Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verwachten wij niet te veel van andere hondenbezitters?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 1

Re: Verwachten wij niet te veel van andere hondenbezitters?

Ongelezen bericht door Esther12 »

Selene schreef: Iedereen hier verwacht maar dat anderen ook van alles weten over honden en de uitlaatmores maar is dat nou eigenlijk wel zo terecht?
Nee, dat is niet terecht. Veel mensen met een hond weten al niet zoveel, laat staan mensen die zelf nooit een hond hebben gehad. Ik wist er in ieder geval niks van. Nu ben ik iemand die zich graag ergens in verdiept, voordat ik ergens aan begin. Maar dat heeft lang niet iedereen, heb ik gemerkt. Daarnaast zijn er gewoon erg veel verschillende meningen, vindt iedereen dat hij het goed heeft en de ander het verkeerd ziet en lijkt het wel of iedereen vindt dat zijn hond nooit ergens iets aan kan doen en dat de schuld altijd bij de hond van de ander ligt.

Dus ik doe gewoon mijn eigen ding en probeer me niet te ergeren aan het gedrag van anderen/andere honden. Moet ook eerlijk zeggen dat het bij ons wel meevalt. Er zijn eigenlijk maar 2 honden waar ik liever voor omloop. En met baasjes heb ik al helemaal geen problemen.
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Ik heb geen probleem met anderen. Ik mijd het bos in het weekend, meeste honden ken ik. Bij een vreemde en ik vertrouw het niet kan ik een andere kant oplopen.
Wat een ander voert, of welke leeftijd laat helpen intresseert me geen zier.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Pakdebal schreef:netjes gedragen is heel makkelijk, je gewoon aan de regels houden . :D

maar helaas gebeurt dat nu , vandaag de dag, te weinig , en is het nu een zooitje

ik citeer mij even, omdat ik vind , dat dit het dichtste bij je vraag is

wij verwachten dat anderen zich net zo goed gedragen als onszelf , althans met die regeltjes dan
ik heb dat zeker wel
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Pakdebal schreef:
Pakdebal schreef:netjes gedragen is heel makkelijk, je gewoon aan de regels houden . :D

maar helaas gebeurt dat nu , vandaag de dag, te weinig , en is het nu een zooitje

ik citeer mij even, omdat ik vind , dat dit het dichtste bij je vraag is

wij verwachten dat anderen zich net zo goed gedragen als onszelf , althans met die regeltjes dan
ik heb dat zeker wel
Sluit je aan bij dokter Phill. :ok:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik ben supergemakkelijk, maar ik kom ook zelden op drukke plaatsen.
Verder denk ik dat het niet zozeer met honden, of de kennis daarover, te maken heeft, maar meer met gewoon fatsoen en inlevingsvermogen.
Een beetje geinteresseerd zijn in je omgeving.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Pakdebal schreef:wij verwachten dat anderen zich net zo goed gedragen als onszelf , althans met die regeltjes dan
ik heb dat zeker wel
Wil je gewoon voor jezelf spreken? Dank je.

Ik verwacht van een ander helemaal niets. Loslopende honden schat ik in, en blijkt het een kreng te zijn dan probeer ik daarmee te dealen. Meestal lukt dat prima.
Collega's blijven op spannende adressen trouwens altijd in de auto zitten, en dat moet ook mogen. Komt er dan niemand naar buiten om een pakketje aan te nemen (ondanks gillende honden) dan hebben ze pech en krijgen ze geen pakketje. Moet ook weer kunnen.
Pakdebal

Tara schreef:
Pakdebal schreef:
netjes gedragen is heel makkelijk, je gewoon aan de regels houden . :D

Ja, dat was vroeger vast héél anders! :engel:
Maar desondanks wou ik toch maar niet met geknepen billen de hele dag op eieren lopen, als ik je niet ontrief. :wink:
vroeger was het heel normaal zeg, kom nou, je gedroeg je gewoon aan de regels , that's it .. :pffff:

mensen leggen nu teveel nadruk op " wat kan mij het schelen " , of " zal mijn tijd wel uitzitten " . :roll:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Marion. schreef:
Pakdebal schreef:wij verwachten dat anderen zich net zo goed gedragen als onszelf , althans met die regeltjes dan
ik heb dat zeker wel

