Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dog Walk Trail

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Dog Walk Trail

Ongelezen bericht door Eilfy »

Ik hoor eigenlijk alleen maar goede verhalen over DWT!

Wij willen voor volgend jaar graag de Basic week doen (als er nog plek is). Hoe lang van te voren moet je reserveren? We zijn nu 'nog' aan het oriënteren en kom er niet helemaal uit op de site wat er nu beschikbaar is en wat niet voor 2014.

Vraag me ook af of je er nog speciaal voor moet trainen. Onze twee oudste honden trekken nogal aan de riem... is dit een probleem?

Ben benieuwd naar reacties!
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Re: Dog Walk Trail

Ongelezen bericht door Machie »

Wij gaan volgend jaar ook :cheer:
Al hebben wij gewoon het kleine huisje van hun gehuurd. Boeken een paar wandelingen bij ze en verder gaan we zelf wandelen :) Ik heb er iig heel heel veel zin in :cheer:
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Machie schreef:Wij gaan volgend jaar ook :cheer:
Al hebben wij gewoon het kleine huisje van hun gehuurd. Boeken een paar wandelingen bij ze en verder gaan we zelf wandelen :) Ik heb er iig heel heel veel zin in :cheer:
Leuk!

Wij willen met 4 volwassenen dus ben benieuwd of dat gaat lukken in de Logcabin (het kleine huisje). Verder hopen we een basic week te kunnen doen. Hoe hebben jullie dat verder geboekt?
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

ligt er een beetje aan voor welk seizoen je boekt. Ik zou ze gewoon een mailtje sturen met de week die je in gedachte hebt en vragen hoe het loopt en wat zij denken.
Echt trainen hoeft niet, met de basicweek ga je ook veel je eigen gang en er wordt goed gekeken wat wel en niet kan met jullie en de honden. Er is voor iedereen een geweldige week te maken, ongeacht voorbereiding of conditie
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wij gaan dit jaar voor de negende keer naar Dog Walk Trail, en hebben ook nummer 10 al vastgezet. De accommodaties van DWT gaan per jaar beter lopen en worden ook per jaar al eerder geboekt/vastgezet, dus ik zou niet te lang wachten met boeken.

Ik denk dat het totale programma voor 2014 nog niet op de site staat, ik dacht dat ze daar nog de laatste hand aan aan het leggen was voor welke weken wanneer gehouden gaan worden.
Volgens mij kun je van de eigen accommodaties (Bodhi, The Log Cabin en The Lodge) al wel zien welke weken er op dit moment voor 2014 al geboekt staan. Daarnaast hebben ze nog andere mogelijkheden in de buurt om te verblijven met je honden.

Als je er niet uit komt kun je natuurlijk altijd even een mailtje sturen met je vragen. Momenteel is net de Grossglocknerweek van start gegaan maar ik denk dat ze je mailtje tussendoor wel willen beantwoorden. :wink:

Trekken aan de riem is niet echt heel handig, hoewel het tijdens het klimmen soms wel van pas komt. Houdt er rekening mee dat je best veel met je honden aangelijnd zal moeten lopen als je de wandelingen via DWT loopt. Dat is uit veiligheidsoverwegingen én om de honden te sparen want zij weten niet hoe ver ze nog moeten en hoe steil dat is. Als je hele wandelingen loopt met een trekkende hond is dat voor jezelf en je wandelgenot niet echt fijn lijkt me. Ik zou persoonlijk wel gaan oefenen om dat trekken af te leren/te verminderen.
Ik heb mijn jongste hond Tapas geleerd op commando de lijn op druk te houden, dat gebruik ik bij het klimmen nog wel eens en is reuze handig. Bij het afdalen heb ik mijn honden geleerd om achter me te lopen, zodat ik goed kan inschatten waar ik mijn voeten neer wil zetten en niet op mijn hond hoef te letten want die is immers achter mij. Dat loopt heel erg prettig vind ik. Inmiddels schakelen ze zelf al over naar achter me lopen als het terrein omlaag gaat en hoef ik dat niet meer te begeleiden met commando's.
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Wij gaan dit jaar voor de negende keer naar Dog Walk Trail, en hebben ook nummer 10 al vastgezet. De accommodaties van DWT gaan per jaar beter lopen en worden ook per jaar al eerder geboekt/vastgezet, dus ik zou niet te lang wachten met boeken.

