Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
we zijn te laat
Moderator: moderatorteam
- Senta
- Zeer actief
Re: we zijn te laat
Allereerst, triest zoals jullie behandeld zijn.
Als ik naar die video kijk zie ik een vrolijke hond met nog veel plezier in haar leven. Of een brace mogelijk is hangt, zoals je zelf ook al zegt af van de hoogte van de verlamming. Als die onder de elleboog zit, dan moet m.i. een brace zeker mogelijk zijn. I.p.v. een volledig amputatie (indien dat er van moet komen) zou een gedeeltelijke misschien een mogelijkheid zijn en dan een prothese voor de stomp. Dat is minder belastend voor de andere schouder en de rug, dan een volledige amputatie.
En Zelda zielig? Nee eigenlijk niet, maar dat zul je nog heel vaak te horen krijgen. Soms kun je dat hebben, andere keren zou je liefst die persoon zijn/haar nek omdraaien. Ik heb weleens gedacht om een dekje te maken met "ik ben niet zielig" erop geborduurd voor mijn Oscar.
Heel veel succes met het verdere traject. Mocht je, zoals Nettie (Ranetje) aangeeft bij Hodes in Arnhem terecht komen, geef een seintje, dan gaan we gezellig wandelen op het Rozendaals Veld, neem ik Oscar mee, onder het mom van "gedeelde smart is halve smart" wbt.: Ah wat is tie zielig!!!"
Als ik naar die video kijk zie ik een vrolijke hond met nog veel plezier in haar leven. Of een brace mogelijk is hangt, zoals je zelf ook al zegt af van de hoogte van de verlamming. Als die onder de elleboog zit, dan moet m.i. een brace zeker mogelijk zijn. I.p.v. een volledig amputatie (indien dat er van moet komen) zou een gedeeltelijke misschien een mogelijkheid zijn en dan een prothese voor de stomp. Dat is minder belastend voor de andere schouder en de rug, dan een volledige amputatie.
En Zelda zielig? Nee eigenlijk niet, maar dat zul je nog heel vaak te horen krijgen. Soms kun je dat hebben, andere keren zou je liefst die persoon zijn/haar nek omdraaien. Ik heb weleens gedacht om een dekje te maken met "ik ben niet zielig" erop geborduurd voor mijn Oscar.
Heel veel succes met het verdere traject. Mocht je, zoals Nettie (Ranetje) aangeeft bij Hodes in Arnhem terecht komen, geef een seintje, dan gaan we gezellig wandelen op het Rozendaals Veld, neem ik Oscar mee, onder het mom van "gedeelde smart is halve smart" wbt.: Ah wat is tie zielig!!!"
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Weer een gevalletje waar het fout liep...
Ik vind het zo erg voor jullie...maar dat weet je otss denk ik !
Behoudens het niet gebruik van de pols, is ze vrolijk en blij dat ze mee mocht gaan wandelen en lopen. Ze heeft er vreugde is en daaraan moet jij je optrekken...Zij heeft de strijd echt niet opgegeven en dat mag jij ook niet.
Ik verschiet niet van de beelden, heb al genoeg honden met 3 benen gezien die goed functioneren en hun leven vol plezier ook leven en beleven.
Anderzijds weet ik ook hoeveel pijn jij hebt en hoe misbruikt dat jij je voelt door de DA's !
Maar ook Wageningen kan fouten maken hoor...dat heb ik recentelijk nog mogen ontdekken...(bewijs op rx en "live"...poot verkeerd aan elkaar gezet met te korte plaat en te korte/te weinig vijzen etc. blablabla)
Ik ga nu even van het ergste uit en nl dat er niets aan te doen is, en dat over de amputatie...kijk dan wel even na wat en hoe want nu bestaan er ook al prothesen voor t onderste deel van haar been en daarmee zou ze dus nog best wel goed kunnen lopen, gebruikmakend van dat been. Dan moet je wel zien dat je niet te kort laat amputeren.
Dus bekijk eerst goed de opties...van zodra je je erbij neerlegt dat niets anders meer mogelijk is.
Ik vertrouw hier op ortopediacanina.com en ken hem persoonlijk dus ik kan altijd eens je dossier voorleggen als het zover zou moeten komen.
Ik stuur je een dikke knuffel en misschien tot in oktober als ik naar Ndl. vlieg ?
Ik vind het zo erg voor jullie...maar dat weet je otss denk ik !
