Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teef( 1.5 jaar) en reu ( half jaar)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Teef( 1.5 jaar) en reu ( half jaar)

Ongelezen bericht door Marjoleine »

linda-bakker schreef:Nou wat ik ook doe hier zal ik het niet goed doen haha! net zoveel voor als tegens! Ik heb besloten te kijken hoe Tjibbe reageert op een loopse Suus en anders maar iemand heel lief aankijken of Tjibbe daar even mag logeren!
Groot gelijk.
En ik zou even zijn fokker vragen of die iemand weet anders. Komt vast goed ;)
Tulp schreef:Het is overigens geen kwestie van gemak voor mij of niet willen/kunnen scheiden want hier lopen ook intacte reuen en teven. Maar als ik naar mezelf kijk ben ik ook blij van het kippenhok verlost te zijn.
Die vergelijking lijkt me wat raar. Maar dat zal aan mij liggen.
Ik mag aannemen dat je in elk geval volwassen was en zo?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
linda-bakker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Suus is een berner sennen en Tjibbe is een Friese Stabij..
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door linda-bakker »

Suus moet nog 1 keer loops worden, dan heeft ze er 3 gehad mocht ik beslissen haar te helpen en Tjibbe is inderdaad nu nog te jong....
Lieve groetjes Linda en een poot van Suus en Tjibbe..
thezoozwolle
Actief
Mijn ras(sen): sharpei
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door thezoozwolle »

Er gaan een hoop spookverhalen over op welke leeftijd je een hond / kat kan laten helpen als je dat wilt.
En ieder jaar komen er nieuwe spookverhalen bij.
Hier alles met 6 maanden en ik merk geen verschil in gezondheid met de honden die ouder waren of wel loops zijn geweest.
Bij de reu-en en teven tot nu toe alleen positieve gedragsverandering.
En de teven geen of in ieder geval een stuk minder kans op tumoren als je het voor de eerste loopsheid laat doen.
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door labje »

:wink:
thezoozwolle schreef:Er gaan een hoop spookverhalen over op welke leeftijd je een hond / kat kan laten helpen als je dat wilt.
Hier alles met 6 maanden en ik merk geen verschil in gezondheid met de honden die ouder waren of wel loops zijn geweest.
En de teven geen of in ieder geval een stuk minder kans op tumoren als je het voor de eerste loopsheid laat doen.
Over spookverhalen gesproken.. :wink:
Ik begrijp uit je verhaal dat jij standaard castreert?
Afbeelding
thezoozwolle
Actief
Mijn ras(sen): sharpei
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door thezoozwolle »

labje schreef::wink:
thezoozwolle schreef:Er gaan een hoop spookverhalen over op welke leeftijd je een hond / kat kan laten helpen als je dat wilt.
Over spookverhalen gesproken.. :wink:
Ik begrijp uit je verhaal dat jij standaard castreert?

Ja eigenlijk wel,
Alles wat ik hier in huis hebt is opvang/herplaats of blijft omdat het niet plaatsbaar is.
Daar wil je echt geen nakomelingen van.
Ook bewaar ik op deze manier de rust in mijn roedel.
Geen last van honden met rondvliegende hormonen.
Heb nu 5 teven bij elkaar van 11,10,2,1 en bijna 1 jaar wat prima gaat.
De 2 oudste waren wel wat ouder met laten helpen, en ik merk geen verschil met de rest
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Ik vind het geen spookverhalen.
Hond met 6 maanden castreren vind ik echt te jong.
Eerst maar eens volwassen laten worden en dan maar eens weer zien. :wink:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Er zijn meerdere uitgebreide wetenschappelijke onderzoeken geweest over de voor- en nadelen.
Dat vind ik persoonlijk dan weer geen spookverhalen, maar thezoozwolle ziet dat misschien anders.

Nee, minder kan op een aantal dingen, maar veel meer kans op andere dingen.
Misschien is je goed oriënteren op de echte ontwikkelingen een goed idee? Want wat jij beweert, thezoozwolle, is maar voor een deel waar.
En wat er verder waar is noem je niet.
Dit is maar één rapport, maar er zijn er meer en uit allemaal blijkt dat castratie helemaal niet zo heilig is als mensen denken.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
linda-bakker
Zeer actief

