Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Naar aanleiding van topic vleesconsumtie.
Moderator: moderatorteam
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Re: Naar aanleiding van topic vleesconsumtie.
Oh. Nouja, dan blijft alleen over dat je een vervelende vent bent.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Oowww, maar dat vind ik niet erg.Jaap* schreef:Oh. Nouja, dan blijft alleen over dat je een vervelende vent bent.

- iones
- Zeer actief
Waarom moeten wetenschappers het aantonen dat geen vlees eten voor mensen slecht is?
Gewoon een enquête houden onder vegetariërs of een oproep voor onderzoek is toch voldoende?
Gewoon een enquête houden onder vegetariërs of een oproep voor onderzoek is toch voldoende?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
De wetenschappers zijn daar nogal verdeeld over, vast staat dat je als veganist (daar vegetariërs vaak wel dierlijke voedingsstoffen eten in de vorm van melk eieren enz, enz) wel bepaalde voedingsstoffen te kort komt, daar tegen over staat weer dat vegetariers/veganisten veel meer bezig zijn met gezonde voeding en gezonder leven (meer bewegen, minder vet eten minder drinken enz, enz) wat bij de bekende vlees eters vaak niet zo het geval is, die zijn vaak niet zo bezig met "gezond leven". Dus een goede verhouding vinden tussen een vlees eter en een veganist is erg moeilijk.iones schreef:Waarom moeten wetenschappers het aantonen dat geen vlees eten voor mensen slecht is?
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Men neme de inwoners van een olympisch dorp...silvester schreef:De wetenschappers zijn daar nogal verdeeld over, vast staat dat je als veganist (daar vegetariërs vaak wel dierlijke voedingsstoffen eten in de vorm van melk eieren enz, enz) wel bepaalde voedingsstoffen te kort komt, daar tegen over staat weer dat vegetariers/veganisten veel meer bezig zijn met gezonde voeding en gezonder leven (meer bewegen, minder vet eten minder drinken enz, enz) wat bij de bekende vlees eters vaak niet zo het geval is, die zijn vaak niet zo bezig met "gezond leven". Dus een goede verhouding vinden tussen een vlees eter en een veganist is erg moeilijk.iones schreef:Waarom moeten wetenschappers het aantonen dat geen vlees eten voor mensen slecht is?
Wiel
Dat zou idd een goed idee zijn.Biet schreef:Men neme de inwoners van een olympisch dorp...silvester schreef:De wetenschappers zijn daar nogal verdeeld over, vast staat dat je als veganist (daar vegetariërs vaak wel dierlijke voedingsstoffen eten in de vorm van melk eieren enz, enz) wel bepaalde voedingsstoffen te kort komt, daar tegen over staat weer dat vegetariers/veganisten veel meer bezig zijn met gezonde voeding en gezonder leven (meer bewegen, minder vet eten minder drinken enz, enz) wat bij de bekende vlees eters vaak niet zo het geval is, die zijn vaak niet zo bezig met "gezond leven". Dus een goede verhouding vinden tussen een vlees eter en een veganist is erg moeilijk.iones schreef:Waarom moeten wetenschappers het aantonen dat geen vlees eten voor mensen slecht is?

