Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pieterpad
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Pieterpad
Ik ben van plan om volgend jaar met mijn hond het Pieterpad te gaan lopen. Mijn hond is een kruising shih-tzu/Maltezer leeuwtje van dan 2,5 jaar oud. Ik verwacht maximaal 20 km per dag te gaan lopen,ongeveer 25 dagen achter elkaar. Eerst was ik van plan om een karretje (wheelie of andere wandelkar) mee te nemen. Maar volgens kenners is dit niet te doen op het Pieterpad. Onverharde wegen,smalle paadjes en obstakels maken het onmogelijk. Zo'n kar heeft als voordeel dat mijn hond er op kan liggen als hij moe is.
Alhoewel hij van nature erg energiek is en ik veel met hem wandel. Wil ik hem absoluut niet overbelasten.
Ik heb een aantal vragen aan jullie: is zo'n wandeltocht haalbaar voor een kleine hond? Heeft er iemand goede ervaringen met een wandelkar? Welke lange afstandswandeling kun je wel met een karretje afleggen?
Alvast heel erg bedankt!
Eva en Bobby
Alhoewel hij van nature erg energiek is en ik veel met hem wandel. Wil ik hem absoluut niet overbelasten.
Ik heb een aantal vragen aan jullie: is zo'n wandeltocht haalbaar voor een kleine hond? Heeft er iemand goede ervaringen met een wandelkar? Welke lange afstandswandeling kun je wel met een karretje afleggen?
Alvast heel erg bedankt!
Eva en Bobby
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
- Aantal honden: 1
Re: Pieterpad
Een rugtas voor de hond zou misschien kunnen?
Beau en Lara schreef:Ik ben van plan om volgend jaar met mijn hond het Pieterpad te gaan lopen.
Mijn hond is een kruising shih-tzu/Maltezer leeuwtje van dan 2,5 jaar oud. Ik verwacht maximaal 20 km per dag te gaan lopen,ongeveer 25 dagen achter elkaar.
eh, wat ?? .

het is een kleine hond en ik zie het al voor me , jij loopt niet de pas van die kleine , maar die kleine loopt dus dan te hard .

ik zou ZEKER die kar meenemen anders gaan de voetzooltjes er aan, en de gewrichtjes ,
en trouwens
je mag met kleine hondjes niet zo ver lopen , had dan een soort wolf gekocht , die kunnen afstanden per dag volbrengen .

