Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welsh Corgi, Basset Artesien Normand of toch een Toy Poedel
Moderator: moderatorteam
- Kaatj
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Aantal honden: 1
Welsh Corgi, Basset Artesien Normand of toch een Toy Poedel
Hallo allemaal,
We zijn op zoek naar een leuk ras/kruising die goed bij ons past. We hebben al veel informatie gezocht over behoorlijk aantal rassen en zijn aan het kijken wat nu het beste bij onze gezinssituatie past. Als eerste viel ons oog op een Beagle, maar na veel lezen op onder andere dit forum denken we dat dit karakter niet het beste bij ons past.
We willen graag een slimme hond die je veel kan leren en waar je een lekker stuk mee kan wandelen maar voor wie soms een blokje om ook voldoende is. We willen hem veel kunnen leren maar niet elke dag uren actief trainen. Verder ligt onze voorkeur bij een klein hondje, ook al vinden we grote honden ook supermooi. Het maakt ons niet uit of het een rashond of een kruising is. Uiteraard willen we geen ras die veel gezondheidsklachten kent of die uitsluitend te vinden zijn bij broodfokkers.
Mijn vriend heeft vroeger een hondje gehad maar ik ben opgegroeid met katten. We hebben thuis twee parkieten en verder geen huisdieren of kinderen. We wonen in een rijtjeshuis met een wandelpark op 100 m afstand.
Op dit moment zitten we te denken aan een Welsh Corgi Cardigan, een Basset Artesien Normand en aan de Toy Poedel.
Wellicht dat jullie ons wat meer kunnen vertellen over deze rassen en wat goed bij ons zou kunnen passen.
Alvast bedankt voor de reacties, ik ben erg benieuwd!
We zijn op zoek naar een leuk ras/kruising die goed bij ons past. We hebben al veel informatie gezocht over behoorlijk aantal rassen en zijn aan het kijken wat nu het beste bij onze gezinssituatie past. Als eerste viel ons oog op een Beagle, maar na veel lezen op onder andere dit forum denken we dat dit karakter niet het beste bij ons past.
We willen graag een slimme hond die je veel kan leren en waar je een lekker stuk mee kan wandelen maar voor wie soms een blokje om ook voldoende is. We willen hem veel kunnen leren maar niet elke dag uren actief trainen. Verder ligt onze voorkeur bij een klein hondje, ook al vinden we grote honden ook supermooi. Het maakt ons niet uit of het een rashond of een kruising is. Uiteraard willen we geen ras die veel gezondheidsklachten kent of die uitsluitend te vinden zijn bij broodfokkers.
Mijn vriend heeft vroeger een hondje gehad maar ik ben opgegroeid met katten. We hebben thuis twee parkieten en verder geen huisdieren of kinderen. We wonen in een rijtjeshuis met een wandelpark op 100 m afstand.
Op dit moment zitten we te denken aan een Welsh Corgi Cardigan, een Basset Artesien Normand en aan de Toy Poedel.
Wellicht dat jullie ons wat meer kunnen vertellen over deze rassen en wat goed bij ons zou kunnen passen.
Alvast bedankt voor de reacties, ik ben erg benieuwd!

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Welsh Corgi, Basset Artesien Normand of toch een Toy Poe
bassets zijn over het algemeen jagende lopers (edit - of lopende jagers
) , ik weet niet hoe het met dit ras specifiek is maar meestal zijn het toch wel honden die hun neus achterna gaan en een tijdje weg kunnen blijven. Toy poedels vind ik zo vreselijk klein, dan zou ik eerder een maatje groter nemen (dwergpoedel dus). Maar goed, dat ben ik. Wel heel leuk, poedels
De Corgi vind ik erg leuk en past denk ik ook wel bij je wensen..

- Kaatj
- geregistreerd lid
Voordat we uiteindelijk definitief de keuze maken willen we ze nog wel 'in het echt' zien, dat hebben we nu nog niet. Misschien vinden we de Toy dan ook wel te klein en gaan we ook liever voor een dwerg...sbientje schreef:bassets zijn over het algemeen jagende lopers (edit - of lopende jagers) , ik weet niet hoe het met dit ras specifiek is maar meestal zijn het toch wel honden die hun neus achterna gaan en een tijdje weg kunnen blijven. Toy poedels vind ik zo vreselijk klein, dan zou ik eerder een maatje groter nemen (dwergpoedel dus). Maar goed, dat ben ik. Wel heel leuk, poedels
De Corgi vind ik erg leuk en past denk ik ook wel bij je wensen..