Behoudens het niet gebruik van de pols, is ze vrolijk en blij dat ze mee mocht gaan wandelen en lopen. Ze heeft er vreugde is en daaraan moet jij je optrekken...Zij heeft de strijd echt niet opgegeven en dat mag jij ook niet.
Ik verschiet niet van de beelden, heb al genoeg honden met 3 benen gezien die goed functioneren en hun leven vol plezier ook leven en beleven.
Anderzijds weet ik ook hoeveel pijn jij hebt en hoe misbruikt dat jij je voelt door de DA's !
Maar ook Wageningen kan fouten maken hoor...dat heb ik recentelijk nog mogen ontdekken...(bewijs op rx en "live"...poot verkeerd aan elkaar gezet met te korte plaat en te korte/te weinig vijzen etc. blablabla)
Ik ga nu even van het ergste uit en nl dat er niets aan te doen is, en dat over de amputatie...kijk dan wel even na wat en hoe want nu bestaan er ook al prothesen voor t onderste deel van haar been en daarmee zou ze dus nog best wel goed kunnen lopen, gebruikmakend van dat been. Dan moet je wel zien dat je niet te kort laat amputeren.
Dus bekijk eerst goed de opties...van zodra je je erbij neerlegt dat niets anders meer mogelijk is.
Ik vertrouw hier op ortopediacanina.com en ken hem persoonlijk dus ik kan altijd eens je dossier voorleggen als het zover zou moeten komen.
Ik stuur je een dikke knuffel en misschien tot in oktober als ik naar Ndl. vlieg ?
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Contacteer:
Je bent misschien niet te laat wilde ik er eigl aan toevoegen...
In ieder geval vind Zelda dat
Anyways zag ik dit http://ortopediacanina.com/es/ferulas-y ... perro.html
Dient ook bij neurologische problemen staat er...
Geef de moed niet op !
Geef de moed niet op !
-
lupa
- Zeer actief
- Contacteer:
ja zo een brace dacht ik dus
mijn gevoel zegt dat ik nog niet te llaat ben...maar ik weet gewoon niet meer waar ik moet aankloppen
morgen laat ik een emg maken om te lten bevestigen dat de zenuwen echt dood zijn
mijn gevoel zegt dat ik nog niet te llaat ben...maar ik weet gewoon niet meer waar ik moet aankloppen
morgen laat ik een emg maken om te lten bevestigen dat de zenuwen echt dood zijn
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Als die zenuwen nog niet helemaal dood zijn kan je misschien nog iets met prikkeling van die zenuwen om ze weer te activeren?lupa schreef:ja zo een brace dacht ik dus
Zou dat zeker overleggen.
-
Goldendelicious
Dan zou ik zeggen, probeer nu meteen acupunctuur naast de reguliere mallemolen.ranetje schreef:Als die zenuwen nog niet helemaal dood zijn kan je misschien nog iets met prikkeling van die zenuwen om ze weer te activeren?lupa schreef:ja zo een brace dacht ik dus
Zou dat zeker overleggen.
Heel veel sterkte, lupa.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Gipsy schreef:Je bent misschien niet te laat wilde ik er eigl aan toevoegen...
Geef de moed niet op !
Dat zijn geen op maat gemaakte braces volgens mij en die heb je wel nodig.
Ik denk dat Hodes een betere optie is voor zoiets.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Denk ik ookmarian* schreef:Gipsy schreef:Je bent misschien niet te laat wilde ik er eigl aan toevoegen...
Geef de moed niet op !
Dat zijn geen op maat gemaakte braces volgens mij en die heb je wel nodig.
Ik denk dat Hodes een betere optie is voor zoiets.
-
lupa
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb al eerder kontakt gehad met hordes, alleen we wisten toen niet wat en hoe, heb vandaag weer kontakt met hem gehad en hij zou me weer benaderen als hij over na gedacht had
Acupuntuur word al gedaan, Fysio ook,
Acupuntuur word al gedaan, Fysio ook,
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Ik weet dat ~Suzanne~ ooit een keer een brace heeft laten aanmeten bij één van haar honden (als ik mij goed herinner). Geen idee waar ze dat toen heeft laten doen. Misschien een PB'tje eraan wagen?
- flatcoat
- Zeer actief
Ik weet dat ~Suzanne~ ooit een keer een brace heeft laten aanmeten bij één van haar honden (als ik mij goed herinner). Geen idee waar ze dat toen heeft laten doen. Misschien een PB'tje eraan wagen?