- Biet
- Zeer actief
Is niet van mij; is allang gebeurd.silvester schreef:Dat zou idd een goed idee zijn.Biet schreef:Men neme de inwoners van een olympisch dorp...silvester schreef:De wetenschappers zijn daar nogal verdeeld over, vast staat dat je als veganist (daar vegetariërs vaak wel dierlijke voedingsstoffen eten in de vorm van melk eieren enz, enz) wel bepaalde voedingsstoffen te kort komt, daar tegen over staat weer dat vegetariers/veganisten veel meer bezig zijn met gezonde voeding en gezonder leven (meer bewegen, minder vet eten minder drinken enz, enz) wat bij de bekende vlees eters vaak niet zo het geval is, die zijn vaak niet zo bezig met "gezond leven". Dus een goede verhouding vinden tussen een vlees eter en een veganist is erg moeilijk.iones schreef:Waarom moeten wetenschappers het aantonen dat geen vlees eten voor mensen slecht is?
Die wetenschap is helemaal niet zo verdeeld.
Vlees eten is niet slecht voor je, alleen de mate waarop dat gemiddeld gebeurd (de hoeveelheid) is slecht.
Dit in verhouding tot wat de gemiddelde mens nodig heeft op een dag.
Er is simpelweg sprake van overproductie en overconsumptie van vlees.
Wiel
- iones
- Zeer actief
Dit is absoluut waar wat je zegt.Biet schreef: Vlees eten is niet slecht voor je, alleen de mate waarop dat gemiddeld gebeurd (de hoeveelheid) is slecht.
Maar het gaat ook om de stelling dat géén vlees eten slecht voor je zou zijn. Dat weet niemand dus echt. Ik weet alleen dat ik wat vegetariërs ken (geen veganisten) die er prima op functioneren. Die kunnen heel goed zonder.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Biet
- Zeer actief
Onderzoeken zijn er wel: W.H.O.iones schreef:Dit is absoluut waar wat je zegt.Biet schreef: Vlees eten is niet slecht voor je, alleen de mate waarop dat gemiddeld gebeurd (de hoeveelheid) is slecht.
Maar het gaat ook om de stelling dat géén vlees eten slecht voor je zou zijn. Dat weet niemand dus echt. Ik weet alleen dat ik wat vegetariërs ken (geen veganisten) die er prima op functioneren. Die kunnen heel goed zonder.
Heb nu alleen maar vegetarian als zoekopdracht ingevoerd, kan je uitgebreider doen.
Ook op sites van universiteiten zijn ze te vinden.
Geen vlees eten is dus niet slecht voor je.
Wiel
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Het is wel zo dat je als je vegetarisch/veganistisch eet, sommige vitamines en voedingsstoffen minder binnen krijgt dan vleeseters, zoals vitamine B6 en B12. Dat moet je wel in de gaten houden en af en toe een multivitamine nemen. Mijn vriend is degene die me eraan herinnert om ook genoeg eiwitten binnen te krijgen, dat kan ook een probleem zijn want in de meeste vleesvervangers (die in de AH bijvoorbeeld) zit weinig eiwit. En van mijn moeder heb ik op een bepaalde manier leren koken, dus bonen erbij doen en groentes eten met veel ijzer erin etc.
En het zorgt er daardoor ook voor, dat je over het geheel bewuster met je voeding omgaat. Ik moet bijvoorbeeld altijd de ingrediëntenlijst lezen van een product voor ik het ga eten. Ik wist dus al jaren wat palmvet was. Kokosvet is trouwens ook 'slecht' vet. Je kunt als vegetariër dus ook gewoon de mist in gaan en ongezond zijn.
De ervaring leert mij wel dat er best een wereld van verschil zit tussen vegetariërs en vleeseters, ik vind zelf, de ongezondste vegetariër van Nederland, gaat toch ouder worden dan de ongezondste vleeseter van Nederland. Daar durf ik geld op in te zetten.
En het zorgt er daardoor ook voor, dat je over het geheel bewuster met je voeding omgaat. Ik moet bijvoorbeeld altijd de ingrediëntenlijst lezen van een product voor ik het ga eten. Ik wist dus al jaren wat palmvet was. Kokosvet is trouwens ook 'slecht' vet. Je kunt als vegetariër dus ook gewoon de mist in gaan en ongezond zijn.
De ervaring leert mij wel dat er best een wereld van verschil zit tussen vegetariërs en vleeseters, ik vind zelf, de ongezondste vegetariër van Nederland, gaat toch ouder worden dan de ongezondste vleeseter van Nederland. Daar durf ik geld op in te zetten.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hahaha ik ben echt heel benieuwd hoe mensen erbij komen dat vegetariërs gezonder zijn, of ik ben zo'n uitzondering. Ik eet geen vlees maar ik leef echt niet op groente, fruit en pinda's hoor. Ik ben dol op chocola en chippies en ijs en af en toe wat fris erbij. Ik heb zomaar het idee dat ik daar niet langer op ga leven dan mensen die vlees eten 
Edit. Nou klinkt het alsof ik 300 kilo weeg, maar ik eet ook wel groente en fruit, hoor

Edit. Nou klinkt het alsof ik 300 kilo weeg, maar ik eet ook wel groente en fruit, hoor