Ik verwacht van een ander helemaal niets. Loslopende honden schat ik in, en blijkt het een kreng te zijn dan probeer ik daarmee te dealen. Meestal lukt dat prima.
Collega's blijven op spannende adressen trouwens altijd in de auto zitten, en dat moet ook mogen. Komt er dan niemand naar buiten om een pakketje aan te nemen (ondanks gillende honden) dan hebben ze pech en krijgen ze geen pakketje. Moet ook weer kunnen.
Moet eerlijk bekennen dat ik ook wel zuinig op mijn pakketje ben . :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Pakdebal schreef:
Tara schreef:
Pakdebal schreef:
netjes gedragen is heel makkelijk, je gewoon aan de regels houden . :D

Ja, dat was vroeger vast héél anders! :engel:
Maar desondanks wou ik toch maar niet met geknepen billen de hele dag op eieren lopen, als ik je niet ontrief. :wink:
vroeger was het heel normaal zeg, kom nou, je gedroeg je gewoon aan de regels , that's it .. :pffff:

mensen leggen nu teveel nadruk op " wat kan mij het schelen " , of " zal mijn tijd wel uitzitten " . :roll:
nou dat laatste doe ik zeker,
mijn vrijheid eindigt pas waar die van een ander stopt.
en dat kan mij echt niet schelen.
als een ander er echt last van heeft, dim ik wel in trouwens.
maar dat is soms ook subjectief.
vroeger was alles echt niet beter hoor, maak je mij niet wijs.
al zal ik dat ook vast zeggen als ik op leeftijd ben :wink:
Pakdebal

Tara schreef:Mijn primaire belang is toch om gewoon te léven, niet om mijn hele leven na te moeten denken of ik een ander niet tot last ben.
Prima als een ander dat wel wil doen, maar ik doe dat niet. Trouwens, ik kan ook prima mijn eigen leven leiden zonder daarbij een ander tot last te zijn.
je kan best leven , waarom zou je niet kunnen leven als je je aan de regels houdt ? ( wat honden betreft , want daar gaat het om )

die mensen op mijn foto onder, hebben ook een hond aan de lijn, maar genieten wel van de zonsondergang , wat is daar mis mee ?
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Marion. schreef:
ik heb dat zeker wel

Ik ben een jaar fulltime postbode geweest, brievenpost dan gewoon. En daar kan ik me alles bij voorstellen. Soms kom je als postbode echt hele enge situaties tegen als je bang bent voor honden. Ik had één adres, daar hapte de hond de post uit je vingers, en in je vingers als je niet snel genoeg was. Ik maakte daar een wedstrijdje van elke dag waar ik gniffelend bij wegliep, haha, toch weer gewonnen. De hond vrat de post op, tja, geen aparte brievenbus, kan ik het ook niet elders gaan gooien. Post mag je nooit laten liggen waar anderen het kunnen pakken, het moet in het huis gedaan worden.

Maar als je bang bent voor honden kan ik me goed voorstellen dat je niet eens in de buurt van zo'n huis wil komen. Want sommige honden, willen je echt pakken. Ik had ook een adres met een herder met een heule indrukwekkende blaf. Ondanks die blaf, sprong ie nooit over het 60 cm hoge hekje waar hij achter zat. Dan weet ik dat ik me nergens zorgen om hoef te maken. Ik ben in dat jaar nooit gebeten of achterna gezeten maar collega's af en toe wel. Dat hoort erbij, zeg maar.
Marion.