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Er loopt hier een Deense Dog met drie poten, een van de voorpoten is geamputeerd. Weet zo niet links of rechts. Ik zie hem vaak lopen, vol energie en weet zich prima te redden. Vrolijk beest.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Eh.. nee hoor, dat was ik niet. Ik ken wel iemand die dat heeft laten doen maar ik (gelukkig) niet.flatcoat schreef:Ik weet dat ~Suzanne~ ooit een keer een brace heeft laten aanmeten bij één van haar honden (als ik mij goed herinner). Geen idee waar ze dat toen heeft laten doen. Misschien een PB'tje eraan wagen?
Suzanne
- flatcoat
- Zeer actief
Oeps, foutje van mij dan~Suzanne~ schreef:Eh.. nee hoor, dat was ik niet. Ik ken wel iemand die dat heeft laten doen maar ik (gelukkig) niet.flatcoat schreef:Ik weet dat ~Suzanne~ ooit een keer een brace heeft laten aanmeten bij één van haar honden (als ik mij goed herinner). Geen idee waar ze dat toen heeft laten doen. Misschien een PB'tje eraan wagen?
Suzanne
-
lupa
- Zeer actief
- Contacteer:
vaarwel zelda,
Vol ongeloof en nog meer verdriet hebben we vandaag afscheid moeten nemen van onze Zelliebellie.
Wat 2 maanden geleden niet te zien was was het nu het wel overduidelijk.
Een grote massa die zich in minder dan 2 maanden zich heeft ontwikkeld.
Daarom hebben we besloten om haar niet meer wakker te laten worden.
De pijn van het verlies weegt niet op tegen de korte tijd samen.
http://www.twitterpated.nl/2013/09/03/vaarwel-zelda/

Vol ongeloof en nog meer verdriet hebben we vandaag afscheid moeten nemen van onze Zelliebellie.
Wat 2 maanden geleden niet te zien was was het nu het wel overduidelijk.
Een grote massa die zich in minder dan 2 maanden zich heeft ontwikkeld.
Daarom hebben we besloten om haar niet meer wakker te laten worden.
De pijn van het verlies weegt niet op tegen de korte tijd samen.
http://www.twitterpated.nl/2013/09/03/vaarwel-zelda/

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Toch kanker....heel veel sterkte...veel te jong 
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Heel veel sterkte 
-
Sita
- Zeer actief
Veels te jong nog! Heel veel sterkte met dit verlies.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Ach wat ontzettend verdrietig. Zo'n jonge hond nog
Veel sterkte
Veel sterkte
-
roksefloks
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en Franse krulhaar.
-
Gipsy
- Zeer actief
- Contacteer:
IK voel me misselijk worden ....NEE tochhhhh...
Zeldaaaaaa, niet toch !
Sterkte met het verwerken van jullie verdriet !!!
Wat een dag toch...Demi, Jij en ik hadden zo veel aan de hand met onze liefsten vandaag...
Het spijt me zo dat Zelda is moeten gaan en de onzen nog verder kunnen, zelf al zijn ze een stuk ouder.
Het doet pijn, zelfs al kende ik Zelda niet persoonlijk
Knufffffffffff
Zeldaaaaaa, niet toch !
Sterkte met het verwerken van jullie verdriet !!!
Wat een dag toch...Demi, Jij en ik hadden zo veel aan de hand met onze liefsten vandaag...
Het spijt me zo dat Zelda is moeten gaan en de onzen nog verder kunnen, zelf al zijn ze een stuk ouder.
Het doet pijn, zelfs al kende ik Zelda niet persoonlijk
Knufffffffffff
- flatcoat
- Zeer actief
Nogmaals heel veel sterkte ........... wat een enorm gemis en wat een verdriet
RIP Zelda en je hebt een gouden mand gehad bij Domenica en Hans.
RIP Zelda en je hebt een gouden mand gehad bij Domenica en Hans.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Jeetje wat erg zeg. Dat het dan niet eerder uit bloedonderzoek naar voren is gekomen. Wat een roteinde, terwijl jullie al zo lang zochten wat er aan de hand was. Dag Zelda, rust zacht.
-
Pakdebal
die grote massa was nergens eerder te zien ?lupa schreef:Een grote massa die zich in minder dan 2 maanden zich heeft ontwikkeld.
]
heel veel sterkte met dit verlies .
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Bah, veel te jong. Heel veel sterkte 
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Sterkte.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
-
*Ellen*
Wat erg. Sterkte voor jullie.
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Nogmaals heel veel sterkte,...
Zelda, meisje, goede reis,....
Zelda, meisje, goede reis,....
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.