Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oeps, suikerklontjes!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Chelsea&Chica
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Amstaff/Ambull
Kruising Pitbull/Stafford
Aantal honden: 2

Oeps, suikerklontjes!

Ongelezen bericht door Chelsea&Chica »

Toen ik thuiskwam gisteravond had Chelsea een paar suikerklontjes opgegeten, doosje stond op de salontafel, normaal pakt ze zoiets niet maar omdat ze een ruime maand geleden geopereerd is en nu alleen maar naar buiten mag voor een plasje, verveelt ze zich dood en begint ze beetje te slopen als we er ff niet zijn, de prullenbak om te gooien en de inhoud door de woonkamer te verspreiden.. Had zo'n mindgame gehaald maar daar vond ze weinig aan..

Anyway back on topic, ze heeft gisteravond veel water gedronken en paar keer overgegeven, net met uitlaten had ze diarree en d'r buik staat best bol.. Maar verder is ze niet onrustig ofzo, en zou denken dat na paar keer overgeven het meeste er wel uit is toch?
Afbeelding
Sekreetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): geen

Re: Oeps, suikerklontjes!

Ongelezen bericht door Sekreetje »

Ik heb hetzelfde meegemaakt met Mikah. Alleen had die een kilo suiker naar binnen gewerkt. :schrik:
Zij had ook enorme dorst en heeft heel veel lopen spugen. Buik stond enorm bol en ze had pijn.
Het grootste gedeelte van de klachten kwam door het vele drinken. Ik mocht haar van de da nog maar kleine beetjes per keer laten drinken en de bak dan weer weg zetten. Na een dag was ze eigenlijk weer de oude gelukkig.
Sekreetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): geen

Ongelezen bericht door Sekreetje »

Ook geen water onthouden, maar in porties aanbieden. Mikah haar buik stond echt bol van al het water dat ze naar binnen had gewerkt.
Chelsea&Chica
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Amstaff/Ambull
Kruising Pitbull/Stafford
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chelsea&Chica »

Chelsea's buik stond ook helemaal bol, normaal drinkt ze bijna nooit water, ze heeft aan het vleesvoer genoeg en slootwater of regenwater is veel lekkerder ;) Anyway, het is allemaal goed gekomen, ze had de hele bak leeg gedronken, buikje bol, ff husselen, paar keer gespuugd en paar keer diarree.. Gelukkig is ze weer de ouwe.. Bedankt voor jullie adviezen.. :D

Zo heeft ze ook wel es een zakje M&M's te pakken gehad, ook veel water gedronken, dierenarts zei dat het wel goed kwam, dus ik bezorgd die hond mee naar bed, ik til d'r op bed en ze gaat me toch over d'r nek! Een waterval aan bruin vocht in me bed! Maar ik was blij en opgelucht dat het eruit was hihi, dat me partner in dat bed lag was alleen iets minder......;)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Kruimel53 schreef:Water onthouden zou ik geen goed idee vinden, suiker onttrekt nl net als zout water aan het lichaam en dat moet ergens vandaan komen zolang het nog binnen is. Uiteindelijk plast ze het overschot wel uit maar daar heeft ze voldoende water voor nodig.

Een paar suikerklontjes zijn iha snel weg, daar zou ik me niet zo druk over maken. En bij twijfel ff bellen met de dierenarts, dan krijg je als het goed is deskundig advies :W:
Maar heel veel water is slecht, kan zelfs giftig zijn.
Dan kun je beter elk half uur een beetje water geven dan hele bakken er neer zetten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”