Lijkt me ook niet meer dan logischRomy_ schreef:Ik heb ook al meerdere sites gezien waar ze 20-25 euro vroegen voor een hele dag. (dus meer dan 4-5 uur)
Dit was echter met 2 lange wandelingen, vachtverzorging en medicatie toedienen. Voeding , dierenarts bezoeken etc. Alles zit hierbij inbegrepen als nodig.
En deze mensen hebben vaak allerlei cursussen/opleidingen/workshops gevolgd.. Ik zou zelf als hobbyist dus wel iets minder vragen.
Ik zelf zou er voor een vakantie het geld wel voor over hebben, maar niet voor vast. Dan vind ik 15 euro ook een beter bedrag.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden oppas, wat zou je er voor geven?
Moderator: moderatorteam
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Re: Honden oppas, wat zou je er voor geven?
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ik betaal hier nog geen 15 euro voor een hele dag naar de dagopvang.
Niet dat ze gaan, maar Shendor ging wel af en toe, die had dat echt nodig. Daar kon ie zich namelijk wel gedragen naar andere honden.
De honden worden dan niet uitgelaten, maar lopen in principe de hele dag buiten, in een roedel. Als het slecht weer is zitten ze ook binnen, maar sowieso de helft van de dag buiten, van wat regen smelten ze niet en er is plek genoeg voor ze om te schuilen.
En dat is van ´s morgens 7 tot ´s avonds 19 uur, als je wil natuurlijk. Voeren doen ze ook, mits je zelf voer mee geeft. Ze stellen zelf ook menu's samen (vers) en daar kun je tegen meerprijs ook voor kiezen.
Voor een middag inclusief uitlaten vind ik 25 euro erg veel. Ik denk dat 15 euro een mooi bedrag is voor een dagdeel, en voor het ophalen/brengen zou ik een apart tarief rekenen. Een vast bedrag van bijvoorbeeld 10 euro, en dan een bedrag per kilometer.
Zelf zou ik voor 1 dagdeel echt geen 25 euro betalen.
Niet dat ze gaan, maar Shendor ging wel af en toe, die had dat echt nodig. Daar kon ie zich namelijk wel gedragen naar andere honden.
De honden worden dan niet uitgelaten, maar lopen in principe de hele dag buiten, in een roedel. Als het slecht weer is zitten ze ook binnen, maar sowieso de helft van de dag buiten, van wat regen smelten ze niet en er is plek genoeg voor ze om te schuilen.
En dat is van ´s morgens 7 tot ´s avonds 19 uur, als je wil natuurlijk. Voeren doen ze ook, mits je zelf voer mee geeft. Ze stellen zelf ook menu's samen (vers) en daar kun je tegen meerprijs ook voor kiezen.
Voor een middag inclusief uitlaten vind ik 25 euro erg veel. Ik denk dat 15 euro een mooi bedrag is voor een dagdeel, en voor het ophalen/brengen zou ik een apart tarief rekenen. Een vast bedrag van bijvoorbeeld 10 euro, en dan een bedrag per kilometer.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
moosje schreef:Ik betaal hier nog geen 15 euro voor een hele dag naar de dagopvang.
ff citaat uit OP
- het oppassen en in huis nemen van de hond voor een dagdeel (4 á 5 uur)
- 20 minuten uitlaten (in de avond, overdag een uur met een groep mee)
- eten geven
- eventueel ophalen en terug brengen
- mogelijkheid om te spelen met andere honden of juist niet
- vrijheid in het huis (woonkamer + grote gang + ingerichte hondenkamer + tuin)
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Hond apart is trouwens ook nog een optie daar.smoekie schreef:moosje schreef:Ik betaal hier nog geen 15 euro voor een hele dag naar de dagopvang.
ff citaat uit OP![]()
- eten geven
Alleen inderdaad in principe niet in huis.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
van zijn leven dat ik geen 25 euro ging betalen voor een ochtend of een middag opvang voor mijn hond en al zeker niet als ze voor de helft van dat bedrag een hele dag naar de dagopvang kan.
