Tevens zijn dat geen dreadlocks, maar is het haar gedraaid (en dus niet vervilt).
http://www.schapennet.nl/s_racka.htm
Moderator: moderatorteam
Met uni-sex jassen aan, en beiden dezelfde fietsTara schreef:Melanie 74 schreef: Wat jij wilt geloven hoor, heb je het ook gelezen?Jullie zouden zo een stel kunnen zijn.silvester schreef:Blijkbaar ook niet gelezen![]()
Nee, niet dezelfde fiets, wel dezelfde auto'sMarion. schreef:Met uni-sex jassen aan, en beiden dezelfde fietsTara schreef:Melanie 74 schreef: Wat jij wilt geloven hoor, heb je het ook gelezen?Jullie zouden zo een stel kunnen zijn.silvester schreef:Blijkbaar ook niet gelezen![]()
![]()
![]()
![]()
Of ze denken dat niemand hier Duits kan lezen haha
Nahhhh, als er in mijn ogen iemand respectloos aan het discussiëren is de laatste dagen ben jij het wel, niet fijn om te lezen. Ik weet niet of je het zo bedoeld maar zo komt het allemaal wel oversilvester schreef:Nee, niet dezelfde fiets, wel dezelfde auto'sMarion. schreef:Met uni-sex jassen aan, en beiden dezelfde fietsTara schreef:Melanie 74 schreef: Wat jij wilt geloven hoor, heb je het ook gelezen?Jullie zouden zo een stel kunnen zijn.silvester schreef:Blijkbaar ook niet gelezen![]()
![]()
![]()
![]()
Ps, vele kunnen misschien Duits lezen, maar waarom doen ze het dan niet?![]()
In mijn ogen is jou post een duidelijk geval van respectloos, en dom, namelijk geheel niet inhoudelijk, of heb je niets inhoudelijks meer? Zodat je zo je tekortkoming probeert te verdoezelen? Ik weet het niet, dat is aan jou.
Voor de rest, dikke knufff
Tara schreef:Melanie 74 schreef: Wat jij wilt geloven hoor, heb je het ook gelezen?Jullie zouden zo een stel kunnen zijn.silvester schreef:Blijkbaar ook niet gelezen![]()
Uh, ja, das ook wel weer waar....Tara schreef:Wie zegt dat ze dat niet doen? Niet alles is meteen een feit omdat het in het Duits geschreven is.silvester schreef: Ps, vele kunnen misschien Duits lezen, maar waarom doen ze het dan niet?![]()
Het is maar een visie, net zoals die van anderen dat zijn.
Och, wat jij wilt hoor. Heb je ook nog een lolletje.Marion. schreef:Met uni-sex jassen aan, en beiden dezelfde fietsTara schreef:Melanie 74 schreef: Wat jij wilt geloven hoor, heb je het ook gelezen?Jullie zouden zo een stel kunnen zijn.silvester schreef:Blijkbaar ook niet gelezen![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is wel érg lang geleden, dat was in mijn tijd niet eens meerMelanie 74 schreef: En ik ga er niet van uit dat iedereen duits heeft gekozen in het vakkenpakket, de oudere generatie had wel verplicht duits.
Ik had ook geen Duits in mijn vakkenpakket hoor, en toch kan ik het lezen en verstehen. Kan me zelfs prima verstaanbaar maken.Melanie 74 schreef: Och, wat jij wilt hoor. Heb je ook nog een lolletje.
En ik ga er niet van uit dat iedereen duits heeft gekozen in het vakkenpakket, de oudere generatie had wel verplicht duits.
malinois schreef:Een inkoppertje, de DH is totaal niet overdreven?duitse herder schreef:Toch is het wel een overdrijving, die dreads. Aimee heeft zeker een punt, bij een poedel zou het mishandeling zijn (ook al heb je die met dreads) maar bij een Puli is het normaal. Dat het een functie heeft geloof ik niet meer zo in, welke hond doet nog zijn oorspronkelijke taak?
Maar hier stonden tot vorige week nog schapen met dreads, en ik had toch echt geen sec. het idee dat ze er meer last van hadden dan een 'normaal' schaap.