Tara schreef:Nou... nee.
Ik ben een heel brave burgeres, en ik hou erg rekening met de wereld om me heen, maar op eieren gaan lopen omdat iets misschien niet helemaal volgens de regeltjes is vind ik een beetje mal.
Zo. Dat. Niet meer of minder.
Pakdebal

Fizgig schreef: Maar als je bang bent voor honden kan ik me goed voorstellen dat je niet eens in de buurt van zo'n huis wil komen. Want sommige honden, willen je echt pakken. Ik had ook een adres met een herder met een heule indrukwekkende blaf. Ondanks die blaf, sprong ie nooit over het 60 cm hoge hekje waar hij achter zat. Dan weet ik dat ik me nergens zorgen om hoef te maken. Ik ben in dat jaar nooit gebeten of achterna gezeten maar collega's af en toe wel.
Dat hoort erbij, zeg maar.

ik zit te denken over " dat hoort er bij " , waarom moeten we dat nou accepteren ???. :denken:

ik vind dat dat er helemaal niet " bij hoort " . :neenee:
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

mercedes2803 schreef:
Fafo schreef:Ik verwacht niet zo veel van andere hondenbezitters eigenlijk. Als ze vragen stellen geef ik wel mijn mening en advies. Maar eigenlijk ben ik zelf ook nogal makkelijk en nuchter wbt honden en zet ik op HF ook niet altijd meer alles neer omdat er vaak wel op gereageerd kan worden alsof je je hond verwaarloosd :lol1:

Wel verwacht ik dat andere hondenbezitters mij en mijn honden niet lastig vallen met hun hond. En dat ze zich aan de 'regels' houden. Niet tegen mijn huis aan piesen of op de stoep de stront laten liggen. Maar dat lijken me meer normen en waarden.
Nou...dan verwacht je toch echt al een hoop meer dan mij hahahaha
Het lijkt jou meer dan normaal maar je hebt ze er tussen zitten :schrik: :roll: :80:

aangaande het bemoeien met andere mensen en hun honden wat je in je eerste aline benoemt?
Och jongens...dat doe ik al eeuwen niet meer als ik het OOIT al gedaan heb zit ik me nu af te vragen.
Ik ben niet zo best in een discussie als mensen met non-argumenten komen als" heb ik gesjien bij hart van Nederland' of zo dus die verjaardags prietpraat over honden voorkom ik het liefst.
Mensen hebben in het verleden weleens gepoogd me aan het praten te krijgen hoor;" ja, zij is heul veul bezig met honden en zo' als er dan een nitwit tussen zat...
Ach..ik ben de beroerdste niet maar ga niet lopen les lezen...
Het enige waar ik wel wat over zeg MITS mensen er naar vragen of iets over vertellen is huid en allergie problemen...

Maar dingen die ik op straat of zo zie?
Couldn't care fuck.... less . echt waar...
Tenzij iemand zijn hond af staat te beulen, er tegen staat te brullen alsof hij bij de landmacht zit of echt onredelijk aan zijn hond loopt te duwen, trekken, sjorren en schoppen...
dan tetter ik van me af maar dat dan meteen in een heel onaardige stand dus er echt wat mee bereiken doe ik doorgaans denk ik niet...wat dan wel weer jammer is :blauwoog:
Het kan zomaar zijn dat ik meer verwacht dan jij. Nu denk ik dat ik ook heel anders in elkaar zit dan jij. Als ik dingen verwacht, zoals dat ik schrijf dat ik verwacht dat andere hun hond niet tegen mijn huis aan laten piesen of op de stoep ervoor laten schijten, betekent niet dat ik er automatisch vanuit ga dat mensen dat dan ook niet doen. Maar dat zouden wel dingen zijn waar ik op zou reageren. Als andere honden naar mijn retrievers toe komen, heb ik daar niet zo'n probleem mee, komen ze naar Fodor, zal ik vragen of ze hem bij houden.

Ik moet zeggen dat in mijn omgeving veel mensen rekening houden met elkaar en als jij je hond aan de lijn hebt, de meeste hun hond bij houden.