die kamer is niet zo belangrijk en goed verzorgd -inclusief eten- wordt ze op die dagopvang ook wel.
een hond die de hele dag kan spelen hoeft die lange ronde al helemaal niet meer te maken en uiteindelijk gaat het maar om een enkele keer opvang toch?
die kamer is niet zo belangrijk en goed verzorgd -inclusief eten- wordt ze op die dagopvang ook wel.
een hond die de hele dag kan spelen hoeft die lange ronde al helemaal niet meer te maken en uiteindelijk gaat het maar om een enkele keer opvang toch?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- frank1985
- Zeer actief
Oh?Maeve schreef:Maximaal 15 euro, meer gaan mensen echt niet betalen.
Nou ik wel hoor. Als de oppas goed is en ik van mening ben dat ze daar perfect zitten betaal ik die 25 euro. Anders ga ik ook niet met een fijn gevoel weg.
Dus Fafo. Als jij het perfecte gevoel kunt verkopen aan de baasjes lukt dat best denk ik.
Succes!
Klopt ook niet helemaal. Als ik bij een klant zit kan ik geen ander werk doen. Dus die klant moet die uren vergoedenMaeve schreef: Ik vind "ik moet er voor thuis blijven" niet echt een argument eigenlijk. Als je die dienst aanbied is het je werk, dan kun je geen geld gaan vragen voor een baan die je anders mogelijk zou hebben. Het is nou eenmaal een moeilijke branche en je gaat er niet rijk van worden.
Laatst gewijzigd door frank1985 op 29 aug 2013 00:36, 1 keer totaal gewijzigd.
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.

- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
25 euro
Dat zou ik nooit ervoor betalen.
Tot 15 euro vind ik nog redelijk.
Dat zou ik nooit ervoor betalen.
Tot 15 euro vind ik nog redelijk.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Maar daarmee ben je wel een van de weinigen. De (huis)dierenbranche is lastig met geld verdienen. Het trimmen van een klein hondje vroeg ik zo'n 30-40 euro voor, met een beetje pech was je dan +2 uur bezig als de vacht in slechte conditie is maar meer kun je echt niet vragen want dan komen klanten nooit meer terug. Die 40,- vinden ze al vreselijk veel.frank1985 schreef:Oh?Maeve schreef:Maximaal 15 euro, meer gaan mensen echt niet betalen.
Nou ik wel hoor. Als de oppas goed is en ik van mening ben dat ze daar perfect zitten betaal ik die 25 euro. Anders ga ik ook niet met een fijn gevoel weg.
Dus Fafo. Als jij het perfecte gevoel kunt verkopen aan de baasjes lukt dat best denk ik.![]()
Succes!
- frank1985
- Zeer actief
40 euro voor 2 uur is duurder dan Fafo haha. En dat deed je zwart denk ik?Maeve schreef:Maar daarmee ben je wel een van de weinigen. De (huis)dierenbranche is lastig met geld verdienen. Het trimmen van een klein hondje vroeg ik zo'n 30-40 euro voor, met een beetje pech was je dan +2 uur bezig als de vacht in slechte conditie is maar meer kun je echt niet vragen want dan komen klanten nooit meer terug. Die 40,- vinden ze al vreselijk veel.frank1985 schreef:Oh?Maeve schreef:Maximaal 15 euro, meer gaan mensen echt niet betalen.
Dus Fafo. Als jij het perfecte gevoel kunt verkopen aan de baasjes lukt dat best denk ik.![]()
Succes!
Dan is 20 euro per uur niet weinig hoor
Ik denk dat het wel meevalt met mensen die het niet betalen
Een nieuwbouw wijk. Mevrouw verdiende daar behoorlijk geld. Het is vast niet makkelijk. Dat geloof ik direct.
Maar ik denk dat er markt is als je het goed kunt verkopen. Ik heb maar een paar mensen waar ik mijn hond zou brengen. Al vroegen ze 50 euro voor een dag.
Het heeft allemaal met gevoel te maken. En daarmee kun je best geld verdienen.