Ik denk dat het totale programma voor 2014 nog niet op de site staat, ik dacht dat ze daar nog de laatste hand aan aan het leggen was voor welke weken wanneer gehouden gaan worden.
Volgens mij kun je van de eigen accommodaties (Bodhi, The Log Cabin en The Lodge) al wel zien welke weken er op dit moment voor 2014 al geboekt staan. Daarnaast hebben ze nog andere mogelijkheden in de buurt om te verblijven met je honden.

Als je er niet uit komt kun je natuurlijk altijd even een mailtje sturen met je vragen. Momenteel is net de Grossglocknerweek van start gegaan maar ik denk dat ze je mailtje tussendoor wel willen beantwoorden. :wink:

Trekken aan de riem is niet echt heel handig, hoewel het tijdens het klimmen soms wel van pas komt. Houdt er rekening mee dat je best veel met je honden aangelijnd zal moeten lopen als je de wandelingen via DWT loopt. Dat is uit veiligheidsoverwegingen én om de honden te sparen want zij weten niet hoe ver ze nog moeten en hoe steil dat is. Als je hele wandelingen loopt met een trekkende hond is dat voor jezelf en je wandelgenot niet echt fijn lijkt me. Ik zou persoonlijk wel gaan oefenen om dat trekken af te leren/te verminderen.
Ik heb mijn jongste hond Tapas geleerd op commando de lijn op druk te houden, dat gebruik ik bij het klimmen nog wel eens en is reuze handig. Bij het afdalen heb ik mijn honden geleerd om achter me te lopen, zodat ik goed kan inschatten waar ik mijn voeten neer wil zetten en niet op mijn hond hoef te letten want die is immers achter mij. Dat loopt heel erg prettig vind ik. Inmiddels schakelen ze zelf al over naar achter me lopen als het terrein omlaag gaat en hoef ik dat niet meer te begeleiden met commando's.
Dat aangelijnd lopen is voor ons zelfs heel handig. Twee van de drie honden lopen sowieso nooit los (jachtinstinct / niet altijd goed met andere honden kunnen) en Oryn, de jongste, leren wij al dat niet altijd alles maar los rennen is. Dat trekken heb je inderdaad een goed punt... daar moeten we echt wat aan gaan doen.

Ik heb net een mailtje gestuurd, ben benieuwd. Het ziet er zo leuk uit, hoop dat er nog plek is!
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Nou we hebben geboekt voor augustus 2013! We kregen snel en keurig antwoord van DWT, factuur met allerlei tips is ook al binnen. Voorlopig op aanraden alleen de accommodatie geboekt, we willen daar een basic week pakket bijboeken (op advies van DWT).

Ben benieuwd, iemand nog leuke tips voor must-do wandelingen? Wel in gedachte houdend dat we niet zulke wandelexperts zijn in de bergen!
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Leuk!! Wij zijn dit jaar geweest en het is ons zeer goed bevallen.

Wij hadden ook alleen de accommodatie geboekt en vanuit daar wandelingen gedaan.
Bianca kan je altijd adviseren over mooie plekken en wandelingen, wij hebben in ieder geval het volgende gedaan/ gezien:

- dagje naar de Hintersee, dit gecombineerd met de schosswendklamm
- dagje met de gondel omhoog naar de Weissee
- krimmlerwasserfalle
- seisenbergklamm
- nog een wandeling bij de grossglockner, al vond ik dat het minste van die week.
- bootje gehuurd bij zell am see

Zal vast nog iets vergeten, maar er is zoveel moois daar. Ligt er ook aan wat jullie willen.
Nu zijn er veel dogwalktrailexperts op het forum die vast nog meer tips hebben en anders gewoon Bianca vragen om advies.