Ik geloof niet dat ik schreef dat ik mij met andere mensen en honden bemoei? Er staat dat als mensen mij vragen stellen (kan vanalles zijn) ik daar antwoord op geef, of mijn mening geef. MITS het gevraagd wordt dus. Lijkt mij heel wat anders dan dat ik mij bemoei met mensen. Voor mij betekent bemoeien dan waarschijnlijk wat anders dan bij jou :19:

Met je laatste zin ben ik het dan wel eens, als het om mishandeling gaat zal ik er waarschijnlijk we iets van zeggen. Dus dan BEMOEI ik me er wél mee ;)
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Jaap* schreef:Ik ben supergemakkelijk, maar ik kom ook zelden op drukke plaatsen.
Verder denk ik dat het niet zozeer met honden, of de kennis daarover, te maken heeft, maar meer met gewoon fatsoen en inlevingsvermogen.
Een beetje geinteresseerd zijn in je omgeving.
Helemaal mee eens!
Marion.

Pakdebal schreef:ik zit te denken over " dat hoort er bij " , waarom moeten we dat nou accepteren ???. :denken:

Ik ben best bang voor wielrenners. Die vliegen harder over de weggetjes dan ik met mijn auto durf, en ze halen mij in (en ik rij gewoon meestal te hard hoor, maar harder dan 60 ga je best snel als wielrenner, bult af).

Da's ook allemaal best naar, maar heb ik dus wel te accepteren. Dan vind ik loslopende honden in het bos iets minder gevaarlijk.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik verwacht eigenlijk niet veel meer van andere hondenbaasjes, ik heb de moed opgegeven.
De meeste mensen vinden opvoeden niet nodig en kunnen hun eigen hond niet eens lezen, ik vertrouw dus maar gewoon op m'n eigen honden en het appèl wat ik gelukkig op ze heb staan, altijd handig als er weer een mafketel op je af gedenderd komt, al dan niet met slechte bedoelingen!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Alles wat ik hier lees en wat hier op hf als normaal wordt beschouwd maak ik in het echhie maar zelden mee...soms vraag ik zelfs aan die persoon die wel rekening met andere houd of ze toevallig op een hondenforum zit :LOL:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Pepie schreef:soms vraag ik zelfs aan die persoon die wel rekening met andere houd of ze toevallig op een hondenforum zit :LOL:
Ik ook :LOL: Behalve als het een herder is, dan vraag ik of ze op 'de club' zitten :mrgreen:

Maar bijvoorbeeld de mevrouw met de twee patsende weimteven (en een jack ruzie die lekker olie op het vuur gooit) die tegen me zegt "Ja, ik laat ze altijd maar los, dat gaat over het algemeen het beste" is wel zo'n beetje maatgevend voor de gemiddelde hondenbezitter. Die vervolgens argwanend naar mijn witje kijkt, die ik snel aangelijnd had :tongue:
Misschien moet ik mijn witje ook maar 'lekker los laten, dat gaat over het algemeen het beste' :engel:

Ik erger me er niet aan, trouwens. Ja, heel soms wel, bij uitzonderlijk stupide acties. Maar verder, neuh. Ieder zijn hobby. Dat ik gek ben van honden wil niet zeggen dat iedere hondenbezitter gek is van honden. Sommige mensen hebben een leven :tongue:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Tara schreef:
Miranda schreef:"Ja, ik laat ze altijd maar los, dat gaat over het algemeen het beste" is wel zo'n beetje maatgevend voor de gemiddelde hondenbezitter.
Ja best wel.
Nou ja, en meestal hebben ze ook gewoon gelijk :19:
Een hond die niet tegen dat gepats kan hoort ook gewoon aangelijnd te worden, vind ik.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik hoop altijd dat mensen met honden rekening met ons houden, maar de verwachting is wel weg 9 van de 10 keer. De enige keer dat ik het wel verwacht is als we met Tessa op het industrieterrein lopen. Daar houdt iedereen rekening met elkaar, dus dat verwacht ik tegenwoordig ook. En ja, daar overtreed ik de regels, maar het wordt gedoogd.