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.

- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
ik vind het wel veel geld hoor, heb er 3. Dus dat is dan 75,- per dagdeel
- Ήυs
- Zeer actief
Voor het uitlaten van de hond leggen de mensen gewoon 11 euro neer. En dan vaak nog twee keer per week ook. Ik krijg heel veel vragen over oppas. Voorheen ging dat niet omdat ik te klein woonde, nu is die mogelijkheid er wel.Maeve schreef:Maar daarmee ben je wel een van de weinigen. De (huis)dierenbranche is lastig met geld verdienen. Het trimmen van een klein hondje vroeg ik zo'n 30-40 euro voor, met een beetje pech was je dan +2 uur bezig als de vacht in slechte conditie is maar meer kun je echt niet vragen want dan komen klanten nooit meer terug. Die 40,- vinden ze al vreselijk veel.frank1985 schreef:Oh?Maeve schreef:Maximaal 15 euro, meer gaan mensen echt niet betalen.
Succes!
Op HF is Frank idd een van de weinige, maar ik heb de vraag ook aan andere Hussers gesteld en aan mijn eigen klanten. Daar zijn de antwoorden ook weer heel anders dan hier.
Ik neem alles mee en probeer een bedrag te vinden wat rendabel is voor mij en en aantrekkelijk voor de klant. Maar dat het lastig is om geld te verdienen in deze branche.. Ja ben ik het deels mee eens. Het gaat niet snel, je moet een klantenkring opbouwen. Maar nu na 1,5 jaar loopt mijn hus aardig goed en verdien ik er echt lekker mee. Stapje voor stapje bouw ik het op en bied ik steeds iets meer aan zodat ik blijf groeien. Mensen willen best betalen als ze vinden dat je kwaliteit leverd. Vooral als het om hun huisdier gaat willen veel mensen toch snel wat meer betalen voor iets goeds waar ze vertrouwen in hebben en een goed gevoel bij hebben.
Laatst gewijzigd door Ήυs op 29 aug 2013 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Jeetje jullie willen echt niet weten wat opvang in Amsterdam kost
Voor een uurtje uitlaten ben je minimaal 15 euro kwijt en dagopvang minimaal 25 euro. En dat klonk echt niet zo luxe als bij Fafo.
Gelukkig is het nu niet meer nodig maar voor goede dagopvang heb ik wel 20/ 25 euro over. Maar dan wil ik wel korting als ik er twee breng
Voor een uurtje uitlaten ben je minimaal 15 euro kwijt en dagopvang minimaal 25 euro. En dat klonk echt niet zo luxe als bij Fafo.
Gelukkig is het nu niet meer nodig maar voor goede dagopvang heb ik wel 20/ 25 euro over. Maar dan wil ik wel korting als ik er twee breng
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Van die 30-40 euro moesten alle kosten nog af, dan hou je niet veel over per uur hoor. En dat is een algemeen probleem binnen die branche. Men kan niet te veel vragen want dan heb je geen klanten. Ga even na: 25,- per dagdeel. Dus als ik een hele week zou werken en mijn hond (dan houden we het nu even op 1 hond) die dagen een dagdeel bij een opvang wil brengen ben ik 125,- kwijt voor die week. Dat gaan mensen niet structureel doen en voor noodgevalletjes thuis blijven lijkt me ook niet heel productief.frank1985 schreef:40 euro voor 2 uur is duurder dan Fafo haha. En dat deed je zwart denk ik?Maeve schreef:Maar daarmee ben je wel een van de weinigen. De (huis)dierenbranche is lastig met geld verdienen. Het trimmen van een klein hondje vroeg ik zo'n 30-40 euro voor, met een beetje pech was je dan +2 uur bezig als de vacht in slechte conditie is maar meer kun je echt niet vragen want dan komen klanten nooit meer terug. Die 40,- vinden ze al vreselijk veel.frank1985 schreef:Oh?Maeve schreef:Maximaal 15 euro, meer gaan mensen echt niet betalen.
Succes!
