal ik je die twee border collies eens van mij geven? Dat wordt je dood..... Niet alleen onmenselijk snel ook nog eens onvermoeibaar...... Op de fiets is het al nauwelijks bij de benen hoor :O: :lol1:

Ceasar zou ik heel verdrietig worden als hij deze uitspraak van 1van zijn trouwe fans zou horen. Wat nou aanpassen aan een ranglagere???? Wil je dat honden de wereld overnemen ofzo? Met een pitje als leider? Lijkt me gezellie! :80: :lol1:
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

als je meerdere honden hebt in wie zijn tempo loop je dan mee?
sorry hoor daar begin ik niet aan. ze lopen maar in mijn tempo mee en dat is echt geen snelwandelen.
ellen
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

gyanty schreef:
Pakdebal schreef:

een Yorkshire terrier
Wat je vrienden hiermee te maken hebben? Met je uitspraak dat het jou nooit zou gebeuren.... Nee leek mij logisch dat het jou niet gebeurd....

Jij denkt dat jij je altijd moet aanpassen het tempo van de hond. Bas liep ook nog mee. Winnie liep 5 meter achter mij aan de flex en Bas liep 5 meter voor mij aan de flex? Helaas ik moest een tussenweg vinden. En zoals ik al schreef: Winnie vond het wel gemakkelijk als ik haar op gang hield. Winnie was een beetje een luie hond zeg maar (maar oh zo'n goedzak). En tja al echte Schotse Collie ook een beetje uit de hoogte. Zij werkte niet voor ons, nee zij had net als de katten personeel.... :pffff: (ik dus als trekpaard....)

Aan het tempo van de hond aanpassen? Zal ik je die twee border collies eens van mij geven? Dat wordt je dood..... Niet alleen onmenselijk snel ook nog eens onvermoeibaar...... Op de fiets is het al nauwelijks bij de benen hoor :O: :lol1:

Cesar zou ik heel verdrietig worden als hij deze uitspraak van 1van zijn trouwe fans zou horen. Wat nou aanpassen aan een ranglagere???? Wil je dat honden de wereld overnemen ofzo? Met een pitje als leider? Lijkt me gezellie! :80: :lol1:
:goeie: (wel ff zijn naam aangepast :schrik: )
Afbeelding
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Oke
Ik kwam vandaag een duitse dog tegen en het baasje kon de duitse dog niet bij houden.
Had de duitse dog toch maar een speelgoed mens kunnen nemen
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Lin851
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder

Ongelezen bericht door Lin851 »

Marion. schreef:
Pakdebal schreef: ik denk dat je ALTIJD aan je hond zijn eigen ritme van lopen moet overlaten , het feit dat zij los ook al sjokte bewijst het al, toch ?. :wink:
Nou, mijn beste.... ik kan je foto's laten zien en filmpjes laten zien hoe mijn honden in hun jonge jaren de20 km wandelingen volbrachten. No way dat ik me toen aan ging passen aan hun tempo. Dat hou ik nog geen kilometer vol :ugh:

Ik zie wel voordelen, rondje waar ik nu een half uur over doe zou in zijn tempo in 10 minuten kunnen (hoewel we er dan ook nog wel eens de hele dag over zouden kunnen doen als het lekker ruikt en we andere honden tegen komen...)
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

hahahhaha je moest Rups eens meters achter ons zien aansjokken. :LOL: Zij vindt slenteren en snuffen heerlijk. Heeft schijt aan onze grote stappen. Behalve wanneer het haar wel uitkomt, dan kan ze rennen :LOL:
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pakdebal schreef:
Dat wordt lastig met 3 honden, waarvan 1 bejaard met 12 jaar en de ander met 3 jaar in de bloei van zijn leven... de ander zit er tussenin met 7 jaar.
Ik loop dus MIJN tempo en de honden moeten dat gewoon maar volgen denk je niet :wink: Los overigens hier altijd dus ze kunnen het tempo redelijk zelf bepalen maar moeten wel in de buurt blijven.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Zeggen mensen hier ook wel eens, dat dat kleintje wel heel hard moet lopen om ons bij te houden. Is goed voor d'r. :F:
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Marion. schreef:
Haha idd. Dat zou mijn dood worden! Dat hou ik geen 100 meter vol.
Ik bepaal aan de lijn het tempo.
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

Draak en Sproet lopen de wandeling wel 10x, die kan ik ook niet bijhouden hahahhaha
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Oef, dan moet ik echt iets aan mijn conditie gaan doen. Tessa wil het liefst rennen, want dat lopen dat wij doen met uitlaten is verschrikkelijk volgens haar. Ik heb me alleen aangepast aan Tay toen hij er net was, zo'n klein pupje kon ons niet bijhouden zonder de poten uit zijn lijf te rennen. Maar nu loopt hij op ons tempo en ga ik me niet meer aanpassen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”