Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje.
Moderator: moderatorteam
- xLisaaax
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
Vraagje.
Hallo allemaal!
Na heel lang nagedacht te hebben ben ik samen met mijn ouders tot de conclusie gekomen om ren beagle pup te nemen.
Nu heb ik een fokker gevonden, alleen de prijs van de pup is 950 eu. ( met stamboom) is dit een redelijke prijs voor een beagle met stamboom?
Ik hoor het graag!
Groetjes
Na heel lang nagedacht te hebben ben ik samen met mijn ouders tot de conclusie gekomen om ren beagle pup te nemen.
Nu heb ik een fokker gevonden, alleen de prijs van de pup is 950 eu. ( met stamboom) is dit een redelijke prijs voor een beagle met stamboom?
Ik hoor het graag!
Groetjes
Don't dream your life, live your dream.
-
Caat*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
- Aantal honden: 3
Re: Vraagje.
Ik heb geen idee of dat een redelijke prijs is voor een beagle. Binnen mijn ras is dat wel een beetje de richtlijn volgens mij maar het kan nogal verschillen. Er zijn altijd mensen die zo'n bedrag wel of juist niet neer willen leggen voor een pup met stamboom, ongeacht ras. Wat ik belangrijker zou vinden is of je een goed gevoel hebt bij de fokkers: worden de ouderdieren getest, hoe beantwoord de fokker mijn vragen, bevalt mij het karakter van de ouderdieren, etc. Als dat zo is dan zou ik het er eerder voor over hebben.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
- xLisaaax
- Vaste gebruiker
Bedankt voor je antwoord, ik ga over 2 weken erheen. En dan zal ik idd veel vragen stellen.
De fokker is overigens wel aangesloten bij de rasvereniging.
De fokker is overigens wel aangesloten bij de rasvereniging.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Ik geloof gerust dat dat een redelijke prijs is ja. Belangrijker is: voel je jezelf goed bij de fokker en de prijs?
- xLisaaax
- Vaste gebruiker
Ja de fokker spreekt me heel erg aan. Geeft overal antwoord op en was erg vriendelijk. Het was vooral dat m'n ouders erg schrokken van de prijs omdat ze bijvoorbeeld op marktplaats voor 300-400 eu staan. Maar dat is dan waarschijnlijk niet te vergelijken
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Ik vind dat wel duur zeg!
Voor mijn duitse herder met stamboom waren we 750,- euro kwijt.
Maar als je voor goedkoper gaat kijken moet je oppassen voor broodfokkers!
Voor mijn duitse herder met stamboom waren we 750,- euro kwijt.
Maar als je voor goedkoper gaat kijken moet je oppassen voor broodfokkers!
- xLisaaax
- Vaste gebruiker
Ja daar zaten wij ook mee, marktplaats wel goedkoop maar als het dan ziek blijkt te zijn dan kom je ook niet ver. Daarom wilde ik graag weten of het een redelijke prijs is.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Per ras verschilt het erg. Onze Welsh Springer Spaniel was 900 euro, onze Dogo 850 en onze ene Chihuahua 1100.
Betaal waar je je goed bij voelt maar kijk inderdaad uit voor broodfok.
Betaal waar je je goed bij voelt maar kijk inderdaad uit voor broodfok.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik vind het geen gek bedrag voor een beagle met stamboom.
De prijzen die je elders ziet zullen zonder stamboom zijn.
Apple was ook 950,- euro.
De prijzen die je elders ziet zullen zonder stamboom zijn.
Apple was ook 950,- euro.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik heb 800 euro betaald voor een border collie pup. Het zou mij niet verbazen als je voor een beagle rond de 950 euro betaald. Maar ik zou wel even contact opnemen met de rasvereniging --> pupbemiddeling, die kunnen je daar vast veel meer over vertellen!
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- xLisaaax
- Vaste gebruiker
-
Sterrefee
- Actief
- Mijn ras(sen): Gordon Setter
- Contacteer:
- semmyboy
- Zeer actief
Waarom is het voor een beagle dan meer dan bijvoorbeeld mijn duitse herder?
Terwijl een beagle veel kleiner is
-
silvester
Omdat het niet per kilo gaat maar per rassemmyboy schreef:Waarom is het voor een beagle dan meer dan bijvoorbeeld mijn duitse herder?
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Pffff..... wat een prijzen
Oud wijf als ik ben heb ik met dat soort bedragen nog steeds de neiging om om te rekenen naar de guldentijd, dat is omgerekend dus 2000 gulden.
Ik vind het absurde prijzen voor een rashond, eerlijk gezegd.