Dan is 20 euro per uur niet weinig hoor![]()
Ik denk dat het wel meevalt met mensen die het niet betalenik woonde in een wijk waar een meisje een hus had.
Een nieuwbouw wijk. Mevrouw verdiende daar behoorlijk geld. Het is vast niet makkelijk. Dat geloof ik direct.
Maar ik denk dat er markt is als je het goed kunt verkopen. Ik heb maar een paar mensen waar ik mijn hond zou brengen. Al vroegen ze 50 euro voor een dag.
Het heeft allemaal met gevoel te maken. En daarmee kun je best geld verdienen.
Het verschilt wel per regio geloof ik. We hebben eens met trimmers gesproken uit Limburg bijvoorbeeld en die vroegen prijzen die onze klanten nooit zouden betalen. Maar in het algemeen kun je gewoon niet heel veel vragen in de dierenbranche.
- Ήυs
- Zeer actief
Twee honden is altijd korting bij mijGollum schreef:Jeetje jullie willen echt niet weten wat opvang in Amsterdam kost![]()
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Voor 4 á 5 uur en 2 wandelingen van 1 uur en 20 minuten.
Gaan we even uit van max 5 uur oppas en daar haal je 1.20 uur vanaf dat je echt daadwerkelijk actief met de hond bezig bent.
Houd je 3.40 uur over dat de hond in huis loop en je niet echt actief met de hond bezig bent.
11 euro voor wandeling van 1 uur met je hus , voor 1.20 uur pl/m 15 á 16 euro .
Dan houd je 3.40 uur over waarmee je een 10 á 9 euro verdiend met niet actief met de hond bezig zijn behalve misschien een knuffel en bak voer.
Maar waarom 1.20 uur uitlaten/actief van de 4 á 5 uur dat je oppast.?
Je kunt een pension opvang ook niet vergelijken met dit van Fafo.
Ten eerste is de berekening/afschrijving al heel anders .
Dat is kwantum.
Ga er maar vanuit dat je het als een stukje extra service verleend naast de HUS.
Waarom niet gewoon 1 wandeling van een uur á 11 euro aanhouden als basis tarief en de rest van de uren dat je niet actief bezig bent met de hond een lager tarief.
Je hebt tenslotte ook geen extra investeringen hoeven doen zoals een pension kennels en gebouw neerzet.
Die hond loopt gewoon tussen je eigen honden.
Gaan we even uit van max 5 uur oppas en daar haal je 1.20 uur vanaf dat je echt daadwerkelijk actief met de hond bezig bent.
Houd je 3.40 uur over dat de hond in huis loop en je niet echt actief met de hond bezig bent.
Dan houd je 3.40 uur over waarmee je een 10 á 9 euro verdiend met niet actief met de hond bezig zijn behalve misschien een knuffel en bak voer.
Dat is kwantum.
Ga er maar vanuit dat je het als een stukje extra service verleend naast de HUS.
Waarom niet gewoon 1 wandeling van een uur á 11 euro aanhouden als basis tarief en de rest van de uren dat je niet actief bezig bent met de hond een lager tarief.
Je hebt tenslotte ook geen extra investeringen hoeven doen zoals een pension kennels en gebouw neerzet.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Voor 4 á 5 uur en 2 wandelingen van 1 uur en 20 minuten.
Dat is kwantum.
Dat is kwantum.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
als mensen het willen betalen moet je dat doen toch?