*edit: foto's toegevoegd
Dan kan ik je de hand schudden, want ik heb bij mijn Duitse Herders nog geen hinder ondervonden van hun belachelijke bouw. Neemt niet weg dat het een overdrijving is toch?Nanna schreef:Maar ik vind een Puli dan ook niet overdrevenduitse herder schreef: ik weet daarom niet zeker of ik dat ras nog zal aanschaffen, in tegenstelling tot bv Nanna die wel een Puli erbij neemt![]()
Goed, een Puli heeft een opvallende vacht maar in al die jaren dat ik al Puli's heb is me nooit opgevallen dat die vacht het beest op welke manier dan ook hinderde.
Moet ik wel bij zeggen dat ik nooit de vacht tot aan de grond laat groeien.
Hhmm, toch niet zo goed opgelet op school dus:Tara schreef:En wat Nanna ook al zei, dus wat was nou ook alweer het hele punt eigenlijk?Marjoleine schreef:
Niet dat het me verder boeit hoor, volgens mij hebben ze er geen last van en als het iemand dwars zit moet ie vooral gaan scheren. Precies zoals de schrijver van het citaat aanraadt dus eigenlijk
Hier staat toch duidelijk dat de honden zo'n vacht niet gebruiken kunnen bij hun werk in de herde.Wie so vielen anderen Rassen auch (und derzeit beim Bergamasker zu beobachten), hat das dem Komondor ein Merkmal beschert, das ihn behindert. Lassen Sie sich also auf keinen Fall einreden, der Hund hätte ein solches Fell gebraucht, um an der Herde arbeiten zu können. Auch alle anderen Herdenschutzhunde lebten traditionell unter härtesten Bedingungen und haben dafür KEIN Schürenfell gebraucht
Ik had het niet alleen over Marion.Marion. schreef:Ik had ook geen Duits in mijn vakkenpakket hoor, en toch kan ik het lezen en verstehen. Kan me zelfs prima verstaanbaar maken.Melanie 74 schreef: Och, wat jij wilt hoor. Heb je ook nog een lolletje.
En ik ga er niet van uit dat iedereen duits heeft gekozen in het vakkenpakket, de oudere generatie had wel verplicht duits.
Maar ja, ik ben dan ook en knap kind met een talenknobbel haha (maar niet heus dus)
Het gaat erom dat het beide een overbodige overdrijving is, het geen oorspronkelijke doel meer heeft. Ik ben het met je eens dat een vachtoverdrijving minder erg is dan een overdreven bouw, immers kan er een schaar doorheen en het is eraf.Nanna schreef:Tsja, ik blijf er bij dat je bouw en vachtlengte van een doorgroeivacht niet met elkaar kunt vergelijken. Aan die vachtlengte valt makkelijk wat te doen, aan bouw niet.duitse herder schreef: Dan kan ik je de hand schudden, want ik heb bij mijn Duitse Herders nog geen hinder ondervonden van hun belachelijke bouw. Neemt niet weg dat het een overdrijving is toch?
Waarom hebben ze er dan überhaupt ook geselecteerd vraag ik me af? Zo'n veel voorkomende mutatie is het nou ook weer nietsilvester schreef:Hhmm, toch niet zo goed opgelet op school dus:Tara schreef:En wat Nanna ook al zei, dus wat was nou ook alweer het hele punt eigenlijk?Marjoleine schreef:
Niet dat het me verder boeit hoor, volgens mij hebben ze er geen last van en als het iemand dwars zit moet ie vooral gaan scheren. Precies zoals de schrijver van het citaat aanraadt dus eigenlijk
Hier staat toch duidelijk dat de honden zo'n vacht niet gebruiken kunnen bij hun werk in de herde.Wie so vielen anderen Rassen auch (und derzeit beim Bergamasker zu beobachten), hat das dem Komondor ein Merkmal beschert, das ihn behindert. Lassen Sie sich also auf keinen Fall einreden, der Hund hätte ein solches Fell gebraucht, um an der Herde arbeiten zu können. Auch alle anderen Herdenschutzhunde lebten traditionell unter härtesten Bedingungen und haben dafür KEIN Schürenfell gebraucht
Het scheren is idd een aanbeveling.