Zo we zijn inmiddels in juli beland en Suus is loops! En Tjibbe die reageert helemaal nergens op! Ruikt niet, loopt haar niet achterna. Stoeien nog wel samen en hebben het echt leuk maar hij doet er helemaal niks mee! Gelukkig want ik had een oppasadresje geregeld voor Tjibbe als Suus loops zou worden maar die kreeg mooie vakantiekans die ze niet kon laten schieten dus daar zat ik! Snachts neem ik Tjibbe wel mee naar boven voor de zekerheid maar is meer voor mijn gevoel.
Het lijkt ook wel of ze minder heftig loops is als vorige keren, of het ergste moet nog komen.
Nu zit ik wel met dilemma dat mijn oppas die ik voor vakantie en weekenden wil gaan gebruiken geen loopse hond wilt, nu gaan we eind december een midweek weg dus grote kans dat ze dan weer loop is. Kan ik loopsheid ook een keer uitstellen of overslaan? Of is dat echt heel slecht? Ze is zo ongunstig loops, precies in de zomer en kerstvakantie...
linda-bakker
Zeer actief

Zo we zijn inmiddels in juli beland en Suus is loops! En Tjibbe die reageert helemaal nergens op! Ruikt niet, loopt haar niet achterna. Stoeien nog wel samen en hebben het echt leuk maar hij doet er helemaal niks mee! Gelukkig want ik had een oppasadresje geregeld voor Tjibbe als Suus loops zou worden maar die kreeg mooie vakantiekans die ze niet kon laten schieten dus daar zat ik! Snachts neem ik Tjibbe wel mee naar boven voor de zekerheid maar is meer voor mijn gevoel.
Het lijkt ook wel of ze minder heftig loops is als vorige keren, of het ergste moet nog komen.
Nu zit ik wel met dilemma dat mijn oppas die ik voor vakantie en weekenden wil gaan gebruiken geen loopse hond wilt, nu gaan we eind december een midweek weg dus grote kans dat ze dan weer loop is. Kan ik loopsheid ook een keer uitstellen of overslaan? Of is dat echt heel slecht? Ze is zo ongunstig loops, precies in de zomer en kerstvakantie...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

linda-bakker schreef:Zo we zijn inmiddels in juli beland en Suus is loops! En Tjibbe die reageert helemaal nergens op! Ruikt niet, loopt haar niet achterna. Stoeien nog wel samen en hebben het echt leuk maar hij doet er helemaal niks mee! Gelukkig want ik had een oppasadresje geregeld voor Tjibbe als Suus loops zou worden maar die kreeg mooie vakantiekans die ze niet kon laten schieten dus daar zat ik! Snachts neem ik Tjibbe wel mee naar boven voor de zekerheid maar is meer voor mijn gevoel.
Jij dacht dat ze keurig volgens de tijdklok loops zou blijven worden?
Dat kan ................ kans is even groot of groter (denk ik) dat dat niet het geval is. :wink:

En anders heb je in ieder geval nog een half jaar om een ander oppasadres ter zoeken :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
linda-bakker
Zeer actief

Haha nee niet op de tijd, maar zal waarschijnlijk toch wel uit blijven komen op deze maanden...Andere hond werd het ook trouw elke keer in dezelfde maand. Suus tot nu toe ook...Ik vind dat toch lastig met vakantieopvang, snap heel goed dat ze dan geen loopse honden willen opvangen maar je weet nooit van tevoren precies wanneer ze loops worden, dus tja, dan schiet je daar ook niks mee op.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

In de hoogloopse dagen heb ik even gekeken, maar ik had hele constructies die niet veel moeite koste hoor. In de huiskamer de bench opgezet en hield de mogelijkheid open dat ook de reu in bench moest. Ze hebben een aantal echt gescheiden gezeten (ook met uitlaten)en dat wisselde ik af. Als ik weg ging. ging de teef in de gang. Voor de deur stond haar bench aan de andere kant heb ik de tafel er voor geschoven. Dus die deur open krijgen was hier echt geen optie. En die hoogtijdagen duurde gelukkig nog geen week.
Afbeelding
sandra1973

Ongelezen bericht door sandra1973 »

Ik heb mijn kleine opgevoerde muis ook laten helpen dmv een laparoscopie. Bij dierenarts van der Meulen in Bemmel. Is echt een superbetrokken en zorgzame dierenarts. Ik ben echt blij dat ik haar niet op de ouderwetse methode heb laten helpen. Ik heb wel een idee dat ze een klein beetje veranderd is, maar ik kan mijn vinger er niet opleggen. Waardoor ik dan weer denk dat het tussen mijn eigen oren zit. Hebben jullie dat ook?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”