- Jobienn
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Toy poedel
Ik heb sinds 7 weken een toy poedel pup van nu, 4 maanden. Ze is een ontzettende mensenvriend en erg baasgericht. Als ik haar los laat blijft ze altijd dicht bij me. Ze leert ook super snel.
Ze is alleen wel erg klein, in huis moeten we opletten dat ze niet tussen onze benen loopt en met andere honden moet je ook goed opletten, want als een grote hond op haar gaat staan is ze geplet.
Van de andere rassen weet ik niet veel.
Ze is alleen wel erg klein, in huis moeten we opletten dat ze niet tussen onze benen loopt en met andere honden moet je ook goed opletten, want als een grote hond op haar gaat staan is ze geplet.
Van de andere rassen weet ik niet veel.
Yentl' slaap zacht meisje!
Faya' veel te vroeg uit het leven weggerukt
Faya' veel te vroeg uit het leven weggerukt

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Een chihuahua is tot 25 cm. (tot 3kg)
Een toypoedel is tot 28cm (ideale hoogte 25cm, 3-6kg).
De dwergpoedel is tussen de 28 en de 35cm (6-8kg).
De middenslagpoedel is tussen de 35 en 45cm (10-15kg).
De basset is tussen de 30 en 36cm. 15-20kg)
De cardigan is tussen de 25 en 33cm (14-18kg)
En de laatste twee zijn dan relatief natuurlijk veel groter. Want die staan enkel laag op de poten. Vandaar dat ik de gewichten er ook even bij heb gezet, dat geeft dan toch nog een extra richtlijn. Zelfs de middenslag poedel is dus qua gewicht nog een kleinere hond dan je andere 2 keuzes.
En de laatste twee zijn dan relatief natuurlijk veel groter. Want die staan enkel laag op de poten. Vandaar dat ik de gewichten er ook even bij heb gezet, dat geeft dan toch nog een extra richtlijn. Zelfs de middenslag poedel is dus qua gewicht nog een kleinere hond dan je andere 2 keuzes.
- silversomali
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Podenco Andaluz + Whippet
- Aantal honden: 2
Ik zou ook een poedel doen.
Hebben jullie eerder een hond gehad? Een corgi heeft echt een consequente opvoeding nodig van wat ik hoor uit mijn omgeving.
Hebben jullie eerder een hond gehad? Een corgi heeft echt een consequente opvoeding nodig van wat ik hoor uit mijn omgeving.

- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
Kaatj schreef:Hallo allemaal,
....
We willen graag een slimme hond die je veel kan leren en waar je een lekker stuk mee kan wandelen maar voor wie soms een blokje om ook voldoende is. We willen hem veel kunnen leren maar niet elke dag uren actief trainen.
....

Een Basset Artésien Normand laat zich niet sturen en trainen wanneer het jou uitkomt. Zij leren en trainen alles wat hen zelf het best uitkomt. Een Basset geef je geen opdrachten maar je vraagt om medewerking

Daarnaast heb ik er één met veel jachtpassie en ik heb er één met weinig jachtpassie. Ook een groot verschil. Ze zijn wel erg grappig, lief en leuk. Kunnen makkelijk met andere huisdieren en kinderen
-
- Zeer actief
Vergis je niet in de grootte van een gemiddelde Cardigan. Ze zijn inderdaad laag op de poten, maar tegenwoordig gaat een gemiddelde reu al richting de 15 tot 18kg.
Al zou dat voor mij persoonlijk minder uitmaken.
Het zijn leergierige en actieve honden. Sporten zijn leuk om te doen met een corgi. Ze kunnen ook prima een dagje met wat minder.
Verder sociaal, clownesk, aanhankelijk, nieuwsgierig, maar ook met een dosis pit.
Het zijn wel echt mini-herdertjes, al zijn ze niet zo slaafs als sommige andere herders.
Al zou dat voor mij persoonlijk minder uitmaken.
Het zijn leergierige en actieve honden. Sporten zijn leuk om te doen met een corgi. Ze kunnen ook prima een dagje met wat minder.
Verder sociaal, clownesk, aanhankelijk, nieuwsgierig, maar ook met een dosis pit.
Het zijn wel echt mini-herdertjes, al zijn ze niet zo slaafs als sommige andere herders.
- Kaatj
- geregistreerd lid
Oja dan is toypoedel wel erg klein inderdaad! Qua poedel zal dwerg dan beter geschikt zijn. Zie mijn vriend nog niet heel snel lopen met een hondje van formaat chihuahuaDomor schreef:Een chihuahua is tot 25 cm. (tot 3kg)