- Maartje
- Zeer actief
Wat leuk!
Ik heb de helft van het Pieterpad gelopen en ik denk dat het grootste gedeelte prima te doen is met een Wheelie. Ja, je komt soms obstakels tegen, maar dat is ter plekke wel op te lossen. Ik zou graag de Wheelie met dat zitje hebben, mocht er dan een hond even niet meer mee kunnen komen, dan ontstaat er nog geen groot probleem. Dan zou ik de kar niet zwaarder beladen dan dat je met een rugzak zou doen, want dan kun je de kar nog oppakken en over dat hekje zetten of dat trapje optillen.
Zelf heb ik Twente pad met een zelf gemaakte, omgebouwde fietskar gelopen. Dat ging ook goed ondanks dat er soms twee honden van samen 35 kilo in zaten. Mulle zandpaden zijn wel zwaar, aan de andere kant lopen verharde paden heel makkelijk. In het totaal vond ik het minder zwaar dan lopen met rugzak.
De afstand lijkt mij met een gezonde, goed getrainde hond geen enorm probleem, maar ik zou wel een of twee rust dagen per week aanhouden.
Ik heb de helft van het Pieterpad gelopen en ik denk dat het grootste gedeelte prima te doen is met een Wheelie. Ja, je komt soms obstakels tegen, maar dat is ter plekke wel op te lossen. Ik zou graag de Wheelie met dat zitje hebben, mocht er dan een hond even niet meer mee kunnen komen, dan ontstaat er nog geen groot probleem. Dan zou ik de kar niet zwaarder beladen dan dat je met een rugzak zou doen, want dan kun je de kar nog oppakken en over dat hekje zetten of dat trapje optillen.
Zelf heb ik Twente pad met een zelf gemaakte, omgebouwde fietskar gelopen. Dat ging ook goed ondanks dat er soms twee honden van samen 35 kilo in zaten. Mulle zandpaden zijn wel zwaar, aan de andere kant lopen verharde paden heel makkelijk. In het totaal vond ik het minder zwaar dan lopen met rugzak.
De afstand lijkt mij met een gezonde, goed getrainde hond geen enorm probleem, maar ik zou wel een of twee rust dagen per week aanhouden.
- Hylos
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
- Vaste gebruiker
Dank je wel voor jullie reacties. Ik denk dat de Wheelie de beste oplossing is. Deze is ook vrij wendbaar en eventueel ook op te tillen. Mijn hond kan er dan gewoon op liggen.
Ik wandel nu nog niet zo ver met mijn hond. Ik heb nog 10 maanden en wil het langzaamaan op gaan bouwen.
Ik wandel nu nog niet zo ver met mijn hond. Ik heb nog 10 maanden en wil het langzaamaan op gaan bouwen.
Ach doe even normaal mens, natuurlijk kan dat wel! Hond gaat het helemaal geweldig vinden. Wij hebben het trouwens ook een dikke week gedaan, o.a. met de toen anderhalf jarige Miep. Groot ras, gevoelig voor HD. Maar weet je hoe veel uren er in een dag zitten? Hoe veel pauze je tussendoor kunt nemen? Hoe goed rechtlijnige beweging is?Pakdebal schreef:eh, wat ?? .. was blij met die hondenkar , want dit is echt te veel !!!
het is een kleine hond en ik zie het al voor me , jij loopt niet de pas van die kleine , maar die kleine loopt dus dan te hard .![]()
ik zou ZEKER die kar meenemen anders gaan de voetzooltjes er aan, en de gewrichtjes ,
en trouwens
je mag met kleine hondjes niet zo ver lopen , had dan een soort wolf gekocht , die kunnen afstanden per dag volbrengen .
Sinds wanneer mag je met kleine hondjes niet lopen?
@TS, doen! Het gaat je geweldigste vakantie ooit worden

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ken een stel die lopen bijna elk weekend 20 tot 25 km met hun 12 jarige jack russel... dus als je het goed voor bereidt lijkt me dit geen probleem.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je goed traint moeten ze het kunnen. Enige waar je misschien rekening mee moet houden (afhankelijk van het weer) is dat ze misschien minder goed tegen de warmte kunnen. Weet niet of jouw hondje ook een wat korter neusje heeft? Benno (zelfde kruising) kan prima hele einden lopen, maar met de warmte trekt hij dat niet. Als het koel is kan hij met zijn bijna 13 jaar nog makkelijk 15 km aan.
Zou alleen wel, wat Maartje al zei, een aantal rustdagen inbouwen. Ook voor jezelf.
Zou alleen wel, wat Maartje al zei, een aantal rustdagen inbouwen. Ook voor jezelf.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Sorry hoor, maar af en toe heb je echt een aparte beleving van de werkelijkheid. Ik heb kleine hondjes, de oudste is bijna 14 en die loopt zo nu en dan nog afstanden van ruim 10 km, ondanks haar toch wat krakkemikkige lijfje. Die andere 3 draaien voor 20 km echt hun pootjes niet om. Ik zal het je sterker vertellen, we gaan ieder jaar met ze naar Oostenrijk (zonder ons oudje, dat kan echt niet meer), daar lopen we behoorlijk pittige tochten met ze. Er waren op een gegeven moment mensen met een Hollandse Herder, die onze honden duidelijk niet voor vol aanzagen. Wij waren er al een week langer, hun hond wilde op donderdag al niet meer mee, die van ons stonden nog te springen bij de deur (na bijna 2 weken fanatiek wandelen dus). Ook dit jaar hebben ze menig mens versteld doen staan en dat kwamen ze ons ook zeggen, dat ze nooit gedacht hadden dat onze honden de tochten die we liepen aan konden, dat ze echt met open mond hebben staan kijken hoe behendig en makkelijk ze zich door toch best ruig terrein voortbewegen en zonder hulp behoorlijk steile stukken liepen. Tot zover het niet zo ver lopen met kleine hondjes.Pakdebal schreef:Beau en Lara schreef:Ik ben van plan om volgend jaar met mijn hond het Pieterpad te gaan lopen.
Mijn hond is een kruising shih-tzu/Maltezer leeuwtje van dan 2,5 jaar oud. Ik verwacht maximaal 20 km per dag te gaan lopen,ongeveer 25 dagen achter elkaar.
eh, wat ?? .. was blij met die hondenkar , want dit is echt te veel !!!
het is een kleine hond en ik zie het al voor me , jij loopt niet de pas van die kleine , maar die kleine loopt dus dan te hard .![]()
en trouwens
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Saschesfloor schreef: Sorry hoor, maar af en toe heb je echt een aparte beleving van de werkelijkheid. Ik heb kleine hondjes, de oudste is bijna 14 en die loopt zo nu en dan nog afstanden van ruim 10 km, ondanks haar toch wat krakkemikkige lijfje. Die andere 3 draaien voor 20 km echt hun pootjes niet om. Ik zal het je sterker vertellen, we gaan ieder jaar met ze naar Oostenrijk (zonder ons oudje, dat kan echt niet meer), daar lopen we behoorlijk pittige tochten met ze. Er waren op een gegeven moment mensen met een Hollandse Herder, die onze honden duidelijk niet voor vol aanzagen. Wij waren er al een week langer, hun hond wilde op donderdag al niet meer mee, die van ons stonden nog te springen bij de deur (na bijna 2 weken fanatiek wandelen dus). Ook dit jaar hebben ze menig mens versteld doen staan en dat kwamen ze ons ook zeggen, dat ze nooit gedacht hadden dat onze honden de tochten die we liepen aan konden, dat ze echt met open mond hebben staan kijken hoe behendig en makkelijk ze zich door toch best ruig terrein voortbewegen en zonder hulp behoorlijk steile stukken liepen. Tot zover het niet zo ver lopen met kleine hondjes.
citaat : uit ( ik heb het ook niet van mijzelf, hoor

