Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Re: Vraagje.

Ongelezen bericht door Dee »

Tara schreef:
semmyboy schreef:
silvester schreef:
semmyboy schreef:Waarom is het voor een beagle dan meer dan bijvoorbeeld mijn duitse herder?
Terwijl een beagle veel kleiner is
Omdat het niet per kilo gaat maar per ras :wink:
Jaa snap ik, maar het lijkt mij dat kleine honden goedkoper zijn
Nee hoor, vaak zijn kleine honden juist duurder omdat ze per nest minder pups hebben en de fokkers verhoudingsgewijs dus hogere kosten hebben. Veel vaker is het ook gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Want waarom bepaalde rassen zoveel duurder zijn dan andere snap ik soms ook niet goed. :wink:
Waarom dacht jij dat kleine honden goedkoper zijn? Vanwege het 'onderhoud'? :D
Eens qua gevoel.

Maar..als ik het zo lees liggen de prijzen voor een hond met stamboom aardig gelijk.
Wawa of Herder, maakt niet veel verschil. De Wawa's zijn in trek op het moment. Check marktplaats, je word doodgegooid met nestjes.
En als het zou gaan om een nestje waar over nagedacht is, inderdaad waarschijnlijk minder pups.
Populariteit heeft de overhand mijn inziens.
xLisaaax
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door xLisaaax »

Pupbemiddeling gebeld en die zeiden dat de prijs voor een beagle pup met stamboom rond de 900 ligt.
Don't dream your life, live your dream.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Dan is het dus inderdaad een redelijke prijs.

En wat de marge is interesseert mij persoonlijk niks. Wij hebben Chihuahua 1 voor 1100 euro gekocht en Chihuahua 2 voor 400 euro dus zou je ook kunnen zeggen dat onze Chihuahua's 750 euro per stuk waren :mrgreen:
Uiteindelijk betaal je een bedrag voor een hond die je wilt en dat ben je vlot vergeten hoor. Ik wil niet weten wat ik inmiddels al aan andere zooi heb uitgegeven voor ze en ze zijn nog geen half jaar :mrgreen:
Afbeelding
xLisaaax
Vaste gebruiker

Haha ja inderdaad de hond kopen is 1, maar daar blijft het niet bij!
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

semmyboy schreef:Ik vind dat wel duur zeg!
Voor mijn duitse herder met stamboom waren we 750,- euro kwijt.
Maar als je voor goedkoper gaat kijken moet je oppassen voor broodfokkers!
Ik was voor de mijne ook meer kwijt dan dat :wink:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

Mit schreef:Dan is het dus inderdaad een redelijke prijs.

En wat de marge is interesseert mij persoonlijk niks. Wij hebben Chihuahua 1 voor 1100 euro gekocht en Chihuahua 2 voor 400 euro dus zou je ook kunnen zeggen dat onze Chihuahua's 750 euro per stuk waren :mrgreen:
Uiteindelijk betaal je een bedrag voor een hond die je wilt en dat ben je vlot vergeten hoor. Ik wil niet weten wat ik inmiddels al aan andere zooi heb uitgegeven voor ze en ze zijn nog geen half jaar :mrgreen:
Ja, dat klinkt mij bekend in de oren:
Een riempje voor 's morgens, een riempje voor bij die bruine jas (moet wel passen natuurlijk)
Een extra halsbantje voor als die andere eens vies is, een mandje, met minimaal twee dekentjes, een honden afdroog handdoek, een dekje voor de winter (hij kan het eens koud krijgen die Husky), een extra mandje voor boven, een in hoogte verstelbare voerbak, en dan natuurlijk de speeltjes, niet te vergeten de "kip" (waarvan ik me nog steeds afvraag waarom dat fluitje op die bepaalde plaats moet zitten)

Enz, enz. :mrgreen:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

silvester schreef:
Mit schreef:Dan is het dus inderdaad een redelijke prijs.

Ja, dat klinkt mij bekend in de oren:
Een riempje voor 's morgens, een riempje voor bij die bruine jas (moet wel passen natuurlijk)
Een extra halsbantje voor als die andere eens vies is, een mandje, met minimaal twee dekentjes, een honden afdroog handdoek, een dekje voor de winter (hij kan het eens koud krijgen die Husky), een extra mandje voor boven, een in hoogte verstelbare voerbak, en dan natuurlijk de speeltjes, niet te vergeten de "kip" (waarvan ik me nog steeds afvraag waarom dat fluitje op die bepaalde plaats moet zitten)