Mijn vriend heeft vroeger wel een hond gehad, ik nog nooit. We hebben dus nog niet veel ervaring met honden maar willen er wel veel energie in steken en veel over ze leren. Consequent zullen we absoluut wel zijn.silversomali schreef:Ik zou ook een poedel doen.
De corgi vind ik echt een prachtig ras maar de poedel past misschien net iets beter bij ons. Denk dat we uiteindelijk voor één van deze twee zullen gaan. Basset vind ík vooral echt fantastisch om te zien.

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
De rassen die je noemt vind ik wel heel verschillend qua karakter.
De Bassets die ik ken zijn echte jagers en eigenwijs met een hoofdletter E
Niet heel verschillend met een Beagle vrees ik.
Cardigans vind ik persoonlijk leuke honden, grote honden in een (redelijk) klein jasje. Wel echte herdershonden en moeten inderdaad consequent opgevoed worden, maar dat zal met elke hond moeten gebeuren
Ze zijn wel baasgericht en redelijk gehoorzaam. De Toypoedel vind ik doorgaans een zeikhondjes, sorry
Een angsthaas, zenuwpees en doorgaans niet heel vriendelijk met soortgenoten.
De Bassets die ik ken zijn echte jagers en eigenwijs met een hoofdletter E

Cardigans vind ik persoonlijk leuke honden, grote honden in een (redelijk) klein jasje. Wel echte herdershonden en moeten inderdaad consequent opgevoed worden, maar dat zal met elke hond moeten gebeuren

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Ik zeg een poedel, maar dan wel een dwerg, vind de toys zo kwetsbaar, die dwerg van mij weegt 6 kilo en vind ik al kwetsbaar 

- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
wat moeilijk zeg. Als ik een poedel zou nemen werd dat een koningspoedel of een middenslagpoedel die vind ik prachtig die anderen zijn te klein en mij wat aan de te zenuwachtige kant.
Ja de Corgi is gewoon ook fantastisch, wat stoerder dan de poedel maar tussen deze twee zou ik eigenlijk niet kunnen kiezen zonder ze in het echt te hebben meegemaakt.
Misschien is het grootste verschil dat de één een gezelschapshond is en wat zachter van karakter. En de ander een herder en iets harder/steviger van karakter.
Ja de Corgi is gewoon ook fantastisch, wat stoerder dan de poedel maar tussen deze twee zou ik eigenlijk niet kunnen kiezen zonder ze in het echt te hebben meegemaakt.
Misschien is het grootste verschil dat de één een gezelschapshond is en wat zachter van karakter. En de ander een herder en iets harder/steviger van karakter.
- *Charlotte
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk dat een Corgi wel past bij je wensen. Ik vind ze geweldig, echt een grote hond in een kleinere verpakking. Mijn Cardigan reu weegt trouwens rond de 16 kg. Ik denk wel dat je ze eens in het echt moet meemaken, tussen een Poedel en een Corgi zit wel een groot verschil
En dan heb je het nog niet eens over het verschil tussen een Welsh Corgi Cardigan en een Welsh Corgi Pembroke 

- Kaatj
- geregistreerd lid
Zit zeker een groot verschil tussen, maar elk ras heeft wel weer wat leuks. We willen binnenkort eens ergens gaan kijken om een corgi in het echt te zien.*Charlotte schreef:Ik denk dat een Corgi wel past bij je wensen. Ik vind ze geweldig, echt een grote hond in een kleinere verpakking. Mijn Cardigan reu weegt trouwens rond de 16 kg. Ik denk wel dat je ze eens in het echt moet meemaken, tussen een Poedel en een Corgi zit wel een groot verschilEn dan heb je het nog niet eens over het verschil tussen een Welsh Corgi Cardigan en een Welsh Corgi Pembroke
Heb wel in een oud topic gekeken wat de verschillen zijn tussen een Pembroke en een Cardigan en mij lijkt de laatste leuker en even wat speelser. Op het forum heb ik trouwens alleen nog maar baasjes van Cardigans gezien dus misschien heb ik een eenzijdig beeld gekregen

- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
Basset Artésien Norman is niet eigenwijs, maar ze doen echt alles op hun eigen wijze.Maeve schreef:De rassen die je noemt vind ik wel heel verschillend qua karakter.
De Bassets die ik ken zijn echte jagers en eigenwijs met een hoofdletter ENiet heel verschillend met een Beagle vrees ik.
Cardigans vind ik persoonlijk leuke honden, grote honden in een (redelijk) klein jasje. Wel echte herdershonden en moeten inderdaad consequent opgevoed worden, maar dat zal met elke hond moeten gebeurenZe zijn wel baasgericht en redelijk gehoorzaam. De Toypoedel vind ik doorgaans een zeikhondjes, sorry
Een angsthaas, zenuwpees en doorgaans niet heel vriendelijk met soortgenoten.

Maar wanneer je hun karakter kunt waarderen en ermee kan dealen zijn ze echt super leuk (en ook heel voorspelbaar). Succes met zoeken
-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Welsh corgi cardigan
Zo dat zijn best uiteenlopende rassen..
Ik ben zelf sinds 5 maanden trotse eigenaar van een welsh corgi cardigan. Waarom een cardigan? Ten eerste om hoe ze eruit zien: dat lange lijf, die grote oren, korte dikke pootjes..maken dat ik vrolijk wordt als ik ze zie. Daarboven op komt dat het echt clownen zijn. Mij reu fritz haalt soms dingen uit en maakt rare geluiden waarvan je denkt waar komt dat nou in 1 keer weer vandaan. Ze staan gewoon vrolijk en zorgeloos in het leven. Het is wel belangrijk inderdaad om consequent te zijn, want ze zijn slim genoeg om daar misbruik van te maken. Verder merk ik dat mijn reu eerst wil spelen voordat hij echt wil gaan werken met je. Kan de leeftijd zijn natuurlijk als pubertje...
Maar misschien is het een idee om een keer op een hondenshow langs te gaan en met al de rassen die je noemt kennis te gaan maken. Misschien maakt dat de keuze wat makkelijker..
Succes met de zoektocht naar jullie droomhond

Ik ben zelf sinds 5 maanden trotse eigenaar van een welsh corgi cardigan. Waarom een cardigan? Ten eerste om hoe ze eruit zien: dat lange lijf, die grote oren, korte dikke pootjes..maken dat ik vrolijk wordt als ik ze zie. Daarboven op komt dat het echt clownen zijn. Mij reu fritz haalt soms dingen uit en maakt rare geluiden waarvan je denkt waar komt dat nou in 1 keer weer vandaan. Ze staan gewoon vrolijk en zorgeloos in het leven. Het is wel belangrijk inderdaad om consequent te zijn, want ze zijn slim genoeg om daar misbruik van te maken. Verder merk ik dat mijn reu eerst wil spelen voordat hij echt wil gaan werken met je. Kan de leeftijd zijn natuurlijk als pubertje...
Maar misschien is het een idee om een keer op een hondenshow langs te gaan en met al de rassen die je noemt kennis te gaan maken. Misschien maakt dat de keuze wat makkelijker..
- Kaatj
- geregistreerd lid
Klinkt als een super hond!Petra&fritz schreef:Zo dat zijn best uiteenlopende rassen..![]()

Goed idee om bij een hondenshow te gaan kijken. Waar kan ik vinden waar die zijn en maakt het nog uit naar welke show ik ga? De poedel vind ik vooral leuk als ze één haarlengte hebben en dat zie je natuurlijk niet daar. Maar dan kunnen we wel zien hoe ze verder zijn en hoe groot ze zijn etc.