Mijn boxer was destijds 900 gulden (een dikke 400 euro dus), mijn Hollandse Herder 450 euro en mijn Mechelreu was 2 jaar geleden ook 450 euro. Mijn Mechelteef was gratis
, kwam hier destijds onder fokkervoorwaarden maar er is nooit mee gefokt.
Allen met stamboom
Oud wijf als ik ben heb ik met dat soort bedragen nog steeds de neiging om om te rekenen naar de guldentijd, dat is omgerekend dus 2000 gulden.
Mijn boxer was destijds 900 gulden (een dikke 400 euro dus), mijn Hollandse Herder 450 euro en mijn Mechelreu was 2 jaar geleden ook 450 euro. Mijn Mechelteef was gratis
Allen met stamboom
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- semmyboy
- Zeer actief
Jaa snap ik, maar het lijkt mij dat kleine honden goedkoper zijnsilvester schreef:Omdat het niet per kilo gaat maar per rassemmyboy schreef:Waarom is het voor een beagle dan meer dan bijvoorbeeld mijn duitse herder?
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Inge schreef:Pffff..... wat een prijzen![]()
Oud wijf als ik ben heb ik met dat soort bedragen nog steeds de neiging om om te rekenen naar de guldentijd, dat is omgerekend dus 2000 gulden.![]()
Mijn boxer was destijds 900 gulden (een dikke 400 euro dus), mijn Hollandse Herder 450 euro en mijn Mechelreu was 2 jaar geleden ook 450 euro. Mijn Mechelteef was gratis, kwam hier destijds onder fokkervoorwaarden maar er is nooit mee gefokt.
Allen met stamboom
Wellicht is het ook "duur" maar ik ga niet op aanschafkosten besparen door een broodfokpup te kopen.
Mijn idee bij het kopen van een rashond: OF je doet dat goed (verantwoorde fok, wat dus iets anders is dan met alle dolle geweld met stamboom willen) of je doet dat niet.
Het idee van "ik vind 950 euro te duur en kijk wel bij Woefkesranch" dat wil er bij mij niet in.
Ja, stamboomhonden zijn duurder. Dus?
Suzanne
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Heb je Mit haar chi prijs gelezen. Hoe kleiner hoe duurdersemmyboy schreef:Jaa snap ik, maar het lijkt mij dat kleine honden goedkoper zijnsilvester schreef:Omdat het niet per kilo gaat maar per rassemmyboy schreef:Waarom is het voor een beagle dan meer dan bijvoorbeeld mijn duitse herder?
Ik denk dat 950 een redelijk en relatief normaal bedrag is. Ik vind het ook een hoop maar dat zijn kennelijk de prijzen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Ik zou ook óf voor een stamboom rashond gaan en dan dus ook veel geld neerleggen.
Of een kruising pup (niet uit broodfok) of een leuke herplaatser. Zeker van Beagles zijn er altijd zat in het asiel en in de herplaatsing
Of een kruising pup (niet uit broodfok) of een leuke herplaatser. Zeker van Beagles zijn er altijd zat in het asiel en in de herplaatsing
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Prijzen op MP zijn inderdaad niet te vergelijken, maar een hoge prijs wil ook niet meteen zeggen dat het hondje ineens beter is
Kijk ik naar mijn ouders die hebben een hele leuke kruising via MP voor een fractie van het bedrag wat ik voor mijn dames betaald heb. Maar dat maakt het echt niet een mindere hond.
Kijk dus waar jij je goed bij voelt, maar pas wel op voor broodfokkers.
Mij klinkt die prijs in ieder geval niet absurd hoog in de oren, maar of het normaal is voor een Beagle weet ik niet. De gemiddelde prijzen voor de rassen die ik heb liggen nog wat hoger in ieder geval.
Kijk dus waar jij je goed bij voelt, maar pas wel op voor broodfokkers.
Mij klinkt die prijs in ieder geval niet absurd hoog in de oren, maar of het normaal is voor een Beagle weet ik niet. De gemiddelde prijzen voor de rassen die ik heb liggen nog wat hoger in ieder geval.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Wat jij zegt Tara is helaas niet de enige reden. Veel kleine hondjes zijn gewoon erg in de mode, dwerg keesjes en chihuahua´s en kleine pinchertjes gaan echt als warme broodjes over de toonbank.
De fokkers zijn ook niet gek hoor. En het wordt ervoor betaald.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Sorry daar had ik overheen gelezenTara schreef:Dat zeg ik toch? Vraag en aanbod?toots schreef:Wat jij zegt Tara is helaas niet de enige reden. Veel kleine hondjes zijn gewoon erg in de mode, dwerg keesjes en chihuahua´s en kleine pinchertjes gaan echt als warme broodjes over de toonbank.