wel moet je er zelf compleet achter staan. én bedenken wat je doet als iemand een pakketje neemt zonder lange wandeling en jij moet met je hus op pad. dan mag bello niet mee? blijft ie dan alleen? kun je dat verkopen aan baasjes? want die hadden dan misschien ook de hond alleen kunnen laten voor de gratis
wel moet je er zelf compleet achter staan. én bedenken wat je doet als iemand een pakketje neemt zonder lange wandeling en jij moet met je hus op pad. dan mag bello niet mee? blijft ie dan alleen? kun je dat verkopen aan baasjes? want die hadden dan misschien ook de hond alleen kunnen laten voor de gratis

-
Goldendelicious
Ik vind per definitie de tarieven van een HUS bijzonder hoog ten opzichte van 7 jaar geleden, maar dat terzijde. Hier is een hondencréche waarvan het tarief € 85,00 voor een 10 strippenkaart is. Dan is de hond een aantal malen per dag buiten op een speelplaats en binnen in een kennel met andere honden. Weer een andere opvang vraagt € 11,00 en pension € 16,00 voor een grote hond. Als je dat bedrag tegenover het bedrag zet wat jij wilt vragen, dan mag je wel uniek zijn in het verlenen van je thuisservice. En je kunt nooit garanderen dat je thuis bent/blijft als je honden thuis opvangt. Persoonlijk denk ik dat je mee moet met de recessie en je tarieven voor thuisoppas laag moet gaan houden.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ze hoeft er ook geen 10tallen te hebben natuurlijk ,dus het is exclusiever/meer aandacht/geen kennels dan in een pension.Dus ook een kleinere doelgroep die wat meer te besteden heeft en wel bereid is om dat bedrag neer te tellen.Goldendelicious schreef:Ik vind per definitie de tarieven van een HUS bijzonder hoog ten opzichte van 7 jaar geleden, maar dat terzijde. Hier is een hondencréche waarvan het tarief € 85,00 voor een 10 strippenkaart is. Dan is de hond een aantal malen per dag buiten op een speelplaats en binnen in een kennel met andere honden. Weer een andere opvang vraagt € 11,00 en pension € 16,00 voor een grote hond. Als je dat bedrag tegenover het bedrag zet wat jij wilt vragen, dan mag je wel uniek zijn in het verlenen van je thuisservice. En je kunt nooit garanderen dat je thuis bent/blijft als je honden thuis opvangt. Persoonlijk denk ik dat je mee moet met de recessie en je tarieven voor thuisoppas laag moet gaan houden.
Daarom kun je de prijs ook niet vergelijken met een pension omdat de situatie en kosten heel anders opgebouwd zijn.
Vergelijk het met een oplage van 100 of een oplage van 100.000.

- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Ik vraag voor een York € 42,50 en voor een Shih Tzu en aanverwanten € 47,50. Mijn klanten betalen het probleemloos en diegene die het duur vinden komen 9 van de 10 keer weer terug na een uitstapje naar een goedkoper iemand. Daarnaast ben ik pas 3 jaar bezig en zit mijn agenda gemiddeld 3 a 4 weken vooruit vol, dus het is niet helemaal waar wat je zegt. Buiten dat, ik heb een kvk nummer en draag gewoon btw etc. af, als ik nog minder moet vragen hou ik helemaal niks meer over per uur, want ook met deze bedragen hou je natuurlijk weinig over als je het gaat omrekenen.Maeve schreef: De (huis)dierenbranche is lastig met geld verdienen. Het trimmen van een klein hondje vroeg ik zo'n 30-40 euro voor, met een beetje pech was je dan +2 uur bezig als de vacht in slechte conditie is maar meer kun je echt niet vragen want dan komen klanten nooit meer terug. Die 40,- vinden ze al vreselijk veel.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
wat een prijzen zeg
Ben ik blij dat ik voor mijn hond niet hoef te betalen als hij een paar dagen/weken elders zit. En omgekeerd, hier hoeft een ander ook niet te betalen als er eens een hond komt.
Maar goed, dat is dan ook wel als hobby en niet als beroep.
Ben ik blij dat ik voor mijn hond niet hoef te betalen als hij een paar dagen/weken elders zit. En omgekeerd, hier hoeft een ander ook niet te betalen als er eens een hond komt.
Maar goed, dat is dan ook wel als hobby en niet als beroep.
- lunayvita
- Actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
Ik had laatst een meisje in huis voor 5 dagen. Ik wilde toch graag met mijn gezin op vakantie met de caravan, en 5 honden meenemen op een camping is niet te doen.