http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdie ... -hond.html
Hele kleine of hele grote honden
Normaal kleine hondjes (formaat dwergpoedel ed.) kunnen, mits de nodige oefening, lange wandelingen aan,
maar van de allerkleinsten is dit teveel gevraagd.
Een chihuahua kan geen wandeling van 20 km aan,
behalve als u bereid bent hem 15 km in uw jaszak of uw rugzak te vervoeren
.Hele grote honden zoals Deense doggen of Bloedhonden belasten hun gewrichten en rug te veel als u daar op regelmatige basis lange wandelingen mee gaat maken.
Puppies en oudere honden
Ga niet kilometers ver wandelen met uw halfwassen pup, dat is absoluut niet goed voor hem.
Wacht tot de hond volgroeid is en bouw intussen de afstand heel geleidelijk op.
Als uw halfwas-pup na een wandeling de rest van de dag slaapt, is de afstand waarschijnlijk te veel geweest...
Het spreekt voor zich dat oude honden, die vaak last hebben van stramme spieren en gewrichten, ook niet meer kunnen meegenomen worden op lange afstanden.
Een oude hond zal dit waarschijnlijk wel "tonen" door steeds meer achter te blijven,
maar een halfwas pup forceert zich vaak in zijn enthousiasme.
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Ik heb 2 jaar geleden het Pieterpad gelopen met mij Parson Russell terrier, ook niet bepaald categorie grote hond. Ging prima! Ik had een rugzak met alle spullen (tent e.d.) en hij liep gewoon mee. Wel elke week 1 rustdag, al had ik daar meer behoefte aan geloof ik dan de hond. En een kar kan je wel meenemen hoor, er ligt wel eens wat over het pad maar in mijn beleving viel dat wel mee.
En ook bij dit soort dingen geldt een goede voorbereiding is het halve werk. In ieder geval heel veel plezier, want ik vond het een geweldige vakantie!
En ook bij dit soort dingen geldt een goede voorbereiding is het halve werk. In ieder geval heel veel plezier, want ik vond het een geweldige vakantie!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Niet alles is waar wat je op internet tegen komt.Pakdebal schreef:Saschesfloor schreef: Sorry hoor, maar af en toe heb je echt een aparte beleving van de werkelijkheid. Ik heb kleine hondjes, de oudste is bijna 14 en die loopt zo nu en dan nog afstanden van ruim 10 km, ondanks haar toch wat krakkemikkige lijfje. Die andere 3 draaien voor 20 km echt hun pootjes niet om. Ik zal het je sterker vertellen, we gaan ieder jaar met ze naar Oostenrijk (zonder ons oudje, dat kan echt niet meer), daar lopen we behoorlijk pittige tochten met ze. Er waren op een gegeven moment mensen met een Hollandse Herder, die onze honden duidelijk niet voor vol aanzagen. Wij waren er al een week langer, hun hond wilde op donderdag al niet meer mee, die van ons stonden nog te springen bij de deur (na bijna 2 weken fanatiek wandelen dus). Ook dit jaar hebben ze menig mens versteld doen staan en dat kwamen ze ons ook zeggen, dat ze nooit gedacht hadden dat onze honden de tochten die we liepen aan konden, dat ze echt met open mond hebben staan kijken hoe behendig en makkelijk ze zich door toch best ruig terrein voortbewegen en zonder hulp behoorlijk steile stukken liepen. Tot zover het niet zo ver lopen met kleine hondjes.
citaat : uit ( ik heb het ook niet van mijzelf, hoor)
http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdie ... -hond.html
Hele kleine of hele grote honden
Normaal kleine hondjes (formaat dwergpoedel ed.) kunnen, mits de nodige oefening, lange wandelingen aan,
maar van de allerkleinsten is dit teveel gevraagd.
Een chihuahua kan geen wandeling van 20 km aan,
behalve als u bereid bent hem 15 km in uw jaszak of uw rugzak te vervoeren
.Hele grote honden zoals Deense doggen of Bloedhonden belasten hun gewrichten en rug te veel als u daar op regelmatige basis lange wandelingen mee gaat maken.
Puppies en oudere honden
Ga niet kilometers ver wandelen met uw halfwassen pup, dat is absoluut niet goed voor hem.
Wacht tot de hond volgroeid is en bouw intussen de afstand heel geleidelijk op.
Als uw halfwas-pup na een wandeling de rest van de dag slaapt, is de afstand waarschijnlijk te veel geweest...
Het spreekt voor zich dat oude honden, die vaak last hebben van stramme spieren en gewrichten, ook niet meer kunnen meegenomen worden op lange afstanden.
Een oude hond zal dit waarschijnlijk wel "tonen" door steeds meer achter te blijven,
maar een halfwas pup forceert zich vaak in zijn enthousiasme.
Een bloedhond geen hele kilometers lopen een een deen ook niet.