Welke accommodatie hebben jullie geboekt?

Edit: foto's van al deze gebieden vind je terug in de fotohoek.
Op zich waren deze wandelingen allemaal prima te doen vond ik, nu konden we sowieso geen extreme wandelingen maken omdat Sari nog te jong was.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

Eilfy schreef:Nou we hebben geboekt voor augustus 2013!
ben je al aan het pakken ? :F:
Afbeelding
SandraMecx
Actief
Mijn ras(sen): West highland white terrier

Ongelezen bericht door SandraMecx »

Leuk hoor :D
Wij gaan ook kennis maken met DWT.

In oktober gaan we naar de Ardennen en in juni naar Oostenrijk.
Zo'n zin in :D
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Eilfy schreef: Ben benieuwd, iemand nog leuke tips voor must-do wandelingen? Wel in gedachte houdend dat we niet zulke wandelexperts zijn in de bergen!
De tips die Veronique gegeven heeft zijn al prima denk ik, persoonlijk vind ik het Grossglockner gebied ook erg mooi, niet specifiek voor de standaard wandeling die je vanaf de Frans Jozefshöhe kunt maken (die is best wel een beetje saai) maar vooral voor het rijden in de bergen daar, en de prachtige uitzichten onderweg.
Bij de entree van het Grossglocknergebied zit een wildpark waar je (volgens mij) ook met je hond naar binnen mag, misschien is dat wel leuk om te doen als je toch die kant op gaat. Vlak voor het Grossglocknergebied is aan je rechterhand een hele mooie waterval, daar kun je ook omhoog wandelen, achter de waterval langs (heel apart om mee te maken) en dan aan de andere kant weer omlaag. Dat is wel een vrij pittige klim, overleg anders met Bianca of dat wat zou kunnen zijn om alleen te doen of dat dit beter onder begeleiding kan.
Wat ik ook erg leuk en indrukwekkend vond was met de gondel omhoog naar de top van de Kitzsteinhorn. Daar is boven op zich niet echt te wandelen als er sneeuw ligt (dat hadden wij vorig jaar september toen we daar naartoe zijn gegaan) maar de uitzichten zijn fenomenaal. Daar moet je dan wel de gondel helemaal tot de top nemen, anders is het ook wel leuk maar ben je niet zo hoog geweest. De honden mogen mee naar boven in de gondel, soms is een snuitje/muilkorf vereist dus die zou ik wel meenemen.

Rondje Klammsee in Kaprun is altijd erg leuk om te doen vind ik, en ook voor minder geoefende wandelaars prima te doen omdat je niet veel hoeft te klimmen/afdalen daar.

Bij Zell am See kun je ook met de gondel omhoog (Areit1 als ik het uit mijn hoofd goed zeg). Daar is het boven ook prachtig en kun je gerust een stuk gaan wandelen vanuit het grote restaurant wat daar gevestigd is. Ook prachtige uitzichten met bij heel helder weer de Grossglockner heel in de verte te zien.

Maar Bianca heeft ongetwijfeld nog zat tips voor je. :wink:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Tips genoeg, maar ik zou gewoon overleggen met Bianca wat er handig is op dat moment. Er zijn zoveel mooie wandelingen, maar zonder gids is niet alles mogelijk.

De bovengenoemde tips, klammsee, Zell am See, Kitzsteinhorn, kan ik mij alleen maar bij aansluiten. Genoeg leuke dingen te doen daar. Wij gaan dan ook alweer voor het 3e jaar naar Oostenrijk en nog lang niet uitgekeken.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Sita schreef:Wij gaan dan ook alweer voor het 3e jaar naar Oostenrijk en nog lang niet uitgekeken.
Wij al weer voor de negende keer, en de tiende is ook al afgesproken voor 2014.
Dus pas op, het kan verslavend zijn! :wink:
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Sas schreef:
Eilfy schreef:Nou we hebben geboekt voor augustus 2013!
ben je al aan het pakken ? :F:
Ik was geloof ik nog niet helemaal wakker hahaha! Moet 2014 zijn natuurlijk!

