Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond erbij of niet?
Moderator: moderatorteam
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
- Aantal honden: 3
Re: Hond erbij of niet?
Hier ook een chihuahua rondlopen.
En onder andere een border collie van bijna 8 maanden.
Ze spelen super leuk met elkaar maar als ik even weg ga, dan laat ik ze toch echt niet in 1 ruimte, veel te bang voor een lompe speelse poot op de chihuahua o.i.d.
Als je echt een speelmaatje wil dan zou ik toch voor iets kleins of middelmaatje gaan.
En onder andere een border collie van bijna 8 maanden.
Ze spelen super leuk met elkaar maar als ik even weg ga, dan laat ik ze toch echt niet in 1 ruimte, veel te bang voor een lompe speelse poot op de chihuahua o.i.d.
Als je echt een speelmaatje wil dan zou ik toch voor iets kleins of middelmaatje gaan.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
-
chi2010
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 1
Vraag ik jou ergens om dan?Cleva schreef:Nou, dan doe je het toch lekker?chi2010 schreef:Ja, maar bij een chihuahua zijn veel honden al een extreem verschil..
Waarom vraag je het eigenlijk?
Ga lekker een ander afzeiken
A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself
-
Pakdebal
chi2010 schreef:Vraag ik jou ergens om dan?Cleva schreef:Nou, dan doe je het toch lekker?chi2010 schreef:Ja, maar bij een chihuahua zijn veel honden al een extreem verschil..
je hebt maar 14 berichten en je hebt hem al snel door .
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Zochi2010 schreef:Vraag ik jou ergens om dan?Cleva schreef:Nou, dan doe je het toch lekker?chi2010 schreef:Ja, maar bij een chihuahua zijn veel honden al een extreem verschil..
Ik begrijp Cleva zijn reactie wel, je vraagt iets, en vervolgens heb je een weerwoord op iedereen die er anders over denkt.
Als jij van mening bent dat een drukke pup prima past bij jouw chi, dan is dat uiteindelijk je eigen keuze, maar persoonlijk en een aantal met mij, vinden het
niet zo verstandig en ook niet in het voordeel van je eigen chi. Dan kan je daar misschien even over nadenken, of daar logica in zit waar je wat aan hebt.
Zo hebben kennissen van mij een jaar geleden een Vizsla gekocht, leuk beest hoor, maar werkelijk een draak t.o.v. Apple. ( en dat is geen chi van 2kg, maar een corgi van 13kg) Geen respect, continu doorgaan etc. Kortom echt enorm vermoeiend, en voor beide honden eigenlijk helemaal niet leuk. Dat wil je echt niet. Denk er nog eens over na zou ik zeggen.
Succes.
-
chi2010
- geregistreerd lid
Ik denk er ook over na. Er komt hier in ieder geval geen lab of bull in.
Maar van antwoorden als: dan doe je dat toch lekker! Ben ik niet gediend.
Ik vraag toch om jullie mening? Niemand vraagt hem/ haar weet ik wat het is om zo naar te reageren toch?
Maar van antwoorden als: dan doe je dat toch lekker! Ben ik niet gediend.
Ik vraag toch om jullie mening? Niemand vraagt hem/ haar weet ik wat het is om zo naar te reageren toch?
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Heb nu hier een border rondlopen van bijna 8 maanden. Hij is sociaal en zelfs onderdanig naar andere honden toe, ook kleintjes. Maar als er eenmaal gespeeld wordt, gaat dat lomp. Om die reden laat ik hem nu niet meer spelen met honden die veel kleiner zijn dan dat hij is; de kans op verwonding bij het kleine hondje vind ik te groot. Zeker omdat hij nu nog jong en redelijk onbezonnen is, als hij straks ouder is en zich iets beter in kan houden, mag hij van mij weer volop spelen.
Zijn er geen andere rassen die je ook leuk vindt en die minder groot / lomp zijn dan de ambull en de lab? Heb je een minimale schofthoogte in gedachten? En wat hoop je nog meer te vinden in een andere hond, naast een speelmaatje voor je chi. Want als het puur om een speelmaatje gaat, zou ik toch neigen naar een ander wat kleiner ras.
Zijn er geen andere rassen die je ook leuk vindt en die minder groot / lomp zijn dan de ambull en de lab? Heb je een minimale schofthoogte in gedachten? En wat hoop je nog meer te vinden in een andere hond, naast een speelmaatje voor je chi. Want als het puur om een speelmaatje gaat, zou ik toch neigen naar een ander wat kleiner ras.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
-
chi2010
- geregistreerd lid
Hm ik vind een border collie ook wat. Het is niet alleen een speelmaatje maar ook om lekker
Een stuk mee te wandelen enz.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Vergeet niet dat je met een border een stuk meer moet doen dan wandelen, die moeten geestelijk ook uitgedaagd worden. Denk dan aan sporten (behendigheid, flyball, GG, schapen drijven, treibball etc.) of iets in die richting. Als je alleen met ze gaat wandelen, is de kans groot dat het waanzinnig neurotische hondjes worden waar niemand gelukkig van wordt.chi2010 schreef:Hm ik vind een border collie ook wat. Het is niet alleen een speelmaatje maar ook om lekker
Biedt je ze wel het goede, kan het een hele leuk hond zijn. Maar ook hier in combinatie met je chi: als pup zijn ze behoorlijk lomp.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
-
chi2010
- geregistreerd lid
Weet ik, ik ken het ras. Ik wil er ook meer mee doen dan alleen wandelen.Eilfy schreef:Vergeet niet dat je met een border een stuk meer moet doen dan wandelen, die moeten geestelijk ook uitgedaagd worden. Denk dan aan sporten (behendigheid, flyball, GG, schapen drijven, treibball etc.) of iets in die richting. Als je alleen met ze gaat wandelen, is de kans groot dat het waanzinnig neurotische hondjes worden waar niemand gelukkig van wordt.chi2010 schreef:Hm ik vind een border collie ook wat. Het is niet alleen een speelmaatje maar ook om lekker
Biedt je ze wel het goede, kan het een hele leuk hond zijn. Maar ook hier in combinatie met je chi: als pup zijn ze behoorlijk lomp.
We denken nog even rustig na
-
Pakdebal
chi2010 schreef:Weet ik, ik ken het ras. Ik wil er ook meer mee doen dan alleen wandelen.
We denken nog even rustig na
denk daar heel goed over na, ik wilde er ook eentje , maar zag het niet echt zitten om er steeds " wat " mee te moeten doen
dus ?
Heb ik voor een stabij gekozen, die ik toen nog niet kende, maar hij was zwart/wit en rustiger !..