- semmyboy
- Zeer actief
Ah op die manierTara schreef:Nee hoor, vaak zijn kleine honden juist duurder omdat ze per nest minder pups hebben en de fokkers verhoudingsgewijs dus hogere kosten hebben. Veel vaker is het ook gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Want waarom bepaalde rassen zoveel duurder zijn dan andere snap ik soms ook niet goed.semmyboy schreef:Jaa snap ik, maar het lijkt mij dat kleine honden goedkoper zijnsilvester schreef:Omdat het niet per kilo gaat maar per rassemmyboy schreef:Waarom is het voor een beagle dan meer dan bijvoorbeeld mijn duitse herder?
Terwijl een beagle veel kleiner is![]()
Waarom dacht jij dat kleine honden goedkoper zijn? Vanwege het 'onderhoud'?
Eigenlijk dacht ik dat automatisch.
-
Neeltje
Ik denk een beetje van beide. De kleinere rassen hebben vaak niet meer dan 4 of 5 pups, terwijl de grotere rassen er toch sneller tegen de 10 gaan. Als je daar je kosten over gaat verdelen, kom je natuurlijk lager uit.Tara schreef:Dat zeg ik toch? Vraag en aanbod?toots schreef:Wat jij zegt Tara is helaas niet de enige reden. Veel kleine hondjes zijn gewoon erg in de mode, dwerg keesjes en chihuahua´s en kleine pinchertjes gaan echt als warme broodjes over de toonbank.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Ja, dat is een redelijk 'normale' prijs. Welke fokker (mag ook per pb)?
En waarom een beagle?

-
silvester
Ik kan je nu al vertellen dat de aanschafprijs het goedkoopste is wat de hond in totaal gaat kosten~Suzanne~ schreef:Inge schreef:Pffff..... wat een prijzen![]()
Oud wijf als ik ben heb ik met dat soort bedragen nog steeds de neiging om om te rekenen naar de guldentijd, dat is omgerekend dus 2000 gulden.![]()
Mijn boxer was destijds 900 gulden (een dikke 400 euro dus), mijn Hollandse Herder 450 euro en mijn Mechelreu was 2 jaar geleden ook 450 euro. Mijn Mechelteef was gratis, kwam hier destijds onder fokkervoorwaarden maar er is nooit mee gefokt.
Allen met stamboom
Wellicht is het ook "duur" maar ik ga niet op aanschafkosten besparen door een broodfokpup te kopen.
Mijn idee bij het kopen van een rashond: OF je doet dat goed (verantwoorde fok, wat dus iets anders is dan met alle dolle geweld met stamboom willen) of je doet dat niet.
Het idee van "ik vind 950 euro te duur en kijk wel bij Woefkesranch" dat wil er bij mij niet in.
Ja, stamboomhonden zijn duurder. Dus?
Suzanne
- xLisaaax
- Vaste gebruiker
Haha wat veel berichten ineens! Leuk
Om te lezen wat verschillende mensen denken
Om te lezen wat verschillende mensen denken
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
lijkt mij niet zo'n hoog bedrag. Informeer je ook even naar het jachtinstinct van deze lijn? Dan kun je je een beetje voorbereiden
De ene Beagle is de andere niet.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik vind het absurde bedragen. Ik ben wel benieuwd naar de kosten die per pup gemaakt zijn, en wat dus uiteindelijk de marche is.
Soms lijkt het dat op zogenaamd 'verwantwoord gefokte' honden meer winst gemaakt wordt, dan op broodfok hondjes, oepsnestjes of alles daartussen, wat 300euro per hondje vraagt.
Ik had ook verwacht dat de middelmaatjes het minste zouden moeten kosten. Je hebt bij middelmaatjes minder gezondheidsproblemen dan bij hele grote honden. Daarbij heb je nog redelijk grote nesten en geen gekke dingen als keizersnedes zoals bij heel kleine hondjes.
Soms lijkt het dat op zogenaamd 'verwantwoord gefokte' honden meer winst gemaakt wordt, dan op broodfok hondjes, oepsnestjes of alles daartussen, wat 300euro per hondje vraagt.
Ik had ook verwacht dat de middelmaatjes het minste zouden moeten kosten. Je hebt bij middelmaatjes minder gezondheidsproblemen dan bij hele grote honden. Daarbij heb je nog redelijk grote nesten en geen gekke dingen als keizersnedes zoals bij heel kleine hondjes.

[/url]