Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden oppas, wat zou je er voor geven?
Moderator: moderatorteam
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Honden oppas, wat zou je er voor geven?
Ik heb het topic maar deels gelezen, dus wellicht is het al geopperd: maar waarom maak je geen onderscheid tussen
'vast' oppassen en incidenteel?
Ik kan me voorstellen dat mensen die met spoed een dagje opvang zoeken, wel euro 25,00 betalen, maar niet als je je hond
4 of 5 dagen per week wilt brengen.
Dus iets van, prijs per dag euro 25,00 (incl. bladiebladiebla)
- voor meerder dagen per week opvangen gelden speciale tarieven, in overleg.
Uitgebreider uiteraard, maar om even aan te geven wat ik bedoel.
'vast' oppassen en incidenteel?
Ik kan me voorstellen dat mensen die met spoed een dagje opvang zoeken, wel euro 25,00 betalen, maar niet als je je hond
4 of 5 dagen per week wilt brengen.
Dus iets van, prijs per dag euro 25,00 (incl. bladiebladiebla)
- voor meerder dagen per week opvangen gelden speciale tarieven, in overleg.
Uitgebreider uiteraard, maar om even aan te geven wat ik bedoel.
-
Angelique.
Mooi ! wanneer kan ik er 10 komen brengen ?
Krijg ik wel groepskorting toch ?
Voor mij is het (helaas) geen doen, maar zou ik 1 of 2 hondjes hebben is 25,- meer dan prima in mijn ogen
Krijg ik wel groepskorting toch ?
Voor mij is het (helaas) geen doen, maar zou ik 1 of 2 hondjes hebben is 25,- meer dan prima in mijn ogen
- Ήυs
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Haha 10!Angelique. schreef:Mooi ! wanneer kan ik er 10 komen brengen ?
Krijg ik wel groepskorting toch ?![]()
![]()
Dat zou een bijzondere ervaring zijn, 13 in 1 huis. Hahaha
-
Angelique.
Kan bestFafo schreef:Haha 10!Angelique. schreef:Mooi ! wanneer kan ik er 10 komen brengen ?
![]()
Voor mij is het (helaas) geen doen, maar zou ik 1 of 2 hondjes hebben is 25,- meer dan prima in mijn ogen![]()
Dat zou een bijzondere ervaring zijn, 13 in 1 huis. Hahaha
Oke oke niet in huis, dat dan weer niet
- Ήυs
- Zeer actief
Waar dan?Angelique. schreef:Kan bestFafo schreef:Haha 10!Angelique. schreef:Mooi ! wanneer kan ik er 10 komen brengen ?
![]()
Voor mij is het (helaas) geen doen, maar zou ik 1 of 2 hondjes hebben is 25,- meer dan prima in mijn ogen![]()
Dat zou een bijzondere ervaring zijn, 13 in 1 huis. HahahaIk had er hier vorige week 24
-
Angelique.
Fafo schreef:Waar dan?Angelique. schreef:Kan bestFafo schreef:Haha 10!Angelique. schreef:Mooi ! wanneer kan ik er 10 komen brengen ?
![]()
Dat zou een bijzondere ervaring zijn, 13 in 1 huis. HahahaIk had er hier vorige week 24
Tuin
- Ήυs
- Zeer actief
Ja maar jij hebt een heule grote tuin!Angelique. schreef:Fafo schreef:Waar dan?Angelique. schreef:Kan bestFafo schreef:
Haha 10!![]()
Tuin
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik heb 4 dagen in de week een oppashond en ook nog als het vrouwtje op vakantie gaat. ik krijg 100 euri in de maand. daarvan eet ze gewoon mee, ontvlooi haar mee als ik mijn honden doe, loopt gewoon ook de lange wandelingen mee. ze hoort gewoon bij mijn roedel. dit deden we al met haar oude jack russel die 16 jaar is geworden en hebben we voort gezet met haar nieuwe hondje.
ik vind 25 euro voor een halve dag erg veel, maar dat is mijn bescheiden mening.
ellen
ik vind 25 euro voor een halve dag erg veel, maar dat is mijn bescheiden mening.