Ik had wel verplicht Duits op school, nha, ach, ik snap je wel hoor, op de huishoudsschool had je idd ook geen duits.Marion. schreef:Ik had ook geen Duits in mijn vakkenpakket hoor, en toch kan ik het lezen en verstehen. Kan me zelfs prima verstaanbaar maken.Melanie 74 schreef: Och, wat jij wilt hoor. Heb je ook nog een lolletje.
Maar ja, ik ben dan ook en knap kind met een talenknobbel haha (maar niet heus dus)
Omdat het op een gegeven moment een mode verschijnsel werdMaeve schreef:Waarom hebben ze er dan überhaupt ook geselecteerd vraag ik me af? Zo'n veel voorkomende mutatie is het nou ook weer nietsilvester schreef:Hhmm, toch niet zo goed opgelet op school dus:Tara schreef:En wat Nanna ook al zei, dus wat was nou ook alweer het hele punt eigenlijk?Marjoleine schreef:
Het scheren is idd een aanbeveling.
Dat hebben ze niet denk ik, aangezien het vooral bij de Hongaarse rassen voorkomt.Maeve schreef:Waarom hebben ze er dan überhaupt ook geselecteerd vraag ik me af? Zo'n veel voorkomende mutatie is het nou ook weer niet
silvester schreef:Ik had wel verplicht Duits op school, nha, ach, ik snap je wel hoor, op de huishoudsschool had je idd ook geen duits.Marion. schreef:Ik had ook geen Duits in mijn vakkenpakket hoor, en toch kan ik het lezen en verstehen. Kan me zelfs prima verstaanbaar maken.Melanie 74 schreef: Och, wat jij wilt hoor. Heb je ook nog een lolletje.
Maar ja, ik ben dan ook en knap kind met een talenknobbel haha (maar niet heus dus)![]()
(Dit was een intikkertje)
Ik heb maar 2 jaar verplicht Duits gehad, en dat was voor we het vakkenpakket mochten kiezen. En heel veel verder dan grammaticaregels kwamen we niet hoor. Het lezen en spreken heb ik ergens anders geleerd.silvester schreef:Ik had wel verplicht Duits op school, nha, ach, ik snap je wel hoor, op de huishoudsschool had je idd ook geen duits.Marion. schreef:Ik had ook geen Duits in mijn vakkenpakket hoor, en toch kan ik het lezen en verstehen. Kan me zelfs prima verstaanbaar maken.Melanie 74 schreef: Och, wat jij wilt hoor. Heb je ook nog een lolletje.
Maar ja, ik ben dan ook en knap kind met een talenknobbel haha (maar niet heus dus)![]()
(Dit was een intikkertje)
Omdat je ook niet in je huispak naar een modeshow gaatApple schreef:Ik lees iedere keer dat het maar vachtverzorging is, maar waarom lopen de honden er dan allemaal zo overdreven bij op shows? Waar er dus blijkbaar wel de moeite wordt genomen de vacht te onderhouden, en toch lopen ze met koorden, dreads en het haar tot aan de grond.
Tuurlijk, je kan in alles de schaar zetten. Maar dat is niet hoe het gewenst is, en wie koopt er nou een komondor om er meteen de schaar in te zetten?
Als ik morgen een Old English Sheepdog koop ( welke ik fantastisch vind qua karakter ) en ik scheer deze iedere week, dan is dat allemaal raar en mag dat niet.
Maar de andere optie is een immense vacht laten groeien, welke geen enkel nut heeft in een land als NL, en een hond met alleen maar haar voor de ogen.
Maar ja, dat is wel hoe het hoort.
En daar heb ik dus problemen mee, dat jij het rastypisch noemt, dat is gewoon simpelweg niet waar.Maeve schreef:Omdat je ook niet in je huispak naar een modeshow gaatApple schreef:Ik lees iedere keer dat het maar vachtverzorging is, maar waarom lopen de honden er dan allemaal zo overdreven bij op shows? Waar er dus blijkbaar wel de moeite wordt genomen de vacht te onderhouden, en toch lopen ze met koorden, dreads en het haar tot aan de grond.