Wat je zegt ben je zelfffff 

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Weet je pdb ik heb geen regeltjes nodig van.mensen die mijn honden totaal niet kennen. Ik heb mn ogen en gezonde verstand. Als ik zie wat Xena hier nog doet met haar 12 jaar dan is dat toch niet te vergelijken met een haardkleedje van dezelfde leeftijd die altijd voor de kachel heeft gelegen? Deze muts loopt nog naast de fiets en doet alles wat de mannen hier ook doen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dat is waar , je hebt haar jaren getraind en daarom kan ze dat aan .malinois schreef:Weet je pdb ik heb geen regeltjes nodig van.mensen die mijn honden totaal niet kennen. Ik heb mn ogen en gezonde verstand. Als ik zie wat Xena hier nog doet met haar 12 jaar dan is dat toch niet te vergelijken met een haardkleedje van dezelfde leeftijd die altijd voor de kachel heeft gelegen? Deze muts loopt nog naast de fiets en doet alles wat de mannen hier ook doen.
het probleem met kleine honden zoals de TS , is , dat de mensen lopen altijd harder , en moeten ze geforceerd gaan rennen om bij te houden
moet je maar kijken in parken is dat al .

-
- Zeer actief
Slenteren kost meer energie dan draf/looppas hoor.En ook minder belastend.Pakdebal schreef:dat is waar , je hebt haar jaren getraind en daarom kan ze dat aan .malinois schreef:Weet je pdb ik heb geen regeltjes nodig van.mensen die mijn honden totaal niet kennen. Ik heb mn ogen en gezonde verstand. Als ik zie wat Xena hier nog doet met haar 12 jaar dan is dat toch niet te vergelijken met een haardkleedje van dezelfde leeftijd die altijd voor de kachel heeft gelegen? Deze muts loopt nog naast de fiets en doet alles wat de mannen hier ook doen.
het probleem met kleine honden zoals de TS , is , dat de mensen lopen altijd harder , en moeten ze geforceerd gaan rennen om bij te houden
En wat anderen in het park doen is ook niet hoe iedereen met zijn hond omgaat.
Betrek nu eens niet alles vanuit je eigen kleine wereld op de grote wereld daarbuiten.