ellen
-
Goldendelicious
Bij het tweede voorbeeld van dagopvang/pension: Strippenkaart 109,- euro voor 11 bezoeken. Het dagtarief voor de dagopvang is 11,- euro zonder strippenkaart. Dit is een behoorlijk kleinschalig pension, met toch redelijke aandacht, huiskamer voor oudjes, prachtige natuurterreintjes met zwemwater etc. Lijkt mij niet makkelijk om dat bepaalde segment te bereiken op basis van de geboden prijs. Dan zou je qua prijs/kwaliteitsverhouding bijv. nog een extra dienst kunnen verlenen, zoals een haal- en brengservice wat nu veelal ook door gecombineerde HUS/dagopvangers/trimsalon geboden wordt. Ik denk dat de doelgroep vooral afhankelijk is van locatie en bereikbaarheid. Gemakzucht dient de mens tegenwoordig en voor goede opvang is men bereid een redelijk bedrag te betalen. Met de nadruk op redelijk. Ik hoop voor TS dat zij dat eruit gaat halen, maar ik ben bang van niet.bouvierpoedel schreef:Ze hoeft er ook geen 10tallen te hebben natuurlijk ,dus het is exclusiever/meer aandacht/geen kennels dan in een pension.Dus ook een kleinere doelgroep die wat meer te besteden heeft en wel bereid is om dat bedrag neer te tellen.Goldendelicious schreef:Ik vind per definitie de tarieven van een HUS bijzonder hoog ten opzichte van 7 jaar geleden, maar dat terzijde. Hier is een hondencréche waarvan het tarief € 85,00 voor een 10 strippenkaart is. Dan is de hond een aantal malen per dag buiten op een speelplaats en binnen in een kennel met andere honden. Weer een andere opvang vraagt € 11,00 en pension € 16,00 voor een grote hond. Als je dat bedrag tegenover het bedrag zet wat jij wilt vragen, dan mag je wel uniek zijn in het verlenen van je thuisservice. En je kunt nooit garanderen dat je thuis bent/blijft als je honden thuis opvangt. Persoonlijk denk ik dat je mee moet met de recessie en je tarieven voor thuisoppas laag moet gaan houden.
Daarom kun je de prijs ook niet vergelijken met een pension omdat de situatie en kosten heel anders opgebouwd zijn.
Vergelijk het met een oplage van 100 of een oplage van 100.000.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Hier in Amsterdam is 25,- voor een hele (!) dag opvang wel normaal. Bij een bedrijfje dan. Ik betaal bij mijn oppas 10,- per dag. Als hij een nachtje zou blijven slapen blijft het 10,-
Voor een dag oppassen inclusief groepswandeling, of bij iemand die een lekker grote tuin heeft bijvoorbeeld, zou ik wel 15,- tot 20,- voor een hele dag willen betalen, al helemaal als mijn hondje opgehaald en thuisgebracht zou worden. Dat doen overigens maar heeel weinig 'bedrijfjes', helaas voor degenen onder ons die geen auto hebben.
Voor een dag oppassen inclusief groepswandeling, of bij iemand die een lekker grote tuin heeft bijvoorbeeld, zou ik wel 15,- tot 20,- voor een hele dag willen betalen, al helemaal als mijn hondje opgehaald en thuisgebracht zou worden. Dat doen overigens maar heeel weinig 'bedrijfjes', helaas voor degenen onder ons die geen auto hebben.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Hier in Amsterdam is 25,- voor een hele (!) dag opvang wel normaal. Bij een bedrijfje dan. Ik betaal bij mijn oppas 10,- per dag. Als hij een nachtje zou blijven slapen blijft het 10,-
-
Pakdebal
ellen en de birmanen schreef:ik vind 25 euro voor een halve dag erg veel, maar dat is mijn bescheiden mening.
ik ook , dat vind ik absurd !
een pension, ( echt beroeps ) zijn veel goedkoper !
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Nee, het scheelt per ondernemer. En hoe hij/zij de business verkoopt. Als je zelf al denkt dat mensen het niet betalen dan zullen ze er zeker moeilijk over doen. Als je het verkoopt als zijnde normaal en uitlegt wat je wel niet allemaal gedaan hebt voor dat geld dan krijg je nog een fooi toeMaeve schreef:Het verschilt wel per regio geloof ik. We hebben eens met trimmers gesproken uit Limburg bijvoorbeeld en die vroegen prijzen die onze klanten nooit zouden betalen. Maar in het algemeen kun je gewoon niet heel veel vragen in de dierenbranche.
- sternentänzerin
- Zeer actief
Wat ik er voor heb en wat ik er aan kwijt kan zijn, zijn ook nog eens twee verschillende dingen.