Ik verwacht tegenwoordig alleen nog dat andere hondeneigenaren geen rekening met ons houden en dat wij altijd de boeman zijn.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Pakdebal schreef:
Tara schreef:Mijn primaire belang is toch om gewoon te léven, niet om mijn hele leven na te moeten denken of ik een ander niet tot last ben.
Prima als een ander dat wel wil doen, maar ik doe dat niet. Trouwens, ik kan ook prima mijn eigen leven leiden zonder daarbij een ander tot last te zijn.
je kan best leven , waarom zou je niet kunnen leven als je je aan de regels houdt ? ( wat honden betreft , want daar gaat het om )

die mensen op mijn foto onder, hebben ook een hond aan de lijn, maar genieten wel van de zonsondergang , wat is daar mis mee ?
Ik heb je vraag al proberen te beantwoorden in je eigen topic:
Je kunt niet altijd prettig leven als je je aan de regels houdt, sommige regels zijn onredelijk of zijn opgelegd onder druk van de grootste of machtigste groep.
Als zoń regel dan mijn eigen beleving of dat van mijn dieren teveel in de weg zit, overtreed ik die.
Ik heb mijn honden vaak aangelijnd, ook wel in losloopgebied, maar ik ben ook van mening dat aangelijnd zijn niet de natuurlijk situatie is, niet voor mijn hond en niet van mij.
Zij hebben een ander wandeltempo en andere wandelgewoontes dan ik.

Waar ik een aanlijngebod logisch vind, daar lijn ik aan, zoals op straat.
En helaas ben ik dan vaak de klos omdat anderen dat niet doen en hun hond op de mijne laten "afdenderen".
Dat kan goed zeer doen bij mij in verband met mijn reumatische klachten.
Twee honden die ieder een andere kant van hun flex opstuiven.

In sommige gebieden wordt te weinig rekening gehouden met honden(-bezitters).
Terwijl er daar toch veel van zijn.
Een forse belangengroep die desondanks vaak moet wijken voor andere.

als stadsplanner zou je i.m.o. net zoveel rekening moeten houden met hondenbezitters als met ouders van jonge kinderen.
Bij mij in de wijk is dat gelukkig wel het geval en daar zie je mijn honden niet los waar dit niet mag, omdat het niet nodig is.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pakdebal schreef:
Selene schreef:. Je kunt je er allemaal druk over maken en vervelend is het zeker maar je gaat er niets aan veranderen.
Ik ontloop gewoon zoveel mogelijk mensen en onbekende honden.
sorry, maar hier zitten ook een heleboel , die dat niets kunnen schelen , hoor . :wink:
dat
merk ik aan mijn topic , over die 2 labjes, hoe verschillend de reacties kunnen zijn.. :19:

dus zo " verwachten " is het niet , misschien hier voor 40% , maar de meesten zien daar ook het probleem niet in, en doen hetzelfde

het is gewoon de mentaliteit van de mensen , van de opvoeding , enz , daar kan je beter wat aan doen
Hmm... dan ben ik speciaal denk ik... als ik met mijn honden loop verwacht ik dat mensen hun honden bij zich houden of in ieder geval bij mijn honden weg houden. Maar als ik zonder honden loop maakt het me geen bal uit, vind het dan juist altijd erg leuk om naar andere honden te kijken, heb ik niks om zelf op te hoeven letten dus kan alle aandacht op de andere honden en hun gedrag richten. Als ik buiten loop heb ik altijd vrije tijds kleding aan want ik ga niet wandelen in een driedelig pak. En nu? Welke opvoeding ligt dat nu aan? :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pakdebal schreef:

Mijn honden genieten niet aangelijnd, zo duidelijk genoeg?
Erg lastig misschien voor jou als stadse die altijd aangelijnde honden heeft gehad, maar mijn honden lopen bijna nooit aangelijnd en dus zijn ze dat ook niet gewend omdat dit niet hoeft en doen ze dus ook niks aan de lijn in de zin van niet poepen en niet plassen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pakdebal schreef:
Fizgig schreef: Maar als je bang bent voor honden kan ik me goed voorstellen dat je niet eens in de buurt van zo'n huis wil komen. Want sommige honden, willen je echt pakken. Ik had ook een adres met een herder met een heule indrukwekkende blaf. Ondanks die blaf, sprong ie nooit over het 60 cm hoge hekje waar hij achter zat. Dan weet ik dat ik me nergens zorgen om hoef te maken. Ik ben in dat jaar nooit gebeten of achterna gezeten maar collega's af en toe wel.
Dat hoort erbij, zeg maar.