En volgens mij heb ik nu al voor 3 vakanties aan tips :E: Gaat vast goed komen, ga zo even foto's kijken!
Frouke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie

Ongelezen bericht door Frouke »

Dog Walk Trail is super! Ik ga vrijdag weer naar Oostenrijk voor de combi Grossglockner/Rauris, zin in!!
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Frouke schreef:Ik ga vrijdag weer naar Oostenrijk voor de combi Grossglockner/Rauris, zin in!!
Dat gaat heel mooi worden, dat weet ik zeker. Ik hoop dat je vanuit het Naturfreundehaus omhoog gaat lopen en daar ook een stukje de gletsjer meepakt. Dat is voor mij de mooiste wandeling die ik daar ooit gemaakt heb. Zó indrukwekkend...
Frouke
Zeer actief

LongFields schreef:
Frouke schreef:Ik ga vrijdag weer naar Oostenrijk voor de combi Grossglockner/Rauris, zin in!!
Dat gaat heel mooi worden, dat weet ik zeker. Ik hoop dat je vanuit het Naturfreundehaus omhoog gaat lopen en daar ook een stukje de gletsjer meepakt. Dat is voor mij de mooiste wandeling die ik daar ooit gemaakt heb. Zó indrukwekkend...
Ik ben heel benieuwd! Vorig jaar hadden we met de wandeling naar de Oberwalderhütte ook een stuk gletsjer meegepakt, was ook echt geweldig!

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

De gletsjer naar de Oberwalderhütte is een heel ander type dan die bij het Natürfreundehaus omhoog, maar dat ga je vermoedelijk nog wel zien.
Ben trouwens jaloers op je, ik wil al jaren naar de Oberwalderhütte maar ieder jaar dat hij op de planning staat is er iets waardoor het niet kan doorgaan (gletsjer te slecht, te veel sneeuw, te veel regen, hut dicht vanwege de kou/onbereikbaarheid door sneeuw). :wink:
Ik heb wel op de gletsjer gelopen daar, maar dat vond ik nog behoorlijk eng met al die spleten waar je overheen moest springen. De gletsjer was toen te glad om helemaal over te steken, dus we gingen maar een klein stukje.
Frouke
Zeer actief

LongFields schreef:De gletsjer naar de Oberwalderhütte is een heel ander type dan die bij het Natürfreundehaus omhoog, maar dat ga je vermoedelijk nog wel zien.
Ben trouwens jaloers op je, ik wil al jaren naar de Oberwalderhütte maar ieder jaar dat hij op de planning staat is er iets waardoor het niet kan doorgaan (gletsjer te slecht, te veel sneeuw, te veel regen, hut dicht vanwege de kou/onbereikbaarheid door sneeuw). :wink:
Ik heb wel op de gletsjer gelopen daar, maar dat vond ik nog behoorlijk eng met al die spleten waar je overheen moest springen. De gletsjer was toen te glad om helemaal over te steken, dus we gingen maar een klein stukje.
Wist eerlijk gezegd niet dat er verschillende typen gletsjers zijn, dus ben heel benieuwd! Gelukkig nog maar een paar dagen, het schiet nu echt op.

De wandeling naar de Oberwalderhütte was om aan te geven om welke wandeling het ging, maar de gletsjer bleek ook slechter te zijn dan vooraf gedacht waardoor er uiteindelijk rechtsomkeert gemaakt moest worden. Wel pas na het ontstaan van Lake Angela :D

Afbeelding
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Wij willen dit jaar in nov een weekendje Ardennen doen met DWT, hebben nog kids thuis zitten dus helaas wordt het voor ons voorlopig niet meer dan weekenden :ugh:

Hier mensen ervaring met weekenden Ardennen met DWT?
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Jazeker, is ook aan te raden :F:
Afbeelding
Pumi
Zeer actief