bouvierpoedel schreef:Slenteren kost meer energie dan draf/looppas hoor.En ook minder belastend.Pakdebal schreef:dat is waar , je hebt haar jaren getraind en daarom kan ze dat aan .malinois schreef:Weet je pdb ik heb geen regeltjes nodig van.mensen die mijn honden totaal niet kennen. Ik heb mn ogen en gezonde verstand. Als ik zie wat Xena hier nog doet met haar 12 jaar dan is dat toch niet te vergelijken met een haardkleedje van dezelfde leeftijd die altijd voor de kachel heeft gelegen? Deze muts loopt nog naast de fiets en doet alles wat de mannen hier ook doen.
Betrek nu eens niet alles vanuit je eigen kleine wereld op de grote wereld daarbuiten.
heb jij dan nooit goed opgelet ?

want die was klein en erg oud .

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Draf is een energiebesparende gang 

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
- Zeer actief
Ja en.?Pakdebal schreef:bouvierpoedel schreef:Slenteren kost meer energie dan draf/looppas hoor.En ook minder belastend.Pakdebal schreef:dat is waar , je hebt haar jaren getraind en daarom kan ze dat aan .malinois schreef:Weet je pdb ik heb geen regeltjes nodig van.mensen die mijn honden totaal niet kennen. Ik heb mn ogen en gezonde verstand. Als ik zie wat Xena hier nog doet met haar 12 jaar dan is dat toch niet te vergelijken met een haardkleedje van dezelfde leeftijd die altijd voor de kachel heeft gelegen? Deze muts loopt nog naast de fiets en doet alles wat de mannen hier ook doen.
heb jij dan nooit goed opgelet ?het ergste was een keer , dat de vriendinnen aan het kletsen waren en doorliepen , en ik die hond moest begeleiden
want die was klein en erg oud .
Moet dan gelijjk iedereen zo met zijn hond omgaan.?
Blijkbaar niet want jij hebt het beest toch in de gaten gehouden.

- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Ik pik deze er maar even uit...Pakdebal schreef:dat is waar , je hebt haar jaren getraind en daarom kan ze dat aan .malinois schreef:Weet je pdb ik heb geen regeltjes nodig van.mensen die mijn honden totaal niet kennen. Ik heb mn ogen en gezonde verstand. Als ik zie wat Xena hier nog doet met haar 12 jaar dan is dat toch niet te vergelijken met een haardkleedje van dezelfde leeftijd die altijd voor de kachel heeft gelegen? Deze muts loopt nog naast de fiets en doet alles wat de mannen hier ook doen.
Mijn honden hoeven niet geforceerd te rennen, sterker nog, ik moet ze dwingen om normaal naast me te lopen, anders moet ik geforceerd gaan snelwandelen om ze bij te houden. Ik kan me niet voorstellen dat dat anders is voor de hond van TS, daar ze in grootte niet veel zullen schelen. Gewoon goed opbouwen en kijken naar je hond, dan zie ik geen probleem.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Pakdebal schreef:dat is waar , je hebt haar jaren getraind en daarom kan ze dat aan .malinois schreef:Weet je pdb ik heb geen regeltjes nodig van.mensen die mijn honden totaal niet kennen. Ik heb mn ogen en gezonde verstand. Als ik zie wat Xena hier nog doet met haar 12 jaar dan is dat toch niet te vergelijken met een haardkleedje van dezelfde leeftijd die altijd voor de kachel heeft gelegen? Deze muts loopt nog naast de fiets en doet alles wat de mannen hier ook doen.
Het PP gaat in wandeltempo en dat kan een kleine hond best aan als ze wat getraind hebben.
Ze hebben poten gekregen om op te lopen en niet om mee in fietsmandjes te zitten.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
het staat er toch zwart op wit, dat het niet aan te raden is , en ik wist dat al eerder,marian* schreef:Pakdebal schreef:dat is waar , je hebt haar jaren getraind en daarom kan ze dat aan .malinois schreef:Weet je pdb ik heb geen regeltjes nodig van.mensen die mijn honden totaal niet kennen. Ik heb mn ogen en gezonde verstand. Als ik zie wat Xena hier nog doet met haar 12 jaar dan is dat toch niet te vergelijken met een haardkleedje van dezelfde leeftijd die altijd voor de kachel heeft gelegen? Deze muts loopt nog naast de fiets en doet alles wat de mannen hier ook doen.
Het PP gaat in wandeltempo en dat kan een kleine hond best aan als ze wat getraind hebben.
Ze hebben poten gekregen om op te lopen en niet om mee in fietsmandjes te zitten.