Want als ik een enorm goede plek zou hebben, waar ik het vertrouwen heb en Thes veilig is en men weet hoe met haar om te gaan dan heb ik daar heeeeeeel veel voor over. Maar dat betekend niet dat ik het dus ook kan betalen
Wij hebben een opvang gevonden waar ze voor een tientje per dag naartoe kan, samen met Fred kost het ons 14 euro voor een dag.
Kennels en uitlaatweides zijn present net als enorm plezierig personeel en eigenaresse die dol zijn op onze loeikoei.
Een basisbedrag voor de HUSwandeling lijkt me meer dan normaal en daar dan een meerprijs bovenop afhankelijk van dat wat er gevraagd wordt.
Een dag of een dagdeel, normale uren of extravagante uren en zelfs het meevoeren te ja of te nee zou je wat dat betreft mee kunnen rekenen.
Zelf zou ik de 25 euro niet kunnen betalen, maar dat betekend niet dat een waardevolle en veilige plek me dat niet waard zou zijn.
Want als ik een enorm goede plek zou hebben, waar ik het vertrouwen heb en Thes veilig is en men weet hoe met haar om te gaan dan heb ik daar heeeeeeel veel voor over. Maar dat betekend niet dat ik het dus ook kan betalen
Wij hebben een opvang gevonden waar ze voor een tientje per dag naartoe kan, samen met Fred kost het ons 14 euro voor een dag.
Kennels en uitlaatweides zijn present net als enorm plezierig personeel en eigenaresse die dol zijn op onze loeikoei.
Een basisbedrag voor de HUSwandeling lijkt me meer dan normaal en daar dan een meerprijs bovenop afhankelijk van dat wat er gevraagd wordt.
Een dag of een dagdeel, normale uren of extravagante uren en zelfs het meevoeren te ja of te nee zou je wat dat betreft mee kunnen rekenen.
Zelf zou ik de 25 euro niet kunnen betalen, maar dat betekend niet dat een waardevolle en veilige plek me dat niet waard zou zijn.
...; We will never surrender Winston Churchill
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
Ik doe het voor 7,50 per dag en 10 euro als ze blijven slapen. Inclusief eten maar dat is omdat ik ze dan kvv voer ipv hun brokken dus dat hoeft niet.
Ik doe niks extra's met de honden, ze gaan mee op stap met Knoep en mij en daar moet ik toch mee lopen dus het is pure winst.
Ik doe niks extra's met de honden, ze gaan mee op stap met Knoep en mij en daar moet ik toch mee lopen dus het is pure winst.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

-
mijn goldens
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik zou een soort van onderzoek doen onder je nu al vaste klanten.
Daar moet je het uiteindelijk van hebben.
Als hun aangeven dat ze een bepaald bedrag willen betalen, dan ben je er.
Kijk eens bij hun wat hun nog missen en wat ze fijn zouden vinden als je service uit wilt breidden.
Bij ons in de buurt loopt er een hus rond: 10 honden x €11,00= €110.00 en dat dan x 2 rondes.
Ik verdien geen €220.00 per dag, dus ik vindt het abnormale bedragen.
Maar ja wie ben ik?
Kijk eens bij hun wat hun nog missen en wat ze fijn zouden vinden als je service uit wilt breidden.
Bij ons in de buurt loopt er een hus rond: 10 honden x €11,00= €110.00 en dat dan x 2 rondes.
Maar ja wie ben ik?
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
Draag je daar ook nog belasting over af dan? voor een ondernemer kan dat echt niet uitKnoeppie schreef:Ik doe het voor 7,50 per dag en 10 euro als ze blijven slapen. Inclusief eten maar dat is omdat ik ze dan kvv voer ipv hun brokken dus dat hoeft niet.
tenzij je er 40 op een dag kan hebben in speciale ruimtes en alleen even de kennel naar de speelweide hoeft open te zetten en de kennel schoon hoeft te maken..
hier zit een pension waar de honden een binnen en buiten verblijf hebben, dus de hele dag zelf kunnen bepalen of ze binnen of buiten zitten (en veel ruimte hebben). ideaal dus voor lage kosten (want die hanteren ze), weinig werk voor hun dus je hoeft ze alleen maar 1 keer per dag in de grote speelweide los te laten en verder heb je er weinig werk aan.
daarbij krijgen ze dus ook minimale aandacht en kunnen ze de hele dag gaan blaffen als je honden hebt die hier niet tegen kunnen

- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
Dat verdient die HUS ook nietmijn goldens schreef:Ik zou een soort van onderzoek doen onder je nu al vaste klanten.