ik zit te denken over " dat hoort er bij " , waarom moeten we dat nou accepteren ???. :denken:

Wat niet, een waakhond die waakt? :piew:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:
Pakdebal schreef:

Zoals ik al twee keer heb gezegd, ik weiger op eieren te gaan lopen.
Neem nu het voorbeeld van mijn hond, die loopt NOOIT ergens aan de lijn. Ja, ik weet ook wel dat dat niet mag, maar aangezien hij hartstikke braaf is, geen stap verkeerd zet en nooit iemand tot last is zie ik geen enkele reden om hem aan te lijnen.
En dus doe ik dat niet, want ik zie daar namelijk het nut niet van in. Dan mag jij je er rot aan ergeren dat hij los loopt terwijl dat volgens de regeltjes niet mag, maar dan nog zie ik ook daar geen reden om hem aan te lijnen.
2 zielen 1 gedachte :ok:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

malinois schreef:
Pakdebal schreef:

Erg lastig misschien voor jou als stadse die altijd aangelijnde honden heeft gehad, maar mijn honden lopen bijna nooit aangelijnd en dus zijn ze dat ook niet gewend omdat dit niet hoeft en doen ze dus ook niks aan de lijn in de zin van niet poepen en niet plassen.
Heee :S: ben ook een stadse maar de honden lopen wel anderhalf uur los :boos:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pepie schreef:
malinois schreef:
Pakdebal schreef:

Heee :S: ben ook een stadse maar de honden lopen wel anderhalf uur los :boos:
:mann: sorry pep....mijn nederige excuses :mann:
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik verwacht weinig van andere hondenbezitters, erger mij er ook niet aan als honden los lopen zolang ik er geen hinder van ondervind.

Net moest ik Balou tijdens een wandeling boven mijn hoofd houden, terwijl een los lopende hond (een kruising bordeauxdog) steeds naar Balou op sprong. Hij kwam ter hoogte van mijn schouders, gelukkig niet tegen mij aan dan had ik waarschijnlijk languit gelegen. En de eigenaar, die riep zijn hond wel maar bleef gewoon staan waar hij stond. Het kan best zijn dat de hond geen kwaad in zin had, ik heb geen idee, ik heb hem hier nog nooit eerder gezien. Maar ook dan was dit gedrag waar voor je mag verwachten dat de eigenaar zijn hond aanlijnt. Ik vind dat ik de man over het gedrag van zijn hond kan aanspreken en ik ben nadat ik Balou (die geschrokken was) naar huis had gebracht, op zoek gegaan naar de man en hond, maar ik heb ze helaas niet kunnen vinden.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

In principe ben ik heel makkelijk en stoor ik mij helemaal niet snel aan anderen. Ik stoor mij dan wel heel erg aan mensen die hun hond op mijn hond af laten denderen. Mijn hond heeft een jaar lang met een kapotte knie gelopen (wisten wij niet, pas bij second opinion kwamen we daar achter), in dat jaar kwamen we (waarom weet ik niet) veel puberhonden tegen die mijn hond omver hadden gelopen en heel ruw 'speelden'. Ik heb toen zo vaak mijn hond moeten beschermen, en dan duurde het verdorie een kwartier voordat ze de hond te pakken hadden want die luisterde natuurlijk ook niet. En daardoor is mijn hond zo bang geworden van andere honden, ze is nog steeds bang dat andere honden haar pijn gaan doen. Het is, gelukkig, nu een stuk minder erg dan eerst, zeker nu ze geopereerd is, maar vervelend is het wel.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”