- *Charlotte
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat Petra zegt herken ik helemaal. Cardigans zijn gewoon vrolijk en grappig, de Pembroke vind ik een stuk serieuzer (ken er een aantal en heb er net eentje drie weken te logeren gehad). Ik persoonlijk zo nooit een Pembroke willen, hoe leuk ik de Corgi in het algemeen ook vind; voor mij blijft het bij de Cardigan. Als James bijvoorbeeld met mijn moeder wandelt en ik zie hem aankomen, tovert dat altijd een glimlach op mijn gezicht. Die grote oren waar ze zoveel mee kunnen uitdrukken in combinatie met een grote persoonlijkheid maakt het ras echt een feestje om te hebben.
Qua shows staat hier bijvoorbeeld een overzichtelijke agenda: http://www.welshcorgiclub.nl/showagenda2013.html. Op de kampioenschapsclubmatch 26 oktober komen alleen Cardigans en Pembrokes, op de overige shows komen alle rassen. Kan wel zijn dat ze dan op een andere dag gekeurd worden, dat moet je even per show bekijken. De Corgi valt in rasgroep 1, de Basset Artesien Normand in rasgroep 6 en de Poedel in rasgroep 9.
Op mijn blog (zie onderschrift) kan je foto's van mijn Cardigan en de Pembroke samen zien en een filmpje van hen staat hier: http://www.youtube.com/watch?v=KL-_-EHqbuw. Geeft je misschien een indruk van het ras
Qua shows staat hier bijvoorbeeld een overzichtelijke agenda: http://www.welshcorgiclub.nl/showagenda2013.html. Op de kampioenschapsclubmatch 26 oktober komen alleen Cardigans en Pembrokes, op de overige shows komen alle rassen. Kan wel zijn dat ze dan op een andere dag gekeurd worden, dat moet je even per show bekijken. De Corgi valt in rasgroep 1, de Basset Artesien Normand in rasgroep 6 en de Poedel in rasgroep 9.
Op mijn blog (zie onderschrift) kan je foto's van mijn Cardigan en de Pembroke samen zien en een filmpje van hen staat hier: http://www.youtube.com/watch?v=KL-_-EHqbuw. Geeft je misschien een indruk van het ras

-
- nieuw lid
Die link die Charlotte gaf geeft inderdaad een mooi overzicht van de shows. Ideaal zou voor jullie zijn om naar een show te gaan waar alle rassen op 1 dag geshowd worden omdat jullie voorkeurshonden in andere rasgroepen zitten en bij de meeste tweedaagse shows niet op 1 dag worden geshowd. Op 13 december is er in Amsterdam een zo'n eendaagse show voorafgaande aan het weekend van een hele grote hondenshow in Amsterdam the winner. Ik weet natuurlijk niet wat voor jullie handig is qua woonplaats om te bezoeken. Ik ga zelf dit weekend (zondag) met mijn reu meedoen aan de hondenshow in Rotterdam, er zullen dan 9 cardigans meedoen en een stuk of 8 pembrokes.. Mocht je in de buurt wonen en tijd hebben dan is dat misschien nog een optie om corgi's live te zien.
Ik heb hieronder wat links naar een forum gezet waarop foto's van mijn reu te zien zijn. Misschien leuk voor jullie om te bekijken
http://amazingcardigan.forum2go.nl/brai ... t2324.html
http://amazingcardigan.forum2go.nl/rara ... t2335.html
http://amazingcardigan.forum2go.nl/meer ... t2297.html
http://amazingcardigan.forum2go.nl/wat- ... t2372.html
http://amazingcardigan.forum2go.nl/klei ... t2363.html
Ik heb hieronder wat links naar een forum gezet waarop foto's van mijn reu te zien zijn. Misschien leuk voor jullie om te bekijken
http://amazingcardigan.forum2go.nl/brai ... t2324.html
http://amazingcardigan.forum2go.nl/rara ... t2335.html
http://amazingcardigan.forum2go.nl/meer ... t2297.html
http://amazingcardigan.forum2go.nl/wat- ... t2372.html
http://amazingcardigan.forum2go.nl/klei ... t2363.html
- *Charlotte
- Zeer actief
- Contacteer:
Succes op de show Petra! Ook een Waggerlandje he, die Fritz van jou?
James ook.

-
- nieuw lid
Dank je Charlotte! We zijn nog groentjes hoor qua shows :d maar is echt leuk om te doen!*Charlotte schreef:Succes op de show Petra! Ook een Waggerlandje he, die Fritz van jou?James ook.
Inderdaad een waggerland! Zijn hebben gewoon super mooie cardigans.
Had inderdaad al gezien dat james daar ook weg komt. Heb me ook op jou forum mooi kunnen inlezen over de eerste levensmaanden van een corgi

- *Charlotte
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat leuk om te horen
Dus je kende James al haha. Komt vast goed in Rotterdam, ben benieuwd naar de resultaten 

-
- Zeer actief
Dan ben ik wel nieuwsgierig uit welke combi hij komt!Petra&fritz schreef:Dank je Charlotte! We zijn nog groentjes hoor qua shows :d maar is echt leuk om te doen!*Charlotte schreef:Succes op de show Petra! Ook een Waggerlandje he, die Fritz van jou?James ook.
Had inderdaad al gezien dat james daar ook weg komt. Heb me ook op jou forum mooi kunnen inlezen over de eerste levensmaanden van een corgiEcht super leuke en leerzame blog heb je.