Maar ja wie ben ik?

- frank1985
- Zeer actief
220 euro bruto jamijn goldens schreef:Ik zou een soort van onderzoek doen onder je nu al vaste klanten.
Maar ja wie ben ik?
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.

-
Asta
Altijd maar die arme arme ondernemer, weet je dat die ondernemer minder belasting betaald vergeleken met iemand in loondienst, van alles van de belasting kan aftrekken wat iemand in loondienst niet kan bv had fafo ook niet die goedkopere zorgverzekering voor ondernemers die de beugel wel dekte? etc etc etc
http://www.kvk.nl/ondernemen/belastinge ... 3godnVQArQ
- Ήυs
- Zeer actief
En hoezo is een pension 'echt beroeps' en ik niet? Ik geloof dat ik aardig wat diploma's en ervaring heb. Daarbij is het niet vergelijkbaar met een pension en al helemaal niet vergelijkbaar met jou.Pakdebal schreef:ellen en de birmanen schreef:ik vind 25 euro voor een halve dag erg veel, maar dat is mijn bescheiden mening.
ik ook , dat vind ik absurd !
een pension, ( echt beroeps ) zijn veel goedkoper !
- Ήυs
- Zeer actief
Ik heb de vraag aan mijn vaste klanten ook gesteld gisteren via de mail. Al een aantal leuke en nuttige mailtjes terug gehad, het gemiddelde wat zij er voor willen geven ligt rond de 20 euro. En de meeste vinden het erg tof dat ik het op ga zetten omdat ze hun hond graag bij mij achter laten. Dus dat is echt super leuk om te lezen!mijn goldens schreef:Ik zou een soort van onderzoek doen onder je nu al vaste klanten.
Maar ja wie ben ik?
Ik verdien ook geen 220 per dag, want met 10 honden tegelijk lopen vind ik absúrd
- Ήυs
- Zeer actief
Klopt, maar je bouwt geen pensioen op, en niemand betaald je door als je ziek bent, of met zwangerschapsverlof gaat. En je bent niet verzekerd bij een werkgever en noem het maar op. Aan alles zitten voor en nadelen, voor een ondernemer en voor iemand in loondienst.Asta schreef:Altijd maar die arme arme ondernemer, weet je dat die ondernemer minder belasting betaald vergeleken met iemand in loondienst, van alles van de belasting kan aftrekken wat iemand in loondienst niet kan bv had fafo ook niet die goedkopere zorgverzekering voor ondernemers die de beugel wel dekte? etc etc etc
-
Asta
Oh ja tuurlijk aan alles zitten voor en nadelen, maar het eenzijdige beeld werd wat geschetst vind ik dan weer een beetje krom, ik heb een paar vrienden die ondernemer zijn vandaarFafo schreef:Klopt, maar je bouwt geen pensioen op, en niemand betaald je door als je ziek bent, of met zwangerschapsverlof gaat. En je bent niet verzekerd bij een werkgever en noem het maar op. Aan alles zitten voor en nadelen, voor een ondernemer en voor iemand in loondienst.Asta schreef:Altijd maar die arme arme ondernemer, weet je dat die ondernemer minder belasting betaald vergeleken met iemand in loondienst, van alles van de belasting kan aftrekken wat iemand in loondienst niet kan bv had fafo ook niet die goedkopere zorgverzekering voor ondernemers die de beugel wel dekte? etc etc etc
- frank1985
- Zeer actief
Haha.Asta schreef:Altijd maar die arme arme ondernemer, weet je dat die ondernemer minder belasting betaald vergeleken met iemand in loondienst, van alles van de belasting kan aftrekken wat iemand in loondienst niet kan bv had fafo ook niet die goedkopere zorgverzekering voor ondernemers die de beugel wel dekte? etc etc etc
Zelfstandigen aftrek en startersaftrek kan ik geen gebruik van maken en ook nooit kunnen doen.
Ik betaal trouwens meer belasting als toen ik nog in loondienst was.