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Klinkt heerlijk 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Ik pik deze er even uit, is dus niet naar jou persoonlijk bedoeld.Pemba schreef:Een hond kan niet zonder vlees, een mens wel.
Ja, ik begrijp dat een hond vlees nodig heeft. Maar voeren de vegetariërs en veganisten dan alleen biologisch hondenvoer? Want anders zijn er dus alsnog dieren voor hun genot mishandeld en doodgemaakt.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Nou, flamme, daar zeg je wel wat, ik zou wat meer mijn best kunnen doen biologisch vlees voor mijn honden te kopen. Zelf ken ik eigenlijk alleen de Carnibest variant, maar er zal meer op de markt zijn, neem ik aan.
Kent iemand biologische kvv soorten en barf? En waar ik die zou kunnen bestellen? Ik ga zelf ook zoeken maar wie weet is er iemand hier die het weet. Ik vraag me alleen wel af of dat binnen mijn budget past.
Maar op zich steun ik de bio-industrie al met één mens minder natuurlijk. Mijn honden, als ik ècht heel erg fanatiek zou zijn, zou ik eigenlijk niet kunnen hebben dan. Want ik zou ze dus echt geen vegetariër maken. Ik haal dan weer geen slang in huis die levende muizen eet, want daar kan ik zelf ècht niet tegen, hahaha.
Kent iemand biologische kvv soorten en barf? En waar ik die zou kunnen bestellen? Ik ga zelf ook zoeken maar wie weet is er iemand hier die het weet. Ik vraag me alleen wel af of dat binnen mijn budget past.
Maar op zich steun ik de bio-industrie al met één mens minder natuurlijk. Mijn honden, als ik ècht heel erg fanatiek zou zijn, zou ik eigenlijk niet kunnen hebben dan. Want ik zou ze dus echt geen vegetariër maken. Ik haal dan weer geen slang in huis die levende muizen eet, want daar kan ik zelf ècht niet tegen, hahaha.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Darf is biologisch.Fizgig schreef:Nou, flamme, daar zeg je wel wat, ik zou wat meer mijn best kunnen doen biologisch vlees voor mijn honden te kopen. Zelf ken ik eigenlijk alleen de Carnibest variant, maar er zal meer op de markt zijn, neem ik aan.
Met zo'n opmerking wordt de gehele bio-industrie over 1 kam geschoren, dat het enkel maar kommer en kwel is. Dat is dus beslist niet zo, maar dat terzijde.flamme schreef:Ik pik deze er even uit, is dus niet naar jou persoonlijk bedoeld.Pemba schreef:Een hond kan niet zonder vlees, een mens wel.
Ja, ik begrijp dat een hond vlees nodig heeft. Maar voeren de vegetariërs en veganisten dan alleen biologisch hondenvoer? Want anders zijn er dus alsnog dieren voor hun genot mishandeld en doodgemaakt.
Mijn honden krijgen zowel biologisch, wild en lam/geit van dieren die buiten hebben gelopen. Redelijk bewuste keuzes kun je wel degelijk maken.
Van KVV heb je Ropadog Eko, DARF en Bandit Diervoeding. Van BARF is via verkooppunten wel iets te verkrijgen, waaronder ook wild. Bijv. bij www.versvoer.nlFizgig schreef:Nou, flamme, daar zeg je wel wat, ik zou wat meer mijn best kunnen doen biologisch vlees voor mijn honden te kopen. Zelf ken ik eigenlijk alleen de Carnibest variant, maar er zal meer op de markt zijn, neem ik aan.
Jagers bieden ook het een en ander aan via fora en bepaalde verkoopsites.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Goldendelicious schreef:Met zo'n opmerking wordt de gehele bio-industrie over 1 kam geschoren, dat het enkel maar kommer en kwel is. Dat is dus beslist niet zo, maar dat terzijde.flamme schreef:Ik pik deze er even uit, is dus niet naar jou persoonlijk bedoeld.Pemba schreef:Een hond kan niet zonder vlees, een mens wel.
Klopt, is een opmerking naar aanleiding van het vleescunsumtietopic in "poll".
Ik weet hoe het kan gaan in de bio-industrie

OK, dat topic heb ik niet gelezen, hoor. Ik doe niet mee met de massa bio-industrie. Maar er zijn wel degelijk kleinschalige veehouders die redelijk goed hun vee opfokken met veel buitenloop, minimale medicatie etc. en gebruik maken van kleinschalige slachthuizen waarbij het er een stuk diervriendelijker aan toe gaat.flamme schreef:Goldendelicious schreef:Met zo'n opmerking wordt de gehele bio-industrie over 1 kam geschoren, dat het enkel maar kommer en kwel is. Dat is dus beslist niet zo, maar dat terzijde.flamme schreef:Ik pik deze er even uit, is dus niet naar jou persoonlijk bedoeld.Pemba schreef:Een hond kan niet zonder vlees, een mens wel.
Klopt, is een opmerking naar aanleiding van het vleescunsumtietopic in "poll".
Ik weet hoe het kan gaan in de bio-industrie