1 stap van ons , zijn er 3 voor de kleine ,

en trouwens , je ziet hier veel die in de fietsmandjes zitten , als ze naar het strand gaan
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 19 aug 2013 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
?????marian* schreef:Het PP gaat in wandeltempo
Wat heeft het één met het ander te maken? Ik kan het Pieterpad ook best rennend of kruipend afleggen hoor

- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
jemig, je neemt toch pauzes onderweg om iets te drinken en iets te eten neem ik aan. Ik zie het probleem niet zo. Wanneer je ziet dat het hondje moe wordt of warm is stop je toch gewoon even om te rusten en/of te koelen?
Lijkt me juist leuk zo'n wandel vakantie, of idd een rugdrager of een klein karretje/buggy meenemen
Lijkt me juist leuk zo'n wandel vakantie, of idd een rugdrager of een klein karretje/buggy meenemen
En wie is er precies op gepromoveerd, op die uitspraak?Pakdebal schreef:het staat er toch zwart op wit, dat het niet aan te raden is .![]()
Mensen die jij naar het strand ziet gaan, die zijn niet - ik zeg NIET! - representatief voor de gemiddelde hondenbezitter. En zo ben jij dat ook niet.Pakdebal schreef:en trouwens , je ziet hier veel die in de fietsmandjes zitten , als ze naar het strand gaan
Moet je niet naar je bridge-club vanavond? Met je vriendinnen?
Hahaha, en dat laatste heb je er nog maar even toegevoegd? Wat een knap kind ben je toch! Echt hoor! Zo'n knap kind heb ik nog nooit gezienPakdebal schreef:het staat er toch zwart op wit, dat het niet aan te raden is , en ik wist dat al eerder,![]()

(en zo praat ik ook tegen mijn 11-jarige teef die altijd baby is gebleven

de hond van de TS is nog jong , hoe oud zijn die van jou ?Saschesfloor schreef: Mijn honden hoeven niet geforceerd te rennen, sterker nog, ik moet ze dwingen om normaal naast me te lopen, anders moet ik geforceerd gaan snelwandelen om ze bij te houden. Ik kan me niet voorstellen dat dat anders is voor de hond van TS, daar ze in grootte niet veel zullen schelen. Gewoon goed opbouwen en kijken naar je hond, dan zie ik geen probleem.
er zijn zeker geen problemen , maar ik heb mensen zien lopen op de Veluwe, die niet eens naar achteren keken ..

Tuurlijk!Sucha schreef:jemig, je neemt toch pauzes onderweg om iets te drinken en iets te eten neem ik aan. Ik zie het probleem niet zo. Wanneer je ziet dat het hondje moe wordt of warm is stop je toch gewoon even om te rusten en/of te koelen?
Kijk TS. Klik hier voor een impressie van onze paar dagen Pieterpad.
Kijk nou gewoon eens verder dan je eigen neus lang is. Klik op de link die ik onder jouw reactie heb neergezet, en lees het verslagje en kijk naar de foto's. Mijn jongste teef was toen net 1,5 jaar oud trouwens.Pakdebal schreef:de hond van de TS is nog jong , hoe oud zijn die van jou ?
er zijn zeker geen problemen , maar ik heb mensen zien lopen op de Veluwe, die niet eens naar achteren keken ..
leuk verslag , en leuk gedaan , als je goed op je hond let is het goed, desnoods kom je 's avonds pas ergens aan , hond gaat voor !Marion. schreef:Kijk nou gewoon eens verder dan je eigen neus lang is. Klik op de link die ik onder jouw reactie heb neergezet, en lees het verslagje en kijk naar de foto's. Mijn jongste teef was toen net 1,5 jaar oud trouwens.Pakdebal schreef:de hond van de TS is nog jong , hoe oud zijn die van jou ?