Ik heb haar 150 euro betaald voor 5 dagen, ze is wel de hele dag thuis geweest terwijl ik gezegd had dat ze best mocht gaan zwemmen met haar vrienden als ze maar eerst de honden verzorgde. Ze is niet uit huis geweest en heeft lekker de honden uitgelaten en geknuffeld.
Als ik dit zo lees ben ik erg royaal geweest......
Ik heb haar 150 euro betaald voor 5 dagen, ze is wel de hele dag thuis geweest terwijl ik gezegd had dat ze best mocht gaan zwemmen met haar vrienden als ze maar eerst de honden verzorgde. Ze is niet uit huis geweest en heeft lekker de honden uitgelaten en geknuffeld.
Als ik dit zo lees ben ik erg royaal geweest......

- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Hier gaat Evert naar de dagopvang 2 dagen in de week. Gaat hij 4 keer minimaal een half uur op de speelweide, waar hij lekker kan ravotten met zijn vriend(innet)jes. Brengen en halen kan in overleg op heel ruime tijden en ben niet meer kwijt dan 11 euro.
Voor mijn eigen rust is het heerlijk dat hij met gelijkgestemden in de kennel/speelweide zit, buiten is hij nogal wat wisselend in zijn gedrag naar andere (vreemde) honden. Dus zou hem niet zo snel naar een 'particuliere' opvang brengen waar in een groep wordt gewandeld.
Als ik zou kiezen voor een oppas bij iemand thuis (dus geen pension) dan zou ik eerder gaan voor het standaard bedrag van 15 euro wat uit te breiden is met een aantal opties (halen/brengen, voer, extra uitlaatronde etc.)
Voor mijn eigen rust is het heerlijk dat hij met gelijkgestemden in de kennel/speelweide zit, buiten is hij nogal wat wisselend in zijn gedrag naar andere (vreemde) honden. Dus zou hem niet zo snel naar een 'particuliere' opvang brengen waar in een groep wordt gewandeld.
Als ik zou kiezen voor een oppas bij iemand thuis (dus geen pension) dan zou ik eerder gaan voor het standaard bedrag van 15 euro wat uit te breiden is met een aantal opties (halen/brengen, voer, extra uitlaatronde etc.)
-
nomo
- Zeer actief
Het is niet zo heel anders. De eerste opvang is gewoon bij iemand thuis. Voor hem moet het ook rendabel zijn om te doen. Snap dat jij niet de intentie hebt om er een reguliere dagopvang van te maken, maar het principe is wel gelijk alleen doet hij veel meer voor veel minder geld. Hij woont ook gewoon in een rijtjeswoning, daar kun je ook geen 20 honden in stoppen.Fafo schreef:Toch is dat anders. In het geval dat jij beschrijft, hoef je geen honden op te halen en weg te brengen, neem je meerdere honden tegelijkertijd, en dus is dat rendabeler en kun je het maken laag in de prijs te blijven.nomo schreef:blabla lang verhaal
Morris gaat soms naar de particuliere dagopvang en dat kost 8,50 per dag. En dan is het de hele dag spelen met andere honden, gewoon bij de mensen in huis met altijd mensen in de buurt en er wordt gewandeld. Hangt er vanaf hoe laat ik hem breng en haal, maar er zit minstens 1 lange wandeling bij. blabla lang verhaal
Andere opvang waar Morris heengaat is dagopvang bij een dierenpension. Hier zitten de honden in groepen (wordt goed gekeken naar wat bij elkaar kan en wil je dat er geen contact met andere honden is dan is het ook mogelijk). Er is een mogelijkheid om hond thuis op te laten halen en weer thuis te laten brengen (worden ze rond half 9 's ochtends opgehaald en rond half 6 weer thuis gebracht). Ik heb geen idee wat het brengen en halen kost (als je het wil weten wil ik het wel even vragen. Ik breng en haal Morris altijd zelf, dus heb er nog nooit gebruik van gemaakt). blablabla
Ik heb niet de intentie om groepen honden in huis te halen, daar heb ik het terrein niet voor en ook zit ik niet in een gebied om zoiets aan te bieden. Het gaat om 1 hond, maximaal 2 op een avond, ochtend of middag. Dan is een bedrag van 8,50 niet rendabel.