- Ήυs
- Zeer actief
Naar mijn idee werd er helemaal geen beeld geschetst van een 'arme ondernemer' maar zijn we gewoon aan het discussiëren wat een rendabele prijs voor mij zou zijn en een aantrekkelijke redelijke prijs voor de klant als ik op honden zou gaan passenAsta schreef:Oh ja tuurlijk aan alles zitten voor en nadelen, maar het eenzijdige beeld werd wat geschetst vind ik dan weer een beetje krom, ik heb een paar vrienden die ondernemer zijn vandaarFafo schreef:Klopt, maar je bouwt geen pensioen op, en niemand betaald je door als je ziek bent, of met zwangerschapsverlof gaat. En je bent niet verzekerd bij een werkgever en noem het maar op. Aan alles zitten voor en nadelen, voor een ondernemer en voor iemand in loondienst.Asta schreef:Altijd maar die arme arme ondernemer, weet je dat die ondernemer minder belasting betaald vergeleken met iemand in loondienst, van alles van de belasting kan aftrekken wat iemand in loondienst niet kan bv had fafo ook niet die goedkopere zorgverzekering voor ondernemers die de beugel wel dekte? etc etc etc
- frank1985
- Zeer actief
Idd. Ik ben geen arme ondernemer. Feit is wel dat ik meer moet OMZETTEN! Dan ik eerder in loondienst verdiende. Als ik een factuur van 5k verstuur is het niet zo dat ik die 5k kan gebruiken. Er gaat een hoop vanaf. Gewoon bruto en netto dus. Daar verkijken mensen zich nog wel eens op. Niets met arme ondernemers te maken.Fafo schreef:Naar mijn idee werd er helemaal geen beeld geschetst van een 'arme ondernemer' maar zijn we gewoon aan het discussiëren wat een rendabele prijs voor mij zou zijn en een aantrekkelijke redelijke prijs voor de klant als ik op honden zou gaan passenAsta schreef:Oh ja tuurlijk aan alles zitten voor en nadelen, maar het eenzijdige beeld werd wat geschetst vind ik dan weer een beetje krom, ik heb een paar vrienden die ondernemer zijn vandaarFafo schreef:Klopt, maar je bouwt geen pensioen op, en niemand betaald je door als je ziek bent, of met zwangerschapsverlof gaat. En je bent niet verzekerd bij een werkgever en noem het maar op. Aan alles zitten voor en nadelen, voor een ondernemer en voor iemand in loondienst.Asta schreef:Altijd maar die arme arme ondernemer, weet je dat die ondernemer minder belasting betaald vergeleken met iemand in loondienst, van alles van de belasting kan aftrekken wat iemand in loondienst niet kan bv had fafo ook niet die goedkopere zorgverzekering voor ondernemers die de beugel wel dekte? etc etc etc

-
Asta
nou al die opmerkingen over belasting, en bruto vond ik wel een beetje eenzijdig hoor, je betaalt belasting over je winst niet over alles wat je ontvangt.Fafo schreef:Naar mijn idee werd er helemaal geen beeld geschetst van een 'arme ondernemer' maar zijn we gewoon aan het discussiëren wat een rendabele prijs voor mij zou zijn en een aantrekkelijke redelijke prijs voor de klant als ik op honden zou gaan passenAsta schreef:Oh ja tuurlijk aan alles zitten voor en nadelen, maar het eenzijdige beeld werd wat geschetst vind ik dan weer een beetje krom, ik heb een paar vrienden die ondernemer zijn vandaarFafo schreef:Klopt, maar je bouwt geen pensioen op, en niemand betaald je door als je ziek bent, of met zwangerschapsverlof gaat. En je bent niet verzekerd bij een werkgever en noem het maar op. Aan alles zitten voor en nadelen, voor een ondernemer en voor iemand in loondienst.Asta schreef:Altijd maar die arme arme ondernemer, weet je dat die ondernemer minder belasting betaald vergeleken met iemand in loondienst, van alles van de belasting kan aftrekken wat iemand in loondienst niet kan bv had fafo ook niet die goedkopere zorgverzekering voor ondernemers die de beugel wel dekte? etc etc etc
- frank1985
- Zeer actief
Hahaha. Ja je kunt moeilijk belasting betalen over iets wat er niet is.

- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Volgens mij betaal je belasting over je omzet.Asta schreef:nou al die opmerkingen over belasting, en bruto vond ik wel een beetje eenzijdig hoor, je betaalt belasting over je winst niet over alles wat je ontvangt.Fafo schreef:
Naar mijn idee werd er helemaal geen beeld geschetst van een 'arme ondernemer' maar zijn we gewoon aan het discussiëren wat een rendabele prijs voor mij zou zijn en een aantrekkelijke redelijke prijs voor de klant als ik op honden zou gaan passen
En omzet is niet per definitie winst