Enz, enz. :mrgreen:

om vervolgens altijd dezelfde halsband en lijn te gebruiken :oohja: :engel:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Paisley schreef: Soms lijkt het dat op zogenaamd 'verwantwoord gefokte' honden meer winst gemaakt wordt, dan op broodfok hondjes, oepsnestjes of alles daartussen, wat 300euro per hondje vraagt.
Maar dat is ook zo. En in principe is dat helemaal niet erg. De dieren worden verantwoord gefokt onder goede omstandigheden opgevoed etc. Daar mag meer winst mee gemaakt worden hoor :wink:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Célie schreef:
semmyboy schreef:
silvester schreef:
semmyboy schreef:Waarom is het voor een beagle dan meer dan bijvoorbeeld mijn duitse herder?
Terwijl een beagle veel kleiner is
Omdat het niet per kilo gaat maar per ras :wink:
Jaa snap ik, maar het lijkt mij dat kleine honden goedkoper zijn
Voor een franse bulldog vragen ze tegenwoordig €1750/2000.
:O: kanonne, dat vind ik absurd veel, zeker gezien de gezondheid van het ras.
kipo
Zeer actief

toots schreef:
Paisley schreef: Soms lijkt het dat op zogenaamd 'verwantwoord gefokte' honden meer winst gemaakt wordt, dan op broodfok hondjes, oepsnestjes of alles daartussen, wat 300euro per hondje vraagt.
Maar dat is ook zo. En in principe is dat helemaal niet erg. De dieren worden verantwoord gefokt onder goede omstandigheden opgevoed etc. Daar mag meer winst mee gemaakt worden hoor :wink:
Bij sommige nesten zal dat wel kloppen, maar bij die broodfokhondjes zijn er nauwelijks kosten* en hoeven de pups dus minder op te brengen om winst te maken.

* die ouders worden niet getest, er wordt geen dekgeld gevraagd, want reu en teef zijn waarschijnlijk keer op keer dezelfde van dezelfde eigenaar, ontwormen/ontvlooien/inenten wordt vast niet gedaan (ouders niet en pups niet) en ze krijgen vast ook geen 'premium-voeding'
Chihuahua-paws
Zeer actief

kipo schreef:
toots schreef:
Bij sommige nesten zal dat wel kloppen, maar bij die broodfokhondjes zijn er nauwelijks kosten* en hoeven de pups dus minder op te brengen om winst te maken.

* die ouders worden niet getest, er wordt geen dekgeld gevraagd, want reu en teef zijn waarschijnlijk keer op keer dezelfde van dezelfde eigenaar, ontwormen/ontvlooien/inenten wordt vast niet gedaan (ouders niet en pups niet) en ze krijgen vast ook geen 'premium-voeding'
Nee maar ik had het over de verantwoorde gefokte stamboom hondjes´´ Dat de fokkers best mogen verdienen aan een nestje.

kipo
Zeer actief

toots schreef: Nee maar ik had het over de verantwoorde gefokte stamboom hondjes´´ Dat de fokkers best mogen verdienen aan een nestje.
Dat snap ik, maar ik denk dat veel broodfokkers, ondanks de lagere pupprijzen toch meer winst maken dan de meeste verantwoorde fokkers.
Pat75
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pat75 »

kipo schreef:
toots schreef:

Maar testen doe je toch maar 1 keer maar word dus wel door berekend op alle nesten ???
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Pat75 schreef:
Maar testen doe je toch maar 1 keer maar word dus wel door berekend op alle nesten ???
Hangt van de aandoening af, sommige oogaandoeningen bijvoorbeeld moeten elk jaar opnieuw getest worden.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

die eeuwige zelfde discussie ook altijd. Persoonlijk vind ik bedragen rond de 1000 euro heel aanvaardbaar voor een verantwoord gefokte pup.
Laat een verantwoorde fokker zich eens uurloon gaan rekenen, worden de pups onbetaalbaar.
Wat is nu 800-1200 euro voor een verantwoord gefokte en opgefokte hond, een maatje voor het leven ?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Chihuahua-paws
Zeer actief

kipo schreef:
toots schreef: Nee maar ik had het over de verantwoorde gefokte stamboom hondjes´´ Dat de fokkers best mogen verdienen aan een nestje.
Dat snap ik, maar ik denk dat veel broodfokkers, ondanks de lagere pupprijzen toch meer winst maken dan de meeste verantwoorde fokkers.
O zo.
Ik denk dat je gelijk hebt. Ook stamboomloze mode hondjes gaan als warme broodjes ik zie ze vaak staan voor 550 euro :80:
Dat is winst.

Maargoed er zijn behoorlijk wat ''Goede fokkers van dwergkeesjes en chi's die rond de 1750 euro vragen voor een pup.
Ik denk uiteindelijk dat daar dan toch meer winst op gemaakt word en zeker het vervolg nestje :wink:

Maar dat is niet erg als je weet dat het allemaal verantwoord is gebeurd etc.
Als je dat er niet voor over hebt kun je het beste gewoon een leuke opvanger zoeken want die 550 voor een niet stamboomhond zou ik er niet voor over hebben. Wel de bedragen die goede fokkers rekenen voor een hond waarvan ik weet dat alles volgens het boekje is gegaan en dat het hondje van een goed huisje komt.

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Célie schreef:
kipo schreef:
Célie schreef:Voor een franse bulldog vragen ze tegenwoordig €1750/2000.
:O: kanonne, dat vind ik absurd veel, zeker gezien de gezondheid van het ras.
Engelse zijn nog duurder hoor 2000/2500.
Ik kan me best voorstellen dat zo'n gezondheidsverklaring een paar centen moet kosten :engel:
En dat moet allemaal wel doorbelast worden natuurlijk :pffff:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
xLisaaax
Vaste gebruiker

Nou ze is gereserveerd voor ons!

Alleen nu nog een naam.
Moeilijk hoor!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”