Lou kan de bal ophalen en laat hem dan vlak voor mij los (met commando 'los' aangeleerd). Daar was ik eerst heel tevreden mee, maar nu wil ik hem aanleren dat hij de bal in mijn opgehouden hand neerlegt. Ik krijg dit dus NIET voor elkaar.
Tips?
Moderator: moderatorteam
Als ze terug komt op de knieën met uitgestoken hand andere hand met brokje erbij, ruilen. Weglopen en dan komt die je achterna en dan zijwaarts laten geven. Elke stoppen als ze bal op de grond gooit. over 5 minuten weer een kans, etcLeonie. schreef:De titel zegt het al.
Lou kan de bal ophalen en laat hem dan vlak voor mij los (met commando 'los' aangeleerd). Daar was ik eerst heel tevreden mee, maar nu wil ik hem aanleren dat hij de bal in mijn opgehouden hand neerlegt. Ik krijg dit dus NIET voor elkaar.![]()
Tips?

Die hond van jou is sowieso een aparteHylos schreef: Hij legt nu alles in mn hand, maar laat het niet los
Die hond van jou is sowieso een aparteHylos schreef: Hij legt nu alles in mn hand, maar laat het niet los

Dit zal hij best raar vinden, want het spelletje is natuurlijk het rennen achter de bal aan. Oppakken is niks an, maar wie weet krijg ik hem zo ver.Belle schreef:Misschien kun je hem de bal uit je hand laten oppakken en dan weer los zeggen met je hand er nog onder. Dit dan eerst apart oefenen zonder de bal te gooien.
Wel een hele goeie tip! Het punt is wel dat ik binnen oefen (hij mag van de orthopeed niet echt rennen en binnen apporteren doet hij met een sukkeldrafje dus dat mag) en een voerdummie rolt denk ik niet zo lekker over de vloer? Nouja, ik ga eerst meer info lezen daarover voor ik meer praat.Paisley schreef:Mijn hond 'raffelt' het apporteren niet meer af sinds ik een voerdummie gebruik!! Sinds dien heeft ze door het het belangrijk voor haar is om de dummie echt in mijn hand te leggen. Want als hij voor me op de grond ligt, gaat hij niet open.
Die van mij laat juist alles los, alleen te vroegHylos schreef:Hij legt nu alles in mn hand, maar laat het niet los
Zoiets probeer ik nu, maar het zou kunnen dat ik gewoon meer geduld moet hebben!Renee1966 schreef:Gooit ze hem daar weer voor je voeten, bal weg en even niet meer gooien.
Hij legt het dus steevast zo'n 70cm bij mij vandaan, daar kan ik dan niet bij, haha. Hij ziet op de een of andere manier echt de connectie hand-bal niet.Buddyboy schreef:Misschien eerst je hand op de grond leggen ( daar waar hij het balletje neerlegt)... je hand steeds iets hoger doen?.

Aargh. Vandaag weer een tijdje geoefend. Af en toe lukte het doordat ik op tijd mijn hand onder zijn bek hield en hem uitbundig beloonde als de bal erin viel. Maar hij snapt het echt nog niet. Ik zeg dus ook 'pak de bal' en steek mijn hand uit. Hond laat de bal vallen en gaat ofwel mij aanstaren, ofwel een pootje gevenlor1_1984 schreef:Als ze een bal op de grond smijt zeg ik 'pak de bal' en steek m'n hand uit.
Dan pakt ze de bal en drukt hem in m'n hand.
Nee, daar ga je fout. Je moet je hand op één plek houden, heel stil. Anders valt het kwartje nooit. Gooit de hond de bal vlak voor je neer, zeg je 'nee' en vervolgens 'in de hand' terwijl je de hand nadrukkelijk uitsteekt.Leonie. schreef:Af en toe lukte het doordat ik op tijd mijn hand onder zijn bek hield en hem uitbundig beloonde als de bal erin viel.
Ja, maar mijn vraag is dus: wat als hij dit niet doet? Hij snapt gewoon niet dat de bal in mijn hand doet, hoe krijgt hij dat door?Miranda schreef:Gooit de hond de bal vlak voor je neer, zeg je 'nee' en vervolgens 'in de hand' terwijl je de hand nadrukkelijk uitsteekt.
Legt de hond de bal wél in de hand, dan volgt er een feestje en een grote beloning.
Mijn honden ook, hoorLeonie. schreef:Hij is inderdaad erg slim, maar heeft hier gewoon het verkeerde aangeleerd denk ik.
Ok, ik ga dit proberen. Zal een timertje zetten, kun je lachenMarjoleine schreef:Je hebt te weinig geduld.
Ik heb dit ook een paar keer aangeleerd en bij de laatste moest ik bijna een kwartier zitten, kreeg er een lamme arm van![]()
Haha, die van mij laat zich dus ELKE keer in het park de bal afpakken. Hij laat zich sowieso alles afpakken, ook een stok of kauwbotje. Maar goed, voor nu oefenen we alleen binnen dus sowieso geen andere honden in de buurt.Maeve schreef:Nilo heeft het zichzelf aangeleerd toen hij merkte dat andere honden zijn bal kunnen kapen als hij hem op de grond legt voor me. Misschien kun je daar wat mee?.