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je de maten poedels wilt zien maar dan zonder de opgedofte kapsels zou je ook kunnen overwegen om eens bij een behendigheidswedstrijd te gaan kijken. Toys lopen er niet, maar dwergjes en middenslagen wel.Kaatj schreef:
Goed idee om bij een hondenshow te gaan kijken. Waar kan ik vinden waar die zijn en maakt het nog uit naar welke show ik ga? De poedel vind ik vooral leuk als ze één haarlengte hebben en dat zie je natuurlijk niet daar. Maar dan kunnen we wel zien hoe ze verder zijn en hoe groot ze zijn etc.
Je kunt het beste bij B1- of C-medium kijken, daar zijn er het meest. De wedstrijden staan op www.nimble.nl
Vandaag lopen ze in Bergen op Zoom, 8 september in Delft en 15 september in Geldrop.
Ik heb zelf een middenslag en ik vind het een super leuk ras. Vrolijk, werklustig, sociaal en altijd klaar voor actie (in huis is ze wel heel rustig). Toy's vind ik zelf veel te kwetsbaar en dwergjes vaak ook nog. Daarom ben ik voor een middenslag gegaan. Maar dat is heel persoonlijk.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- *Charlotte
- Zeer actief
- Contacteer:
Aimee, volgens mij is hij Apple's neefjeApple schreef:Dan ben ik wel nieuwsgierig uit welke combi hij komt!Petra&fritz schreef:Dank je Charlotte! We zijn nog groentjes hoor qua shows :d maar is echt leuk om te doen!*Charlotte schreef:Succes op de show Petra! Ook een Waggerlandje he, die Fritz van jou?James ook.
Had inderdaad al gezien dat james daar ook weg komt. Heb me ook op jou forum mooi kunnen inlezen over de eerste levensmaanden van een corgiEcht super leuke en leerzame blog heb je.

-
- nieuw lid
Aimee, zijn Vader is Yasashiikuma Dragon Defender (draco) en zijn moeder Waggerland Firestarter Llaneirwg (llanei). Foster is zijn opa*Charlotte schreef:Aimee, volgens mij is hij Apple's neefjeApple schreef:Dan ben ik wel nieuwsgierig uit welke combi hij komt!Petra&fritz schreef:Dank je Charlotte! We zijn nog groentjes hoor qua shows :d maar is echt leuk om te doen!*Charlotte schreef:Succes op de show Petra! Ook een Waggerlandje he, die Fritz van jou?James ook.
![]()
-
- Zeer actief
JaPetra&fritz schreef:Aimee, zijn Vader is Yasashiikuma Dragon Defender (draco) en zijn moeder Waggerland Firestarter Llaneirwg (llanei). Foster is zijn opa*Charlotte schreef:Aimee, volgens mij is hij Apple's neefjeApple schreef:Dan ben ik wel nieuwsgierig uit welke combi hij komt!Petra&fritz schreef: Dank je Charlotte! We zijn nog groentjes hoor qua shows :d maar is echt leuk om te doen!
![]()

-
- nieuw lid
Hai even een update van onze dag showenin Rotterdam. Fritz heeft een 1 veel belovend en een prachtig keurrapport gekregen. En dus mochten we op het einde van de dag nog met 33 andere puppen de erering in. Fritz vond het allemaal heel gezellig met zoveel hondjes en deed het in de ring super.. Ik was toch wat minder relax dan hij haha.. Helaas is hij niet meer geselecteerd door de keurmeester bij de laatste negen beste puppen van de show. Maar des al niettemin trots op mijn kleine mannetje*Charlotte schreef:Wat leuk om te horenDus je kende James al haha. Komt vast goed in Rotterdam, ben benieuwd naar de resultaten

- Kaatj
- geregistreerd lid
We zijn ondertussen een aantal maanden verder en oh wat is er veel gebeurd! Onder mijn stoel ligt op dit moment een prachtige Cardigan van 10 weken te slapen
. We zijn wezen kijken bij iemand thuis en waren direct helemaal verliefd op het ras!
Allemaal ontzettend bedankt voor jullie hulp met het maken van de keuze!

Allemaal ontzettend bedankt voor jullie hulp met het maken van de keuze!

-
- Zeer actief
Wat leuk, gefeliciteerd!. Waar komt het pupje vandaan?