Kijk je bijvoorbeeld naar een pension waar ze gemiddeld 10/12 euro per nacht vragen, daar zitten ze in een kennel, gaan af en toe op een speelweide. Bij mij komen ze in een huiselijke vertrouwde omgeving en kunnen spelen met onze eigen honden, worden uitgelaten en er is altijd iemand in huis en dus om ze heen.
Daarnaast heb ik een klantenkring opgebouwd van baasjes die tevreden zijn over de diensten die ik lever. Er mag ook best iets gevraagd worden voor kwaliteit die geleverd wordt. De baasjes weten dat hun hond in goede handen is (de bestaande klanten).
Daarnaast is het ook een optie voor honden die bijvoorbeeld NIET alleen kunnen zijn of niet met andere honden kunnen. Ze worden niet in een kamer gedaan om de tijd uit te zitten, maar er wordt in de tijd dat ze hier zijn aandacht aan besteed en rekening gehouden met de gemakken en ongemakken van de hond.
De andere opvang in het pension is inderdaad wel een andere situatie, maar die zette ik erbij juist omdat ze dus wel de honden halen en brengen. Maar wat zij doen is daar dan extra voor rekenen. Ik breng mijn hond zelf, dus ik maak geen gebruik van de mogelijkheid die ze bieden. Dan zou ik het vreemd vinden dat ik hier wel voor moet betalen. Wat zij doen en wat ik jou ook aan zou raden is een extra bedrag rekenen als ze de hond moeten halen en brengen. Ik vind het heel logisch dat ik daar meer voor moet betalen. Dus als je zegt dat je 15 euro wilt rekenen voor een dagdeel dan komt er voor halen / brengen nog een x bedrag bij.
-
Pakdebal
.
ik krijg een 10 euro per nacht ( en die dag ) , ik geloof dat ik de goedkoopste ben ..
dus kom maar bij mij , .
ik krijg een 10 euro per nacht ( en die dag ) , ik geloof dat ik de goedkoopste ben ..
dus kom maar bij mij , .
-
Pakdebal
Fafo schreef::
- eten geven
Ik heb eens rond gekeken, en sommige mensen geven aan dat ze daar 15 euro voor vragen. Of rond de 25 euro.
Zelf vind ik 15 euro aan de lage kant, omdat ze ook al mee gaan met de wandeling of hier uitgelaten worden. Een uur uitlaten kost normaal al 11 euro. Een kleine ronde (20 min) rond de 8 euro.
Buitenom de gegeven service komt er meer bij kijken, zoals extra schoonmaken, je kunt niet weg, je moet thuis zijn. Het kan best druk zijn (ligt wel aan de hond).
Ik vind zelf minimaal 25 euro wel redelijk, maar ik ben benieuwd wat jullie zelf vinden.
wat ik doe voor 10 euro :
hier slapen ,
spelen ( heb verder geen hond , dus 1 op 1 spelen ) ,
lekker uitlaten op strand en duinen , soms met terras , dus 2 uur of meer , onderweg
heb een eigen kussen EXTRA gekocht , dus 2 slaapplaatsen
eten geven
kammen, borstelen ,
kroelen
meenemen in de auto ( vindt ze heerlijk ! )
laten zwemmen als het warm is
lekker met andere honden kennismaken in het park
kortom , alles wat ik ook deed met mijn hond
jeetje , ik ga ook maar 25 euro vragen , een 10 euro is veels te weinig ..
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Ik betaalde, maar dat is wel enkele jaren geleden, 8 euro per dag voor de opvang. Daar werd niet gewandeld maar groepsgewijs honden opgevangen. Supernetjes verzorgd, de honden werden individueel benaderd (Mika had bv tussendoor rust nodig en hij werd dan bij hun apart gehouden voor een uurtje). Behandeling tegen vlooien en teken zat erbij.