Tuurlijk, je kan in alles de schaar zetten. Maar dat is niet hoe het gewenst is, en wie koopt er nou een komondor om er meteen de schaar in te zetten?
Als ik morgen een Old English Sheepdog koop ( welke ik fantastisch vind qua karakter ) en ik scheer deze iedere week, dan is dat allemaal raar en mag dat niet.
Maar de andere optie is een immense vacht laten groeien, welke geen enkel nut heeft in een land als NL, en een hond met alleen maar haar voor de ogen.
Maar ja, dat is wel hoe het hoort.Mensen doen daar gewoon wat moeite om hun hond er goed uit te laten zien, rastypisch. En die rasstandaard stamt uit de tijd dat de hond werd gebruikt voor z'n functie en is in de loop der jaren soms aangepast. Er zijn genoeg Bobtails die worden geschoren door hun eigenaar, wie zegt dat dat niet mag? Het is niet rastypisch voor show Om je OES volledig kort te scheren maar niemand zal het je verbieden hoor, zeker niet als huishond. En een heel groot deel van die showhonden kunnen doordeweeks net zoveel rennen en spelen als jouw hond. Ik trim mijn honden ook voor de show, dan ziet het er net wat beter uit allemaal. En na de show mogen ze weer baggeren in de modder. Niets mis mee toch?
Even goed lezen. Ik zeg dat het voor de OES niet rastypisch is om die volledig kort te scheren.silvester schreef:En daar heb ik dus problemen mee, dat jij het rastypisch noemt, dat is gewoon simpelweg niet waar.Maeve schreef:Omdat je ook niet in je huispak naar een modeshow gaatApple schreef:Ik lees iedere keer dat het maar vachtverzorging is, maar waarom lopen de honden er dan allemaal zo overdreven bij op shows? Waar er dus blijkbaar wel de moeite wordt genomen de vacht te onderhouden, en toch lopen ze met koorden, dreads en het haar tot aan de grond.
Maar ja, dat is wel hoe het hoort.Mensen doen daar gewoon wat moeite om hun hond er goed uit te laten zien, rastypisch. En die rasstandaard stamt uit de tijd dat de hond werd gebruikt voor z'n functie en is in de loop der jaren soms aangepast. Er zijn genoeg Bobtails die worden geschoren door hun eigenaar, wie zegt dat dat niet mag? Het is niet rastypisch voor show Om je OES volledig kort te scheren maar niemand zal het je verbieden hoor, zeker niet als huishond. En een heel groot deel van die showhonden kunnen doordeweeks net zoveel rennen en spelen als jouw hond. Ik trim mijn honden ook voor de show, dan ziet het er net wat beter uit allemaal. En na de show mogen ze weer baggeren in de modder. Niets mis mee toch?
Die achterlijk lange dreadlocks zijn niet rastypisch, maar een zogenaamd schoonheids beeld. En ik durf echt wel te stellen dat het schadelijk is voor de gezondheid van de hond.
Dreadlocks, oke, maar die achterlijk lange? Nee!
Maar hoe krom zijn wij dan? Omdat we op show die lange haren willen hebben, houden we dat lekker in stand en gaan we lekker extreem doen zelf bij sommige rassen, maar daarbuiten om, begrijpen we het allemaal best dat het niet praktisch is, en is scheren en kort knippen wel oké. Schiet mij naar lek dan hoor.Maeve schreef:Omdat je ook niet in je huispak naar een modeshow gaatApple schreef:Ik lees iedere keer dat het maar vachtverzorging is, maar waarom lopen de honden er dan allemaal zo overdreven bij op shows? Waar er dus blijkbaar wel de moeite wordt genomen de vacht te onderhouden, en toch lopen ze met koorden, dreads en het haar tot aan de grond.
Grappig. En vrouwenoksels en schaamhaar móet dagelijks geschoren worden anders is het niet hygiënisch.Apple schreef:Maar hoe krom zijn wij dan? Omdat we op show die lange haren willen hebben, houden we dat lekker in stand en gaan we lekker extreem doen zelf bij sommige rassen, maar daarbuiten om, begrijpen we het allemaal best dat het niet praktisch is, en is scheren en kort knippen wel oké. Schiet mij naar lek dan hoor.