Inclusief ophalen en brengen kwam er dan 8 euro bij, dus bij elkaar 16 euro per dag.
Ik betaal nu 3 euro per uur. Meestal is dat als ik een hele dag weg moet en dan laat ik iemand in huis komen voor bv 5 uur. Die laat dan de honden uit en geeft ze eten als dat nodig is. Verder werkt bet hetzelfde als oppassen op de kinderen hier. In de kast staat eten en drinken en je kunt de tv of de pc aanzetten. Nee geen professionele hondenuitlaat dus maar wel iemand waar ik vertrouwen in heb.
Ik vind niet dat je en de wandelingen kunt tellen en de uren dat de hond bij je is. Als de hond bij je is dan doe je er niks speciaals mee.
Ik zou een soort gereduceerd tarief maken voor honden die "in de opvang" zitten zodat de prijs in evenwicht blijft. Wel de km. tellen, dat doe je bij een wandeling ook neem ik aan.
Inclusief ophalen en brengen kwam er dan 8 euro bij, dus bij elkaar 16 euro per dag.
Ik betaal nu 3 euro per uur. Meestal is dat als ik een hele dag weg moet en dan laat ik iemand in huis komen voor bv 5 uur. Die laat dan de honden uit en geeft ze eten als dat nodig is. Verder werkt bet hetzelfde als oppassen op de kinderen hier. In de kast staat eten en drinken en je kunt de tv of de pc aanzetten. Nee geen professionele hondenuitlaat dus maar wel iemand waar ik vertrouwen in heb.
Ik vind niet dat je en de wandelingen kunt tellen en de uren dat de hond bij je is. Als de hond bij je is dan doe je er niks speciaals mee.
Ik zou een soort gereduceerd tarief maken voor honden die "in de opvang" zitten zodat de prijs in evenwicht blijft. Wel de km. tellen, dat doe je bij een wandeling ook neem ik aan.
-
Marion.
En jij betaalt daar ook keurig belasting over?Pakdebal schreef:.
ik krijg een 10 euro per nacht ( en die dag ) , ik geloof dat ik de goedkoopste ben ..![]()
![]()
![]()
dus kom maar bij mij , .
-
Marion.
En jij betaalt daar ook keurig belasting over?Pakdebal schreef:.
ik krijg een 10 euro per nacht ( en die dag ) , ik geloof dat ik de goedkoopste ben ..![]()
![]()
![]()
dus kom maar bij mij , .
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Jij doet het uit hobby en betaald geen belasting en hebt geen bedrijvenverzekering en dergelijk.Pakdebal schreef:Fafo schreef::
- eten geven
Ik heb eens rond gekeken, en sommige mensen geven aan dat ze daar 15 euro voor vragen. Of rond de 25 euro.
Zelf vind ik 15 euro aan de lage kant, omdat ze ook al mee gaan met de wandeling of hier uitgelaten worden. Een uur uitlaten kost normaal al 11 euro. Een kleine ronde (20 min) rond de 8 euro.
Buitenom de gegeven service komt er meer bij kijken, zoals extra schoonmaken, je kunt niet weg, je moet thuis zijn. Het kan best druk zijn (ligt wel aan de hond).
Ik vind zelf minimaal 25 euro wel redelijk, maar ik ben benieuwd wat jullie zelf vinden.
wat ik doe voor 10 euro :
hier slapen ,
spelen ( heb verder geen hond , dus 1 op 1 spelen ) ,
lekker uitlaten op strand en duinen , soms met terras , dus 2 uur of meer , onderweg
heb een eigen kussen EXTRA gekocht , dus 2 slaapplaatsen
eten geven
kammen, borstelen ,
kroelen
meenemen in de auto ( vindt ze heerlijk ! )
laten zwemmen als het warm is
lekker met andere honden kennismaken in het park
kortom , alles wat ik ook deed met mijn hond
jeetje , ik ga ook maar 25 euro vragen , een 10 euro is veels te weinig ..![]()
Fafo doet het beroepsmatig en heeft dat allemaal wel.
En dan nog is het je eigen keus toch.?